کشتی سواری در زیباترین روخانه‌های جهان (بخش دوم)

اطلاعات مفید
کشتی سواری در زیباترین روخانه‌های جهان (بخش دوم)

هر کدام از رودخانه‌هایی که تا به این‌جا از آن صحبت کردیم، خصوصیات منحصر به فردی دارد که باعث شده در لیست ما گنجانده شود. در ادامه نیز ما چندین آبراهه بسیار جذاب را به شما معرفی خواهیم کرد که گشت دریایی در آن‌ها، خاطره‌ای همیشه ماندگار برایتان خواهد ساخت.

 

رودخانه یانگ تسه

اگر به تور چین می‌رود و امکان این را دارید که زمانی را برای این سفر با کروزهای توریستی خالی کنید، در انجامش شک نکنید! رودخانه‌ی نمادین چین و آسیا که در مسیر خود تصاویری بی‌نظیری از طبیعت این کشور پهناور برایتان به نمایش خواهد گذاشت و در این بین از معابد باستانی و دهکده‌های تاریخی نیز دیدن می‌کنید.

البته بیشتر تورهایی که با کشتی کروز برگزار می‌شود، بخشی از تورهای بزرگ‌تر هستند، با این حال شما می‌توانید سفرهای اختصاصی تنها با کشتی را برای خود رزرو کنید. این تورها نیز جنبه‌های تفریحی متنوع داشته و تنها به گشت و گذار و طبیعت گردی خلاصه نمی‌شوند.

 

۸ هتل برتر جهان که در سال ۲۰۲۲ افتتاح می‌شوند

رودخانه کانو کریستال

اگر چه آسیا و اروپا انتخاب‌های جذابی برای کروزهای رودخانه‌ای پیش پای شما می‌گذارند، اما در گوشه‌ای کلمبیا، یکی از زیباترین رودخانه‌های جهان با نام کانو کریستال قرار گرفته که از زیباترین جلوه‌های طبیعت در تمام دنیا به شمار می‌رود.

کروزهایی که وارد این رودخانه رنگین کمانی می‌شوند، کوچک بوده و برای دیدن بخش‌هایی از رودخانه نیز باید از کشتی پیاده شده و مقداری پیاده روی در طبیعت را تجربه کنید. با این حال شک نکنید رفتن به این گوشه از دنیا، به دیدن این زیبایی بی‌حد و حصر، خواهد ارزید.

رودخانه راین

رودخانه راین برای قرن‌ها به عنوان یک مسیر مهم حمل و نقل عمل کرده و حالا که روش‌های مدرن‌تری برای جا به جایی به وجود آمده است، آبراهه‌ای عالی برای سفرهای توریستی به شمار می‌رود. این روزها کشتی‌های کروز با مسافرانی از سراسر جهان به آرامی ا زکنار شهرهایی همچون باسل، استراسبورگ و حتی آمستردام می‌گذرند و در کنار بناهای تاریخی، جنگل‌های سرسبز و بزرگ را برایشان به نمایش می‌گذارند.

در توقف‌هایی که در مسیر رودخانه راین خواهید داشت، شما می‌توانید از بناها و دهکده‌های تاریخی نیز دیدن کنید که احتمالا نقطه عطف آن‌ها، بازدید از قلعه‌های قرون وسطی خواهد بود و البته در این بین غذاهای محلی جاهای مختلف را نیز امتحان نمایید.

 

پرطرفدارترین هتل‌های دنیا از نظر گردشگران

رودخانه دورو

بسیاری دورو را از نظر مناظر طبیعی، بهترین مسیر رودخانه‌ای در اوپا بر می‌شمارند. در سفر با کشتی کروز بر روی این رودخانه، شما از کنار مزارع زیبا و دشت‌های سبز و بزرگ رد خواهید شد و تپه‌ها و کوه‌های بلند را را در پس زمینه مشاهده می‌کنید. مناظری که عملا این بخش از اروپا، به وجودشان معروفند.

عموما پایان سفرهای این چنینی در رودخانه دورو، به شهر زیبای پورتو ختم می‌شود و شما در آن‌جا نیز می‌توانید به سراغ جاذبه‌های تاریخی متعدد و دیدنی‌های متفاوت بروید. اما در مسیر نیز در توقف‌ها، جاهای متعدد و جذابی در اروپا را مشاهده خواهید کرد و در خود کشتی نیز همراه دیگر مسافران، تفریحات متنوعی را تجربه می‌کنید.

رودخانه کرالا

کشتی‌های کروز کوچکی که در این مسیر آبی حرکت می‌کنند، یکی از لذت‌بخش‌ترین سفرها را در تور هند برایتان خواهند ساخت. جایی که شما در طول رودخانه، دریاچه‌ها و کانال‌های آبی حرکت می‌کنید و بخشی از زیبایی طبیعت جنوب هند را تماشا خواهید کرد.

بسیاری از کشتی‌های کروز این مسیر به شکل چوبی و با حال و هوای قدیمی ساخته شده‌اند، اما امکانات خیلی خوبی داشته و روزهایی شاد را برایتان خواهند ساخت.

رودخانه آمازون

نمی‌شود درباره رودخانه‌های جهان گفت و حرفی از آمازون به میان نیاورد. بزرگ‌ترین رودخانه جهان شما را به دیدن جنگل‌های پر پشت، جانوران مختلف و زیبایی‌های خیره کننده می‌برد.

البته بزرگی این رودخانه باعث می‌شود تا مسیرهای بسیار متنوعی در کشورهای مختلف برای این مهم وجود داشته باشد، اما مسیری کوتاه و بسیار محبوب در برزیل است که ۷۵ کیلومتر طول داشته و شما از حیات وحش و جنگل‌های آناویلاهاناس دیدن می‌کنید.

 

زیباترین پایتخت‌های جهان را بشناسیم

رودخانه ایراوادی

و در نهایت دوباره به آسیا برگردیم و در پایان نوشته‌مان اشاره‌ای داشته باشیم به رودخانه ایراوادی که بخش بزرگی از آن در برمه جریان داشته و سفرها نیز دو روز به طول می‌انجامد. جاذبه‌هایی که در کنار رودخانه ایراوادی خواهید دید، هم شامل مناظر طبیعی می‌شود و هم معابد باستانی معروف که از جمله مهم‌ترین دلایل برای بازدید از این منطقه هستند.

۳۰ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران