چرا باید به گرجستان سفر کنیم؟

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
چرا باید به گرجستان سفر کنیم؟

گرجستان در منطقه قفقاز، بین اروپا و آسیا واقع شده است. از لحاظ تاریخی منطقه‌ای اساسی برای تجارت و جنگ بوده است. این امر آن را بسیار جالب و پر از فعالیت‌ها و مکان‌هایی برای دیدن کرد. اما اگر قصد سفر با تور گرجستان را دارید ، باید از چند مورد آگاه باشید. در این مقاله ما همه چیزهایی را که باید قبل از سفر به گرجستان بدانید را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. پس همراه ما باشید.

 

  • تور گرجستان به دلیل نزدیک بودن آن به ایران مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است. اما هنوز در کل دنیا آنطور که باید شناخته نشده است. اما تخمین زده می‌شود که در سال‌های آینده با سیل عظیمی از گردشگران از سرتاسر دنیا روبرو خواهد بود. از این رو اگر دوست دارید از کشوری ساکت و آرام با جاذبه‌های گردشگری فراوان دیدن کنید کوله پشتی خود را بردارید و خود را آماده سفر به این دیار کنید.
  • کشور گرجستان در مرز بین دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد. به طوری که حتی در مرز بین آسیا و اروپا یک سازه تاریخی و فرهنگی به نام قلعه ناریکالا وجود دارد. پس با این سفر می‌توانید با تلفیقی از دو فرهنگ اروپایی و آسیایی آشنا شوید.

 

  ۱۴ تجربه شگفت‌انگیز در سفر به تفلیس (قسمت اول) 

گرجستان

 

  • گرجستان کشوری بسیار کوهستانی است. این موضوع به وضوح توسط کوه‌های قفقاز مشخص شده است و دارای چندین قله بالاتر از ۵۰۰۰ متر است که مرتفع ترین آن کوه شکارا با ۵۱۹۳ متر است. پس اگر به کوه‌نوردی علاقه دارید تجهیزات کوه‌نوردی را نیز با خود در این سفر همراه سازید و تجربه رفتن به زیبا‌ترین و مشهورترین کوه‌های دنیا را از دست ندهید.
  • در سفر خود به گرجستان افراد بسیار کمی را پیدا خواهید کرد که انگلیسی صحبت کنند. پس حتما چند کلمه و عبارت گرجی برای راحتی کار خود یاد بگیرید. همچنین به همراه داشتن یک دیکشنری را فراموش نکنید.

 

  گردش در گرجستان و سواحل دریای سیاه 

گرجستان

 

  • مردم گرجستان بر این باورند که میهمان هدیه‌ای از جانب خدا است. از این رو در طول سفر خود با انسان‌های فوق‌العاده مهمان‌نواز و صمیمی روبرو خواهید شد. همین لذت سفر شما را چند برابر خواهد کرد.
  • در نظر داشته باشید که گرجستان کشوری محافظه کار و مذهبی است. همچنین یکی از اولین کشورها در جهان بود که به مسیحیت روی آوردن. از این رو کلیساهای بسیار قدیمی و دیدنی بسیاری در این کشور وجود دارند.
  • سفر به گرجستان یک مسافرت امنی به حساب می‌آید. شما می‌توانید با خیال راحت و به تنهایی در ساعات شب در خیابان‌ها بدون هیچ ترسی قدم بزنید و از تمامی لحظات خود نهایت استفاده را بکنید.

 

گرجستان

 

  • در سفر خود به گرجستان وقت آزادی نخواهید اشت. زیرا جاذبه‌های گردشگری بسیاری از جمله طبیعت فوق‌العاه صومعه‌ها و کلیساهای مختلف و حتی حمام‌ها گوگردی و تاریخی بسیار جالبی در تفلیس وجود دارد که باید از تک تک آن‌ها در طول سفر خود دیدن کنید.
  • اگر دنبال کشوری ساکت و آرام با جاذبه‌های گردشگری فراوان برای رسیدن به اوج آرامش هستید هرگز سفر به این کشور را از دست ندهید.
  • حتما تفلیس را به عنوان پایتخت کشور گردجستان جز مقصدهای گردشگری خود در گرجستان در نظر بگیرید. با گشتن در این شهر اصلا حس قدم زدن در پایتخت یک کشور را نخواهید داشت. بلکه احساس می‌کنید که وارد شهر قرون وسطایی کوچکی شده‌اید.

 

  راهنمای خرید در بازارها و مرکزخریدهای تفلیس 

گرجستان

 

  • تفلیس زندگی شبانه پر جنب و جوش و چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دارد. پس از شب‌های خود نیز تا می‌توانید استفاده کنید.
  • اگر در حین سفر خود به گرجستان از بازدید صومعه‌ها و قلعه‌های قدیمی خسته شدید نگران نباشید زیرا تفریحات گرجستان متنوع و گسترده است. حتما از موزه عجیب استالین گوری دیدن کنید.
  • گرجستان یکی از کشورهایی است که دارای غذاهای سنتی فوق‌العاده خوشمزه‌ای است. حتما در سفر خود غذاها و شیرینی‌های سنتی گرجستان را امتحان کنید. این غذاها به قدری لذیذ هستند که می‌توانند یکی از دلایل سفر به گرجستان محسوب شوند. خاچاپوری اصلی‌ترین غذای سنتی گرجستان است. غذاهای سنتی و خورد و خوراک در گرجستان بسیار ارزان است.
  • آیا می‌دانید گرجی‌ها ادعا می‌کنند که حدود ۶۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح سازندگان شراب هستند؟ پس یک بار هم که شده باشد این نوشیدنی مخصوص گرجستان را امتحان کنید. اطمینان داشته باشید که مزه این نوشیدنی را در جای دیگر پیدا نخواهید کرد.

 

  ۴ رستوران معروف تفلیس برای خوردن خوشمزه‌ترین خینکالی‌ 

 گرجستان

 

با توجه به تمامی مواردی که گفته شد سفر با تور گرجستان یک فرصت عالی و بسیار خوب برای ایرانیان است. پس اگر برنامه سفر در ذهن دارید بدون درنگ همین مقصد گردشگری را انتخاب کنید و از سفر خود لذت ببرید.

۲۵ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران