معرفی ۶ سایت تاریخی مهم در استان موغلا ، ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
معرفی ۶ سایت تاریخی مهم در استان موغلا ، ترکیه

بیشتر گردشگرانی که با تور ترکیه سفر می‌کنند، استان موغلا را به واسطه شهر بودروم، فتحیه یا مارماریس می‌شناسند. استان زیبایی که مملو از سواحل زیبا و فوق‌العاده است و به بهشتی برای اقامتگاه‌های لاکچری کنار دریا بدل شده. اما این استان را نباید تنها در این حد تقلیل داد، چون ویرانه‌های تاریخی بسیار مهمی در این مکان وجود دارد که بازدید از آن‌ها به اندازه بازدید از بسیاری سایت‌های مهم دیگر ترکیه از اهمیت برخوردار است. اگر کنجکاو شدید و می‌خواهید با آن‌ها آشنا شوید، در ادامه‌ی این نوشته ما را همراهی کنید.

 


۱- جزیره سدیر


برای رسیدن به این جزیره‌ی زیبا، بیشتر باید از مارماریس سوار قایق شوید، اما از خط ساحلی استان و جاهایی همچون بودروم نیز به آن دسترسی خواهید داشت. این جزیره را با نام کلئوپاترا نیز می‌شناسند که به خاطر روایات و همچنین افسانه‌های تاریخی این منطقه است. چیزی که به چشم می‌بینید، سواحل زیبای جزیره، محراب آپولو و چند ویرانه‌ی جالب از دوران رومیان در این منطقه است، اما داستان این جزیره به قسم کلئوپاترا در ساحل آن و افسانه آوردن خاک دریای سرخ از مصر تا به اینجا بر می‌گردد، داستان‌هایی که جذابیت مضاعف به زیبایی‌های سدیر داده است.

 

 ۵ بازار جذاب برای خرید به یادماندنی در مارماریس 

 

 جزیره سدیر

 


۲- بچین


تاریخ این شهر به بیش از ۲ هزار سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد. جایی بالای تپه‌های شهر میلاس که به زیبایی نمای شهر را از آن بالا برایتان به تصویر می‌کشد. از سایت‌های مهم تاریخی این منطقه قلعه بچین است که در اصل متعلق به رومیان بود اما بعدا به دست یکی از امیران ترک در قرن ۱۴ میلادی تغییر و تحولاتی در آن به وجود آورده شد. در کنار بنای اصلی چند خرده بنا و همچنین یک آرامگاه نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید کنید.

 

 

 بچین

 


۳- میلاس


میلاس روایتگری از تاریخ این منطقه از ترکیه است. جایی که می‌توان نشانه‌های رومیان، بیزانتین‌ها، سلجوقیان و عثمانی‌ها را در آن مشاهده کرد. ستون‌های ۳ و نیم متری و دیوار معبد زئوس در کنار دروازه‌ی شمالی شهر، مقبره‌هایی که در این نواحی واقع شده اند و همچنین چند خرده‌ بنای دیگر از جمله مهم‌ترین دیدنی‌های میلاس هستند که در کنار هم، شما را به دیدن یک شهر باستانی می‌برند انگار که در یک موزه‌ی بزرگ روباز قدم می‌زنید. از بودروم تنها ۴۵ دقیقه باید طی کنید تا به این شهر زیبا برسید.

 

 ۵ جاذبه دیدنی و زیبای بدروم، شهر رویایی ترکیه 

 

 میلاس

 


۴- هراکلیا


ویرانه‌های چندین عبادتگاه، معبد و مقبره‌های شهر باستانی هیراکلیا را می‌توان در نزدیکی دهکده‌ی کوچک کاپکیری در استان موغلا پیدا کرد. این مکان در گذشته یک شهر ساحلی به حساب می‌آمد و رونق فراوانی داشت تا اینکه تغییرات زمین شناسی دسترسی به دریا را قطع کرد و شهرهای مانده در کنار برکه‌ی آب شور بالا رها شدند و به مرور به ویرانه‌هایی باستانی بدل گشتند. این ویرانه‌های تاریخی و بیش از ۴۰ برجی که در این منطقه وجود دارند، در راستای مسیری ۶ کیلومتری هستند که نشان دهنده بزرگی شهر هراکلیا و شکوه پیشین آن است.

 

 

 هراکلیا

 


۵- لاسوس


لاسوس در نزدیکی میلاس واقع شده است و همانطور که پیش‌تر گفتیم ، مسیری کوتاه از بودروم تا این مکان فاصله است و به راحتی در سفر با تور بدروم می‌توانید از این محل دیدن کنید. پیشینه لاسوس از میلاس نیز بیشتر است و ویرانه‌های موجود در آن نشان می‌دهد که قدمت این شهر به بیش از ۳ هزار سال پیش بر می‌گردد. این مکان به واسطه داشتن مناظر زیبا و طبیعتی بکر بین گردشگران بسیار محبوب است و همچنین می‌توانید در آن یک بندرگاه باستانی را نیز از نزدیک ببینید که نمایی دراماتیک و جذاب دارد. همچنین فراموش نکنید که لاسوس به رستوران‌های غذاهای دریایی‌اش معروف است، پس خوردن ماهی در این مکان را فراموش نکنید.

 

 

 لاسوس

 


۶- میلتوس


در اوایل دوره‌ی هلنی، زمانی در حدود قرن ۸ و ۷ پیش از میلاد مسیح در این بخش از ترکیه ، میلتوس دوران طلایی خود را طی می‌کرد. چیزهای زیادی از آن دوران باقی نمانده است، اما هنوز می‌توان ویرانه‌های ارزشمندی را در طبیعت زیبای این شهر دید. از دیگر جذابیت‌های میلتوس بناهای متعددی است که عثمانی‌ها از آن دوران بازسازی کرده و تغییراتی در آن‌ها داده‌اند. فراموش نکنید که میلتوس زادگاه تالس فیسلوف معروف یونانی است که افسانه‌های پیشین را مردود دانست و سنگ بنای اولیه علوم مختلف در یونان را بنا کرد.

 

 معرفی بهترین سوغاتی‌های خوراکی ترکیه برای مسافران تور استانبول 

 

میلتوس

۰۲ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران