بیشترین‌ سفرها به کدام مقاصد مالزی صورت می‌گیرد؟

جاذبه‌های گردشگری مالزی
بیشترین‌ سفرها به کدام مقاصد مالزی صورت می‌گیرد؟

مقاصدی هستند که همیشه در ایران طرفداران خودشان را دارد. مثلا در مالزی همه‌ی ما پنانگ یا کوالالامپور را می‌شناسیم، اما سوال اینجاست که مردم دنیا بیشترین بازدید را از کدام شهرهای مالزی به عمل می‌آورند؟ با هم نگاهی به این لیست بندازیم شاید مقاصد جدیدی در میان شهرهای مالزی پیدا کنیم و در سفر بعدی با تور مالزی به آن‌ها سفر کنیم.

 


پنانگ


پنانگ همانطور که در ایران طرفداران بسیاری دارد، در دنیا نیز بسیار محبوب است و بسیاری از سفرها به مقصد مالزی، در نهایت در این شهر به زمین می‌نشیند. سال‌هاست که این شهر به واسطه زیبایی‌های طبیعی‌اش، مراکز خرید مدرن و مراکز دیدنی بسیاری که در خود دارد، جزو معروف‌ترین شهرهای مالزی به حساب می‌آید. جایی از نظر گردشگری در کلاس جهانی که به تنهایی بخش زیادی از رونق صنعت گردشگری این کشور را به دوش می‌کشد.

 

لوکس‌ترین هتل‌های پنانگ را برای سفری لاکچری به این جزیره بشناسید

 

 

 پنانگ

 


ملاکا


ملاکا خیلی با پنانگ فاصله ندارد و اگر چه می‌توان در سفر به پنانگ به این شهر نیز سفر کرد، اما در نهایت خود این شهر نسبتا کوچک نیز یکی از پرطرفدارترین مقاصد در مالزی محسوب می‌شود. جایی که در آن چندین بنای قدیمی معروف همچون یک قلعه باستانی و یک کلیسای زیبا وجود دارد و مجموعه‌هایی که همگی جزو میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رند. به واسطه اینکه ملاکا زمانی بندری بسیار مهم محسوب می‌شد، در این شهر ابنیه به جا مانده از تمدن‌های دیگر همچون پرتغالی و آلمانی را مشاهده خواهید کرد و البته با بازارها و مراکز خرید بزرگ و زیبا نیز مواجه خواهید بود.

 

 

 ملاکا

 


کوالالامپور


کلان‌شهر کوالالامپور مدت‌هاست که به یکی از اولین انتخاب‌های سفر در دنیا بدل شده است. جایی که شما می‌توانید چندین چند مرکز از مدرن‌ترین مراکز خرید، پارک‌های بازی و آبی، مراکز تفریحی و سینما و بسیاری چیزهای دیگر را در دسترس داشته باشید و هر ساعت سفر خود را به شیوه‌ای متفاوت بگذرانید. برج‌های معروف پتروناس در کنار آسمان‌ خراش‌هایی که رستوران‌های مدرن و پنج ستاره را در خود دارند، نه تنها امکانات ویژه‌ای را در اختیار مسافرین قرار می‌دهند، بلکه خود بخشی از چشم‌انداز این شهر نیز محسوب می‌شوند. سفر به کوالالامپور یعنی روزهای پر هیجان و متنوع و شب‌های شلوغ و مفرح!

 

غذاهای خوشمزه و حلالی که در سفر به کوالالامپور باید امتحان کنید

 

 

 کوالالامپور

 


ایپو


در مقایسه با سه مقصد بالا که از آن‌ها گفتیم، ایپو هنوز کمی دست کم گرفته می‌شود. این شهر که در استان پراک قرار گرفته یکی از زیباترین نقاط مالزی به حساب می‌آید و درسال ۲۰۱۸ توانسته بیشترین تعداد گردشگر در سال‌های اخیر را برای خودش ثبت کند. جدا از طبیعت بسیار زیبای ایپو، تم‌پارک Lost World of Tambun در این سال‌ها به محوبیت بسیار بالایی در میان خود مالزیایی‌ها رسیده و از این بابت مقصد بسیاری از ساکنین این کشور برای سفر در ایام تعطیلات است. چندین معبد بسیار معروف، پارک ملی گونانگ لانگ، موزه‌ی هو یان هور و بسیاری نقاط دیگر نیز هستند که به راحتی می‌توانند چند روز، سفری ایده‌آل را برایتان رقم بزنند.

 

 

 ایپو

 


پاهانگ


بلندی‌های پاهانگ به لاس‌وگاس آسیا معروف است. جایی که عملا برای تفریح و شادی درست شده و جمعیت بسیار زیادی هر ساله از آن دیدن می‌کند. چند پارک بازی بسیار معروف در این شهر است که شاید اصلی‌ترین آن‌ها مربوط به کمپانی فاکس قرن ۲۱ با تم فیلم‌ها و انیمیشن‌هایش است. با این وجود دنیای برفی و محل‌های تفریحی کوچک و بزرگ‌ را نیز نباید از یاد برد و برای دیدن اجراهای زنده آسیایی نیز می‌توان به تالار ستاره‌ها رفت، جایی که همیشه یکی از بزرگان در آن به اجرا مشغول است. با این حال پاهانگ تنها به این معروف نیست. بوکیت تینگی آن با آن استایل فرانسوی‌اش خود یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های این بخش از مالزی به حساب می‌آید و اگر کمی به حاشیه بروید، در بلندی‌های کامرون می‌توانید ازمناظر بکر و فوق‌العاده این منطقه نیز لذت بسیار ببرید.

 

۸ جاذبه‌ی دیدنی ملاکا شهر تاریخی و دانشجویی مالزی

 

 

 پاهانگ

 


جوهور


اگر چه جوهور شهر بسیار قشنگی است، اما احتمالا به خاطر یه نقطه‌ی خاص در این شهر، حجم زیادی از گردشگران به آن می‌روند. اولین نقطه‌ی مهم لگولند این شهر است که کاملا با لگولندهایی که تا به حال دیدید متفاوت بوده و از بهترین‌ها در آسیا محسوب می‌شود. این پارک بازی بسیار عالی جدا از اینکه همچون دیگر لگولندها منطقه‌ی بازی با لگوها دارد، چندین و چند بازی جذاب و سواری‌های متنوع داشته، محوطه‌ای بزرگ برای پارک آبی دارد و یک دنیای کوچک و مینیاتوری نیز دارد که از مهم‌ترین دیدنی‌های آن محسوب می‌شود. اما دیگر نقطه مهم و دیدنی جوهور دره‌ی کرم‌های شب‌تاب است که در میان تمام هیاهوی دنیای مردن، محلی طبیعی اما جادویی در کنار رود جوهور به حساب می‌آید، جایی که در میان گل‌های سبزه‌ها، شب‌های کرم‌های شب‌تاب نمایش نورانی بسیاری زیبایی را برایتان به نمایش در می‌آورند. در آخر باید به مزرعه انگلیسی آرگو هم اشاره‌ای داشته باشیم که بیشتر یک پناهگاه بزرگ برای حیوانات است و در خود چندین فروشگاه و محل‌های دیدنی مختلف دارد و در این سال‌ها به یکی از پربازدیدترین مراکز جوهور بدل شده است.

 

 

 جوهور

 


جزیره صباح


صباح یکی از مهم‌ترین مراکز توریستی مالزی به حساب می‌آید. بهشتی برای آنان که به ورزش‌های آبی مخصوصا غواصی علاقه دارند. دنیای زیر آب این جزیره آنقدر جذاب است که هیچ گاه دیدن آن از ذهنتان بیرون نخواهد رفت. در کنار دریا نیز سواحل دیدنی با شن‌های سفید و انواع تفریحاتی که برای مسافران آماده شده، این جزیره را به جایی ایده‌آل برای سفر تبدیل می‌کند. با این حال تنها این دنیای آب جزیره نیست که تا این اندازه صباح را مورد توجه قرار داده است، بلکه در خشکی وقتی به سراغ کوهستان کینبالو می‌روید، خواهید دید که دیدنی‌های بسیار زیادی در دل این کوهستان جا خوش کرده. قبل از هر چیز تنوع کم‌نظیر حیات وحش آن که در چشم‌انداز بی‌نظیرش خانه کرده‌اند و سپس جنگل‌های زیبایی که مسیرهای باورنکردنی را برای گردش پدید آورده‌اند.

 

 

جزیره صباح

 


در مجموع بخش‌هایی از شهرهای مختلف دیگر هستند که به صورت کلی گردشگران زیادی را به خود می‌بینند، اما چند موردی که در بالا برایتان ذکر کردیم، مهم‌ترین شهرهایی هستند که بیشتری گردشگر را در مالزی به خود می‌بینند.

۱۰ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران