بهترین سواحل ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
بهترین سواحل ترکیه

ترکیه یکی از بهترین مقاصد تابستانی در دسترس ما ایرانی هاست. چرا که در آن از کوهستان‌های مرتفع و ییلاقی تا سواحل آفتابی ماسه سفید انتخاب‌های مختلفی برای هر سلیقه‌ای وجود دارد. با این همه بیشتر مردم دوست دارند تابستان‌های گرم را زیر آفتاب درخشان و کنار دریاها بگذرانند و از تفریحات آبی و شنا در آب های آبی لذت ببرند. ترکیه سواحل جذاب زیادی در قسمت‌های مختلف دارد که یکی از دیگری زیباتر و بهشتی تر هستند. در ادامه این مطلب بیشتر به سواحل معروف این کشور می‌پردازیم.

 

معرفی بهترین سواحل ترکیه

ترکیه با خط ساحلی طولانی غربی که هم دریای اژه و هم دریای مدیترانه را در بر می گیرد، مدت هاست که بهترین مقصد ساحلی بوده است. گردشگران خارجی از آسیای غربی و اروپا تعطیلات تابستانی را در سواحل گرم ترکیه می‌گذرانند تا از ماسه‌های سفید و آبی دریا لذت ببرند. با تعداد زیادی استراحتگاه که در تور ترکیه در دسترس است برای هر سلیقه‌ای چیزی وجود دارد. جولای و آگوست اوج فصل گردشگری در سواحل ترکیه است و با وجود هوای لطیف تا اکتبر هم می‌توان در این سواحل تفریح کرد. شما با سفر به بهترین سواحل ترکیه می‌توانید از امکانات رفاهی بهتر، تفریحات آبی و بهترین اقامتگاه‌های ساحلی بهره مند شوید و تعطیلاتی خاطره انگیز را تجربه کنید.

 

ساحل پاتارا

یکی از بهترین سواحل ترکیه که در سفر با تور آنتالیا در دسترس است، پاتارا با ۱۸ کیلومتر امتداد، طولانی‌ترین ساحل در ترکیه است. این ۱۸ کیلومتر شامل مناطق مختلف تپه‌ای و شنی می‌شود. اگر دوست ندارید در جمعیت باشید می‌توانید جایی خلوت را برای خودتان پیدا کنید. اما اگر به دنبال امکانات رفاهی هستید باید از حوالی ورودی اصلی به ساحل بروید تا چترهای آفتابی و تخت ها در دسترس شما باشد. به علاوه اگر خسته شدید می‌توانید در پشت تپه‌ها از ویرانه‌های شهر لیسیایی بازدید کرده و از یک خیابان ستون‌دار با ردیف ستون‌ها، و یک بولوتریون (ساختمان پارلمان) که به خوبی بازسازی شده دیدن کنید.

سواحل ترکیه

journeybeyondhorizon.com

 

شبه جزیره بدروم، یکی از زیباترین سواحل ترکیه را دارد

یکی از بخش‌های جذاب بهترین سواحل ترکیه را می‌توانید در تور بدروم پیدا کنید. هر دو ساحل Bitez با نوار طولانی ماسه سفید و ساحل Ortakent با خلیج خمیده گزینه‌های مناسبی برای خانواده هستند. دریای آبی رنگ اینجا در کناره آب کم عمق است و ماسه‌ها توسط رستوران‌ها و کافه‌ها احاطه شده است و فرصت‌های زیادی برای ورزش‌های آبی وجود دارد. با این همه بازدیدکنندگان بدروم فقط به ساحل آن بسنده نمی‌کنند و از شهر، قلعه بدروم، و شهر قدیمی با کلبه‌های سفید دیدن می‌کنند.

سواحل ترکیه

hotels.com

 

ساحل سیرالی

این ساحل ماسه‌ای ۴ کیلومتری توسط روستای آرام سیرالی، با باغ‌هایی از درختان مرکبات و تپه‌های جنگلی احاطه شده است. برخلاف بسیاری از بهترین سواحل ترکیه، سیرالی کم توسعه یافته‌تر است و اقامتگاه‌های کوچک در آن بیشتر دیده می‌شود. شما می‌توانید در اینجا به دیدن شعله های ابدی چیمائرا بروید و از خرابه‌های شهر باستانی لیکیا الیپوس در انتهای جنوبی ساحل دیدن کنید.

سواحل ترکیه

beachtomato.com

 

شبه جزیره چشمه

این جزیره سابقا محل تفریح قشر ثرمتند ترکیه بود که حالا مورد توجه خارجی‌ها نیز قرار گرفته است. تمرکز گردشگری در روستای آلاچاتی جایی که جایی که غذاخوری‌های عالی و کافه‌های ترکی وجود دارد به وضوح قابل لمس است. سواحل چشمه به خاطر امکان موج سواری در بین علاقه مندان، در فهرست بهترین سواحل ترکیه قرار گرفته است. اپراتورهای محلی آموزش موج سواری و کایت سواری و اجاره تجهیزات ارائه می دهند و گردشگران را به تجربه های فوق العاده‌ای دعوت می‌کنند.

سواحل ترکیه

tripadvisor.com

 

ساحل بانوان یا Ladies Beach از سواحل ترکیه در کوش آداسی

لیدیز بیچ بهترین ساحل در سفر با تور کوش آداسی در منطقه‌ای نزدیک به شهر واقع شده و دارای سواحل ماسه‌ای سفید و طولانی است. این خطه ساحلی به خاطر عمق کم و تمیزی آب جایی عالی برای روزی خانوادگی در کنار فرزندان است. به علاوه به خاطر موج هایی که در دریای لیدیز شکل می‌گیرد علاقه مندان به تفریحات آبی جذاب این ساحل می‌شود. ساحل بانوان کوش آداسی از امکانات و شرایط فوق العاده ای برخودار است و به همین دلیل در صف بهترین سواحل ترکیه قرار گرفته است. تنها ایرادی که می‌توان به ساحل لیدیز گرفت این است که به خاطر نزدیکی به شهر و امکانات توریستی در طول روز بسیار پرازدحام می‌شود.

سواحل ترکیه

explorekusadasi.com

 

آنتالیا، جذاب‌ترین و پرطرفدار سواحل ترکیه را دارد

تور آنتالیا یکی از محبوب ترین مقاصد ساحلی در سواحل طولانی مدیترانه ترکیه است. شهر آنتالیا خود شهری بزرگ، شلوغ و گسترده است که در مرکز آن شهر قدیمی تاریخی با کوچه‌های سنگفرش شده، عمارت‌های دوران عثمانی و بقایای دوره رومی پنهان شده است. دو ساحل شنی اصلی شهر در فاصله کوتاهی از مرکز قرار دارند، و این یک انتخاب عالی برای مسافرانی است که دوست ندارند از امکانات شهری دور شوند. ساحل کنیالتی از بهترین سواحل ترکیه، به طول هفت کیلومتر درست در غرب مرکز شهر قرار دارد و به راحتی از شهر قدیمی با تراموا قابل دسترسی است. منطقه ساحلی آن دارای هتل‌های تفریحی بزرگ، رستوران‌ها، کافه‌ها، و تمامی امکاناتی است که خانواده‌ها برای یک روز در ساحل به آن نیاز دارند، از جمله یک پارک آبی برای بازی بچه‌ها. در شرق آنتالیا در فاصله ۱۰ کیلومتری ساحل لارا قرار دارد که از بهترین سواحل ترکیه در استان آنتالیا شناخته می‌شود.

سواحل ترکیه

iantalya.com

 

کاباک

کاباک در دامنه‌های پوشیده از جنگل دماغه یدی بوران واقع شده و استراحتگاهی بی‌نظیر در ترکیه محسوب می‌شود. اقامت در اینجا به معنای خوابیدن در میان درختان کاج در کابین‌های شیک روستایی با چشم‌انداز خیره‌کننده‌شان به سمت خلیج است. کلاس‌های یوگا صبحگاهی و غذای سالم ارگانیک هم در اینجا در دسترس است پس عجیب نیست که کاباک در رده بهترین سواحل ترکیه قرار دارد. با گسترش گردشگری اقامتگاه‌های مقرون به صرفه منطقه رشد کرده و اغلبشان الان دارای استخر و حتی امکانات آبگرم برای یک تجربه "کمپینگ" بسیار باکلاس هستند. با اینهمه هنوز هم بیشتر افراد به دنبال کوهنوردی و کمپینگ ارزان در اینجا چادر می‌زنند.

سواحل ترکیه

holidayfromwhere.com

 

اولودنیز یا سواحل دریای مرده ترکیه

اولودنیز که در زبان ترکی به معنای «دریای مرده» است، از همان اوایل رونق گردشگری ترکیه به خاطر زیبایی شگفت‌انگیزش در رده بهترین سواحل ترکیه قرار گرفت. منحنی طولانی شن‌های طلایی و نرم ساحل اولودنیز توسط جنگل‌های انبوه کاج که از دامنه‌های کوه‌های اطراف روییده‌اند محاصره شده است. انتهای غربی ساحل در امتداد دماغه‌ای نازک قرار دارد که به دریا می‌رسد و خلیج پشتش را کمی از دید دور می‌کند. به همین دلیل است که آب در اینجا بسیار آرام است و غلیطت نمک یشتری دارد به همین دلیل نامش را اولودنیز گذاشته‌اند. بخش غربی کوچکتر به عنوان "تالاب" شناخته می‌شود و به طور رسمی پارک ملی نام دارد، بنابراین برای ورود باید هزینه بپردازید. اما نوار اصلی ماسه‌ای یک ساحل عمومی است.

مورد دیگری که اولودنیز را در بین بهترین سواحل ترکیه قرار داده این است که مرکز اصلی پاراگلایدر ترکیه بوده و نمای نفسگیر مناظرش به شدت پرطرفدار و محبوب است.

سواحل ترکیه

friendshiptravel.com

 

ساحل کلئوپاترا، از بهترین سواحل ترکیه در آلانیاست

آنتالیا خیلی بیش از یک مورد از بهترین سواحل ترکیه را در خودش جای داده است. در شهر تفریحی مدیترانه‌ای آلانیا، بخش شنی اصلی ساحل کلئوپاترا قرار دارد که توسط صخره‌های ناهموار و مرتفع به رنگ نارنجی دماغه آلانیا احاطه شده است. در طول تابستان، این شن و ماسه نرم طلایی، که حاشیه غربی شهر را در بر می گیرد، یک انتخاب محبوب هم برای مردم محلی و هم برای بازدیدکنندگان شمال اروپا بوده که به دنبال تعطیلات ساحلی با تعداد زیادی از گزینه های تفریحی هستند.

سواحل ترکیه

hotels.com

 

بابیلون کلیوس

یکی از بهترین سواحل ترکیه در تور استانبول، ساحل صمیمی و دوستانه بابیلون است که برای گردش خانواده‌ها و جوانان انتخابی عالی محسوب می‌شود. فضای ساحلی و سرسبز در کنار کوه‌های زیبایی که اطراف ساحل را احاطه کرده جو تفریحی بی‌نظیری به وجود آورده است. فعالیت های تفریحی در این ساحل بی پایان است. با جوانان بدمینتون و والیبال بازی کنید و یا در ساحل برای حمام آفتاب به استراحت بپردازید. به علاوه تعدادی دستفروش غذاهای خیابانی هم وجود دارد که غذاهایی همچون همبرگر ماهی کبابی و ساندویچ پنیر می‌فروشند. شما در اینجا می‌توانید شب زنده داری کرده و با غروب خورشید از فضای شاد و موسیقی زنده دی‌جی لذت ببرید و شی شاد را در کنار دوستان و خانواده خود تجربه کنید.

سواحل ترکیه

عکس:‌ hurriyet.com

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴ 

۰۲ تیر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 24 شهریور 1402)

نظرات کاربران