تپه‌های زیبای مالزی برای یک تفریح خانوادگی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
تپه‌های زیبای مالزی برای یک تفریح خانوادگی

مالزی دارای طبیعت گسترده و متنوعی است که گردشگران را با طبیعت بکر و مجموعه‌ای از حیات وحش متنوع پیوند می‌دهد. سواحل زیبا، جنگل‌های بارانی، رودخانه‌ها و تپه‌ها مناطق مختلفی را در دسترس سلیقه‌های مختلف برای استراحت و گرفتن آرامش ارائه می‌دهند. اما در کنار سواحل ماسه‌ای و دریای آبی، جنگل‌های سرسبز و طیفی از انواع گیاهان و جانوران، شما امکان پیاده‌روی و صعود در ارتفاعات را هم دارید. تپه‌های زیبا و دل‌انگیزی که به شما فرصت تماشای محیطی زیبا و باورنکردنی را ارائه می‌دهند.

 

کوه اولو کالی

بر فراز کوه اولو مالی یک مجتمع تفریحی مدرن و مجهز ساخته شده که تمامی امکانات رفاهی مورد نیازتان را به شما ارائه می‌دهد. تصورش را بکنید که در ارتفاع ۱۸۰۰ متری بالاتر از سطح دریا شما تمامی شرایط یک گردش عالی را داشته باشید. شگفت‌انگیز نیست؟ این پناهگاه جذاب که در مرز بین استان‌های پاهانگ و سلانگور قرار دارد تنها با یک ساعت ماشین‌سواری از کوالالامپور در دسترس قرار دارد. این مکان دارای ویژگی‌های سرگرم‌کننده زیادی بوده و به عنوان مقصدی خانوادگی حتی برای خانواده‌های دارای فرزند هم انتخابی به غایت عالی محسوب می‌شود. از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین ویژگی‌های توریستی در این مجتمع می‌توان به مزرعه اسب وانا، سرزمین عجایب پروانه، غار معبد چینی، اولین پلازای جهان، مزرعه شاد زنبور عسل، سزرمین ماجراجویی Ripley’s Believe It or Not و مزرعه ارکیده اشاره کرد.

 

مکان‌هایی زیبا و خاص در مالزی که باعث می‌شود کوالالامپور را فراموش کنید

 

 

کوه اولو کالی

 

 

آدرس: Genting Highlands, 69000 Genting Highlands, Pahang, Malaysia

 

 

بوکیت فراسر

یکی دیگر از نقاط اطراف کوالالامپور که در فاصله ۲ ساعت ماشین سواری از آن قرار گرفته بوکیت فراسر یا تپه فراسر است. این تپه زیبا تا ارتفاع ۱۲۰۰ متری از سطح دریا بالا رفته و مجموعه‌ای گیاهان و حیوانات را در خود جای داده است. شما می‌توانید در طی سفر به این منطقه از زیبایی‌های طبیعی استفاده کنید و تجربه شگفت‌انگیزی از جنگل‌های سرسبز دیدنی، پرندگان مهاجر، ببرهای مالایی، آبشارها، دریاچه‌ها و درختان نادر به دست بیاورید. به علاوه اقامتگاه محبوب فراسر هیل نیز در همین تپه قرار دارد که یکی از مقاصد دلخواه گردشگران شمرده می‌شود. از جذاب‌ترین ویژگی‌های این منطقه می‌توان به مزرعه توت فرنگی، مسیرهای طبیعی، آبشار جریائو، آبشار مدانگ، مرکز پرندگان، و دریاچه آلان اشاره کرد.

 

طبیعت‌گردی در دل پارک‌های ملی مالزی

 

 

بوکیت فراسر

 

 

آدرس: Titiwangsa Ridge in Raub District, Pahang

 

 

ارتفاعات کامرون

ارتفاعات کامرون یکی از نقاط بسیار مشهور مالزی است که درباره آن در بیشتر مجلات گردشگری مطالبی منتشر می‌شود. کامرون با ۱۵۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا و میزبانی از سه رودخانه مختلف، مجموعه‌ای از مواهب طبیعی و طبیعتی منحصر به فرد را در خود در دسترس شما قرار می‌دهد. این منطقه دارای صخره‌های زیبا و بی‌نظیر، اکوسیستم متنوع با انواعی از گل و گیاهان و حیوانات، آبشارها، جریانات آبی کوچک و بزرگ، همچنین پرندگان و حیوانات بومی بوده و محیطی به شدت دیدنی برای ماجراجویان کنجکاو را در دسترس قرار می‌دهد. به علاوه روستاهایی بومی و سنتی نیز در این تپه وجود دارند که در خلال گردش می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن کنید. محبوب‌ترین جاذبه‌ها در بین گردشگران شامل مزارع توت فرنگی، مزارع زنبور عسل، مزارع گیاهان دمی و چای، آبشارهای راببنسون، پاریت و مسیرهای طبیعی می‌شوند.

 

بیشترین‌ سفرها به کدام مقاصد مالزی صورت می‌گیرد؟

 

 

ارتفاعات کامرون

 

 

آدرس: استان پاهانگ

 

 

تپه مکس‌ول

این تپه که به بوکیت لاروت هم شناخته می‌شود در ارتفاع ۱۲۵۰ متری بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است. مکس‌ول قدیمی‌ترین و کم توسعه یافته‌ترین ایستگاه تفریحی تپه‌ای در مالزی است و تنها ۲۹۰ کیلومتر از کوالالامپور فاصله دارد. با این همه از لحاظ زیبایی چیزی کم از دیگر تپه‌های مالزی ندارد. با جنگل‌های انبوه و سرسبز احاطه شده و چشم‌انداز خیره‌کننده پانورامایی هم به سواحل غربی پنانگ و جزیره پانگکور ارائه می‌دهد. به علاوه شما می‌توانید از منظره‌های دوست داشتنی گل اطلسی، رز، لاله و بسیاری از گل‌های خودرو و وحشی دیگر لذت ببرید. در جنگل‌ها پیاده‌روی کنید و به تماشای پرواز پرندگان بنشینید.

 

 

تپه مکس‌ول

 

 

آدرس: Bukit Larut, Taiping, Perak Darul Ridzuan

 

 

تپه پنانگ

پنانگ هیل که به بوکیت بندرا هم شناخته می‌شود شامل تعدادی از قله‌های مرتفع است که بلندترین‌شان در قسمت غربی در ارتفاع ۸۳۳ متری از سطح دریا قرار دارد. این تپه تنها سیستم قطار برقی کشور را دارد که مسافران را به بالای قله می‌رساند. تپه پنانگ یکی از معروف‌ترین تپه‌های تفریحی مالزی محسوب می‌شود که در ۶ کلیومتری جورج تاون واقع شده است. زیبایی‌های طبیعی و موهبت‌های خداوندی در این منطقه آنقدر زیاد است که مسافران می‌توانند در آن هر جور که دوست دارند تفریح کنند و جاهای مختلفی را مورد بازدید قرار دهند. به علاوه گردشگرانی که به دنبال انزوا و استراحت هستند هم می‌توانند به خواسته خود در اینجا برسند. مسیرهای طبیعی، موزه جغد و مسیر ریلی به بالا از جاذبه‌های این تپه شناخته می‌شود.

 

راهنمای گردش در پارک ملی پنانگ، کوچک‌ترین پارک ملی مالزی

 

 

تپه پنانگ

 

 

آدرس: Penang Hill, Bukit Bendera, Penang

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران