گردش در محله هنری ۷۹۸ در پکن

جاذبه‌های گردشگری پکن
گردش در محله هنری ۷۹۸ در پکن

محله هنری ۷۹۸ در پکن جایی‌ست که در کنار انواع رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌ها میزبان تعداد زیادی از گالری‌های هنری و رویدادهای مختلف است. به همین دلیل برای هنر دوستان منطقه‌ای قابل توجه برشمرده می‌شود. هنگامی که آلمان‌های شرقی مجتمع نظامی خود را در دهه ۱۹۵۰ می‌ساختند هرگز تصورش را هم نمی‌کردند که پایه‌گذار پیشرفته‌ترین حوزه هنری چین یعنی منطقه ۷۹۸ شوند. تا این که سربازان چینی در دهه ۱۹۹۰ از آن خارج شدند هنرمندان معاصر به سمت آن تمایل پیدا کردند و از ناحیه کارخانه‌ای بلااستفاده کانون هنر، فرهنگ و طراحان مدرن ایجاد کردند.

از گالری‌های آوانت‌گارد گرفته تا غذا و نوشیدنی، ما در اینجا شما را برای بهترین کارهایی که می‌توانید در منطقه هنری ۷۹۸ پکن انجام دهید راهنمایی می‌کنیم.

 

از گالری 798 Space دیدن کنید

شما در اینجا شعارهای کمونیستی قرمز رنگی را می‌بینید که بر روی سقف خمیده سنگی نوشته شده‌اند. این ساختمان یکی از دیدنی‌ترین تقاط منطقه ۷۹۸ و همچنین نمایش دهنده هنر مدرن است که اتفاقا بد هم نیستند. 798 Space را هوآنگ روی در سال ۲۰۰۳ افتتاح کرده که حالا میزبان رویدادهای مختلف، نمایشگاه‌های معاصر، سینما، رستوران و یک کتابفروشی است. این گالری از نقاط مناسب برای عکس‌های اینستاگرامی هم محسوب می‌شود.

 

بهترین غذاهای خیابانی پکن را کجا پیدا کنید؟

 

آدرس: Chaoyang Qu Beijing Shi, China

تلفن: +861064383551

 

در مرکز هنرهای معاصر اولس کاوش کنید

UCCA یکی دیگر از گالری‌های مهم منطقه هنری ۷۹۸ است که حتما باید از آن دیدن کنید. این گالری توسط توسط کلکسیونرهای بلژیکی  Guy و Myriam Ullens در سال ۲۰۰۷ تاسیس شد تا مجموعه‌ای هیجان انگیز از آثار هنرمندان محلی و بین‌المللی را در یک ساختار سه طبقه به نمایش بگذارد. دیگر گالری‌های پیش‌رویی که باید در لیست کارهای انجام دادنی خود قرار دهید شامل بنیادFaurschou ، Whitebox Art Center، Springs Centre of the Arts، PACE، موزه هنری Zhu Bingren و گالری یانگ و نام‌های دیگر می‌شود.

 

 

آدرس: 4 Jiuxianqiao Road, Chaoyang Qu Beijing Shi, China

 

از هنرهای خیابانی دیدن کنید

 با مانتراهای مائوئیستی و مجسمه‌های سوسیالیستی که در کوچه‌های صنعتی پراکنده شده‌اند، آثار هنری منطقه ۷۹۸ محدود به گالری‌ها نمی‌شود. بنابراین کفش‌های راحتی‌تان را به پا کرده و از نقاشیهای دیواری و مجسمه‌های خلاقانه چشمگیر دیدن کنید. در بین مجسمه‌ها حتما به آثار کنایه‌آمیزی برخورد خواهید کرد که شما را به فکر فرو می‌برند.

 

۱۲ حقیقت جالب در مورد شهر ممنوعه پکن

 

آدرس: 2 Jiuxianqiao Road, Chaoyang Qu Beijing Shi, China

 

در کارخانه قدیمی غذا بخورید

با به کارگیری مبلمان قدیمی و ابزارآلات کهنه و غیرقابل استفاده انبار اصلی کارخانه قدیمی (Old Factory) زمینه را برای خوردن غذا در منطقه هنری ۷۹۸ فراهم می‌آورد. در واقع این غذاخوری با محیط صنعتی اما جذاب منویی پیچیده از غذاهای ایتالیایی ارائه می‌دهد که رستوران‌های مناطق گردشگری در فاصله دورتری از شما ارائه می‌دهند. به عبارتی در این رستوران شانس خوردن غذاهای خوشمزه‌ای را خواهید داشت. وقتی که آنقدر راه رفتید و از کوچه‌ پس کوچه‌ها دیدن کردید با پاهای خسته خودتان را به کارخانه قدیمی برسانید و روی صندلی‌ها بنشینید و چیزی بخورید.

 

 

آدرس: 4 Jiuxianqiao Road, Chaoyang Qu Beijing Shi, China

تلفن: +861059789180

 

در Yi House از بهترین برانچ‌های پکن بخورید

هتل Gracie Art Hotel 798 شامل ۲۴ اتاق جذاب، کافه و بیسترویی مدیترانه‌ایی می‌شود که با هزینه بسیار منصفانه‌ای در دسترس قرار دارد. اما چیزی که این بوتیک هتل را برجسته می‌کند منوی صبحانه آن است که بسیار وسوسه‌انگیز و مفصل تهیه و تدارک دیده می‌شود. منوی برانچ این هتل به عنوان بهترین برانچ پکن شناخته می‌شود.

 

۱۰ مرکزخرید لوکس پکن برای خرید سوغاتی‌های زیبا

 

آدرس: 2 Jiuxianqiao Road, Chaoyang Qu Beijing Shi, China

تلفن: +861064361818

 

سوغاتی‌های منحصر به فرد بخرید

انرژی هنری این منطقه باعث شده تا برخی از بوتیک‌های جذاب و خلاقانه با لوازم زیبا و هنری جذب آن شوند. انواعی از تی‌شرت‌ها مدرن، لباس‌های زیبا و خلاقانه، لباس‌هایی با طرح‌های مینیمالیستی و یا فانتزی به وفور در بوتیک‌های این منطقه پیدا می‌شوند. به علاوه می‌توانید سوغاتی‌های هنری را در فروشگاه گالری UCCA پیدا کنید. برای لوازم دکور منزل به ZaoZuo و اجناس سبک قدیمی به Li-Pi Records بروید.

 

 

در فستیوال هفته طراحان پکن شرکت کنید

هر سپتامبر هفته طراحی پکن در منطقه هنری ۷۹۸ برگزار می‌شود که طی آن ساختمان‌های نظامی قدیمی میزبان طرح‌های طراحان پکن و سراسر دنیا می‌شوند. در واقع ابعاد این هفته آنقدر بزرگ است که بیش از ۲ هزار طراح و متخصص در پکن جمع می‌شوند تا زمینه سرمایه‌گذاری سالانه خود را در این صنعت تضمین کنند. در طول این هفته رویدادهایی مثل اجرای نمایشگاه‌ها، سمینارها و سخنرانی‌ها برگزار می‌شوند.

 

مهم‌ترین جشن‌ها و فستیوال‌هایی که در پکن برگزار می‌گردد

۰۲ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران