گشت و گذار در محله کیانمن پکن

جاذبه‌های گردشگری پکن
گشت و گذار در محله کیانمن پکن

محله کیانمن با هوتونگ‌ها، مناطق خرید مردمی و معماری قدیمی، به عنوان نماینده فرهنگ عامیانه تور پکن شناخته می‌شود. اما آنچه که ممکن است ندانید این است که کیانمن جایی است که جالب‌ترین بوتیک‌ها و کافه‌ها در آن قرار گرفته و یکی از دیدنی‌ترین و پربازدیدترین نقاط شهر شناخته می‌شود. در حالی که بازدیدکنندگان برای اولین بار ممکن است در پیچ و خم‌های هوتونگ گم شوند و احساس سردرگمی کنند ما در این راهنما مطمئن خواهیم شد که بازدید از کیانمن برای شما تجربه‌ای فراموش نشدنی شود.

 

در تیانگ ژینگ جو خورشت جگر را امتحان کنید

جگر خورشتی یک میان وعده سنتی پکن است که بین مردم بسیار محبوبیت دارد و به همین دلیل اساسا همه رستوران‌های متخصص در غذاهای پکن جگر خورشتی ارائه می‌دهند، اما تاینگ ژینگ جو در کیانمن جایی است که می‌توانید از این غذای محبوب سفارش دهید و از مزه بی‌نظیر آن لذت ببرید. البته در سال ۱۸۹۴ رستورانی به نام Hui Xian Ju اولین مکان برای سرو جگر خورشتی بود که در دهه ۱۹۵۰ به تیانگ ژینگ جو تبدیل شد و همان شهرت را تا به امروز با خود یدک کشید.

آدرس: Dongsi Subdistrict, Beijing, Dongcheng, Beijing, China

 

بعد از ظهر را در کافه فوزان بگذرانید

یک بعدازظهر آفتابی را انتخاب کنید و لپ تاپ، کتاب یا هر چیز دیگری که می‌خواهید را با خودتان به کافه فوزان بیاورید. کنار پنجره بنشینید و به تماشای گذر مردم محلی از Tan'er Hutong بنشینید. واقعا به سختی می‌توانید راهی بهتر برای گذراندن یک بعدازظهر در پکن پیدا کنید. فراموش نکنید که دسر زردآلو کافه را به همراه یک قهوه امتحان کنید که امضای آن محسوب می‌شود و معروف‌ترین و محبوب‌ترین گزینه منو است، زیرا این دسر روز شما را می‌سازد!

 

معرفی ۸ رستوران با تم‌های عجیب در پکن

آدرس: 11 Tan'er Hutong, Xicheng Qu, Beijing Shi, China, 100031

 

به آرامی در Yangmeizhu Xiejie قدم بزنید

به گزارش UrbanXYZ، یانگمیزهو ژیجی خیابانی در پکن است که تنها ۴۹۶ متر طول دارد، اما مردم بیش از ۴۵ دقیقه برای پیاده روی آن وقت صرف می‌کنند. این به دلیل پروژه‌های خلاقانه و مغازه‌هایی است که از زمان شروع طرح نوسازی داشیلار در سال ۲۰۱۱ در خیابان ظاهر شده‌اند. این طرح به بسیاری از خانه‌ها کمک کرد تا به کتابفروشی‌ها، کافی شاپ‌ها، استودیوهای طراحی و غیره تبدیل شوند بدون آنکه به معماری اصلی ساختمان‌ها لطمه وارد شود. در واقع این خیابان نمایانگر کامل تعادل بین سنت و نوآوری است.

از Triple Major خرید کنید

در حالی که در یانگمیزهو ژیجی هستید، باید به Triple Major بروید که یک فروشگاه بوتیک فروش مارک‌های مد است و به عنوان نماینده طراحان محلی چینی عمل می‌کند. البته کارهایی طراحان بین المللی مانند آنتیان و هنریک ویبسکف را نیز ارائه می‌دهد. Triple Major یکی از مشهورترین بوتیک‌های مد در چین است و که دو شعبه فروشگاه در پکن و چنگدو دارد. مردم به ویژه عاشق موضوع طب چینی آن هستند که در شعبه پکن ارائه شده است.

 

۷ کافه‌ی زیبا و دنج چائویانگ پکن

آدرس: 26 Yangmeizhu Byway, Xicheng District, Beijing, China

 

از یک نوشیدنی در پشت بام Soloist Coffee Co لذت ببرید

طبقه اول کافه Soloist Coffee Co.  در یانگمیزهو ژیجی با دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی آمریکایی واقعاً شیک است، اما اگر به طبقه دوم جایی که مجموعه‌ای جامع از کره‌های زمینی، میز چرخ خیاطی و دری که به پشت بام باز می‌شود وجود دارد نروید واقعا پشیمان خواهید شد. از پشت بام می‌توانید کل محله هوتونگ را مشاهده کنید. یکی از همسایه‌های کافه حتی خرگوش روی پشت بام نگه می‌دارد که بسیار جالب و تماشایی هستند.

آدرس: Yangmeizhu Byway, Xicheng District, Beijing, China

 

از کتابفروشی موفان دیدن کنید

این کتابفروشی در ساختمانی جذاب از دوران جمهوری چین (۱۹۱۲-۱۹۴۹) شما را مسحور زیبایی و گیرایی خود خواهد کرد. با قدم زدن در داخل آن، احساس خواهید کرد که در طول زمان به عقب رفته‌اید و وارد کتابفروشی قرن گذشته شده‌اید. او بسیاری از قفسه‌های کتاب، میز و صندلی‌های فروشگاه و حتی در و پنجره‌های خود را طراحی کرده و تقریبا همه لوازم جانبی و مبلمان عتیقه دوران جمهوری چین هستند، حتی کفپوش‌های چوبی نیز مانند دهه‌های قبل حفظ شده‌اند. به علاوه کتاب‌ها هم عتیقه هستند اما کتاب‌های هنری و طراحی دیگری نیز خواهید یافت که در خارج از فروشگاه نادر هستند و پیدا کردنشان راحت نیست.

آدرس: Xicheng District, Beijing, China

 

در Refosian لباس سنتی به سبک چینی را امتحان کنید

نام تجاری Refosian در سال ۱۸۶۲ در استان شاندونگ تأسیس شد و در ۱۸۹۳ اولین فروشگاه پکن خود را در کیانمن افتتاح کرد و دیری نگذشت که به بزرگ‌ترین فروشگاه ابریشم و پنبه در پکن تبدیل شد. اولین پرچم ملی جمهوری خلق چین که در سال ۱۰۴۹ در میدان تیان آنمن برافراشته شد، از پارچه رفوسیان ساخته شده بود. اگرچه این برندی گرانقیمت است اما هنوز هم می‌توانید لباس‌های سنتی چینی را در آن امتحان کرده و یا در صورت تمایل خریداری نمایید.

 

بهترین بوتیک‌های لباس زنانه در شانگهای

 

آدرس: 27 Nanheng W St, Xicheng District, Beijing, China

 

از کیانمن تا لیولیچانگ پیاده روی کنید

از خیابان کیانمن به سمت غرب قدم بزنید و وقتی خیابانی پر از عتیقه فروشی‌ها را دیدید یعنی به لیولیچنگ رسیده‌اید. این منطقه یکی از مکان‌های دیدنی برای دوستداران عتیقه محلی است. شما می‌توانید نقاشی‌های چینی، خطاطی، صنایع دستی و عتیقه جات را در ده‌ها مغازه در اینجا خریداری کنید اما مراقب باشید که سرتان کلاه نرود برای اطمینان خاطر اگر دوستی در آن‌جا دارید حتما با خودتان همراه ببرید.

۱۸ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران