راهنمای سفر مقرون به صرفه به پکن

جاذبه‌های گردشگری پکن
راهنمای سفر مقرون به صرفه به پکن

چین در سال ۲۰۱۴ به جمع بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان پیوست. چنین اتفاق‌هایی همیشه باعث می‌شود که دیگر نتوان شهرهای بزرگ مقصد مورد نظر را، جایی ارزان برای سفر محسوب کرد. با این حال اوضاع در شهرهایی همچون پکن متفاوت بوده و شما با انتخاب‌های درست، می‌توانید سفری مرقون به صرفه و در عین حال جذاب با تور چین به این شهر داشته باشید. به همین منظور ما مواردی را گردآوری کرده‌ایم که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

 


کجا اقامت کنیم؟


اگر تنها هستید یا با دوست خود سفر می‌کنید و حساسیت زیادی نسبت به جایی که می‌مانید ندارید، ماندن در خوابگاه‌های پکن واقعا برایتان ارزان تمام خواهد شد. این خوابگاه‌ها با اتاق‌هایی از ۴ تا ۱۰ نفر ساخته شده‌اند و در میان آن‌ها می‌توان خوابگاه‌های بسیار خوبی پیدا کرد که هزینه‌ی ناچیزی برای اقامت می‌گیرند.
در میان هاستل‌هایی که در شهر وجود دارد، Leo Hostel می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. اقامتگاه‌های اینچنینی هم هزینه‌ی کمی در پی دارند و هم اینکه فضای بسیار خوبی برای گذران مدت طولانی در پکن دارند. یکی دیگر از جاهایی که حتما باید مدنظر داشته باشید، Fly By Knight Beijing Courtyard Hostel است که سازه‌ای هنرمندانه و زیباست و اقامت در آن واقعا ارزشمند است.

 

 ۷ جاذبه‌ی گردشگری رایگان در پکن برای آشنایی با فرهنگ چین

 

 

هاستل‌های پکن

 

 

به طور کلی در انتخاب هتل، با توجه به تنوع بسیار بالا در پکن می‌توانید با جست و جو در میان سایت‌های مختلف به نتیجه‌ای مطلوب برسید.دیگر گزینه‌ی شما حتما استفاده از تورهای مسافرتی خواهد بود. با توجه به اینکه تورها همیشه با بعضی از هتل‌های خوب طرف قرارداد هستند، قیمت تمام شده‌ی شما برای چنین هتل‌هایی بسیار پایین‌تر از این خواهد بود که خود هتلی برگزینید. در نهایت نباید سایت‌هایی همچون Airbnb را نیز نادیده بگیرید، مخصوصا اگر به صورت دسته‌جمعی سفر می‌کنید و به دنبال یک آپارتمان خوب و ارزان می‌گردید.

 


در پکن چه بخوریم؟


مهم‌ترین اصل این است که تا جای ممکن از رستوران‌های محلی استفاده کنید و به طور کلی غذای محلی بخورید تا هزینه‌هایتان تا حد زیادی کاهش پیدا کند. فراموش نکنید در چین جعبه کردن اضافه غذا کاری کاملا معمول است، پس حتما غذای اضافه را با خود به هتل ببرید. از میان رستوران‌های مختلف Zhang Mama یکی از محبوب‌ترین‌ها در پکن است که غذاهای کلاسیک و تند سیچوان سرو می‌کند. این رستوران تنها ۱۰ دقیقه پیاده از برج درام فاصله دارد.

 

 ۸ رستوران عالی پکن مخصوص گیاهخواران 

 

 

رستوران‌های پکن

 


Qing Feng Steamed Dumpling Shop یکی دیگر از رستوران‌های زنجیره‌ای در پکن است که غذاهای چینی خوشمزه‌ای با قیمت پایین عرضه می‌ند و در چند بخش شهر نیز شعبات مختلفی دارد. در مجموع رستوران‌های چینی بسیار خوبی در پکن پیدا می‌شود که می‌توانید غذاهای اینچنینی سفارش دهید که Xian Lao Man نیز یکی از آن‌هاست.
رستوران‌های حلال نیز انتخابی برای مسلمانان است که می‌خواهند غذاهای خوشمزه و البته حلال بخورند. انواع کباب‌ها، خوراک مرغ و حتی نودل‌های متفاوت نیز در این رستوران‌ها سرو می‌شود که اغلب قیمتی مناسب دارند. آن‌ها را می‌توانی حول محور برکه‌ی هوهای پیدا کنید.

 


۵ فعالیت رایگان در پکن


میدان تیان آنمن یکی از نمادهای کمونیست چینی محسوب می‌شود، اما این میدان که قلب شهر نیز محسوب می‌شود از مهم‌ترین دیدنی‌های این شهر نیز محسوب می‌شود. اطراف این میدان چند موزه و محل مهم برای دیدار واقع شده که از جمله‌ی آن‌ها موزه ملی و مرکز ملی هنرهای اجرایی نام برد. بازدید از میدان رایگان است و موزه‌ها نیز قیمت بسیار پایینی برای بازدید دریافت می‌کنند.
خیابان باریک معروف به هوتونگ، بخشی از تاریخ این شهر به حساب می‌آید که در میان آسمان‌خراش‌های این شهر واقع شده و فوق‌العده دیدنی است. درست در شمال شهر ممنوعه، این خیابان و معبد معروف در آن را می‌توانید مشاهده کنید. حضور در پارک‌های این شهر نیز می‌تواند از جمله فعالیت‌های لذت بخش برای گردشگران باشد. چندین پارک عالی در پکن وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به پارک لونگتان اشاره کرد.

 

بهترین مهمانسراهای پکن برای اقامتی ارزان

 

 

میدان تیان آنمن

 


بازدید از منطقه هنرهای مدرن ۷۹۸ Art District نیز از جمله کارهای جذابی است که می‌توانید در پکن انجام دهید. جدا از تمام دیدنی‌هایی که هنرهای کلاسیک چینی برای بینندگانشان به ارمغان می‌آورند، اما هنر مدرن نیز در این پکن پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته است و در عین حال هنرمندانی از مناطق دیگر دنیا نیز آثار خود را در این منطقه به نمایش می‌گذارند. در آخر هم فراموش نکنید که از پارک المپیک دیدن کنید. استادیوم ملی مکعب آب از دیدنی‌ترین نقاط این محل به حساب می‌آیند.

 

 

پکن

 


در آخر چند نکته برای کم کردن هزینه‌های سفر به پکن


• از رفتن در زمان تعطیلات و جشن‌های مهم خود داری کنید
• حتما از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایید
• بهتر است از مراکز خرید معروف و لوکس برای خرید استفاده نکنید
• از سیم کارت‌های پیش پرداخت به جای رومینگ تلفن استفاده کنید
• وقتی از بازارها خرید می‌کنید، حتما کمی چانه زنی کنید تا از قیمت محصول بکاید (البته این کار به درد مراکز خرید و فروشگاه‌های لوکس نمی‌خورد)

۱۹ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران