سفری دریایی به سواحل مدیرترانه‌ای ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
سفری دریایی به سواحل مدیرترانه‌ای ترکیه

جنوب شرقی ترکیه خط ساحلی جالبی دارد که به دریای مدیترانه متصل است. ترکیبی از سواحل دیدنی، شبه‌جزایر جنگلی و صخره‌های زیبایی که غارهای دیدنی را میزبانی می‌کنند. چندین جزیره‌ی جالب غیر مسکونی نیز در این آب‌ها واقع شده که به جذابیت آن می‌افزاید. البته بخش زیادی از این جزایر متعلق به یونان است، پس باید در این سفر دریایی، به جاهایی که به ترکیه مربوط است، بسنده کنید!

امروز ما یک سفر جالب با قایق را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید به وسیله‌ی آن، در عرض یک هفته از جاهای مختلفی در این خط ساحلی دیدن نمایید. مناطقی که در گذشته اهمیت زیادی داشتند اما حالا به نقاطی گردشگرپذیر بدل شده‌اند.

 

انتخاب‌های متفاوتی که برای سفر با قایق در این منطقه خواهید داشت

محبوب‌ترین راه برای گشت‌های دریایی یک هفته‌ای در این بخش از ترکیه، استفاده از قایق‌های گولت (gulet) است. این قایق‌های بادبانی سیستم موتوری نیز داشته و از هر دو برای حرکت در آب استفاده می‌کنند. اگر به دنبال یک گشت دریایی اختصاصی هستید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ  Durukos Yachting بروید که از دیرباز در بدروم فعالیت دارند و انتخاب‌های بسیاری پیش پای شما خواهند گذاشت.

 

راهنمای سفر انفرادی به بدروم

سواحل مدیرترانه‌ای ترکیه

باید در نظر بگیرید که سفرهای اختصاصی این چنینی اصلا ارزان نیستند و قایق‌ها نیز بر اساس بزرگی و امکاناتشان، قیمت‌های متفاوتی دارند. عموما قایق‌هایی که دارای چهار کابین هستند، ۳ یا ۴ خدمه همراه دارند و هزینه‌ای که بابت قایق می‌پردازید، شامل دستمزد آن‌ها نیز می‌شوند. قیمت‌ها نیز از حدود ۱۳ هزار یورو در هفته آغاز می‌شود و همانطور که گفتیم، بر اساس بزرگی قایق و امکاناتش، تا مرز ۱۰۰ هزار یورو در هفته نیز پیش می‌رود.

البته سریعا به خاطر دیدن این قیمت‌ها صفحه را نبندید، چون راه‌های ارزان‌تری نیز برای تجربه‌ی چنین سفرهایی وجود دارد. شما می‌توانید با تورهای مختلفی که برای گردش در این منطقه در نظر گرفتید با هزینه‌ی حدود ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ دلاری برای یک هفته سواحل ترکیه در مدیترانه را ببینید. شرکت‌هایی همچون  TourRadar به این منظور تورهای خوبی برگزار می‌کنند که البته مناسب خانواده‌ها نیستند و عموما تنها بزرگسالان ۱۸ تا ۳۹ سال می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند.

 

بهترین رستوران‌های بدروم به انتخاب گردشگران

سواحل مدیرترانه‌ای ترکیه

به غیر از این موارد، تنها گزینه‌هایی که برایتان می‌ماند گردش‌های آبی یک روزه از بودروم است که هزینه‌ی کم‌تری برایتان خواهد داشت و گوشه‌ای از زیبایی‌های سواحل مدیترانه‌ای این بخش از ترکیه را به شما نشان خواهد داد.

 

بهترین زمان برای بازدید دریایی از سواحل مدیترانه‌ای ترکیه

این سفرها در تام طول تابستان جریان داشته و از بدروم برگزار می‌شود. با این حال بهترین زمان برای انجامش ماه مرداد ماه خواهد بود که البته این را نیز باید در نظر داشته باشید که همه برای انجام این سفر در ماه مذکور اقدام می‌کنند و شما نیز برای این که از آن جا نمانید، حتما باید از قبل برای خود جایی رزرو کنید.

سواحل مدیرترانه‌ای ترکیه

آغاز سفر از بدروم

سفر با تور بدروم یکی از محبوب‌ترین تورهای ترکیه به حساب می‌آید. اما مسلما چیزی که ما در این نوشته به شما پیشنهاد کردیم با سفرهای معمولی خیلی فرق دارد. در سفرهای دریایی یک هفته‌ای، عموما آغاز سفر روز شنبه خواهد بود. برنامه‌ی سفر شما از قبل مشخص خواهد بود اما با توجه به قدرت باد، ممکن است زمانی که کاپیتان در آب‌های آزاد صرف می‌کند کمی متفاوت باشد. با این حال نباید تغییرات کوچک در برنامه‌ی سفر برایتان عجیب باشد، این موارد کاملا عادی هستند.

 

۶ تفریح خانوادگی که در سفر به بدروم

سواحل مدیرترانه‌ای ترکیه

نقاط جذابی که در این سفر از آن‌ها بازدید خواهید کرد

جاهای مختلفی را این سفر مشاهده خواهید کرد و فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهید. اما بازدید از شبه جزیره Datça و جزایر یونانی Symi مهم‌ترین آن‌ها هستند. جاهای دیدنی که هم از زیبایی طبیعی فوق‌العاده‌ای برخوردارند و هم این که مراکز جذابی برای بازدید و خرید دارند. همچنین شما ساعاتی را وقت خواهید داشت تا در شهرها و جزایر گردش کنید و از نقاط مختلف خشکی نیز دیدن کنید و تمام زمان شما صرف بودن روی قایق نخواهد شد.

سواحل مدیرترانه‌ای ترکیه

از طرفی نباید برنامه‌های تفریحی را نیز از یاد ببرید. از شنا و اسنورکلینگ گرفته تا بازی‌های مختلف آبی که بسته به قایقی که سوار خواهید شد، کاملا متفاوت خواهند بود. مخصوصا در برنامه‌های عمومی که ساعات زیادی صرف جشن گرفتن و صدای موسیقی بر روی عرشه خواهد شد.

۰۳ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران