چرا تفلیس و گرجستان باید مقصد بعدی شما باشند

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
چرا تفلیس و گرجستان باید مقصد بعدی شما باشند

اگر تا به حال از تور گرجستان دیدن نکرده‌اید، چیزی با ارزش را از دست داده‌اید. این کشور فوق‌العاده زیبا که مرز میان اروپا و آسیا را شکل داده، از بهترین مقاصد گردشگری به حساب می‌آید که جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و تاریخی متعددی دارد. از پایتخت جذاب و تفریحات متنوعی که در این کشور می‌توانید به انجام برسانید تا طبیعت کوهستانی دلنشین و دریاچه‌ها و رودخانه‌ها، چیزهای زیادی هستند که در تور گرجستان می‌توانید به دیدنشان بروید. با این حال برای این که قانعتان کنیم که گرجستان و تفلیس باید مقصد سفر بعدی شما باشد، نوشته‌ای تدارک دیده و دلایل مختلفی را برای این موضوع گردآوری کرده‌ایم که در ادامه برایتان نقل خواهیم کرد.

 

چرا تور گرجستان را باید برای سفر بعدی خود انتخاب کنید؟

قبل از این که به تور تفلیس بپردازیم، یک سری دلایل کلی وجود دارد که به خاطر آن‌ها هم که شده باید سفر به گرجستان را حداقل یک بار در زندگی‌تان تجربه کنید. دلایلی که در زیر بعضی از مهم‌ترینِ آن‌ها را ذکر خواهیم کرد.

طبیعت زیبا و متنوع

در نقاط مختلف از گرجستان شما مناظر زیبایی می‌بینید که در نوع خود منحصر به فرد هستند. مناطق کوهستانی متعددی هستند که در سفر به این کشور می‌توانید به سراغشان بروید و مناطق جنگلی، دریاچه‌های مختلف و آبشارها و خیلی جاهای دیگر دیدن کنید. از طرفی، در تور باتومی یا جاهایی شبیه به آن، مناظر زیبای ساحلی از دریای سیاه را پیش رو خواهید داشت. در واقع، طبیعت گرجستان یکی از مهم‌ترین دلیل‌ها برای سفر به این کشور می‌تواند باشد و حتی اگر برنامه‌ی خود را برای سفر به تفلیس چیده‌اید، خیلی راحت از پایتخت می‌توانید به دیدن خیلی از جاذبه‌های طبیعی دیگر گرجستان نیز بروید.

غذاهای خوشمزه‌ی گرجی

اگر چه بعضی از غذاهای گرجی، خیلی شبیه به غذاهای ایرانی است اما برای خیلی از توریست‌های غربی، غذاهای خوشمزه‌ای که مردم این کشور درست می‌کنند، از جمله دلایل سفر به آن‌جا به حساب می‌آید. از نکات جذاب درباره غذاهای این کشور، تنوع بالا و همچنین انتخاب‌های متعدد بین غذاهای گوشتی و گیاهی است. گیاه‌خواران در سفر به گرجستان، غذاهای محلی زیادی را پیش رو خواهند داشت که می‌توانند آن‌ها را میل کنند و از طرفی اگر طرفدار غذاهای گوشتی باشید نیز، مطمئن باشید از سفر به این کشور، کلی خاطرات خوشمزه به خانه خواهید برد.

 

بهترین هتل‌های ساحلی در گرجستان

تاریخی پر بار

جایی که گرجستان کنونی در آن قرار گرفته، در دوران باستان و حتی قبل از امپراطوری ابِریا نیز مهم بود و برای قرن‌ها کشوری مستقل و قوی به حساب می‌آمد. جالب است یکی از مهم‌ترین دوره‌های شکوه گرجستان در زمان ملکه تامار بود که الگویی مهم برای زنان گرجی به حساب می‌آید. اما این کشور مشکلات زیادی را به خود دید و امپراطوری‌های زیادی آن‌جا را به اشغال خود در آوردند و برای سال‌ها این کشور زیر پرچم اتحادیه جماهیر شوروی بود و نظام کمونیستی بر آن حکمرانی می‌کرد. همه‌ی این‌ها باعث شده تا شما در جای جای این کشور، جاذبه‌های تاریخی متعددی را ببینید که هر کدام قصه‌ای از سرگذشت این سرزمین را روایت می‌کنند.

کلیساهای پرتعداد

یکی از ویژگی‌هایی که همه از آن مطلع هستند، وجود کلیساهای متعددی است که در شهرهای مختلف و حتی بعضا در کوه‌ها و جاهای صعب‌العبور گرجستان پیدا خواهید کرد. گرجستان دومین کشوری بود که مسیحیت را در قرن ششم میلادی به عنوان دین رسمی خود انتخاب کرد. ساختار معمار کلیساهای گرجستان به شکلی خاص است بوده و همانطور که گفتیم، این بناهای مذهبی را در جاهای مختلف کشور می‌توانید ببینید. از معروف‌ترین بناهای مذهبی در گرجستان می‌توان به آتنیس سیونی، صومعه واردزیا، صومعه تاتف و کلیسای معروف خاتکشی که بر بالای یک ستون سنگی طبیعی قرار گرفته، اشاره کرد.

هزینه‌ی پایین سفر به گرجستان

یکی از مزیت‌های سفر به گرجستان، هزینه‌های پایین این کشور نسبت به خیلی دیگر از مقاصد گردشگری مهم دنیا و حتی نزدیک به ایران است. هزینه‌ی خورد و خوراک، هتل‌ها و حتی کرایه تاکسی در تفلیس و دیگر نقاط گرجستان پایین است و در نهایت هزینه‌هایی که برای یک سفر خارجی باید پرداخت کنید نیز، به نسبت خیلی شهرهای دیگر همچون استانبول یا دبی، ارزان‌تر خواهد بود. همچنین با توجه به نزدیکی گرجستان به ایران، هزینه‌ی پرواز شما نیز بسیار کم‌تر از خیلی مقاصد دیگر خواهد بود.

 

برترین ماجراجویی ها در باتومی

مردمی مهمان نواز

این نکته را حتما جزو دلایل سفر به گرجستان به حساب آورد. کشوری که مردمش با روی گشاده از شما استقبال می‌کنند و مهمان نوازانی فوق‌العاده‌اند. حتی در شهر شلوغی همچون تفلیس نیز این مهمان نوازی را می‌بینید اما کافی‌ست به یکی از نقاط دورتر از پایتخت رفته و وقت خود را در دهکده‌های کوهستانی و شهرهای ساحلی سر کنید تا مهربانی مردم گرجستان را بیشتر درک کنید. همین مهمان نوازی، حس و حال خوبی در طول سفر به شما القا می‌کند که دوست دارید دوباره و دوباره به آن‌جا سفر کنید. یک نکته مهم دیگر، امنیت کشور گرجستان است که از جمله کشورهای بسیار امن در دنیا محسوب شده و حتی بانوان نیز به راحتی می‌توانند، تنها به آن کشور سفر کرده و از زیبایی‌های این سرزمین شگفت انگیز، بهره ببرند.

مقاصد مختلف

قبل از این که به دلایل سفر به تفلیس بپردازیم، نباید فراموش کنید که گرجستان تنها تفلیس نیست و مقاصد گردشگری مختلفی هستند که می‌توانید به آن‌جاها هم سفر کنید. در طول تابستان، سواحل دریای سیاه، مقاصدی متفاوت از خیلی دیگر از شهرهای ساحلی شناخته شده به حساب می‌آیند و جاهایی همچون کوتایسی را نیز نباید فراموش کرد که به طبیعت شگفت انگیز و چشمه‌های آب گرمش، طرفدارانی جهانی دارد. همچنین کوله‌گردها خوب می‌دانند که مناطق کوهستانی گرجستان و دهکده‌های سرسبز و زیبای این کشور، مناطقی عالی برای کمپ زدن و لذت بردن از طبیعت به حساب می‌آیند. اگر اهل تفریحات زمستانی هستید، فراموش نکنید که در زمستان گرجستان، می‌توانید به پیست‌های برفی و بسیار خوبِ نزدیک به تفلیس رفته و با هزینه‌ای بسیار پایین‌تر نسبت به دیگر مقاصد زمستانی معروف، در آن‌جا تفریحات برفی را به بهترین شکل تجربه نمایید.

