چرا باید بعد از تفلیس از کوتایسی دیدن کرد

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
چرا باید بعد از تفلیس از کوتایسی دیدن کرد

همانطور که بیشتر مسافران ترکیه سر از استانبول در می‌آورند در گرجستان هم سهم بیشتر توریست‌ها از آن تفلیس می‌شود. البته بعد از دیدن تفلیس خیلی از آن‌ها به جاهای دیگر می‌روند. یکی از شهرهایی که در سفر با تور گرجستان و بعد از تفلیس باید از آن دیدن کنید کوتایسی است. تفلیس در شرق و کوتایسی در غرب گرجستان قرار دارند و این یعنی شما مجبورید برای رسیدن به این شهر چند ساعتی سفر جاده‌ای را تحمل کنید. ما در این پست مهم‌ترین دلایلی که چرا باید از کوتایسی دیدن کنید را بررسی می‌کنیم.

 

نمادهای سرزمینی قابل توجه

کوتایسی از داخل و حومه با جاهای منحصر به فرد دیدنی مثل رد پای دایناسور، غارها، نقاط میراث جهانی یونسکو، صومعه‌ها و ساختمان مدرن پارلمان پر شده است. در واقع چیزهای دیدنی در کوتایسی آنقدر فراوان است که اگر بخواهید برنامه تور گردشی کامل در این شهر را تنظیم کنید احتمالا باید بیشتر از انتظارتان در این شهر مهم استراتژیکی بمانید.

 

دیدنی‌های نزدیک به شهر زیبای کوتایسی گرجستان

 parliament-building-kutaisi_result

 

زیبایی‌های طبیعی

کوتایسی از لحاظ جغرافیایی در وضعیتی مرکزی قرار گرفته و فرصت‌های شگفت‌انگیزی در اختیار علاقه‌مندان به طبیعت و طبیعت‌گردی قرار می‌دهد. در واقع می‌توانید خیلی راحت از کوتایسی با یک ساعت رانندگی و یا کمی بیشتر به پارک‌های طبیعی بروید و روزی شگفت‌انگیز و به یادماندنی در دامان طبیعت سپری کرده و چشم‌تان را به سرسبزی بی‌حدی بگشایید. شما می‌توانید از تنگه‌های شناخته شده‌ای همچون مارتویلی، اکاتسه، ستون کاتشخی، و یا غارشهر واردزیا با یک رانندگی کوتاه دیدن کنید.

 

زیباترین نقاط طبیعی گرجستان

 katskhi-natural-wonders_result

 

پروازهای مستقیم ارزان

سال پیش، Wizz Air اولین پرواز مستقیم خود را از فرودگاه بین‌المللی کوتایسی راه‌اندازی کرد. از همان موقع به بعد پرواز‌های بین‌المللی خود را به شهرهای بزرگ دنیا گسترش داد تا این که حالا به شهرهای بزرگ اروپایی مانند لندن، بارسلونا، پاریس، پراگ، ورشو، مونیخ، میلان و بوداپست و چند نام دیگر پرواز مستقیم ارائه می‌دهد. شما می‌توانید به راحتی از این فرودگاه پروازهای بین‌المللی و داخلی ارزانی را خریداری کنید.

 

۶ کافه دنج کوتایسی که در سفر به گرجستان باید به آنها بروید

wizzair-kutaissi (1)_result

 

شهری باستانی

کوتایسی از شهرهای بسیار قدیمی گرجستان است که سابقا برای دوره‌ای به عنوان پایتخت کشور هم عمل کرده است. کوتایسی زمانی بسیار دور، حدود ۲ هزار سال قبل از میلاد مسیح و در دوره پادشاهی کلچیس پایتخت گرجستان بوده است. جدای از این‌ها قدمت طولانی و تاریخ کهن این شهر باعث شده تا در رده ۱۶ام شهرهای قدیمی اروپا قرار بگیرد. این ویژگی بر اهمیت بین‌المللی کوتایسی افزوده و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. شاید به همین خاطر هم که شده آن را در فهرست مقاصد بعدی خود قرار دهید.

 

ancient-town-kutaisi_result

 

بازدید از سامگرلو

با یک رانندگی دو ساعته شما می‌توانید خودتان را به زوگدیدی شهر مرکزی منطقه سامگرلو برسانید. از اینجا می‌توانید دیدنی‌های مهم متعددی را بازدید کنید. وقتی اینجا هستید حتما از کاخ دادیانی، جایی که مجموعه‌ای از لوازم باارزش دنیا را در خود جای داده دیدن کنید. شما اینجا می‌توانید لوازمی مربوط به ناپلئون را میان دیگر اشیا پیدا کنید. به علاوه از اینجا شانس رفتن به یکی از زیباترین دریاچه‌های کل گرجستان یعنی تباوارچخیلی را نیز خواهید داشت. در واقع می‌توانید با رفتن به سامگرلو با یک تیر چند نشان بزنید.

 

مرانی مال تفلیس، مرکز خرید لوکس برای برترین برندهای اروپا

samegrelo-georgia_result

 

بلندترین منطقه مسکونی در اروپا

منطقه تاریخی سوانتی که یکی از دورافتاده‌ترین مناطق گرجستان است روستای اوشگولی را در خود جای داده است. این روستا که در ارتفاع ۲۱۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و در تمام طول سال، حتی زمستان مسکونی‌ست. همین ویژگی باعث شده تا اوشگولی تبدیل به مرتفع‌ترین منطقه مسکونی در اروپا تبدیل شود. شما اول باید از کوتایسی سفری چهار ساعته با ماشین را به متسیا مرکز سوانتی تحمل کنید. سپس به ارتفاعات بروید و با فرهنگ و تاریخ مردم محلی و سبک زندگی شوید. این سفر نه فقط فرهنگی بلکه جنبه طبیعت‌گردی هم دارد.

 

لوکس‌ترین هتل‌های تفلیس برای عاشقان طبیعت

ushguli-village georgia_result

 

در دریای سیاه شنا کنید

اگر تابستان با تور گرجستان سفر کردید باید زمانی را برای بازدید از باتومی یکی از مهم‌ترین شهرهای ساحلی گرجستان کنار بگذارید. این شهر مرکزی در سواحل دریای سیاه مقصد بسیاری از افراد محلی برای تعطیلات تابستانی است. به علاوه با فاصله سه ساعتی از کوتایسی و دسترسی آسان به آن جنبه توریستی آن نسبت به دیگر نقاط پررنگ‌تر شده است. در بلوار ۱۲ کیلومتری باتومی قدم بزنید و اگر زمانی داشتید سفری به اطراف شهر هم بروید. منطقه آدجارا با تلفیق سواحل دریای سیاه و سرسبزی‌های جنگلی زیبایی چشمگیری را در اختیار شما قرار می‌دهد که نظیرش را نمی‌توانید در دیگر نقاط کشور پیدا کنید.

 

هتل‌های ساحلی باتومی برای ساحل دوستان

black-sea-batumi-georgia_result

۰۳ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران