بلندترین برج های جهان

اطلاعات مفید
بلندترین برج های جهان

در دو دهه اخیر، ساخت برج‌های بلند در کشورهای مختلف جهان، شبیه به یک مسابقه شده و هر چند سال یک بار، برجی جدید در گوشه‌ای از دنیا رکوردها را می‌شکند. جالب است بدانید، وقتی تمامی ۲۰ مورد از بلندترین برج های جهان را می‌خوانید، نام خیلی از برج‌های معروف همچون برج ایفل را نخواهید دید. در ادامه همراه ما باشید تا در مقاله امروز، ۲۰ برج بلند جهان را به شما معرفی کنیم:

 

برج خلیفه، امارات

بلندترین برج جهان در دبی، همسایگی کشورمان قرار دارد. برج خلیفه (Burj Khalifa) که ارتفاع آن به ۸۲۸ متر رسیده و مجموعا دارای ۱۶۳ طبقه است. این برج و جاذبه‌های اطراف آن، یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی دبی هستند که در تور دبی باید به سراغشان بروید. جالب است بدانید که دبی یک پرژه دیگر هم در دست ساخت دارد که ارتفاع آن از برج خلیفه نیز بیشتر خواهد بود.

عکس: suzzstravels.com

 

برج مردکا ۱۱۸، مالزی

در تور مالزی و در پایتخت این کشور، کوالالامپور، می‌توانید از دومین برج بلند جهان به نام مردکا ۱۱۸ (Burj Khalifa)  دیدن کنید که نه تنها ارتفاعی ۶۷۸ متری دارد، بلکه از نظر فرم نیز در زمره زیباترین برج‌های جهان قرار خواهد گرفت.

برج شانگهای، چین

خوشبختانه، سه برج بلند دنیا در مقاصد گردشگری محبوب ایرانی‌ها قرار داشته و بازدید از این شاهکارهای معماری، سخت نخواهد بود. برای دیدن برج شانگهای (Shanghai Tower) نیز کافی است در تور چین شرکت کرده و در مرکز شهر، به دیدن این برج ۶۲۳ متری بروید. این ساختمان بلند و زیبا نه تنها به عنوان یک برج تجاری فعالیت می‌کند، بلکه هتل، مرکز خرید و موزه است و از جمله مهم‌ترین ساختمان‌های تجاری در شهر به حساب می‌آید. جالب این که فرم برج شانگهای بسیار شباهت به برج‌هایی دارد که در تور سنگاپور می‌بینید، اما هیچ کدام از آن ساختمان‌ها به بلندی برج شانگهای یا هیچ کدام از ۲۰ برج بلند جهان نیستند.

ابراج البیت، عربستان

در نزدیکی مسجد بزرگ مکه، چند بنای بسیار زیبا وجود دارد که هر کدام ارتفاعی متفاوت دارد. اما در میان آن‌ها ابراج البیت (Abraj Al Bait) یا برج ساعت مکه با ارتفاع ۶۰۱ متری یکی از بلندترین برج های جهان شناخته شده و از فاصله‌ای بسیار دور پیداست. بنایی که شامل آپارتمان‌های مسکونی، هتل و مراکز دولتی بوده و یک ساعت بسیار بزرگ را نیز در بالای خود می‌بیند.

 

۱۳ نکته برای بازدید از برج گالاتا استانبول

عکس: baltimoresun.com

 

مرکز تجاری بین‌المللی پینگ آن ، چین

یکی دیگر از برج‌های بلند چین که با ارتفاع ۵۹۹ متر در شنژن واقع شده است. البته در طراحی‌های اولیه مرکز تجاری بین‌المللی پینگ آن (Ping An International Finance Center) قرار بود ۶۶۰ متر باشد اما مشکلاتی که ممکن بود برای پروازهای این شهر به وجود بیاورد باعث شد تا در نهایت با این ارتفاع ساخته شود. بخش زیادی از بنا به آپارتمان‌های مسکونی و دفاتر تجاری اختصاص داده شده اما یک مکان برای بازدید عمومی در ارتفاع ۶۴۱ متری هم دارد.

