نوروز 98 را در نقاط مختلف تایلند خوش بگذرانیم

جاذبه‌های گردشگری تایلند
نوروز 98 را در نقاط مختلف تایلند خوش بگذرانیم

وقتی در تمام دنیا حرف از زمستان و بهار و پاییز می‌شود و باید برای سفر به آن‌ها برنامه‌ریزی داشت تا در فرصتی مناسب به این کشورها رسید، در نقاط گرمسیری همچون تایلند، تابستانی بی‌پایان جاری‌ست. تابستانی که باعث می‌شود هر موقع از سال که بخواهید بتوانید با تور تایلند به آنجا سفر کنید. البته در ایام نوروز کمی هوای تایلند از باقی سال گرم‌تر است، اما همین هوا در شب‌ها بسیار عالی بوده و در طول روز نیز یا در کنار دریا گذران خواهید کرد، یا در پارک‌های آبی یا در مراکز بزرگی که همگی دارای دستگاه‌های خنک کننده هستند. حتی تمام وسایل نقلیه عمومی تایلند نیز از کولر استفاده می‌کنند.


اواخر زمستان و اوایل بهار که مصادف است با تعطیلات نوروز، مناطق شمالی تایلند گرمای بیشتری دارند. در نقاط میانی کشور هوا کمی خنک‌تر است اما رطوبت هوا کمی بیشتر از نقاط دیگر خواهد بود. اما جنوب کشور در تعطیلات نوروز هوایی بهتر از دیگر نقاط کشور و البته خشک‌تر و مطبوع‌تر دارد و به همین خاطر سفر به این نقاط که در ادامه برایتان لیست می‌کنیم بهتر است. حالا سوال اینجاست که از نقاط مختلف تایلند، کدام بخش را برای سفر نوروز 98 انتخاب می‌کنید؟

 


بانکوک


پایتخت تایلند پربازدیدترین شهر این کشور نیز محسوب می‌شود. آب و هوا در این شهر طی ایام نوروز نسبتا گرم و مرطوب است، اما در جایی مثل تایلند که شما با مراکز مدرن و سیستم حمل و نقل شهری عالی سر و کار دارید، این قضایا خیلی شما را اذیت نخواهد کرد. جدا از اینکه می‌توانید روزهای بسیار خوبی را در این شهر گذرانده و تا جایی که می‌توانید به خرید و تفریح بپردازید، پیشنهاد می‌کنیم طی یک سفر ترکیبی، چند روزی را در این شهر بوده و سپس به یکی از جزایر خوش آب و هوای جنوب تایلند همچون پاتایا یا کرابی نیز سفر کنید تا بتوانید تمام آنچه از تایلند می‌خواهید را طی یک تعطیلات عالی در نوروز ۹۸ تجربه نمایید.

 

راهنمای سفر انفرادی به بانکوک شهر همیشه بیدار تایلند

 

 

بانکوک

 


پوکت


پوکت درست همان چیزی است که شما از سفر به یک نقطه ساحلی انتظار دارید. در این منطقه سواحل زیبا و عالی با امکانات متعدد برای تفریح، جنگل‌های بارانی بسیار زیبا و کوهستان‌های سرسبز و شگفت‌انگیز وجود دارد که دیدن از آن‌ها با یک سفر میسر نیست. همچنین شما در این جزیره‌ی بزرگ موزه‌های زیبا، معابد دیدنی و گالری‌های هنری را در پیش داشته و همچنین می‌توانید از تم‌پارک‌های جذاب و پارک‌های آبی دیدن کنید. ناگفته نماند که چندین و چند رستوران و هتل فوق‌العاده نیز در پوکت وجود دارد تا بتوانید سفری لاکچری را نیز به این بخش از تایلند نیز تجربه نمایید.

 

 

 پوکت

 


فی فی


این جزیره رویایی در فاصله‌ی بسیار کمی از پوکت واقع شده و با قایق باید به آن دسترسی پیدا کرد. برای بودن در این جزیره و ماندن در زیبایی‌های شگفت‌انگیز آن، هم می‌توانید به صورت کلی در آن سکونت کرده و چند روزی را در هتل‌های بسیار خوب آن سر کنید، یا اینکه در پوکت یا یکی از جزایر بزرگ منطقه باشید و یک سفر یک روزه به آن جا داشته باشید. در این جزیره جدا از نقاط بسیار عالی برای شنا و طبیعتی بسیار زیبا، زندگی مردم محلی تایلند را در شمایلی متفاوت نیز کشف خواهید کرد.

 

فی‌فی؛ جزیره‌ای برای سفرهای پرهیجان مجردی و یا اقامت‌های رمانتیک دونفره!

 

 

 فی فی

 


سامویی


یکی دیگر از جزیره‌های بسیار زیبا و شگفت انگیز که نسبت به بسیاری مناطق لوکس اینچنینی، هزینه‌ی کم‌تری برای مسافران خواهد داشت. در ایام نوروز با توجه به اینکه هیچ تعطیلات میلادی نیز در پیش نیست، هزینه‌ها حتی پایین‌تر هم می‌آید و به راحتی می‌‌توانید انواع ورزش‌های آبی که همه در سامویی تجربه می‌کنن را نیز انجام دهید. از جمله غواصی، پاراسیلینگ یا بسیاری فعالیت‌های جذابی که خاطره‌ای فوق‌العاده از سفر به تایلند را برایتان به جا می‌گذارد.

 

 

 سامویی

 


کرابی


از صخره‌های آهکی منحصر به فرد تا چند مورد از بهترین و زیباترین سواحل دنیا، کرابی یکی از نقاط مهم در تایلند است که باید از نزدیک دید تا زیبایی‌هایش را باور کرد. خوشبختانی در ایام تعطیلات نوروز 98، آب و هوای کرابی بسیار خوب است و روزهای کم‌بارانی را تجربه می‌کند. به همین خاطر شما به راحتی می‌توانید به سراغ پارک‌های ملی استثنایی آن رفته و از برکه‌های زمردین یا آبشارهای دیدنی آن دیدن کنید. حتی می‌توانید به سراغ معبد غاری ببر بروید تا در فضایی خنک و دوست‌داشتنی، شگفتی جذابی را در دل طبیعت تایلند به تماشا بنشینید.

 

۱۰ کافه‌ی شبانه کرابی که در سفر به این جزیره باید به آنها بروید

 

 

 کرابی

 


پانگان


اگر اهل چشن و رقص و پایکوبی‌های شبانه هستید، جزیره‌ی کوچک پانگان دقیقا همان جایی خواهد بود که باید به آن مسافرت کنید. این منطقه‌ جدا از زیبایی‌ها و سواحل جذابیش، یکی از نقاطی است که بسیاری از جشن‌های جذابی و شلوغ جزایر تایلند در آن برگزار می‌شود. البته نسبت به دیگر نقاط، پانگان ممکن است کمی گرم به نظر برسد، اما در هر صورت شما تمام طول سفر را در سواحل و در آب‌ها درخشان آن سر خواهید کرد.

 

 

 پانگان

 


تائو


اگر اهل غواصی باشید یا اینکه بخواهید در دل طبیعت جنگلی زیپلاین سوار شوید یا خیلی از فعالیت‌های ماجراجویانه و هیجان انگیز را تجربه کنید، جزیره‌ی تائو می‌تواند مکانی عالی و اوایل بهار حتما زمانی عالی برای این کار است. در این ایام هم به خاطر باران کم، فرصت مناسبی برای انجام این فعالیت‌ها خواهید داشت، هم اینکه هزینه‌ی کم‌تری برایش می‌پردازید.

 

نکات ضروری برای کوله‌گردی در تایلند

 

 

 تائو

 


پاتایا


برای طرفداران سفر به پاتایا هم خبر خوب این که، آب و هوا در پاتایا نیز در ایام نوروز، یکی از بهترین زمان‌های خودش را سپری می‌کند و شما می‌توانید با خیال راحت به تفریح در مراکز مختلف شهر یا سواحل دیدنی این جزیره‌ی زیبا برسید.

۱۱ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران