راهنمای گردش در پکن در اولین سفر

جاذبه‌های گردشگری پکن
راهنمای گردش در پکن در اولین سفر

برای خیلی از گردشگران، اولین سفر به چین باید تور پکن باشد. شهری که هم پیشینه‌ی تاریخی این کشور پهناور و هم تاریخ معاصر آن را به شما نمایش خواهد داد. پکن ترکیبی فوق‌العاده جذاب از تاریخ و فرهنگ و ساختمان‌های مدرن و زیبا و انواع جاذبه‌های گردشگری است. یک مقصد ایده‌آل برای مسافران که از دیرباز مد نظر گردشگران بوده است.

اما اگر اولین بار است که به پکن سفر می‌کنید، ما یک راهنمای جمع و جور برایتان تدارک دیده‌ایم تا بتواند در اولین تجربه‌ی شما از این شهر زیبا، کارتان را کمی راحت‌تر کند.

 

بهترین زمان برای سفر به پکن

بدون شک بهار بهترین زمان برای سفر با تور چین به پکن است. در نیمه‌ی اول بهار آب و هوای فوق‌العاده عالی در شهر جریان داشته، گل‌ها شکوفه می‌دهند و پایتخت چین حال و هوایی بسیار خوب را به خود می‌گیرد. با توجه به تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد و خشک پکن، دیگر زمان مناسب برای بازدید از سفر به این شهر، پاییز است. مخصوصا اوایل پاییز که هوا خیلی سرد نیست و طبیعت گردی اطراف شهر نیز بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

 

۱۰ نقطه‌ی پنهان زیبا و استثنایی در پکن

سفر به پکن و اقامت در این شهر

همیشه گفته‌ایم که گرفتن تورهای گردشگری، بهترین گزینه برای سفر است، مخصوصا شهر بزرگی همچون پکن که انتخاب‌های زیادی پیش روی شما می‌گذارد و شما حتما برای انتخاب محل مناسب برای اقامت و هواپیمای مناسب برای رفتن، نیاز به مشاوره خواهید داشت. اما یک نکته خیلی مهم در انتخاب هتل برای اقامت در پکن، نزدیک بودن آن به حداقل بخشی از جاذبه‌های دیدنی پکن و مراکز خرید شهر است.

با توجه به بزرگی و همچنین شلوغی پکن، این که شما بتوانید به راحتی به مراکز خرید و جاذبه‌های گردشگری مهم شهر بروید، امتیازی بزرگ محسوب می‌شود. خوشبختانه اگر برای خرید تور پکن از مقتدرسیر تابان اقدام کنید، انتخاب‌هایی متنوع در میان هتل‌ها خواهید داشت تا بر مبنای بودجه‌ای که دارید، بتوانید در مکانی مناسب با سلیقه‌تان سکونت داشته باشید.

گشت و گذار در شهر

یکی از خوبی‌های این سفر سیستم حمل و نقل عمومی پکن بسیار است که مهم‌ترین آن مترو بزرگ شهر بوده و با تابلوهای راهنما انگلیسی می‌توانید به خوبی مسیرهای خود را تشخیص دهید. در واقع یک نقشه از مترو پکن را روی گوشی داشته باشید و به راحتی با هزینه‌ای بسیار کم، به نقاط مختلف شهر بروید. البته سعی کنید به هیچ وجه در ساعات شلوغ اول صبح یا غروب سوار مترو نشوید که شلوغی آن چیزی بدتر از مترو تهران است!

برای این که از تاکسی استفاده کنید، بهترین راه این است که آدرس مد نظر خود را به زبان چینی همراه داشته باشید. خیلی از رانندگان به انگلیس مسلط نیستند و به همین دلیل می‌توانید از روی آدرسی که در سایت‌ها نوشته شده عکس بگیرید و به آن‌ها نشان دهید.

 

زیباترین باغ‌ها و پارک‌های پکن

خرید در پکن

به هر مقصدی از چین که سفر کنید، حتما دوست دارید یک عالمه خرید نیز کرده و با خود به خانه برگردانید. خوشبختانه در تو پکن، هم می‌توانید در مراکز خرید بزرگ و مدرن به سراغ برندهای محبوب بروید و هم در بازارهای بزرگ، جنس‌های ارزان قیمت بخرید. مراکز خرید Taikoo Li Sanlitun، Parkview Green یا Qianmen Main Street Mall از بهترین‌ها هستند اما واقعیت این است که آنقدر انتخاب‌های شما در خرید از پکن بالاست که به هیچ وجه گفتن از آن‌ها در قالب یک بند نمی‌گنجد. خوشبختانه ما قبلا در نوشته‌های پیشینمان بهترین مراکز خرید پکن، بهترین نقاط پکن برای خرید سوغاتی‌های دست‌ساز، و مراکز خرید لوکس پکن شهر را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید به مطالعه آن‌ها بپردارید.

نکات مهم در سفر به چین

  • اینترت: اینترنت در چین هم محدودیت‌های بسیاری دارد و خیلی از شبکه‌های اجتماعی در این کشور، در دسترس نیستند. پس قبل از سفر حتما باید این نکته را مد نظر داشته باشید و از برنامه‌های مخصوص برای دسترسی به همه‌ی سایت‌ها تهیه کنید.
  • خرید نقدی: شاید تعجب کنید، اما هنوز هم در چین، بسیاری از فروشگاه‌ها و مخصوصا در بازارها، باید تا جای ممکن خرید نقدی داشته باشید. روش‌های پرداخت آنلاین در چین نیز بیشتر مبتنی بر AliPay و WeChat است، پس در مجموع بهتر است، حتما پول نقد به اندازه کافی همراه خود برای خرید ببرید.
  • ایستگاه‌های بازرسی: پکن شهری بسیار امن است و مسئولان نیز بر روی این امنیت خیلی حساسند. به همین دلیل ورودی مراکز بزرگ و جاذبه‌های گردشگری، عموما ایستگاه‌های بازرسی وجود دارد که مسئله مهمی نیستند و یک روال عادی به حساب می‌آیند. نکته مهم اما این است که همیشه باید پاسپورت خود را همراه داشته باشید.
  • زبان انگلیسی: حتما باید یک مترجم خوب روی گوشی نصب کنید. شاید در هتل‌ها و مراکز خرید مدرن، مسئولان آن‌ها با شما انگلیسی صحبت کنند، اما خیلی دیگر از جاهای پکن، کسی با شما انگلیسی صحبت نخواهد کرد.
  • مراقب کلاه‌برداران باشید: بسیاری از کسانی که در مکان‌های محبوب گردشگران با زبان انگلیسی مسلط به شما نزدیک می‌شوند، قصد دارند به یک ترتیبی شما را گول بزنند. گاهی برای فروش جنس، یا فروش تور یا خدماتی که اصلا نیازی به آن‌ها ندارید. همیشه یادتان باشد که با رویی گشاده آن‌ها را پس بزنید و به هیچ وجه وارد گفتگو با آن‌ها نشوید.

۱۶ فروردین ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 22 آبان 1400)

نظرات کاربران