برج تجاری گلدین ۱۱۷ ، چین

سومین برج بلند چین با ارتفاع ۶۹۷ متر در شهر تایجین قرار گرفته است. این بنای بسیار بلند با توجه به ساختار کلی شهر تایجین از فواصل بسیار طولانی نیز پیداست و در زمان ساخت، در رده پنجم بلندترین برج های جهان قرار می‌گرفت. جالب است بدانید که برج تجاری گلدین ۱۱۷ (Goldin Finance 117) بلندترین برج جهان با سقف مسطح است.

عکس: laminasyaceros.com

 

برج جهانی لوته، کره جنوبی

کره جنوبی نیز یکی از بلندترین برج های جهان را در خود دارد. برج جهانی لوته (Lotte World Tower)  که از نمادهای شهر سئول به حساب آمده و ساخت آن در سال ۲۰۱۶ به اتمام رسیده است. این بنای ۱۲۳ طبقه، ۷ طبقه‌ی کامل برای بازدید عمومی دارد و از آن‌ بالا می‌توانید، نمایی بسیار زیبا از پایتخت کره جنوبی را مشاهده نمایید.

مرکز تجاری وان ورد، آمریکا

مرکز تجاری وان ورد (One World Trade Center) با ارتفاع ۵۴۱ متری، بلندترین برج نیویورک و آمریکا به حساب می‌آید. البته ارتفاع سقف این بنا ۴۱۷ متر است و آنتن بزرگی که بالای آن نصب شده، ارتفاع وان ورد را به ۵۴۱  متر رسانده است. جالب است بدانید، نیویورکی‌ها که از گذشته‌های دور شهرشان به آسمان خراش‌های بلند معروف بوده، به نداشتن یک بنایی نمادین بیش از ارتفاع ۴۱۷ اعتراضات زیادی دارند!

 

دانستنی‌های هتل برج العرب دبی

عکس: nytimes.com

 

مرکز تجاری چو تای فوک، چین

یک آسمان خراش دیگر چینی که با ارتفاع ۵۳۰ متر ساخته شده و شامل دفاتر تجاری، هتل و آپارتمان‌های مسکونی می‌شود. مرکز تجاری چو تای فوک (Chow Tai Fook Finance Center)  در گوانژو ساخته شده و بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ ، مرتفع‌ترین هتل جهان را میزبان می‌کرده است.

مرکز تایجین چو تای فوک بینهای، چین

همان مجوموعه‌ای که برج قبلی را درست کرده، این برج را هم در تایجین ساخته است که از نظر ظاهر، تفاوت‌های بسیار زیادی با برج گوانژو دارد اما ارتفاع آن همان ۵۳۰ متر است. مرکز تایجین چو تای فوک بینهای (Tianjin Chow Tai Fook Binhai Center) دارای ۹۷ طبقه بوده و ارتفاع سقف آن ۳۸۰ متر است و آنتن ۵۰ متری در بالای برج، باعث شده تا در میان ۱۰ تا از بلندترین برج های جهان قرار بگیرد.

عکس: credaward.com

 

برج چاینا زون، چین

تعداد زیادی از برج‌های چینی در این لیست قرار گرفته‌اند و برج چاینا زون (China Zun Tower) با ارتفاع ۵۲۸ متر در جایگاه یازدهم قرار دارد. البته ارتفاع سقف این برج ۵۲۴ متر است و در اصل باید در جایگاه بالاتری می‌بود. جالب این است که محلی که برای بازدید عمومی در نظر گرفته شده، در ارتفاع ۵۰۳ متری قرار داده و اگر در تور چین به دیدن آن‌جا بروید، از آن بالا تمام پکن زیر پای شما خواهد بود!

تایپه ۱۰۱، تایپه

تایپه ۱۰۱ (Taipei 101) متفاوت‌ترین و از بسیاری جهات، زیباترین برج در میان موارد این لیست به شمار می‌رود. بنایی ۵۰۹ متری که بین سال‌های ۲۰۰۴ تا  ۲۰۰۹ ساخته شده و بلندترین برج در جهان است که روی یک منطقه زلزله خیز ساخته شده است! طراحی برج تایپه ۱۰۱ از معابد باستانی چینی الهام گرفته شده و از ۸ بخش که گویی روی هم چیده شده‌اند، درست شده است.

عکس: tripsavvy.com

 

مرکز تجارت جهانی شانگهای، چین

بین سال‌هایی ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۸ چند برج با ارتفاع نزدیک به هم در چین درست شده که همگی هنوز هم جزو بلندترین برج های جهان قرار دارند. مرکز تجاریت جهانی شانگهای (Shanghai World Financial Center) نیز با ارتفاع ۴۹۲ متر در میان همین برج‌ها قرار می‌گیرد که ساخت آن در سال ۲۰۱۸  به اتمام رسیده و در کنار دفاتر تجاری، دارای یک محل برای بازدید عموم و همچنین هتل و رستوران نز هست.

مرکز تبلیغات بین‌المللی، هنگ کنگ

هنگ کنگ از آن دست شهرهایی است که منظره‌ی شهری آن مملو از برج‌های بلند و کوچک است، اما بلندترین برج آن یعنی مرکز تبلیغات بین‌المللی (International Commercial Center) با ارتفاع ۴۸۴ متر، در رده ‍۴ بلندترین برج های جهان قرار گرفته که البته گردشگران هم امکان بازدید از آن‌جا و مکانی که درارتفاع ۳۹۳ متری مهیا شده را دارند.

 

برج زیبای آتاکوله و مرکز خرید آرتیوم

عکس: blogspot.com

 

مرکز ووهان گرینلند، چین

آخرین برج چینی در میان ۲۰ برج بلند جهان، مرکز ووهان گرینلند (Wuhan Greenland Center) است که با ارتفاع ۴۷۶ متر در سال ۲۰۲۱ در شهر ووهان ساخته شده و جزو برج‌های جدید چین به حساب می‌آید. این برج هم قرار بود ابتدا با ارتفاع ۶۳۶ متر ساخته شود و در نهایت به بلندترین برج چین بدل شود اما محدودیت‌های پروازی باعث شد در نهایت با این ارتفاع ساخته شود.

برج سنترال پارک، آمریکا

دومین برج بلند آمریکا نیز در نیویورک و در کنار سنترال پارک (Central Park) معروف شهر قرار دارد. برجی که در ۱۳۱ طبقه به ارتفاع ۴۷۲ متر در سال ۲۰۲۲ ساخته شده است.

عکس: streeteasy.com

 

لاکتا سنتر، روسیه

روسیه نیز یک برج بلند به ارتفاع ۴۶۲ متر در لیست امروز ما دارد. این برج بسیار زیبا در سنت پترزبورگ ساخته شده و در ارتفاع ۳۵۷  متری یک بخش ویژه‌ی بازدید عمومی دارد که با دیوارهای شیشه‌ای، فوق‌العاده زیباست و حتما پینشهاد می‌کنیم در تور روسیه، از آن‌جا بازدید به عمل آورید.

برج وینکوم لندمارک ۸۱، ویتنام

در سال ۲۰۱۸ با ساخت برج زیبای ونکوم لندمارک ۸۱ (Vincom Landmark 81) در شهر هوشی مین، ویتنام نیز در میان کشورهایی که دارای بلندترین برج های جهان هستند، جای گرفت. این برج بلند به عنوان هتل، مجمتمع مسکونی و مکانی برای بازدید عموم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

۵ هتل لوکس نزدیک برج‌های آتش باکو

عکس: ardorarch.com

 

برج اکسچنج 106، مالزی

این برج ۴۵۴ متری به خاطر داشتن ۱۰۶ طبقه به این نام خوانده می‌شود. اکسچنج ۱۰۶ (The Exchange 106) تماما به عنوان دفاتر تجاری مورد استفاده قرار گرفته و درست در مرکز شهر کوالالامپور واقع شده است.

برج‌های پتروناس، مالزی

و در نهایت برج‌های دو قلو پتروناس (Petronas Towers)، که بلندترین برج‌های دو قلو جهان با ارتفاع ۴۵۲ به حساب آمده و در تور مالزی و در بازدید از شهر مالزی می‌توانید به دیدن آن‌ها بروید. بخش جذاب این برج‌ها، پل شیشه‌ای میان آن‌هاست که امکان گذر از یک برج به برج دیگر را برایتان ممکن می‌کند.

عکس: wallpapercave.com

 

منبع

 

۲۳ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران