بهترین رستوران های استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین رستوران های استانبول

استانبول طیف گسترده‌ای از غذاهای ترکی و البته بین‌المللی را در انواع رستوران‌های مختلف برای علاقه‌مندان ارائه می‌دهد. به طوری که امکان ندارد عاشق غذا خوردن و تست کردن غذهای لذیذ باشید اما شیفته رستوران‌های استانبول نشوید. چرا که جای خالی هیچ غذایی را از طیف مدیترانه‌ای، ژاپنی، ایتالیایی، فرانسوی، ترکی، هندی، چینی، پرتغالی و تایلندی در منو رستوران‌های این شهر زیبا و توریستی احساس نخواهید کرد. از آنجایی که صدها رستوران در سطح این کلان شهر ترکیه وجود دارد در این مقاله لازم دانستیم نگاهی به بهترین رستوران‌های استانبول داشته باشیم. پس چنانچه شما نیز عاشق غذا و رستوران‌گردی هستید و قصد سفر به استانبول را دارید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

۱۵ رستوران برتر استانبول

با توجه به اینکه شهر استانبول جز مقاصد مدرن و همچنین از کلان شهرهای کشور ترکیه است، رستوران‌های متنوع بسیار زیادی در آن تاسیس شده‌اند. هر چند اغلب آن‌ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند با این حال بعضی از آن‌ها بر دیگری برترین داشته و بیشتر مورد پسند همگان می‌باشند. همین موضوع باعث شده تصمیم‌گیری برای خوردن وعده‌های غذایی در یک رستوران خوب برای مسافران دشوار باشد. از همین رو در ادامه به معرفی ۱۵ مورد از برترین رستوران‌هایی که در تور استانبول می‌توانید از منو خوشمزه آن‌ها لذت ببرید، می‌پردازیم:

 

۱. رستوران ترک فاتح توتاک (Turk Fatih Tutak Restaurant)

ترک فاتح توتاک یکی از بهترین رستوران های استانبول است که در منطقه بومونتی شیشلی واقع شده است و مجموعه‌ای از غذاهای ترکی را به شیوه‌ای مدرن در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. نکته قابل توجه اینکه ترک فاتح توتاک فقط یک رستوران نبوده بلکه صحنه یک تئاتر آشپزی نیز است. به این صورت که طراحی آشپزخانه اوپن آن به مهمانان این امکان را می‌دهد تا شاهد نحوه آشپزی با شیوه‌هایی جدید و تماشایی در پشت صحنه باشند. فضای مدرن و شیک این مکان جذابیت را بیشتر کرده و از محیطی راحت و شیک برخوردار است که در آن می‌توانید بهترین غذاهای مدرن ترکی معاصر را نوش جان کنید.

  • آدرس: منطقه شیشلی بومونتی

 

۱۴ رستوران برتر بین‌المللی در استانبول

عکس: foodandwinegazette.com

 

۲. رستوران میکلا (Mikla Restaurant)

رستوران میکلا یک رستوران بسیار پرطرفدار در منطقه بی اوغلو استانبول است که جوایز متعددی را از برترین سرآشپزهای این کشور دریافت کرده است. همچنین این مکان جز رستوران‌های دارای ستاره میشلن در استانبول است. منو غذایی این رستوران شامل انواع غذاهای لذیذ مدیترانه‌ای و مدرن است که با قرار گرفتن در طبقه بالای پشت بام هتل شیک Marmara Pera علاوه بر غذاهای خوشمزه منظره‌ای تماشایی از منظره ۳۶۰ درجه استانبول را نیز به نمایش می‌گذارد.

  • آدرس: منطقه تاکسیم، بی اوغلو

عکس: istanbultourstudio.com

 

۳. رستوران نئولوکال (Neolokal Restaurant)

مورد بعدی از بهترین رستوران های استانبول با منویی از غذاهای ترکی و مدرن، رستوران نئولوکال نام دارد. این رستوران در قلب منطقه توریستی کاراکوی واقع شده و در لیست رستوران های ستاره دار میشلن در استانبول قرار دارد. البته که تنها جذابیت نئولوکال به غذای خوشمزه آن محدود نمی شود. این رستوران در ساختمان تاریخی گالاتا قرار گرفته و دارای منظره ای فوق العاده زیبا از شهر استانبول است. به طوری که بسیاری از افراد برای تماشای پشت بام‌های سنتی و نمایی از مساجد باشکوه شهر این رستوران را برای سیر کردن شکم خود در تور استانبول انتخاب می‌کنند.

  • آدرس: منطقه کاراکوی

 

رستوران‌های نزدیک به تاکسیم و بی‌اوغلو در استانبول

عکس: mudavim.net

 

۴. رستوران آهسته (Aheste Restaurant)

اگر به دنبال رستورانی هستید که تخصص ویژه‌ای در سرو غذاهای ترکی داشته باشد، ما به شما رستوران Aheste را پیشنهاد می‌دهیم. این مکان با ترکیب منحصر به فرد خود از مزه‌های مدرن و غذاهای سنتی ترکی یک تجربه فراموش نشدنی را از رستوران‌گردی در استانبول ارائه می‌دهد. جای تعجب نخواهد بود اگر بگوییم این نیز جز رستوران‌های با ستاره میشلن در استانبول است. از جمله خوشمزه‌ترین غذاهای کلاسیک ترکی که در این رستوران فرصت خوردن آن‌ را خواهید داشت می‌توان به بره کبابی اشاره کرد.

  • آدرس: منطقه بی اوغلو

عکس: tripadvisor.com

 

۵. رستوران الاف (Alaf Restaurant)

رستوران الاف، واقع در منطقه جذاب آرناووتکوی بشیکتاش، یک مقصد غذاخوری پر جنب و جوش است که با ذائقه کسانی که به دنبال طعم‌های متفاوتی از غذاهای ترکی هستند، فوق‌العاده سازگار است. این مکان نیز با دارا بودن درجه ستاره میشلن توانسته نام خود را در لیست برترین رستوران های استانبول بدون کوچکترین شکی بگنجاند. از ویژگی‌های مثبت این رستوران درجه‌دار استانبول می‌توان به بار روی پشت بام آن اشاره کرد که بعد از سیر کردن شکم خود می‌توانید به آنجا رفته و لذت وعده خود را با نوشیدن کوکتل‌های خوشمزه آن دوچندان کنید.

  • آدرس: منطقه آرناووتکوی، بشیکتاش

 

بهترین رستوران‌های محله کادیکوی استانبول

عکس: quandoo.com.tr

 

۶. رستوران آمان دا براوو (Aman da Bravo Restaurant)

قدم گذاشتن به Aman da Bravo در منطقه شیک Bebek انتظارات هر فردی را که دوست دارد در محیطی لاکچری طعم خوشمزه‌ترین غذاهای مدرن و معاصر را بچشد، برآورده خواهد کرد. این مکان دارای فضایی بسیار آرام بوده و شما می‌توانید با رفتن به آن برای چند ساعت از شلوغی استانبول دور شده و وعده غذایی به یاد ماندنی را به همراه همسفر خود در آن میل کنید.

  • آدرس: منطقه ببک، بشیکتاش

عکس: theworlds50best.com

 

۷. کاراکوی لوکانتاسی (Karaköy Lokantası)

البته که کاراکوی لوکانتاسی از دیگر رستوران‌ های استانبول است که اگر عاشق غذاهای ترکی هستید، هرگز نباید فرصت رفتن به آن را از دست دهید. Karaköy Lokantası  در قلب منطقه پرجنب و جوش  کاراکوی استانبول قرار گرفته و با تنوع بالای غذاهای سنتی ترکی قطعا شما را شیفته خود خواهد کرد. علاوه بر غذاها آنچه منو این رستوران را جذاب‌تر کرده پیش غذاهای گسترده‌ آن است که تنوع آن‌ها بیش از ۸۰ نوع است. این یکی از بهترین گزینه‌ها برای خوردن وعده غذایی به همراه خانواده در استانبول است.

  • آدرس: منطقه کاراکوی، بی اوغلو

عکس: istanbultourstudio.com

 

۸. رستوران پاندلی (Pandeli Restaurant)

بازدید از رستوران پاندلی مانند قدم گذاشتن در تونل زمان به گذشته است. چرا که دکوراسیون سنتی ترکی، موزاییک‌های آبی و جذابیت تاریخی این رستوران جذابیت خاصی به آن بخشیده است. این مکان در بالای بازار مصر واقع در منطقه امین اوغلو استانبول قرار دارد. منو غذایی رستوران پاندلی کاملا متناسب با فضای سنتی آن بوده و شما نهایت لذت را از طعم‌های خوشمزه غذاهای سنتی ترکی خواهید برد. سالاد بادمجان کبابی، مرغ تند پخته شده روی هیزم و گوشت بره کبابی از جمله پرطرفدارترین غذاهای این مجموعه هستند.

  • آدرس: منطقه امین اوغلو

 

۱۲ رستوران با چشم انداز عالی در استانبول

عکس: tripadvisor.com

 

۹. رستوران آراکا (Araka Restaurant)

آراکا از دیگر بهترین رستوران های استانبول بوده که در منطقه سرسبز و آرام ینیکوی در بخش شمالی استانبول واقع شده و خلوتگاهی دلچسب برای فرار از شلوغی شهر است. رستوران آراکا با فضای داخلی دنج، رمانتیک و تراسی با منظره تماشایی از استانبول انواع غذاهای مدرن را به شیوه‌ای خلاقانه سر می‌کند. این مکان نیز جز رستوران ستاره دار میشلن در استانبول است که هرگز از رفتن به آن احساس پشیمانی نخواهید کرد. از امتیازهای این رستوران می‌توان به تنوع بالای غذاهای مخصوص گیاه‌خواران نیز اشاره کرد.

  • آدرس: منطقه ساری یِر

عکس: meyhankoli.com

 

۱۰. رستوران نیکول (Nicole Restaurant)

آیا به غذاهای ترکی و در عین حال مدرن علاقه‌مند هستید؟ ما در اینجا به شما رستوران نیکول را معرفی می‌کنیم. این رستوران دوست داشتنی در منطقه بی اوغلو استانبول واقع شده و نکته جالب اینکه نام آن از مادر اگنس مارته نیکول که بیماران زیادی را در این ساختمان تاریخی که تا اوایل قرن بیستم به عنوان صومعه فرانسیسکن استفاده می‌شد، شفا داد الهام گرفته شده است. نیکول نیز جز رستوران ستاره دار میشلن در استانبول بوده و در کنار غذاهای متنوع و خوشمزه امکان لذت بردن از منظره باشکوه از شبه جزیره تاریخی استانبول، جزایر پرنس و فراتر از آن را از تراس خود برای مشتریان ممکن می‌سازد.

  • آدرس: منطقه بی اوغلو

 

بهترین رستوران های محله نیشانتاشی

عکس: tripadvisor.com

 

۱۱. رستوران کالیپسو فیش (Calipso Fish Restaurant)

البته که در بین بهترین رستوران های استانبول جای مکانی برای چشیدن طعم لذیذ غذاهای دریایی آن خالی است. پس اگر علاقه‌مند به غذاهای دریایی هستید، ما به شما رستوران Calipso Fish را معرفی می‌کنیم. این مکان بی‌نظیر در جاده ساحلی Kucukyali، در سمت آسیایی استانبول واقع شده با تجربه‌ای ۳۰ ساله در این حوزه وعده غذایی فوق‌العاده خوشمزه‌ای را در اختیار شما قرار خواهد داد. از انواع ماهی‌ها گرفته تا صدف و ... را می‌توانید در این رستوران پیدا کنید.

  • آدرس: منطقه کوچوک‌یالی

عکس: berrakmekanlarda.com

 

۱۲. رستوران لوکانتا ۱۷۴۱ (Lokanta 1741 Restaurant)

Lokanta 1741 یک رستوران مدرن و جذاب است که درست در کنار حمام تاریخی Cağaloğlu واقع شده و با تراس رمانتیک روی پشت بام با مناظر پانوراما از شهر به یکی از انتخاب‌های اول هر گردشگری در تور استانبول تبدیل شده است. این مکان بیشتر به سرو انواع غذاهای کلاسیک ترکی شهرت دارد.

  • آدرس: منطقه فاتح

عکس: quandoo.com.tr

 

۱۳. رستوران مطبح (Matbah Restaurant)

Matbah که در زبان فارسی می‌توان آن را مطبخ نیز نامید در چشماندازی از بنای باشکوه ایاصوفیه در منطقه سلطان احمد قرار گرفته و رستورانی جذاب است که غذاهای دوران عثمانی را در محیطی تاریخی و شیک ارائه می‌کند. از جمله جنبه‌های دوست داشتنی این رستوران می‌توان به فضای باغ‌های تابستانی و زمستانی باشکوه اشاره کرد که حس غذا خوردن همچون شاهات عثمانی را در شما القا خواهند کرد. پس اگر به تاریخ عثمانی و غذاهای ترکی علاقه‌مند هستید، توصیه می‌کنیم رفتن به این مکان را حتما در لیست الویت‌های خود قرار دهید.

  • آدرس: منطقه سلطان احمد

 

۶ رستوران عالی در کادیکوی استانبول

عکس: matbahrestaurant.com

 

۱۴. رستوران موروِر (Mürver Restaurant)

مورور که در محله پرجنب‌وجوش Karaköy قرار گرفته با چشم‌اندازهای باورنکردنی بسفر، منویی متمرکز بر غذاهای تهیه‌شده در اجاق هیزمی و مجموعه‌ای چشمگیر از نوشیدنی‌های متنوع توانسته مورد توجه رستوران‌گردان استانبول قرار بگیرد. پس اگر در بین رستوران های استانبول به دنبال مکانی بودید که امکان خوردن غذاهای کبابی و گریل را به بهترین نحو در اختیار شما قرار دهد، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به Mürver بزنید. این رستوران شیک روی پشت‌بام یک ساختمان بلند قرار گرفته و شما می‌توانید حین لذت بردن از کباب‌های خود به تماشای منظره‌ای دیدنی از شهر استانبول نیز بپردازید.

  • آدرس: منطقه کاراکوی

عکس: tripadvisor.com

 

۱۵. رستوران آسمالی جاویت (Asmali Cavit Restaurant)

آخرین مورد از رستوران های استانبول که رفتن به آن را در سفر به این شهر گردشگری ترکیه پیشنهاد می‌دهیم، رستوران Asmali Cavit است. این مکان با فضای سنتی خود برنده جوایزی در دسته رستوران‌های با فضای اصیل و ترکی شده و با انواع غذای دریایی، سبزیجات، خمیری و ... هر کسی را شیفته خود می‌کند. ناگفته نماند که این رستوران فضایی هم چون میخانه داشته و مناسب برای وعده‌های غذایی خانوادگی نیست.  

  • آدرس: خیابان استقلال

 

 

۱۰ رستوران در استانبول با غذاهای اروپایی

عکس: grablocals.com

 

منبع

۲۹ آبان ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 28 مرداد 1402)

نظرات کاربران