چرا تفلیس یک مقصد گردشگری ایده‌آل است؟

شهری خاص و متفاوت

تفلیس در کرانه‌ی رودخانه‌ی Mtkvari قرار گرفته و یکی از قدیمی‌ترین اقامتگاه‌های انسانی در دنیاست که پابرجا مانده و انسان‌ها در آن زندگی می‌کنند. قدمت سکونت مردم در این منطقه به ۴ هزار سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد.تفلیس شهری رنگارنگ و زیباست و در هر گوشه‌ای از آن می‌توان یک چشم انداز منحصر به فرد را پیدا کرد. البته همانقدر که خانه‌های قدیمی و ساختمان‌های تاریخی در آن زیاد است، تفلیس شهری مدرن با مراکز خرید متعدد، تفریحات شبانه و خیلی چیزهای دیگر نیز هست. همین تنوع و البته فرهنگ خاص مردم گرجی در پایتخت، یکی از ویژگی‌هایی است که حتما در طول سفر شما را جذب خود خواهد کرد.

 

بازدید از نقاط منحصر به فرد گرجستان

حمام‌های گوگردی تفلیس

یکی از ویژگی‌های خاص شهر تفلیس، وجود حمام‌های گوگردی از صده‌های بسیار قبل است که حالا بخشی از فرهنگ و تاریخ مردم این شهر شده و با توجه به این که خیلی‌ها معتقد به نتایج درمانی آن هستند، گردشگران زیادی نیز از آن‌ها استفاده می‌کنند. در واقع یکی از فعالیت‌هایی که گردشگران در سفر به تفلیس حتما به سراغش می‌روند، همین حمام‌های گوگردی تفلیس هستند که در بخش قدیم شهر واقع شده و جدا از چشمه‌های آب گرم طبیعی که استخرهای آن‌ها را پر می‌کند، ابنیه سنگی آن‌ها نیز خود یکی از جذابیت‌هایشان محسوب می‌شود.

موزه‌ها و گالری‌های هنری

جالب است بدانید که خود تفلیس حدود ۱۵ موزه مهم دارد که شامل موزه‌های کلاسیک و ارزشمندی همچون موزه ملی گرجستان، موزه هنری گرجستان، موزه تاریخ تفلیس و چند مورد دیگر می‌شود. از طرفی موزه‌های متفاوتی نیز در این شهر هستند که شامل موزه مردم شناسی فضای باز، موزه ابریشم، موزه ماشین، موزه عروسک و ... نیز در تفلیس کم نیستند که هر کدامشان، مکانی متفاوت و خاص برای دیدن به حساب می‌آیند. از نکات مهمی که درباره مردم گرجستان باید بدانید، علاقه وافر آن‌ها به هنر است. چیزی که می‌توان هم در هنرهای خیابانی این شهر مشاهده کرد و هم از گالری‌های هنری نسبتا زیادی که در سطح شهر قرار دارند.

تفریحات شبانه در تفلیس

هر چقدر که تفلیس جذاب و زیباست، در شب با نورپردازی زیبایی که در جاهای مختلف شهر انجام می‌شود، به زیبایی‌های این شهر افزوده می‌شود. تفلیس از آن شهرهای سر زنده است که می‌توانید، انواع تفریحات شبانه را در آن‌جا امتحان کنید. از اجراهای زنده‌ی موسیقی تا شرکت در جشن‌های بزرگی که در کلاب‌های شبانه تفلیس انجام می‌شود، همه چیز برای شب‌هایی شاد و عالی در تفلیس به راه است. این را هم در نظر بگیرید که خیلی از کافه‌های مهم شهر نیز تا دیروقت فعال هستند و می‌توانید، شب‌های خود را در بعضی از آن‌ها با گوش دادن به نوای موسیقی زنده سر کنید.

 

تعطیلاتی زمستانی و برفی در گرجستان

خرید در تفلیس

برای خرید در تفلیس، هم می‌توانید سراغ بازارهای شهری متعدد این شهر بروید و هم مراکز خرید مدرن و جذاب شهر را انتخاب کنید که مملو از برندهای بین‌المللی هستند. از مراکز خرید خیلی معروف شهر می‌توان به ایست پوینت، تفلیس مال، گالریا و کارواسلا اشاره کرد. بسیاری از برندهای بین‌امللی در این مراکز حضور دارند و همچنین بخش‌های تفریحی از جمله مجموعه‌‌های سینمایی با چندین سالن مختلف، پارک‌های بازی و البته چند رستوران و کافه نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. شاید تعداد مراکز خرید لاکچری شهر مثل استانبول یا چند مقصد گردشگری دیگر نباشد، اما وسعت تفلیس نیز به آن اندازه نیست و این که حتما خیلی از نام‌هایی که به دنبالش هستید را در همین مراکز پیدا خواهید کرد.

۱۰ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران