زیباترین غارهای صربستان

جاذبه‌های گردشگری اروپا
زیباترین غارهای صربستان

قبلا چندین بار درباره زیبایی‌های پایتخت این کشور، بلگراد صحبت کردیم. اما جذابیت‌های بلگراد تنها معطوف به تقابل فرهنگی و تاریخی بلگراد نیست. این کشور ذاتا طبیعتی زیبا و دیدنی دارد که عاشقان طبیعت در سفر با تور صربستان برای کشف اطراف شهرها آن را لحاظ می‌کنند. یکی از جلوه‌های برجسته دیدنی را می‌توان در بهترین غارهای کشور یافت. اگر برنامه طبیعت‌گردی دارید این غارها را هم لحاظ کنید.

 

 

غار کادنیکا

 

کادنیکا را به عنوان غار دود هم می‌شناسند. این غار منحصر به فرد با ساخت و سازی زیر زمینی چیزیست که باید برای کاوش و جستجو در آن بروید. به طور کلی نمی‌توان این غار را به عنوان جاذبه گردشی در معنای سنتی آن دانست اما کلیسای زیر زمینی نزدیک به چاچاک یکی از بهترین، شناخته شده‌ترین و تاثیرگذارترین جاذبه‌های گردشی در کل این کشور است. این غار شاهد یکی از وقایع غم انگیز تارییخ از زمان حضور عثمانی‌ها در این منطقه است. آن‌ها در جنگ قرن ۱۹ام کسانی را که به این غار پناه برده بودند در آتش سوزاندند.

۴ دیدنی بی‌تکرار در صربستان که باید ببینید

 

 

غار کادنیکا

 

 

آدرس:  Jelovac, eastern Serbia

 

 

غار رساوا

شما باید از جایی گردش در صربستان را شروع کنید و غار رساوا جایی است که گردشگری این کشور شروع می‌شود. این غار که در نزدیکی Despotovac قرار گرفته در سال ۱۹۶۲ کشف شد و حالا از آن زمان تا کنون سال‌هاست که مورد بازدید و گردش قرار می‌گیرد. به علاوه مردم داستان‌های عاشقانه غم انگیزی درباره این غار نقل قول می‌کنند. شما می‌توانید برای گردش در این غار به محل آن بروید و با کمک مسیرهای ساخته شده و پله‌ها به راحتی از فضای داخلی آن بازدید کنید. رساوا دارای یکی از پیشرفه‌ترین سیستم‌های غاری در کشور است که می‌توانید در آن کاوش کنید و عکس‌های فوق‌العاده‌اش را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. بازدید از غار از ساعت ۸ صبح آزاد می‌شود.

 

 

غار رساوا

 

 

آدرس: Jelovac, Serbia

 

 

غار سرجه

از ابتدا بگوییم که شاید این غار خیلی قابل توجه نباشد اما وقتی به آن برسید یعنی در آستانه بزرگ‌ترین غار کشور قرار گرفته‌اید. البته این غار هنوز ظرفیت پذیرش بازدیدکنندگان را در حد عالی ندارد و استحکامات آن مورد تردید است. اما از سال ۲۰۱۳ طرح بررسی و بازسازی آن اجرا شده است. به جز ابعاد گسترده، این غار را به عنوان غار گل رز نیز می‌شناسند که تشکیلات سنگی آن در هیپ کجای بالکان یافت نشده است. اگر برای بازدید از این غار می‌روید عمیقا باید نکات ایمنی و جوانب احتیاط را رعایت کنید.

 

 

غار سرجه

 

 

آدرس: Cerje, Serbia

 

 

غار راجکو

همانطور که می‌دانید وقتی پس از فردی تاریخی، اسم یک محل طبیعی به نام آن تغییر می‌کند یعنی داستان‌هایی وجود دارد که مردم محلی به خوبی از آن باخبرند. راجکو کسی بود که روزها به کار و زندگی خودش مشغول بود و شب‌ها را به راه‌زنی از کاروان‌های ترکی می‌پرداخت. او گنج خودش را در این غار مخفی می‌کرد که سرانجام در سال ۱۸۹۴ توده ثروت او توسط Cvijić در همین غار کشف شد. این غار با دو سطح مختلف یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های کشور محسوب می‌شود. البته لازم به ذکر نیست که در بازدید از این غار هیچ گنجی در آن نخواهید دید. شما می‌توانید از این غار دیدن کرده و حس کنید در داستان گنج علی بابا قرار گرفته‌اید. شما می‌توانید از ساعت ۱۱ صبح برای بازدید از غار بروید.

 

پرطرفدارترین و زیباترین تالاب‌های صربستان

 

 

غار راجکو

 

 

آدرس: Majdanpek, Serbia

 

 

غار سره موشنیا

غار سره موشنیا در قسمت شرق صربستان و در نزدیکی روستای کوچکی به همین نام واقع شده است. سره موشینا شاید کوچک‌ترین غار کشور باشد اما وسعت کم به زیبایی‌اش افزوده و باعث شده تا یکی از محبوب‌ترین و پر بازدیدترین غارهای صربستان باشد. بیشتر نقاطی که در دسترس گردشگران قرار گرفته مربوط به سنگ‌های استالاکتیت و استالاگمیت است. بخش دوم غار به نام آرنا هم جاذبه‌هایی دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. شما می‌توانید از این غار دیدن کنید و اطلاعات کلی راجب دوره‌های زمین شناسی کسب کنید.

 

 

غار سره موشنیا

 

 

آدرس: Ceremošnja, Serbia

 

 

پتنیکا

وقتی صحبت از محبوب‌ترین غارهای صربستان می‌شود باید به یکی از جدیدترین غارهای کشف شده به نام پتنیکا اشاره کنیم. این غار به علت دوره تاریخی غنی و عدم توسعه بین طبیعت دوستان و گردشگران کنجکاو بسیار محبوب است. این غار در قرن ۱۹ام کشف شد و پس از آن مورد توجهات فراوان قرار گرفت. شما می‌توانید از Valjevo سفر روزانه‌ی بسیار جذابی را به این غار تجربه کنید. از مسیر لذت ببرید و از غار بازدید و عکاسی کنید. محیط سرسبز و کاوشی اطراف، رودخانه زیبا و دیدنی و غاری در دل طبیعت از جمله زیبایی‌هایی است که در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

 

بهترین محله‌های بلگراد؛ شهر شب‌های بیدار صربستان

 

 

پتنیکا

 

 

آدرس: Klinci, Serbia

۰۷ مهر ۱۳۹۷ (به‌روز رسانی شده در: 26 خرداد 1400)

نظرات کاربران