۶ تفریح خاص و غیرتوریستی در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۶ تفریح خاص و غیرتوریستی در استانبول

استانبول یکی از زیباترین شهرهای آسیایی و در عین حال اروپایی است که می‌توانید به آن بروید و خوش بگذرانید. شهری که به جاذبه‌های تاریخی‌اش شناخته می‎شود و یکی از برترین شهرهای جهان برای خرید محسوب می‌شود. شهری که در کنار جاذبه‌های طبیعی و تاریخی‌اش، پر از جاذبه‌های مصنوعی گردشگری از تم پارک‌ها و شهربازی‌هاست. شهری که کافه‌ها و رستوران‌های بی‌نظیری برای شکم‌گردی دارد. در سفرتان با تور استانبول اگر می‌خواهید از جاذبه‌های توریستی فاصله بگیرید و تفریحات خاص انجام بدهید همراه ما باشید. همراه ما باشید تا ۶ تفریح ویژه‌ی این شهر که توریست‌ها کمتر از آن می‌دانند و به سراغش می‌روند را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱- دیدن هنرهای خیابانی


دیدن گالری‌ها برای هنرمندان همیشه می‌تواند جذاب باشد اما دیدن هنرهای خیابانی نه تنها برای هنرمندان بلکه برای همه جذاب است. هنرهای خیابانی یعنی یک دعوت همگانی برای همه‌ی شهروندان و مردم. حالا این هنر می‌تواند در دسته‌ی هنرهای نمایشی باشد و یا در دسته‎‌ی هنرهای تجسمی و موسیقیایی. در سفر به استانبول اگر می‌خواهید به تماشای نقاشی‌های دیواری بروید این امکان در بخش آسیایی شهر برای شما فراهم آمده است. جاییکه هنرمند یا هنرمندانی دیوارهای شهر را بوم دیده‌اند و فضایی بی‌نظیر خلق کرده‌اند. فضایی که به دور از ایدئولوژی‌هاست و بیش از آنکه حامل تبلیغات باشد، روح سرگرم کنندگی در خود دارد. دیوارهای ساختمان‌های منطقه‌ی قاضی کوی از دیدنی‌ترین نقاشی‌های خیابانی استانبول به حساب می‌آیند.

 

۱۰ گالری معروف استانبول برای آنهایی که عاشق هنرهای معاصر هستند

 

هنرهای خیابانی

 


۲- گشت و گذار با موتور در شهر


اگر از موتور سواری هراسی ندارید و لذت می‌برید، اگر عاشق این هستید در روزهایی که هوا مطبوع است بخش‌های مختلفی از استانبول را با موتور کشف کنید در تورهایی ثبت نام کنید که توسط محلی‌ها برگزار می‌شوند. تورهایی که طی آن یک نفر بومی با موتور می‌آید دنبال شما تا با هم چرخی در شهر بزنید. موتورهایی که در این تورها استفاده می‌شوند، موتورهای قدیمی می‌باشند که جدای از زین، یک کابین نیز کنارشان دارند و شما با تجهیزات ایمنی که در اختیارتان قرار می‌گیرد سوار بر کابین می‌شوید. این موتورها مربوط به جنگ جهانی دوم هستند و جدای از آنکه کشف شهر با آنها هیجان‌انگیز است، دیدن این موتورها و عکس انداختن با آنها نیز جزو تجربه‌های خاص و منحصر به فرد به حساب می‌آید.

 

۱۰ تفریح هیجان‌انگیز که در یک روز بارانی استانبول می‌توانید انجام بدهید

 

 موتور سواری

 


۳- گشت و گذار در سواحل بورگازدا


نام جزایر پرنسس را هرکس مسافر گردشگرانه‌ی استانبول باشد شنیده است. جزایری خارج از شهر که جزو بهشت‌های روی زمین به حساب می‌آیند و تصاویر بی‌نظیری از هستی در معرض دید بازدیدکنندگان‌شان قرار می‌دهند. برخی از این جزایر و سواحلش مانند بیوک آداسی نزد گردشگران بسیار معروف و شناخته شده است و برخی دیگر مانند بورگازدا کمتر. در سفرتان به استانبول اگر می‌خواهید به یک ساحل امن و آرام بروید که هر وقت خواستید در سکوت و آرامش آفتاب بگیرید و هر وقت خواستید تنی به آب بزنید به بورگازدا بروید. ساحلی کمتر شناخته شده در جزایر پرنسس که به بهشت روی زمین می‌ماند.

 

در جزایر استانبول سوار بر درشکه خوشمزه‌ترین شیرینی محلی با قهوه ترکی بخورید

 

 سواحل بورگازدا

 


۴- در جنگل بلگراد قارچ بچینید


جنگل بلگراد یکی از جنگل‌های قدیمی اطراف شهر استانبول است که امروزه امکانات توریستی در آن فراهم آمده است. جنگلی به وسعت ۵ هکتار که قنات‌های زیادی دارد و یکی از مناطق پر آب ترکیه محسوب می‌شود. جنگلی در ۱۵ کیلومتری شمال غرب استانبول که اگر علاقه‌مند به قارچ هستید می‌توانید به این جنگل بروید و قارچ بچینید. جنگلی که آسمانش رعد و برق زیاد می‌زند و زمینش خانه‌ی قارچ‌های چتری شکل است. در استانبول تورهایی برگزار می‌شوند که شما را به دیدن این جنگل می‌برند اما جدای از تور نیز خودتان اگر بخواهید می‌توانید به این جنگل بروید و یک تجربه‌ی هیجان‌انگیز پشت سر بگذارید.

 

رویایی‌ترین پارک‌های استانبول در فصل بهار

 

جنگل بلگراد

 


۵- بازدید از کارگاه جواهرسازی عثمانی


جواهرات از گذشته تا به امروز همواره محبوب فقرا و اغنیا بوده‌اند و چگونگی ساخت و پرداخت آنها جذاب برای همه. در سفرتان با تور استانبول اگر می‌خواهید به یک کارگاه جواهرسازی بروید و از نزدیک با ساخت جواهرات ترکی آشنا شوید باید به بازار بزرگ استانبول بروید. در این بازار همه روزه کارگاه‌هایی برگزار می‌شوند که در زمانی به اندازه‌ی ۳ ساعت می‌توانید با مراحل مختلف آب کردن، قالب گیری، پرداخت و خنک کردن آشنا شوید و بعد از آن خودتان اوستای جواهر سازی شوید.

 

 

کارگاه جواهرسازی عثمانی

 


۶- رفتن به حمام‌های ترکی


حمام‌های ترکی امروزه نه تنها در ترکیه بلکه در بیشتر کشورهای توریستی جهان معروف‌اند و در استخرها و اسپاهای برخی هتل‌ها نمونه‌ای از آنها وجود دارد. در سفرتان به استانبول اما می‌توانید به تعداد زیادی حمام سنتی بروید و یک روز خاطره‌انگیز برای خودتان بسازید. حمام‌هایی که دلاک دارند و در فضای خاص و منحصر به فردشان قادرند یک خاطره‌ی فراموش ناشدنی برایتان بسازند.

 

در استانبول به سبک عثمانی‌ها، حمام خرم‌سلطان را تجربه کنید

 

حمام‌های ترکی

۱۱ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران