تور قبرس

درباره تور قبرس

تور قبرس

جزیره‌ای در مدیترانه که از نظر بصری بسیار زیباست و گردشگران زیادی برای بودن در سواحل زیبای آن سالانه با تور قبرس به آن سفر می‌کنند. کشوری با ترکیب دو نژاد یونانی و ترک با پیشینه‌ای از حضور رومیان در آن که باعث شده بناهای تاریخی کم‌نظیری در آن ببینید و موزه‌های زیبا و بسیار پراهمیتی در آن بنا شده باشد.

چرا به قبرس سفر کنیم؟

تور قبرس سفر به این جزیره زیبا در جنوب ترکیه، یکی از ایده‌آل‌ترین مقاصد گردشگری برای کسانی است که به جغرافیای ساحلی و بودن در آب‌های درخشان علاقه دارند. جایی با تاریخ و فرهنگی بسیار غنی که بخشی از پیشینه تمدن باستان اروپا را در خود پاس داشته است. حقیقت‌های جالب در مورد قبرس قطعا شما را به سفر مشتاق می‌کند.

 

 

قبرس

 

 

مهم نیست بخش جنوبی آن را انتخاب کنید یا به تور قبرس شمالی بروید، این سرزمین زیبا شگفتی‌های بسیاری برای شما دارد که با آن‌ها اوقات فوق‌العاده‌ای را برایتان رقم خواهد زد. می‌توانید در کنار ۱۰ ساحل برتر و زیبای قبرس قدم بزنید یا با تور قبرس به دیدن طبیعت بکرش در کوهستان‌ها و جنگل‌ها بروید یا اینکه نه، به خیابان‌های سنگ‌فرش پایتخت رفته و در ۱۰ رستوران برتر قبرس از غذاهای معروفش چیزی برای خود سفارش دهید!

 

سواحل قبرس

سفر با تور قبرس، یعنی سفر به کشوری با بهترین سواحل ممکن. جایی که انتخاب‌های زیادی خواهید داشت تابا اقامت در بهترین هتل‌های ۵ستاره‌ی قبرس در یک ساحل رمانتیک و آرام آفتاب بگیرید، یا در ساحلی شلوغ به ورزش‌های آبی هیجان انگیز مشغول شوید. از جمله معروف‌ترین سواحل قبرس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

ساحل آفرودیت، پافوس: پافوس یکی از ۵ شهر مهم در تور قبرس به شمار می‌رود و این ساحل بدون شک یکی از سواحل منتخب این کشور است که هم به خاطر زیبایی منحصر به فرد هم به خاطر داستان اساطیری که در پس خود دارد، از طرف گردشگران جزو انتخاب‌های نخست محسوب می‌شود.

 

 

سواحل قبرس

 

 

خلیج نوکوس، آیا نپا: یکی از سواحل آرامی که از آن‌ها اسم بردیم. جایی با آب‌های فیروزه‌ای زیبا که با تپه‌های سرسبز احاطه شده و منطقه‌ای عالی برای شنا و لذت بردن از دریا در تور قبرس را فراهم آورده است.

 

ساحل پورتو پوموس، پوموس: این ساحل یکی از بهترین مناظر ممکن را برای شما به نمایش می‌گذارد. در کنار آن امکانات بسیار خوبی نیز برای لذت بردن از دریا و فعالیت‌های آبی خواهد داشت. برای همین در برابر سوال گردشگران که می‌پرسند برای فرار از شلوغی و همهمه‌ی جمعیت تابستانی در قبرس به کجا سفر کنیم؟ این نقطه‌ی زیبا از این سرزمین معرفی می‌شود.

 

آب و هوای قبرس

 

 

آب و هوای قبرس

 

 

آب و هوای مدیترانه‌ای قبرس باعث می‌شود این کشور تابستان‌های گرم و بلند مدت داشته باشد تا طبیعت‌گردان در بهترین نقاط قبرس برای کمپینگ  بمانند. برای همین تابستان‌ها که از اردیبهشت تا اواخر شهریور ادامه دارد با بهار و پاییزهایی بسیار زود گذر از زمستان‌های نسبتا خنک آن جدا می‌شود.

 

فرودگاه‌های قبرس

قبرس سه فرودگاه بین‌المللی دارد که تمامی پروازهای خارجی تور قبرس را میزبانی می‌کنند. فرودگاه بین‌المللی ارجان معروف‌ترین فرودگاه این کشور و در نیکوزیبای شمالی واقع شده است. دو فرودگاه دیگر یکی فرودگاه بین‌المللی لارناکا است که باز هم در شهر نیکوزیا واقع شده و البته بزرگ‌ترین فرودگاه قبرس به شمار می‌رود و دومی فرودگاه بین‌المللی پافوس که در شهری به همین نام واقع شده است.

 

هتل‌ها و اقامتگاه‌های قبرس

قبرس به واسطه تعدد شهرهایی که گردشگران با تور قبرس به آن مراجعه می‌کنند، دارای هتل‌های متفاوت و متنوعی است. هتل‌های پنج ستاره با شکوهی در نیکوزیا وجود دارد و به همین نسبت هم در شهرهای ساحلی می‌توانید هتل‌ها یا اقامتگاه‌های بسیار لوکسی پیدا کنید که رو به دریا ساخته شده و جلوه‌ای درخشان دارد.جاهای همچون آناسا پلیس یا آلمیرا در پافوس. البته این‌بار و در سفرتان می‌توانید سبک خاصی از اقامت را در بهترین بوتیک هتل‌های قبرس تجربه کنید.

 

 

هتل‌های قبرس

 

 

به همین نسبت هتل‌های ارزان قیمت خوبی در در شهرهای مختلف پیدا می‌شود. مثل هتل Averof در نیکوزیا که مکانی ارزان قیمت اما بسیار خوب در تور قبرس و برای اقامت در این شهر گردشگرپذیر محسوب می‌شود.

 

چه زمانی به قبرس سفر کنیم؟

از فروردین ماه آرام آرام فصل سفر با تور قبرس آغاز می‌شود و این سفرها تا اواسط شهریور ادامه دارد. تمام این زمان می‌تواند، وقت مناسب برای سفر باشد به خصوص که شما از ۱۰ دلیل که شما را مسافر قبرس می‌کند آگاه باشید.

 

 

چه زمانی به قبرس سفر کنیم؟

 

 

اگر چه ماه‌های ابتدایی و ماه آخر با توجه به کمی خنک‌تر بودن هوا ممکن است ایده‌آل‌تر باشد، اما با این حال باید در نظر گرفت که شما برای شنا در آب‌های درخشان قبرس، یا برای رفتن به ۷ نقطه‌ی فوق‌العاده در قبرس که می‌توانید غواصی کردن را در آنها تجربه کنید به این کشور می‌روید و آفتاب بخشی از طبیعت ساحل تابستانی است.

 

آنچه باید از قبرس بدانیم

ساعت رسمی قبرس نیم ساعت در حالت عادی و یک ساعت و نیم در حالت صرفه‌جویی شش ماهه اول، از ایران عقبتر است. معقوله زبان اما کمی در این کشور پیچیده است. با توجه به جدایی نسبی دو منطقه شمالی و جنوبی، در یک سمت زبان رسمی یونانی و در سمت دیگر ترکی زبان رسمی آن محسوب می‌شود. اما خوشبختانه هر دو این بخش‌ها از یورو به عنوان پول رایج استفاده می‌کنند.

 

 

اتصالات برق در این کشور از نوع ۲۴۰ ولت است و دوشاخه‌هایی که استفاده می‌کنند نیز متفاوت است. در سفر به قبرس بردن یک تبدیل می‌تواند کمک حالتان باشد، اگر چه در نهایت هتل‌های خوب این کشور، مدل‌های مختلف پریز را در اتاق‌هایشان دارند.

پیش شماره تلفن قبرس ۳۵۷+ است و برای تماس‌های فوریتی همچون پلیس قبرس یا اورژانس قبرس باید با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید.

 

برترین جاذبه‌های گردشگری قبرس

قبرس کشوری است که در طول تاریخ بارها توسط امپراطورهای بزرگ دست به دست شده است و هر کدام آن‌ها نشانه‌ای دراین کشور به جای گذاشته‌اند. پس دور از انتظار نیست که بعد از سواحل زیبای این کشور، دیدنی‌های تاریخی آن گزینه بعدی در تور قبرس به شمار روند.

برای مثال منطقه‌ی باستانی کورایون یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری قبرس به شمار می‌رود که هر کسی باید از آن دیدن کند تا شکوه معماری در گذشته‌ای دور را از نزدیک ببیند. قلعه‌ی سنت هیلاریون یا شبه جزیره کارپاس نیز از جمله مهم‌ترین نقاط گردشگر پذیر در قبرس است که می‌تواند شما را با تاریخ کهن این سرزمین یا حتی جهان آشنا کند. با این همه این تنها خرابه‌های باستانی نیستند که شما را به سفر درزمان دعوت می‌کنند، بهترین موزه‌های نیکوزیا را ببینید تا از قدیم برایتان قصه بگویند.

 

 

جاذبه‌های گردشگری قبرس

 

 

غیر از اینها باید به سراغ طبیعت قبرس بروید و زیباترین دهکده‌هایی که در سفر به قبرس، می‌توانید از آنها دیدن کنید را از دست ندهید و سپس به سواحل زیبا یا به کوهستان‌ها و دهکده‌هایی که در آن جا خوش کرده‌اند و البته حتما از ۱۰ غذای سنتی و خوشمزه‌ی قبرس سفارش دهید تا طعم خوش آن چیزی که همه ازش تعریف می‌کنند را چشیده باشید. فهرست بهترین تجربه‌های غیر توریستی که باید در قبرس انجام دهید را هم به خاطر بسپارید تا آگاهانه و با بهترین خاطره این سرزمین را ببینید و از سفر به آن لذت ببرید.

 

سوالات متداول درباره تور قبرس

 

آیا قبرس شمالی و جنوبی دو کشور متفاوتند؟

قبرس شمالی که به قبرس ترک نیز معروف است با قبرس جنوبی که به قبرس اروپایی نیز مشهور است دو کشور جداگانه محسوب می‌شوند.
قبرس شمالی از نظر داخلی مستقل در روابط خارجی بخشی از ترکیه محسوب می‌شود و دولت قبرس صرفا کنترل قبرس جنوبی را به عهده دارد. مهم‌ترین در آمد قبرس شمالی از کازینوهای آن است.

 

آیا برای سفر به قبرس نیاز به دریافت ویزا است؟

با توجه به این‌که قبرس شمال بخشی از ترکیه محسوب می‌شود برای تور قبرس شمالی نیازی به دریافت ویزا نیست اما برای سفر به قبرس جنوبی می‌بایست ویزا دریافت کرد.

 

شهرهای گردشگری و توریستی قبرس کدامند؟

در قبرس شمالی مشهورترین شهر نیکوزیای شمالی است و در قبرس اروپایی تور قبرس به مقصد لارناکا و لیماسول برگزار می‌شود.

 

چه ایرلاین‌هایی به مقصد قبرس پرواز دارند؟

ایرلاین پگاسوس و همچنین ایرلاین‌های ترک دیگر مانند ترکیش ایرلاین به قبرس پرواز برگزار می‌کنند که عمده‌ی تورهای قبرس با پرواز پگاسوس برنامه‌ریزی می‌شود.