راهنمای المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در پکن و ژانگجیاکو

جاذبه‌های گردشگری پکن
راهنمای المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در پکن و ژانگجیاکو

تنها چند ماه با المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن فاصله داریم، بازی‌هایی که با کمک شهر ژانگجیاکو برگزار شده و با سیری که بیماری کرونا و واکسیناسیون در پیش گرفته، علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی، شاید بتوانند با رعایت نکات بهداشتی سفت و سخت دولت چین، از این بازی‌ها در تور چین دیدن کنند. ما در این نوشته به مرور کلیت بازی‌ها و شیوه‌ی بازدید از بازی‌ها و تهیه بلیط خواهیم پرداخت.

 

پکن چطور میزبان المپیک زمستانی ۲۰۲۲ شد

پکن تنها شهر میزبان المپیک تابستانی بوده که المپیک زمستانی را نیز برگزار می‌کند. این شهر در کنار اوسلو و آلماتی درخواست میزبانی خود را در سال ۲۰۱۴ داده بودند که در نهایت  با کنار رفتن اسلو و ۴ رای بیشتر نسبت به آلماتی، پکن برای میزبانی المپیک انتخاب شد.

 

بهترین مقاصد چین برای سفر تابستانی

تاریخ برگزاری المپیک زمستانی ۲۰۲۲

بازی‌های المپیک زمستانی در روز ۴ فوریه به صورت رسمی با برنامه‌ی بزرگ افتتاحیه آغاز می‌شود. با این حال بعضی از رشته‌ها همچون هاکی روی یخ یا اسکی فری استایل از روز دوم و سوم فوریه آغاز می‌شود. مسابقات اصلی و فینال‌ها بین ۴ فوریه تا ۲۰ فوریه برگزار می‌شود و در نهایت شب آخر برنامه اختتامیه برگزار خواهد شد.

بلیط‌های مسابقات المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن

در حال حاضر هنوز مشخص نیست که طرفداران خارجی از کدام‌ بازی‌ها می‌توانند بازدید کنند، اما قوانین سفت و سخت این کشور برای برگزاری مسابقات، ممکن است کار را برای گردشگران خارجی سخت کند. در هر حال بلیط فروشی برای بازی‌ها به صورت آنلاین و به حضوری انجام شده و قیمت آن برای بازی‌های مختلف کاملا متفاوت است.

بلیط‌ها بین ۵۰ تا ۴۸۸۲ یوان خواهد بود و برای مراسم افتتاحیه و اختتامیه باید بین ۷۳۲ تا ۴۸۸۲ یوان پرداخت نمایید که چیزی بین ۱۱۸ تا ۷۸۷ دلار آمریکا می‌شود. البته باید در نظر داشته باشید که بلیط بسیاری از بازی‌های خیلی محبوب به سرعت به فروش می‌روند یا در نهایت مجبورید در جاهای کم‌تر محبوب استادیوم بنشینید.

 

بهترین غذاهای دریایی در تور گوانجو

مکان‌هایی که المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در آن‌جاها برگزار می‌شوند

بازی‌های المپیک در پکن و ژانگجیاکو برگزار شده و بعضی از بازی‌ها نیز به یانکینگ خواهد رسید. تمام رشته‌هایی که بر روی پیست یخی انجام می‌شود در پکن برگزار خواهد شد و در کنار آن‌ها رشته‌های اسنوبورد و اسکی فری استایل نیز به پایتخت رسیده است. یانکینگ اما میزبانی رشته‌ی اسکی است و مطمئنا عکس‌های خوبی از این منطقه‌ی پکن، برف، بازی‌های زمستانی و دیوار بزرگ گرفته می‌شود.

باقی بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ نیز در ژانگجیاکو برگزار می‌شود که همیشه جزو مقاصد زمستانی محبوب چین برای اسکی محسوب می‌شود.

ورزشگاه‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن

بیش از ۲۵ ورزشگاه و مجموعه میزبانی در سه منطقه یاد وظیفه برگزاری مسابقات را دارند. از این میان ۱۲ ورزشگاه برای مسابقات رقابتی، ۳ مجموعه تمرینی برای ورزش‌های مختلف، ۳ دهده المپیک برای اقامت ورزشکاران، ۳ مجموعه اهدای مدال، ۳ مدیا سنتر و یک ورزشگاه نیز برای برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه در نظر گرفته شده است.

از میان ورزشگاه‌های میزبان المپیک زمستانی ۲۰۲۲، 6 تای آن‌ها در پکن هستند، ۳ تا در یانکینگ و ۴ تای دیگر در ژانگجیاکو که همگی با بهترین تجهیزات ممکن میزبانی بازی‌ها را به عهده دارند.

 

راهنمای گردش ۲۴ ساعته در گوانجو

نماد بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲

پاندا همیشه یکی از مهم‌ترین نمادهای کشور چین بوده و خب طبیعی است که این حیوان دوست داشتنی که با تلاش‌های بسیار زیاد از خطر انقراض رهایی پیدا کرد، نماد بازی‌های المپیک زمستانی باشد. نام این پاندای بامزه که تصویرش را در همه جا مشاهده می‌نید، بینگ دون دون (Bing Dwen Dwen) است.

رفت و آمد در هنگام برگزاری المپیک زمستانی ۲۰۲۲

روش‌های مختلفی برای رفت و آمد بین سه منطقه‌ای که المپیک زمستانی در آن‌جا برگزار می‌شود در نظر گرفته شده است. یکی از بهترین راه‌ها استفاده از قطارهای سریع و سیر است که سرعت آن‌ها ۳۵۰ کیلومتر در ساعت بوده و پکن تا یانکینگ را ۲۰ دقیقه‌ای و تا  ژانگجیاکو را در عرض ۵۰ دقیقه طی می‌کند. این قطارها اینترنت پر سرعت رایگان و همچنین شارژ بی‌سیم را در اختیار مسافرانشان قرار خواهد داد.

بزرگراه‌ها در مسیر بین این مناطق نیز به خوبی برای برگزاری مسابقات آماده شده و ماشین‌‌ها و اتوبوس‌ها همیشه شما را بین شهرها مختلف جا به جا خواهند کرد. اما در هر حال از نظر زمانی و همچنین مالی، استفاده از قطارهای سریع و السیر انتخاب خیلی بهتری خواهد بود.

 

هتل‌های ارزان شانگهای را بشناسید

در آخر

اگر موفق شدید که به بازدید ورزش‌های زمستانی در المپیک ۲۰۲۲ پکن بروید، این امکان را هم خواهید داشت که جشن سال نوی چینی را نیز در این شهر به بهترین روش ممکن و در زادگاهش جشن بگیرید و سفری خاطره‌انگیز را تجربه نمایید.

۱۵ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران