دلایلی که چرا گرجستان باید مقصد بعدی تابستانی شما باشد

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
دلایلی که چرا گرجستان باید مقصد بعدی تابستانی شما باشد

آیا به دنبال مقصدی جدید برای برنامه‌ریزی سفرهای تابستانه هستید؟ آیا فردی ماجراجو، یا تاریخ‌دوست هستید؟ گرجستان کشوری زیبا و فوق‌العاده دیدنی است که انواع گروه‌های مختلف از جمله تاریخ‌دوستان، عاشقان طبیعت، پیاده‌روی و کمپینگ، و یا طرفداران معماری‌های قدیمی و جدید همگی در گرجستان گشت و گذاری شگفت‌انگیز و به یادماندنی را تجربه خواهند کرد. در واقع تور گرجستان نیازهای همه طیفی را برآورده می‌کند. ما اینجا درباره دلایلی که چرا باید به گرجستان سفر کنید صحبت خواهیم کرد.

 

گرجستانی‌ها مهمان دوست هستند

گرجی‌ها مهمان را فرستاده خدا می‌دانند و سعی می‌کنند آ‌ن‌ها را به خانه‌شان ببرند و همچون دوست و اعضای خانواده با مهمانان خود برخورد می‌کنند. گرجی‌ها به مهمانوازی به شدت معروف هستند و از مهمانان خود بسیار مراقبت می‌کنند. اگر دوستی گرجی دارید از الان بدانید که به خانه‌هاش دعوت خواهید شد و با شما همچون خانواده سلطنتی رفتار می‌شود. مثلا بر سر میز شام آن‌ها مرتبا از شما سوال می‌پرسند تا مطمئن شوند احساس راحتی دارید. آن‌ها شما را همه جا با خودشان می‌برند و به شما می‌گویند که چطور در طی قرن‌ها تجاوز و جنگ هرگز ایمان‌شان را از دست ندادند.

 

حقایقی که باید درباره گرجستان بدانید

 

 گرجستان

 

 

غذاهای گرجی بسیار متنوع هستند

همچون طبیعت و چشم‌اندازهای آن غذاهای گرجی نیز بسیار متنوع هستند. با این که بیشتر غذاهای اصلی با گوشت و خمیر درست می‌شوند اما گزینه‌های گیاهی هم یافت می‌شوند. غذای اصلی گرجستان خینکالی دامبلینگ گوشت و کمی آبگوشت است. گیاه‌خواران می‌توانند این دامبلینگ را با سیب زمینی، قارچ، و یا پنیر میل کنند. خاچاپوری غذاهای محلی گرجستان ، غذایی شبیه به پیتزاست که برای شام سرو می‌کنند.

 

 

 گرجستان

 

 

طبیعتی همه چیز تمام در انتظار شماست

با وجود وسعت کمش گرجستان دارای اقلیم‌های متنوعی همچون بیابان‌ها، استراحتگاه‌های اسکی‌سواری، سواحل دریای سیاه و مناطق آلپی است. این کشور برای عاشقان پیاده‌روی، طبیعت و کمپینگ مقصدی بهشتی و ایده‌آل است که می‌توانند از زیبایی‌های بی‌پایانش لذت ببرند. به علاوه شما می‌توانید در بین مناطق کوهستانی دره‌ها، آبشارها، دریاچه‌ها و استراحتگاه‌های آبگرم هم پیدا کنید.

 

 ۱۰ نقطه‌ی فوق‌العاده در گرجستان برای کمپ زدن و لذت بردن از طبیعت

 

 گرجستان

 

 

برای سفرنیاز به هزینه‌های بالا ندارید

گرچه سال به سال بر محبوبیت گرجستان افزوده می‌شود اما هنوز این کشور در زمره مقاصد مقرون به صرفه قرار دارد. بازدید از بیشتر مناظر طبیعی و دیدنی رایگان است در حالی که ورودی موزه‌های گرجستان حدودا از ۱.۲۵ دلار شروع می‌شود. غذا خوردن نیز بسته به انتخاب شما می‌تواند ارزان یا گران باشد. مقاصد اصلی این کشور بیشتر شامل کوتایسی، تفلیس و باتومی می‌شود که احتمالا هزینه‌ها در این نواحی نبست به دیگر جاها بالاتر است. با وجود هتل‌های زنجیره همچون رادیسون، شرایتون و چند نام شناخته شده دیگر در این کشور، اما شما می‌توانید در هاستل‌ها و یا بوتیک هتل‌ها اقامت کنید تا در هزینه‌ها بکاهید. معمولا هر شب اقامت در چنین جاهایی حدودا شبی ۲۵ تا ۳۰ دلار هزینه در برخواهد داشت. به عقیده ما برای خانواده‌های دارای فرند تا گروه‌های پرجمعیت اقامت در چنین جاهایی بسیار مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

 

 معرفی برترین هتل‌های ۳ ستاره تفلیس به انتخاب کاربران تریپ‌ادوایزر

 

 گرجستان

 

 

می‌توانید تجربه اسپای متفاوتی داشته باشید

گرجستان به چشمه‌های آبگرم شهرت زیادی دارد. استراحتگاه‌های زیادی در سراسر این کشور وجود دارند که خدمات آبگرم و همراهش ماشاژ و درمان ارائه می‌دهند. اما حمام‌های گوگرد در آبانتوبانی تفلیس اولین توقف برای بسیاری از گردشگران است. آب این حمام‌ها به طور طبیعی 40 درجه سانتیگراد دما داشته و اعتقاد مردم اینست که حمام‌های آبگرم برای امراض پوستی و استخوانی بسیار مفید هستند.

 

 حمام‌های تاریخی تفلیس ؛ شهر آب‌های گرم گرجستان 

 

 گرجستان

 

 

گرجستان دارای معماری‌های گوناگونی است

اگر علاقه‌مند به معماری هستید و از تماشای انواع سازه‌ها لذت می‌برید گرجستان مقصد بعدی شما خواهد بود. در گرجستان و مخصوصا شهر تفلیس شما می‌توانید در کنار معماری‌های مدرن و بعضا خاص و منحصر به فرد ساختمان‌های دوره باستانی و همچنین سازه‌های قرون وسطایی را یک جا از نظر بگذرانید. شهر قدیمی تفلیس پر از ساختمان‌های باستانی، خانه‌های معمولی گرجستان با بالکن‌های چوبی منحنی و همچنین دژهایی‌ست که برای قرن‌ها در این بخش شهر جای گرفته‌اند. ساختمان‌های مدرنی که در این سال‌ها به چهره شهر اضافه شده‌اند از تفلیس پایتختی دو چهره و منحصر به فرد ساخته‌اند که هر گردشگری در گرجستان باید حتما از آن دیدن کند.

 

 

 گرجستان

 

 

یکی از بزرگ‌ترین غارشهرهای دنیا که باید ببینید

در سراسر دنیا تعدادی غار شهری یا سازه‌هایی درون غارها وجود دارد که به دلایلی همچون جنگ، حفاظت، صومعه و امثال این‌ها مورد استفاده داشتند. یکی از مهم‌ترین آن‌ها که در گرجستان هنوز باقی مانده واردزیاست. یکی از توریستی‌ترین بخش‌های شهر که تورهای یک روزه گردشی به آن هدایت می‌شود. غار شهر واردزیا به منظور محافظت و رصد لشکر دشمنان برپا شده بود.

 

 

گرجستان

۲۶ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران