سفری ساحلی و دلچسب به ۵ ساحل خانوادگی در ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
سفری ساحلی و دلچسب به ۵ ساحل خانوادگی در ترکیه

ترکیه یکی از آن کشورهای فوق‌العاده زیبا با طبیعتی تلفیقی است که گروه‌های مختلفی را به سمت و سوی خود می‌کشاند. علاقه‌مندان به کوه‌نوردی، دریادوستان، گروه‌های خانوادگی و دوستانه هر سال اوقات خود را در سراسر این کشور شگفت‌انگیز سپری می‌کنند. یکی از بهترین نقاط گردشی برای گروه‌های خانوادگی سواحل هستند. در سواحل بچه‌ها می‌توانند به شنا و آبتنی بپردازند و با همراهی بزرگ‌ترهایشان به ساخت قعله‌های شنی مشغول شوند. اگر قصد دارید همراه خانواده با تور ترکیه به سفری ساحلی و دلچسب در این کشور بروید می‌توانید به یکی از این ۵ ساحل سفر کنید.

 

دالیان، ساحل ایزتوزو

خوشبختانه ترکیه کشوری با نقاط طبیعی زیبا و منابع جنگلی بسیار فراوانی است که در سراسر آن گسترده شده‌اند. منطقه ساحلی دالیان نیز یکی از زیباترین نقاط ترکیه با ترکیب پوشش جنگلی، دریا و ساحل است که نه تنها طبیعت‌دوستان شیفته آن می‌شوند بلکه برای خانواده‌ها نیز جایی بسیار فرح‌بخش و زیبا شمرده می‌شود. اگر از جنوب دالیان تنها ۲۰ دقیقه رانندگی را تحمل کنید به نقطه‌ای بهشتی و ساحلی می‌رسید که دریا را تکه تکه کرده است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دالیان اقامت لاک پشت‌های جنگلی در این منطقه است و اگر شانس با شما باشد می‌توانید آن‌ها از نزدیک تماشا کنید. ساحل فوق‌العاده زیبای ایزتوزو دارای آب‌های آرام و کم عمق با مارپیج‌های ماسه‌ای بین حوضچه‌های آب است که می‌توانید روی آن‌ها قدم بزنید و بدون نگرانی اجازه دهید بچه‌ها به بازی و تفریح مشغول شوند. به علاوه چندین کافه ساحلی هم وجود دارد که اگر خسته و یا گشنه شدید می‌توانید به یکی از آن‌ها رفته و در کنار لذت بردن از طبیعتی زیبا غذاهای خوشمزه‌ای هم بخورید.

 

بهترین نقاط ترکیه برای گرفتن زیباترین عکس‌ها

 

 

ساحل ایزتوزو

 

 

آنتالیا، ساحل سیرالی

این ساحل بسیار زیبای کوهستانی که با جنگل‌های سرسبز زینت چشمگیری یافته حدود ۳.۵ کیلومتر خط ساحلی ماسه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد.در سفر با تور آنتالیا برای رسیدن به این ساحل و تجربه پیک‌نیکی خانوادگی و جذاب باید حدود ۱ ساعت رانندگی از سمت جنوب غربی آنتالیا را تحمل کنید. البته به دلیل تورهای گردشی و بازدیدهای زیاد مسافران لاک پشت‌های این منطقه در معرض خطر گرفته‌اند و باید از آن‌‌ها با برنامه‌های محافظتی، مراقبت کرد. در امتداد ساحل نه تنها کافه‌های ساحلی با نمای زیبا وجود دارند که لذت گردش‌تان را دو چندان می‌کنند بلکه به نظر می‌رسد تماشای غروب خورشید از این ساحل هم موهبتی بی‌تکرار باشد. سوار یکی از قایق‌های تفریحی که در طول ساحل کناره گرفته‌اند شوید و به دیدن خرابه‌های المپیوس و شعله‌های دائمی چیمائرا بروید.

 

۷ مکان فوق‌العاده‌ی آنتالیا برای گشت و گذارهای شبانه

 

 

ساحل سیرالی

 

 

فتیه، خلیج کاباک

در فاصله‌ای نه چندان دور از منطقه زیبا و گردشی ساحل اولودنیز، خلیج کاباک قرار گرفته که محیطی بی‌نظیر برای خانواده‌ها با فرزندان نوجوان شمرده می‌شود. وقتی به ساحل می‌رسید متوجه شگفتی‌های طبیعی و زیبایی‌های بصری آن می‌شوید. ساحل به شدت درخشان و آب نیز آرام و گرم بوده و جان می‌دهد تا همراه بچه‌ها در آن شنا کنید. به نسبت این بخش ساحلی توسعه یافته‌تر است. به طوری که رستوران‌های ساحلی با میز و صندلی‌های چوبی‌شان در کنار آب همچون مروارید از دور می‌درخشند. شما می‌توانید در کنار ساحل پیک‌نیک کنید و از غذاهای دست‌ساز خودتان بخورید و یا به یکی از این رستوران‌ها بروید و غذاهای ترکی و دریایی باکیفیتی را نوش جان کنید.

 

 

خلیج کاباک

 

 

جزیره بدروم، ساحل گوموشلوک

این قسمت ساحلی نه تنها از زیبایی‌های طبیعی و گردش برخوردار است بلکه با وجود خرابه‌های شهر باستانی میندوساهمیت تاریخی نیز دارد. شما با ۲۰ دقیقه رانندگی از سمت جنوب یالی‌کاواک به گوموشلوک می‌توانید از این شهر ویران شده تاریخی دیدن کنید. در این قسمت بدروم خطه ساحلی ماسه‌ای طولانی با رستوران‌های غذای دریایی وجود دارد که هنگام جر و مد چهره متفاوتی از خود نشان می‌دهد. وقتی که جزر اتفاق می‌افتد نقاط ساحلی بیشتری برای قدم‌زنی و گردش در دسترس شما قرار می‌گیرد. در این وضعیت جریان‌های آبی کم عمقی شکل می‌گیرد که بچه‌ها به راحتی می‌توانند در آن شیطنت و تفریح کنند. تا وقتی در این قسمت هستید سعی کنید از جزیره خرگوش دیدن کنید و در آب‌های شفاف کریستالی شیرجه زده و به غواصی بپردازید.

 

 

ساحل گوموشلوک

 

 

بدروم، ساحل بیتز

تنها در فاصله چند کیلومتری غرب مرکز شهر منطقه‌ای ساحلی و زیبا با کافه‌ها و رستوران‌ها قرار گرفته که از طرفداران زیادی برخوردار است. این ساحل دارای دریایی کم عمق برای شنای مبتدیان و همچنین موسسات آموزش قایقرانی و بادسواری هم وجود دارند که اگر تمایل داشته باشید می‌توانید به آن‌ها ملحق شده وماجراجویی بیشتری را تجربه کنید. بعد از خستگی و یک روز فعالیت آبی به یکی از رستوران‌های ساحلی بروید و با غذایی فوق‌العاده خوشمزه از خودتان پذیرایی کنید.

 

۵ ساحل جذاب و دیدنی بدروم با چشم انداز بی نظیر

 

 

ساحل بیتز

۰۸ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران