بهترین مکان‌ها در پکن برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی

جاذبه‌های گردشگری پکن
بهترین مکان‌ها در پکن برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی

سایت تایم اوت پکن با مروری بر عکس‌های اینستاگرامی منتشر شده از پکن، لیستی تهیه کرده از جاهایی در این شهر بزرگ، که بیشترین عکس‌های این شبکه‌ی اجتماعی از آن جاها گرفته شده است. وجود بعضی از این مناطق در لیست بسیار واضح است، اما بعضی جاها نیز هستند که جزو سورپرایزها به شمار می‌روند.


شهر ممنوعه

شهر ممنوعه چین یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری در پکن بوده و تقریبا تمام گردشگرانی که با تور چین به این شهر سفر می‌کند، از این شهر بازدید به عمل خواهند آورد. جایی که در دیرباز جایگاه و اقامتگاه پادشاهان چین بوده و ورود به آن برای مردم عادی ممکن نبود، اما حالا همه می‌توانند از این منطقه بازدید کرده و در بخش‌هایی از آن به عکاسی بپردازند.

 

 شهر ممنوعه


دیوار بزرگ

مگر می‌شود به چین سفر کرد و یکی از شگفتی‌های دنیا را از نزدیک ندید؟ دیوار بزرگ چین یکی از جاهایی در دنیا هست که همه دوست دارند از آن عکسی به یادگار داشته باشند و پر واضح بود که ما این شکوهِ به جا مانده از تاریخ چین را در لیستمان داشته باشیم.

 

 دیوار بزرگ


معبد بهشت

این معبد زیبا جایگاهی برای دعا و نیایش پادشاهان دوره‌ی مینگ و کینگ بوده. پادشاهان هر ساله برای دعا به این معبد آمده تا برای برداشت بهتر محصولات در آن سال به دعا بپردازند.

 

 خاص‌ترین و زیباترین معابد چین را بشناسید

 معبد بهشت


ساختان CCTV

این ساختمان زیبا در سال ۲۰۰۸ ساخته شده و به واسطه‌ی معماری جالبی که دارد، بازدیدکنندگان زیادی از آن دیدن کرده و مسلما عکس‌های بسیاری در قاب نامتعارف آن می‌گیرند. این ساختمان ۵۱ طبقه دارد و در واقع دو برج است که به وسیله دو سازه‌ی افقی به هم متصل شده‌اند.

 

  ساختان CCTV


قصر تابستانی

این قصر در منطقه‌ای بسیار جذاب قرار گرفته و جزو میراث جهانی یونسکو نیز محسوب می‌شود. قصری که زمانی استراحتگاه تابستانه‌ی پادشاهان چین بوده و حالا به یکی از محبوب‌ترین نقاط گردشگری پکن بدل گشته است.

 

 کاخ تابستانه آمان شانگهای ؛ همچون امپراطورها به سفر بروید 

 قصر تابستانی


معبد لاما

معبد لاما مجموعه‌ای از بناهای کوچک است که به سبک مغولی-تبتی ساخته شده و یکی از زیباترین مجموعه‌های باستانی چین را پکن را پدید آورده‌اند. جدا از زیبایی‌های بصری‌ها ابنیه معبد لاما، یک تندیس بزرگ بودا نیز در این مکان وجود دارد که از مهم‌ترین دیدنی‌های آن محسوب می‌شود.

 

  معبد لاما


منطقه هنری 798

این منطقه برای اهالی هنری که به پکن سفر می‌کنند، آشنا و بسیار جذاب است. جایی که زمانی کارخانه‌های تولید برق در آن بودند و حالا به یک منطقه هنری جذاب و متفاوت بدل گشته که مسلما برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی یکی از بهترین گزینه‌ها در پکن است.

 

 ۱۰ گالری هنرهای معاصر پکن ؛ با هنر شرق آسیا آشنا شوید

 منطقه هنری 798


جاده‌های رینگ

این جاده‌ها، مجموعه‌ای هستند که به صورت حلقه‌های تو در تو به دور بخش میانی شهر کشیده شده‌اند. البته گنجاندن این گزینه در لیستمان کمی کلی به نظر می‌رسد چون این جاده‌ها شامل نقاط دیدنی مختلفی هستند، اما با این حال اگر به سراغ عکس‌های اینستاگرامی گرفته شده بروید، هشتگ این جاده را بسیار خواهید دید.

 

 جاده‌های رینگ


گالری هنری Red Brick

رفتن به این موزه و گالری هنری در سفر به پکن یکی از واجبات است. جایی که نه تنها شما با آثار کلاسیک آشنایی پیدا می‌کنید، بلکه در آن هنرهای مدرن و نامتعارف را نیز تجربه خواهید کرد. همچنین کلیت این مکان شامل بخش‌های زیبایی از نظر معماری است که گرفتن عکس در آن‌ها نیز می‌تواند یک یادگار زیبا از این شهر برایتان به همراه داشته باشد.

 

 روایت سرگذشت چند هزار ساله چین با معرفی برترین موزه‌ها 

  گالری هنری Red Brick


مرکز ملی هنرهای نمایشی

قبل از این که وارد این مرکز شوید، ابتدا عکس‌هایی از خود بنا خواهید گرفت که از نظر معماری یکی از زیباترین بناهای مدرن پکن به حساب می‌آید. در این مرکز کارهای هنری نمایشی از جمله باله، اوپرا و نمایش اجرا شده و یکی از مهم‌ترین مراکز هنری در پکن به حساب می‌آید.

 

 مرکز ملی هنرهای نمایشی


مرکز اجاره دوچرخه‌ها

تفاوت زیادی میان این مراکز با مراکزی در هر جای دنیا وجود دارد و این تفاوت به تعداد دوچرخه‌ها در هر ایستگاه بر می‌گردد. همین باعث شده تا بسیاری از گردشگران از این موقعیت استفاده کرده و عکس‌هایی کنار این دوچرخه‌ها بگیرند.

 

 بهترین نقاط پکن برای خرید سوغاتی‌های دست‌ساز 

اجاره دوچرخه‌ها 


هوتونگ‌ها

یکی از جاهایی که برای گرفتن عکس‌های متفاوت در پکن متفاوت است، کوچه‌های باریکی است که در این شهر به هوتونگ معروف است. اگر به سراغ محله‌های قدیمی شهر بروید، جدا از اینکه از جذابیت‌های این بخش از پکن دیدن کرده‌اید، می‌توانید چندین و چند مورد از هوتونگ‌ها را پیدا کرده و در آن‌ها عکس‌های جالبی بگیرید.

 

 هوتونگ‌ها

۱۳ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران