یک شام شاهانه و خاطره‌انگیز در رستوران توگرای استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
یک شام شاهانه و خاطره‌انگیز در رستوران توگرای استانبول

استانبول یکی از بهترین شهرهای نزدیک ایران است که می‌شود به آن ارزان سفر کرد اما تفریحات لوکس و گران قیمت در آن انجام داد. شهری که تنگه‌ی بسفر یکی از زیباترین تنگه‌های آبی جهان و دو قاره‌ی جهان، یعنی قاره‌ی آسیا و اروپا را در خود جای داده است. شهری که لذیذترین غذاهای دنیا در آن طبخ و سرو می‌شوند. شهری که هم برای سفرهای خانوادگی مناسب است و هم برای سفرهای تنهایی. شهری پر از بناهای تاریخی و پر از جاذبه‌های مدرن و شهری گردشگری. شهری پر از رویداد و مرکزخرید که تورهای تفریحی زیادی همه روزه در آن برگزار می‌شوند. در سفرتان با تور استانبول اگر به دنبال یک شام خاطره انگیز هستید همراه ما باشید تا برای نوش جان کردن یک شام شاهانه شما را به یکی از خاص‌ترین رستوران‌های جهان و کشور ترکیه ببریم.


تجربه نوش جان کردن شام در یک قصر تاریخی شاهانه


در فاصله‌ی ۳ کیلومتری از میدان تکیسم استانبول قصری واقع شده است به نام قدیمی چراغان که یکی از قصرهای مجلل دوران عثمانی به حساب می‎آید. قصری که تاریخ ساخت آن بازمی‌گردد به قرن نوزدهم میلادی و از آن زمان تا به امروز همچون نگین بر حلقه‌ی شهر استانبول می‌درخشد. قصری که امروزه یکی از هتل‌های ۵ ستاره‌ی شهر به حساب می‌آید. قصری که هزینه‌ی اقامت در آن به ازای هرشب نزدیک به ۳ هزار دلار است. قصری که در سال ۲۰۱۲ در میان ۱۵ هتل گران دنیا جای داشته است. این قصر در میان محله‌های بشیکتاش و اورتاکوی واقع شده است و یکی از بناهای دیدنی این محله‌ها به حساب می‌آید. قصری که سلطان عزیز عثمانی در میان سال‌های ۱۸۶۳ تا ۱۸۶۷ آن را ساخته است. به این قصر اگر وارد شوید اولین چیزی که نظر شما را به خودش جلب می‌کند دیوارها و سقف‌های ساخته شده از چوب است که از سنگ مرمر برای پوشاندن آن در دیوارهای خارجی قصر استفاده شده است. در سفرتان به استانبول اگر به دنبال نوش جان کردن یک وعده‎ی غذایی متفاوت هستید همراه ما باشید تا به رستوران این قصر برویم و برایتان تعریف کنیم شاهانه شام نوش جان کردن یعنی چه و چه خاطره‌ای برایتان می‌سازد.

 

از ۵ کاخ زیبای استانبول بازدید کنید

 

رستوران توگرای استانبول

 


توگرای و شام شاهانه


قصر چراغان استانبول رستورانی در خود جای داده است که یکی از متفاوت‌ترین و گران‌ترین رستوران‌های استانبول به حساب می‌آید. رستورانی که چشم‌انداز زیبای از دریای مرمر به مهمانانش ارائه می‌دهد. رستورانی که در آن انواع غذاهای بین‌المللی را در کنار انواع غذاهای سنتی و بومی ترکی می‌توانید سفارش بدهید و نوش جان کنید. رستورانی که گنجایش ۸۰ نفر در فضای داخلی و ۲۰ نفر را در فضای خارجی دارد. رستورانی که هرشب تنها از ساعت ۱۹ تا ۲۴ درهایش به روی مراجعه کنندگانش باز است و تنها در وعده‌ی غذایی شام از مشتریانش پذیرایی می‌کند. رستورانی که سرآشپز آن یک فرد ترک به نام سزی اردوغان است. فردی که آوازه‌اش نه تنها در سرتاسر استانبول که در سرتاسر ترکیه نیز پیچیده شده است. با رفتن به این رستوران و بودن در فضای بی‌نظیرش می‎‌توانید یک شب خاطره‌انگیز برای خودتان رقم بزنید. بنابراین اگر در یک سفر عاشقانه و رمانتیک به استانبول رفته‌اید به شما توصیه می‌کنیم حتما یک شب از سفر خود را به این رستوران اختصاص بدهید تا با چشم‌انداز ویژه‌ای که رستوران در اختیار شما قرار می‌دهد و با فضایی که از زیبایی‌ها برایتان می‌سازد و همینطور با طعم‌های ماندگاری که از ترکیب مواد غذایی به عنوان خوراک تقدیم‌تان می‌کند یک شب باشکوه برایتان ساخته شود. اگر می‌خواهید پرطرفدارترین غذاهای سرآشپز این رستوران را بشناسید در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید.

 

 

رستوران توگرای استانبول

 


معروف‌ترین غذاهای رستوران توگرای


دیس مزه‌ها


مزه‌های میگو، ماهی کولی، لوبیا سبز، شوید، کوفته لنتیل با کاهو، سبزیجات سرخ شده، مرغ و گردو، ماست و بادمجان، هوموس خانگی، قطعات طالبی در این دیس وجود دارد تا این عنوان یکی از پرطرفدارترین عناوین در منوی توگرای باشد.

 

بهترین رستوران‌های لوکانتا در استانبول از نگاه گاردین

 

 

رستوران توگرای استانبول

 


انواع دلمه‌ها


دلمه از معروف‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای این رستوران است. دلمه‌هایی از بادمجان خشک شده، گوجه فرنگی گیلاسی، فلفل دلمه، برگ مو، زردآلو با برنج، سبزیجات، مویز و دانه کاج، پیاز شیرین و ...

 

 

رستوران توگرای استانبول

 


بشقاب غذاهای دریایی


میگو، صدف دو کپه‌ای، ماهی، تامارا و ترشی لذیذ این بشقاب را تشکیل می‌دهند تا جزو خوشمزه‌ترین ترکیب‌های غذایی دریایی باشد.

 

بهترین و تازه‌ترین غذاهای دریایی را در این ۵ رستوران استانبول میل کنید

 

رستوران توگرای استانبول

 

 

شیشلیک بره


گوشت تکه شده بره، پیاز، آویشن تازه، گوجه فرنگی گیلاسی، فلفل سبز، سیب زمینی تنوری با رزماری، برنج و کره یکی از گران‌ترین لذیذترین غذاهای گوشتی این رستوران را تشکیل می‌دهند که زیاد از سوی مشتریان این رستوران سفارش داده می‌شود.

 

 

رستوران توگرای استانبول

 


آش سبزیجات


این غذا از پرطرفدارترین غذاها در میان گیاهخواران به حساب می‌آید. غذایی متشکل از کنگر فرنگی، موسیر، سیر، بادام، گوجه فرنگی گیلاسی، لوبیا سبز، بادمجان، فلفل، هویج، نخود، زعفران، مویز، پسته، میخک و سبزیجات تازه.

 

۱۸ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران