کاربردی ترین اپلیکیشن های ترجمه زبان در سفر

اطلاعات مفید
کاربردی ترین اپلیکیشن های ترجمه زبان در سفر

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های گردشگران به خصوص در سفرهای خارجی چگونگی برقراری ارتباط با مردمان آن است. چرا که اغلب مسافران با زبان مردم محلی کشوری که به آن سفر می‌کنند آشنا نبوده و این می‌تواند به چالشی بسیار مهم برای آن‌ها تبدیل گردد. چنانچه شما نیز اهل سفرهای خارجی هستید اما نحوه برقراری ارتباط با مردم در حین خرید، کرایه تاکسی، رزرو تورهای گردشگری شهری و ... برای شما نیز به یک دغدغه تبدیل شده استفاده از اپلیکیشن های ترجمه زبان می‌تواند بسیار مفید باشد. از همین رو مطالب این مقاله را به معرفی چند مورد از کاربردی‌ترین این اپلیکیشن‌ها که قابلیت استفاده آسان بر روی تلفن‌های همراه دارند، اختصاص داده‌ایم.

 

۶ اپلیکیشن ترجمه زبان برای سفرهای خارجی

امروزه با وارد شدن تلفن‌های همراه هوشمند به زندگی مردم مشکل صحبت کردن با مردم محلی در سفرهای خارجی نیز تا حد بسیار زیادی برطرف شده است. به این صورت که گردشگران فارغ از مقصدی که به آن سفر می‌کنند امکان برقراری ارتباط با مردمان آن سرزمین را خواهند داشت. مهم نیست قصد سفر به یک کشور ترک زبان به همراه تور ترکیه را در سر دارید و یا به دنبال سفرهای پیچیده‌تر مثل تور تایلند، تور دبی، تور گرجستان و ... هستید. در هر صورت اپلیکیشن های ترجمه زبان می‌توانند به شما کمک کنند تا بدون هیچ مشکلی با مردم ارتباط برقرار کرده و منظور خود را بیان کنید. از جمله بهترین و کاربردی‌ترین این اپلیکیشن‌ها عبارتند از:

 

۱. اپلیکیشن Google Translate

گوگل ترنسلیت اولین انتخاب در بین بهترین اپلیکیشن های ترجمه زبان است؛ چرا که استفاده از آن فوق العاده آسان بوده و از ۱۳۳ زبان پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند به راحتی آن را از فروشگاه برنامه مربوطه تلفن همراه خود دانلود کرده و استفاده کنند. از مزایای برتر این برنامه می‌توان به ارائه سه روش مختلف ترجمه اشاره کرد. به این صورت که به کاربران این امکان را می‌دهد که کلمات را از طریق متن ترجمه کنند. همچنین یک ویژگی مکالمه وجود دارد که شما می‌توانید در برنامه به زبان مادری خود صحبت کنید و Google Translate آنچه را که گفته‌اید به زبان مورد نظر ترجمه کند. در نهایت نیز یک قابلیت هوش مصنوعی دارد که می‌توان به کمک آن نوشته‌های روی تصاویری را که توسط دوربین گوشی گرفته شده ترجمه کرد. از دیگر امتیازهای بسیار بزرگ  Google Translate قابلیت دسترسی رایگان به آن است.

  • پشتیبانی از: Android و iOS
  • هزینه نصب: رایگان
  • تعداد زبان: ۱۳۳

عکس: androidcentral.com

 

۲. اپلیکیشن Apple Translate

مورد بعدی از بهترین اپلیکیشن های ترجمه زبان که در لیست الویت دارندگان آیفون قرار گرفته، اپل ترنسلیت نام دارد. این اپلیکیشن به طور خودکار در تمام دستگاه‌های اپل گنجانده شده و دارندگان آیفون می‌توانند به راحتی از مزایای این برنامه در سفرهای خارجی خود بهره ببرند. در حال حاضر، این برنامه قابلیت ترجمه به ۱۱ زبان را دارا بوده و در کنار آن گویش‌های مختلف از برخی زبان‌ها مانند انگلیسی، چینی و اسپانیایی را نیز ارائه می‌دهند. در این برنامه نیز می‌توان از سه روش مختلف برای ترجمه استفاده کرد. به این صورت که می‌توانید متن را مستقیماً در برنامه وارد کرده، به زبان مادری و مستقیما با افراد صحبت کنید و یا از قابلیت ترجمه تصاویر در آن بهره ببرید. Apple Translate یک ویژگی استاندارد برای دستگاه‌های iOS است؛ بنابراین به صورت رایگان و به راحتی قابل دسترسی است. امید است این برنامه در آینده نه چندان دور امکان ترجمه زبان‌های بیشتری را به کاربران خود ارائه دهد.

  • پشتیبانی از: iOS
  • هزینه نصب: رایگان
  • تعداد زبان: ۱۱

 

نکاتی برای برنامه‌ریزی سفری ایده‌ال

عکس: idownloadblog.com

 

۳. اپلیکیشن iTranslate

iTranslate یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن های ترجمه زبان در جهان است. البته باید بگوییم که آی ترنسلیت در دسته برنامه‌های پولی قرار داشته و کاربران برای استفاده از آن باید هزینه اشتراک پرداخت کنند. با این حال از امتیاز بالایی برخوردار بوده و طرفداران بسیاری در بین گردشگران خارجی دارد. این برنامه قابلیت ترجمه به بیش از ۱۰۰ زبان را دارد. iTranslate را می‌توان به صورت رایگان بر روی تلفن همراه خود دانلود کرد؛ اما برای استفاده از ویژگی‌های ترجمه صوتی و ترجمه دوربین باید هزینه‌ای را پرداخت کرد. به این صورت که دسترسی کامل به iTranslate و ویژگی‌های برتر آن ۵.۹۹ دلار در ماه هزینه داشته و اشتراک یک ساله آن تقریبا ۷۰ دلار است. البته گردشگران برای سفرهای خارجی کافیست اشتراک ۱ ماهه آن را خریداری کنند، اما چنانچه به دنبال یادگیری یک زبان جدید هستید، اشتراک یک ساله انتخاب بهتری است. ناگفته نماند iTranslate  یک ویژگی آفلاین نیز ارائه می‌کند که می‌تواند در شریط عدم دسترسی به اینترنت مناسب باشد.

  • پشتیبانی از: Android و iOS
  • هزینه نصب: رایگان؛ استفاده از قابلیت‌ها ۶ دلار در ماه
  • تعداد زبان: بیش از ۱۰۰ زبان

عکس: searchads.apple.com

 

۴. اپلیکیشن SayHi

این روزها SayHi توانسته با سرعت به یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن های ترجمه زبان در بین گردشگران بین‌المللی تبدیل شود. البته که این محبوبیت بی‌دلیل نبوده و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مکالمات زنده و ترجمه فوری محسوب می‌شود. این برنامه در هر دو دستگاه iOS و Android قابل بهره‌برداری بوده و به صورت رایگان امکان دسترسی را برای کاربران می‌دهد. از امتیازهای SayHi دسترسی آن به ۱۰۱ زبان بوده و وقتی صحبت از مکالمه زنده می‌شود این اپلیکیشن در صدر لیست قرار دارد. ناگفته نماند این برنامه در کنار امتیاز ترجمه به صورت زنده از آپشن‌های کمتری برخوردار است. به عنوان مثال نمی‌توان از این برنامه انتظار ترجمه تصویر و یا متن‌ را به صورت حرفه‌ای داشت.

  • پشتیبانی از: Android و iOS
  • هزینه نصب: رایگان
  • تعداد زبان: ۱۰۱

 

راهنمای کاپوتاژ ماشین برای سفرهای خارجی

عکس: tarfand3.com

 

۵. اپلیکیشن Microsoft Translator

وقتی صحبت از بهترین اپلیکیشن های ترجمه زبان می‌شود، Microsoft Translator به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین و پرطرفدارترین گزینه‌ها معرفی می‌شود. این برنامه که موفق شده نام خود را در لیست بهترین برای مترجمی حرفه‌ای قرار دهد از قابلیت پشتیبانی از ۱۲۹ زبان مختلف برخوردار است. از دیگر امتیازهای میکروسافت ترنسلیتر رایگان بودن آن است. همچنین همانند بسیاری از برنامه‌های مشابه دیگر در این لیست، ترجمه از طریق متن، گفتار و تصاویر را نیز ارائه می‌دهد. همچنین آنچه باعث شده Microsoft Translate  از دیگر برنامه‌های ترجمه زبان متمایز شود، ارائه گزینه‌های ترجمه برای گروه‌های بزرگتر است. به این صورت که کاربران می‌توانند از ویژگی Converse برنامه برای ایجاد و پیوستن به گروه‌هایی با چندین دستگاه و زبان بهره ببرند. در صورتی که این ویژگی در بسیاری از برنامه‌های دیگر وجود ندارد. در نتیجه به جای تکیه بر یک تلفن، همه افراد گروه می‌توانند از دستگاه خود برای صحبت کردن و خواندن مکالمه استفاده کنند که به خصوص در جلسات کاری می‌تواند امتیاز بسیار بزرگی به شمار آید.

  • پشتیبانی از: Android و iOS
  • هزینه نصب: رایگان
  • تعداد زبان: ۱۲۹

عکس: mobilesyrup.com

 

۶. اپلیکیشن Naver Papago

آخرین مورد از برترین اپلیکیشن های ترجمه زبان به خصوص برای سفر به کشورهایی همچون چین، ژاپن و کره Naver Papago است. به طوری که این اپلیکیشن خود را به عنوان یکی از بهترین برنامه‌ها برای این زبان‌ها معرفی کرده و در واقع، بیشتر از Google Translate در کره جنوبی استفاده می‌شود. Naver Papago رایگان بوده و از ترجمه برای ۱۳ زبان پشتیبانی می‌کند. از آنجایی که شرکت Naver در کره جنوبی مستقر است، در درجه اول بر روی زبان‌های کره‌ای، چینی، ژاپنی و ویتنامی تمرکز دارد. همچنین از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی نیز پشتیبانی می‌کند. این برنامه ترجمه متن، صدا و تصویر را ارائه داده و به علاوه اگر نوشته به اندازه کافی واضح باشد که برنامه بتواند آن را بخواند از قابلیت ترجمه دستخط بسیار خوبی نیز برخوردار است.

  • پشتیبانی از: Android و iOS
  • هزینه نصب: رایگان
  • تعداد زبان: ۱۳

 

چمدان چرخ دار یا کوله؟ کدام برای سفر بهتر است؟

عکس: ifdesign.com

 

منبع

 

۰۸ شهریور ۱۴۰۳

نظرات کاربران