راهنمای سفر مقرون به صرفه به آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
راهنمای سفر مقرون به صرفه به آنتالیا

سفر ارزان قیمت و تا حد ممکن مقرون به صرفه، مسئله مهمی برای بسیاری از کسانی است که به صورت منظم به سفر می‌روند. آنتالیا با توجه به اینکه یکی از پرطرفدارترین شهرها در بین ایرانیان برای سفر است، نیاز به راهنمایی برای سفر ارزان و مقرون به صرفه دارد و ما در نوشته‌ی امروزمان در مقتدرسیر، به سراغ این موضوع رفته‌ایم.
بخش‌های زیادی از سفر با تور آنتالیا است که با انتخاب‌های مختلف، هزینه‌های بسیار متفاوتی را در پی خواهد داشت. یکی از مهم‌ترین آن‌ها می‌تواند هتل باشد. آنتالیا مملو از هتل‌های لاکچری است که با ساحل اختصاصی، رستوران‌های گران‌قیمت و بسیاری امکانات این چنینی، شما را وسوسه می‌کنند که هزینه‌ی گزاف اتاق‌هایشان را بپدارید. اما هستند هتل‌های ارزان خوبی که از بین‌ها آن‌ها سه مورد را به شما معرفی می‌کنیم:

  1. Lara World Hotel: در بین هتل‌هایی که دارای پارک آبی، استخر‌های متنوع، اتاق‌های شیک و ساحل اختصاصی، هیچ هتلی نمی‌تواند با قیمت Lara World Hotel رقابت کند. این مکان عالی یک هتل بسیار جذاب با امکانات خیلی خوب است که در بین هتل‌های مقرون به صرفه، بهترین امتیاز را از طرف کاربران تریپ‌ادوایز به خود اختصاص داده است.
  2. Olbia Hotel: این هتل نیز اگر چه امکانات هتل قبلی را ندارد، اما دارای ساحل، استخر و بسیاری امکانات تفریحی دیگر است که تنها با حداقل قیمت ۷۰ دلار اتاق‌هایش را در تابستان کرایه می‌دهد. این قیمت برای هتلی در این حد واقعا عالی بود و از انتخاب‌های برتر در آنتالیا محسوب می‌شود.
  3. Blue Sea Garden: این هتل هم ارزان‌ترین هتلی است که به شما معرفی می‌کنیم با ۵۰ دلار حداقل قیمت به ازای هر شب. این هتل با داشتن فضایی شاد و رنگرانگ، استخر، اتاق‌های زیبا و همچنین رستوران و امکانات تفریحی، یکی دیگر از بهترین‌های مقرون به صرفه در آنتالیا به حساب می‌آید.

 

 

 هتل آنتالیا

 


سفر به هیچ جایی از دنیا بدون تفریحات مختلف فایده‌ای نخواهد داشت. در آنتالیا شما باید هم به فکر تفریحات کاملا رایگان باشید و هم آن‌هایی که ارزان هستند را مد نظر بگیرید. به این ترتیب بخش زیادی از هزینه‌های سفر خود را کاهش خواهید داد. مثلا سواحل عمومی زیادی هستند که می‌توانید بدون اینکه هیچ هزینه‌ای کنید از آن‌ها لذت ببرید. مثل ساحل لارا که از بهترین سواحل آنتالیا نیز محسوب می‌شود.
گشت زدن در نواحی تاریخی شهر یا رفتن به سراغ شهر قدیم یکی دیگر از تفریحاتی است که می‌توانید به صورت کاملا رایگان در آنتالیا تجربه کنید. اما کارهایی هم هست که با قیمت پایین می‌توان انجام داد. مثلا بازدید از موزه آنتالیا که یکی از بهترین موزه‌های ترکیه و منطقه است .

 

 

 ساحل لارا

 


خرید نیز بخشی جدا نشدنی از یک سفر محسوب می‌شود، پس برای خرید ارزان میان مراکز خرید لوکس و گران قیمت آنتالیا نیز باید فکری کرد. اگر در شبکه‌های اجتماعی این سوال را بپرسید، مردم محلی اولین جوابی که به شما خواهند داد "بازار " اصلی شهر است که در آن می‌توانید لباس‌هایی خوب با قیمت مناسب پیدا کنید.
بازارهای خیابان لائورا و دوگو گاراجی از دیگر جاهایی هستند که می‌توانید اجناس خوبی در آن‌ها خریداری کنید. در میان مراکز خرید نیز اگر چه Migros خیلی جای ارزانی محسوب نمی‌شود، اما هم اجناسی با کیفیت و بسیار خوب ارائه می‌کند و هم اینکه از دیگر مراکز خرید همچون ترا سیتی ارزان‌تر محسوب می‌شود. در کنار این‌ها، محله‌هایی همچون کالیچی یا بازار چاغلایان نیز پیشنهاد می‌شود که آن‌ها را نیز نباید از یاد ببرید.

 

 راهنمای خرید ارزان و مقرون به صرفه‌ در آنتالیا؛ شهر زیبای ساحل‌ها و دریا 

 

مراکز خرید آنتالیا

 


بخش مهم دیگری از هزینه‌های سفر مربوط به خورد و خوراک می‌شود. قبل از هر چیز باید بدانید که آنتالیا هر چقدر که هتل گران‌قیمت و لوکس دارد، رستوران‌های این چنینی نیز دارد. با این حال در زمینه‌ی غذاهای خیابانی، این شهر جایی عالی است که می‌توانید غذاهایی نسبتا ارزان اما با کیفیت خیلی خوب میل کنید. دونر کباب گوشت و مرغ با قیمت حدود ۳ و ۱.۵ یورو عرضه می‌شوند و خیلی از جاها می‌توانید انواع کوفته‌ها را نیز سفارش دهید که در کنار ارزان بودن، از آن دست غذاهایی هستند که در سفر با تور ترکیه باید میل کنید.
یک سری غذاهای محلی و خوشمزه نیز هستند که آن‌ها را نیز جدا از اینکه غذاهایی ارزان هستند، باید در سفر به آنتالیا میل کنید. مثل گوزلمه یا پاید لالونو که غذاهایی خوشمزه و ارزانند. اگر به صورت گروهی سفر کرده‌اید و خانه کرایه کرده‌اید یا سوییت هتلی همراه با آشپزخانه دارید، همیشه باید بدانید که غذا پخت در خانه به مراتب ارزان‌تر از خرید غذا از رستوران خواهد بود.

 

 

غذای ترکی

 


در آخر اگر اهل ماساژ و اسپا هستید چند جای ارزان نیز به شما معرفی کنیم؛ از میان تمام مراکز لوکس و گران، Sefa Hamam، Demirhan Hamami و Thai Rose Asia Massage Saloon سه مرکز عالی با قیمت مناسب هستند که با توجه به امتیازات بالایی که دارند، از بهترین‌ها برای این منظور به حساب می‌آیند.

۲۷ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران