معروف ترین لوکیشن های فیلم

اطلاعات مفید
معروف ترین لوکیشن های فیلم

رفتن به جاهایی که فیلم‌ها و سریال‌های محبوبمان در آن‌جا فیلم‌برداری شده‌اند، همچون قدم زدن در خود آن داستان‌هاست. در واقع این مهم آن‌قدر به فعالیت‌ محبوبی بدل شده که معروف ترین لوکیشن های فیلم‌ در کشورهای مختلف، خود به جاذبه‌های گردشگری برای آن محل‌ها بدل شده‌اند و توریست‌های زیادی را به آن شهرها می‌کشانند. جاهای بسیار زیادی بودند که می‌شد در این نوشته آن‌ها را به شما معرفی کنیم، با این حال ما به معرفی این ۱۶ مورد بسنده کرده‌ایم!

 

پل سنگی تاش‌کوپروی آدانا، ترکیه

برای دیدن لوکیشن‌های فیلم‌های محبوب هالیوودی نیاز نیست به یک تور خارجی گران‌قیمت بروید. در تور ترکیه به شهر آدانا رفته و به محض دیدن پل سنگی تاش‌کوپروی متوجه خواهید شد که این محل، همان جایی است که بخشی معروف از فیلم Skyfall (یکی از فیلم‌های سری جیمز باند) در آن‌جا فیلم‌برداری شده. این پل پیش از فیلم نیز به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر آدانا شناخته می‌شده.

عکس: travelandleisure.com

 

میدان سرخ مسکو، روسیه

در تور روسیه اگر به دیدن میدان سرخ این شهر بروید، چندین و چند فیلم سریعا به ذهنتان خطور می‌کند. چندین برداشت از سری فیلم‌های معروف Police Academy در این میدان فیلم‌برداری شده، فیلم معروف Red Heat با بازی آرنولد نیز بخش‌هایی در میدان سرخ دارد و فیلم معروف Cast Away کاراکتر اصلی این فیلم با بازی تام هنکس در این میدان دیده می‌شود.

هبیتون، نیوزلند

بدون شک از پربازدیدترین و معروف ترین لوکیشن های فیلم، هبیتون در نیوزلند است که در واقع دهکده‌ای‌ست که سازنده‌های فیلم‌های ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings) به عنوان دهکده‌ی هابیت‌ها در این کشور ساخته بودند و بعد از اتمام فیلم، آن را حفظ کرده تا حالا طرفداران دو آتشه فیلم‌ها و کتاب‌های ارباب حلقه‌ها، امکان بازدید از آن‌جا را داشته باشند.

الخزنه در پترا، اردن

اگر طرفدار فیلم‌های ایندیانا جونز (Indiana Jones) باشید، در سفر به اردن و بازدید از جاذبه‌های تاریخی پترا، با دیدن الخزنه سریعا به یاد صحنه‌های معروفی از این فیلم می‌افتید. البته بازدید کننده‌ها امکان بازدید از داخل معبد را ندارند، اما خب نگران نباشید. چیزی که در فیلم از داخل پترا نمایش داده می‌شود با واقعیت فاصله‌ی بسیاری دارد. در واقع داخل این بنا، بسیار ساده است.

 

کشورهای آسیایی برای مسافرت

عکس: outdooractive.com

 

ساحل موکوله، هاوایی

بخش زیادی از سریال لاست (Lost) در ساحلی زیبا می‌گذرد. جایی که هواپیمایی اوشیانیک معروف لاست در آن‌جا سقوط کرده و بازماندگان را در جایی عجیب رها می‌کند. این مکان در واقع ساحل موکوله در هاوایی است که هر ساله تعداد زیادی از طرفدارای سریال را به آن‌جا می‌کشاند.

دوبرونیک، کرواسی

اگر چه در سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) از جلوه‌های ویژه کامپیوتری بسیار استفاده شده، اما بسیاری از بخش‌های پایتخت یا همان کینگ لندینگ، در دوبرونیک کرواسی فیلم‌برداری شده است. این شهر به خاطر معماری خاص خانه‌هایشان مورد توجه سازندگان سریال قرار گرفت و زیبایی مضاعفی به آن بخشید.

عکس: embracesomeplace.com

 

ایستگاه کینگز کراس در لندن، انگلستان

خیلی از افراد مثل خود من، خاطرات بچگی‌مان گره خورده با لحظه‌های آغازین فیلم اول هری پاتر (Harry Potter)، وقتی هری برای اولین بار در ایستگاه قطار از دیوار می‌گذرد و وارد پلتفرم ۹ برای سوار شدن به هاگوارتز اکسپرس می‌شود. تمامی این بخش‌ها در ایستگاه کینگز کراس لندن فیلم‌برداری شده است. لندن مملو از لوکیشن‌های فیلم‌های هری پاتر هست و حتی تورهایی به این منظور در پایتخت انگلستان برگزار می‌شود.

برج شیطان در وایومینگ، آمریکا

برج شیطان در واقع یک صخره طبیعی اما بسیار عجیب است که در فیلم برخورد نزدیک از نوع سوم (Close Encounters of the Third Kind) برای اولین بازدید فضایی‌ها از زمین مورد استفاده قرار گرفته و یکی از معروف ترین لوکیشن های فیلم در تاریخ سینما به حساب می‌آید. فارغ از بحث فیلم، این محل به خاطر شکل خاص و عجیبش، به طور کلی محلی جذاب برای بازدید در ایالات متحده به حساب می‌آید.

 

با هتل‌های رباتی جهان آشنا شوید

عکس: visittheusa.com

 

قلعه نیجو در کیوتو، ژاپن

فیلم زیبای اینسپشن (Inception) اثر کریستوفر نولان در جاهای زیادی فیلم‌برداری شده است اما یکی از لحظات خاص آن در یک بنای ژاپنی بوده که می‌توانید آن را در سفر به ژاپن و بازدید از شهر کیوتو ببینید. قلعه نیجو در واقع یک بنای تاریخی در این شهر است که در فضایی سبز و زیبا قرار گرفته.

ساختمان ۹۰ خیابان بدفورت در نیویورک، آمریکا

کم‌تر سریالی در جهان به اندازه سریال دوستان (Friends) معروف است و آن تصویری که از بیرون آپارتمان آن‌ها نمایش داده می‌شود، در واقع ساختمان ۹۰ خیابان بدفورت در نیویورک بوده که خیلی‌ها برای عکس گرفتن از آن، این منطقه را دچار ترافیک می‌کنند. البته درون خانه در واقع استودیویی در جای دیگر است و این تنها نمای بیرونی‌ست که در سریال نمایش داده می‌شود.

عکس: nypost.com

 

جزیره فی فی، تایلند

بخش زیادی از معروفیت این بخش از تایلند، به واسطه‌ی فیلم ساحل (The Beach) با بازی دیکاپریو است که عد‌ه‌ی زیادی از مردم جهان را با زیبایی‌های این کشور آشنا کرد و حالا شاید خیلی‌ها اصلا یادشان نیاید که این محل، جزو معروف ترین لوکیشن های فیلم در جهان به حساب می‌آید.

آیت بن حدو، مراکش

این مجموعه در واقع یک دژ یا کاخ تاریخی باستانی است که در مراکز ساخته شده و در فیلم گلادیاتور (Gladiator)  از آن‌ها استفاده شده است. احتمالا با دیدن این مکان به یاد دیالوگ‌های معروف ماکسیموس می‌افتدید که در این محل به معرفی خود پرداخت و از زن و بچه‌ی کشته شده‌اش گفت. قبل از گلادیاتور از این محل برای فیلم‌برداری فیم بن هور و بعد از آن هم برای بخش‌هایی از بازی تاج و تخت از آن‌جا استفاده شده است.

 

پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری دنیا

عکس: placesofjuma.com

 

معبد بایون، کامبوج

این معبد نیز در فیلم‌های زیادی مورد استفاده قرار گرفته است اما معروف‌ترین آن‌ها بدون شک، لارا کرافت: تام رایدر (Lara Croft: Tomb Raider) با بازی آنجلینا جولی بوده که بخش زیادی از آن در بین ویرانه‌های این مکان تاریخی و بسیار زیبا در کامبوج فیلم‌برداری شده است.

هتل سیدی دریس، صحرای تونس

این محل در گذشته توسط عوامل فیلم استار وارز (Star Wars) به عنوان محل زندگی لوک اسکای واکر در آغاز فیلم ساخته شده بود اما بعدها آن را نوسازی کرده و سپس به یک هتل تبدیل کردند تا طرفداران این سری فیلم‌ها بتوانند، در یکی از معروف ترین لوکیشن های فیلم اقامت داشته باشند. البته حالا ۴ حفره دیگر نیز به حفره اصلی اضافه شده تا اقامتگاه‌های بیشتری برای مهمانان پر تعداد مهیا شود.

عکس: uniqhotels.com

 

هاوایی

تقریبا تمامی بخش‌هایی که از سرزمین افسانه‌ای فیلم آواتار (Avatar) مشاهده می‌کنید، در جزیره هاوایی فیلم‌برداری شده است. جالب این که، با وجود استفاده بسیار زیاد از فناوری کامپیوتری در این فیلم، تقریبا برای نمایش زیبایی‌های طبیعی سیاره، از جلوه‌های ویژه استفاده نشده است و این نشان گر زیبایی‌های هاوایی است.

ساحل پوینت دام در مالیبو، آمریکا

یکی از خاص‌ترین و به یادماندنی‌ترین صحنه‌های تاریخ سینما، زمانی در فیلم سیاره میمون‌هاست که شما مجسمه آزادی را در ساحل می‌بینید و متوجه می‌شوید که این سیاره در واقع همان زمین است! این صحنه محبوب، یکی از معروف ترین لوکیشن های فیلم در جهان را ساخته که در واقع ساحلی در پوینت دام در مالیبو است. منطقه‌ای در کالیفرنیا که طرفداران فیلم‌های سیاره میمون‌ها هر ساله به آن‌جا می‌روند و یک گردهمایی بزرگ را نیز برپا کرده و عکس‌هایی از این محل به یادگار می‌گیرند.

 

آشنایی با زیباترین جزایر جهان

عکس: discoverlosangeles.com

 

۲۲ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران