۶ کاری که باعث می‌شود مسافر مسئولیت‌پذیری در تایلند باشید

جاذبه‌های گردشگری تایلند
۶ کاری که باعث می‌شود مسافر مسئولیت‌پذیری در تایلند باشید

وقتی پا یه یک سرزمین دیگر می‌گذارید، ساده است که درگیر جاهای دیدنی، تجربه‌ای که از سر می‌گذرانید و اتفاقات پیرامون خود شده و خیلی چیزها را رعایت نکنید. اما واقعیت این است که رفتن به یک کشور جدید، مهمان مردمی تازه شدن است و اگر واقعا می‌خواهید ر سفر با تور تایلند مسافری خوب باشید، بهتر است چیزهایی را رعایت کنید. البته پیشنهادات ما در این پست، برای آن‌هاست که می‌خواهند از همه لحاظ همه چیز را رعایت کنند، آن‌هایی که اهل سفر هستند و کشور مقصد نیز همچون خانه‌ی خودشان برایشان اهمیت دارد.

 


۱- از فیل‌ها سواری نگیرید


صنعت توریسم در تایلند و چندکشور دیگر، جفای سنگینی به این حیوانات عظیم کرده است. فیلم‌ها اگر چه جثه‌ای بزرگ دارند، اما برای حمل انسان آفریده نشده و در بعضی موارد که به سیرک‌ها برده می‌شوند نیز کاملا از آنچه هستند فاصله می‌گیرند. بهتر است بدانید که روندی که باعث می‌شود فیل‌ها در نهایت به آموزش لازم برای سواری دادن به انسان‌ها برسند، ظالمانه بوده و همچون شکنجه‌ای تمام ناشدنی است. حتی خود تایلندی‌ها به این روند "شکستن روح فیل" می‌گویند که شامل کتک زدن، غذای کم دادن، جدا کردن در کودکی از پدر و مادر و کارهایی دیگر است. اگر چه در نهایت سوار شدن بر فیلم‌ها کاری جذاب به نظر می‌رسد، اما اگر همه‌ی گردشگرانی که به تایلند می‌روند جلوی این رسم بایستند، روزی این کار کاملا برچیده می‌شود و اصلا همین الان هم با آموزش‌های خوبی که صورت گرفته، تعداد بسیار زیادی دیگر سواری نمی‌کنند و بسیاری محل‌های مخصوص این کار نیز بسته شده فیل‌ها به پناهگاه‌ها برده شده‌اند.

 

راهنمای سفر انفرادی به بانکوک شهر همیشه بیدار تایلند

 

 

تایلند

 


۲- با ببرها عکس نگیرید، از آن‌ها عکس بگیرید


اگر چه جثه‌ و ازدیاد فیل‌ها باعث شده بسیاری تنها به فکر این حیوانات باشند، اما واقعیت این است که ببرها مشکلاتی مشابه با فیل‌ها را دارند. این گربه‌سانان برای اینکه وارد سیرک‌ها شوند یا اینکه به شکلی در بیایند که مردم بتوانند با آن‌ها عکاسی کنند، ابتدا در بچگی از طبیعت دزدیده شده، وارد قفس‌ها می‌شوند و بعد از شکنجه‌ها و گشنگی دادن‌های طولانی به روزی می‌افتند که بر خلاف طبیعت خود، به مردم اجازه می‌دهند تا آن‌ها را نوازش کرده همراهشان عکس بگیرند و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند. البته به تازگی دولت تایلند کارهایی در مورد این امور کرده و حتی بخش‌هایی از معبد ببر را نیز بسته است. به جای این کار بهتر است به گردش در پارک‌های ملی مخصوص در تایلند رفته تا بتوانید از ببرهای با ابهتی که در طبیعت زندگی می‌کنند عکس بگیرید.

 

 

تایلند

 


۳- بازدید درست از قبیله‌های قدیمی


رعایت این مورد کمی سخت است و البته تنها به درد کسانی می‌خورد که قصد کنکاش واقعی در تایلند را دارند. قبیله‌های قدیمی در بلندی‌های شمال تایلند زندگی می‌کنند که بسیاری از آن‌ها با گردنبندهای بلندی که فرم گردن را عوض می‌کنند و به کارن معروف هستند شناخته شده و مردم زیادی به دیدنشان می‌روند. واقعیت این است که بسیاری از این دهکده‌ها را برمه‌هایی پر کرده‌اند که پناهجوهایی به تایلند هستند و خود تایلندی‌ها در بیشتر موارد از وجودشان بی‌خبرند و حالا به نوعی یک باغ‌وحشی از انسان‌هایی در این مکان‌ها درست شده که خیلی دسترسی به علم‌آموزی، بهداشت و خیلی چیزهای دیگر ندارند. با این وجود ممکن است بازدید مردم در نهایت برای آن‌ها خوب تمام شود، به شرط اینکه شما قبل از بازدید تحقیق کامل کرده تا به همراه بهترین شرکت‌ها که آوازه‌ای جهانی دارند به محلی درست بروید که در نهایت هزینه‌های شما برای همان محلی‌ها صرف شود و به جیب سودجویان نرود.

 

اقامتگاه‌هایی خاص و منحصر به فرد برای سفری متفاوت به تایلند

 

 

تایلند

 


۴- پول خورد را پیش محلی‌ها خرج کنید


چیزی که همه‌ی ما در طول سفر به تایلند یا هر جای دیگری می‌توانیم رعایت کنیم، هزینه کرد در کسب و کارهای محلی به جای شرکت‌های چند ملیتی است. برای انجام این کار هم خیلی ساده می‌توانید به جای ماندن در در هتل‌های زنجیره‌ای، در هتل‌هایی بمانید که خود تایلندی‌ها ساخته‌اند. در مورد غذا هم به جای خوردن غذا در رستوران‌های ایتالیایی، انگلیسی و غیره، به سراغ محلی‌هایی بروید که رستوران‌ها و کافه‌های مختلف احداث کرده‌اند و غذاهای بسیار خوشمزه‌ای نیز ارائه می‌کنند. برای خرید خوار و بار هم به سراغ مغازه‌های تایلندی بروید نه سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای با برندهای بین‌المللی که عموما بخش زیادی از ثروت خود را از دست محلی‌ها خارج کرده و به بیرون از کشور می‌برند.

 

 

تایلند

 


۵- مواظب دنیای آب باشید


شاید به نظر شما دریا و اقیانوس آنقدر بزرگ برسد که شما به تنهایی نتوانید تاثیری مخرب بر روی آن بگذارید، اما واقعیت چیز دیگری است. از نریختن آشغال در آب تا خیلی کارهای دیگر است که حتما در هنگام تفریح باید رعایت کنید. برای مثال تماس شما با ماهیان زیر آب اگر چه کار جذابی‌ست، اما ممکن است رفتار آن‌ها را در آب تغییر دهد و همین روند در نهایت با تکرار چندباره از طرف دیگران، به تغییرات ماهوی در اکوسیستم آنا منطقه بدل شود. خرابی‌های زیادی به واسطه رعایت نکردن بهداشت در آب و آلوده کردن آب به وجود می‌آید که از بین رفتن پوشش‌های مرجانی یکی از شایع‌ترین آن‌هاست.

 

مناطق جادویی تایلند که حتما باید به دیدنشان بروید

 

 

تایلند

 


۶- چمدان خود را درست ببندید


نکات بسیار کوچک در محل‌هایی که تعداد زیادی گردشگر به خود می‌بیند، ممکن است تفاوت‌هایی بزرگ ایجاد کند. مثلا اگر هنگام بستن چمدانتان، کم‌تر از پلاستیک‌های مختلف استفاده کنید، کم‌تر امکان این وجود دارد که محیط طبیعی را با آن‌ها آلوده کرده یا آشغال کم‌تری به وجود بیاورید. فرض کنید که میلیون‌ها نفر با تور تایلند سفر می‌کنند و اگر هر کدام با خود تا این حد پلاستیک به کشور بیاورند در آخر هر سال جه فاجعه‌ی زیست محیطی سنگینی انتظار این کشور را می‌کشد. در واقع باید سعی کنید طوری سفر کنید، که کم‌ترین اثر ممکن را در کشور مقصد به جا بگذارید. نکته آخر اینکه همیشه در مورد محل‌های مختلف تایلند تحقیق کنید تا لباس مناسب با خود برده تا محلی‌ها از رفتار شما آزرده نشوند. مخصوصا اگر قصد بازدید از معابد را دارید، بردن لباس مناسب، مسئولیت‌پذیری شما را نشان خواهد داد.

 

 

تایلند

۱۴ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران