معرفی زیباترین بندرگاه‌های دنیا

اخبار
معرفی زیباترین بندرگاه‌های دنیا

گاهی اوقات باید مراکز گردشگری را فراموش کرد و به تحسین بخش‌هایی خاص از شهرها پرداخت. قبل از این که سفر با هواپیما تا این حد معمول شود، اولین جایی که هر گردشگری می‌دید، بندرگاه‌ یک شهر بود. از همین روز همیشه شهرهای بزرگ سعی داشته‌اند تا در کنار کارآمدی، بندرگاهی زیبا داشته باشند و این اصل حالا هم در خیلی از مقاصد دنیا رعایت می‌شود. به همین دلیل بد ندیدیم تا شما را با ۱۰ بندرگاه زیبا در دنیا آشنا کنیم.

 

بندر سنگاپور

بندرگاه سنگاپور بدون شک دیدنی‌ترین بندرگاه در تمام دنیاست. جایی که هم ساحل خلیج مارینا را خواهید داشت هم می‌توانید نمایی از Gardens by the Bay ببینید. هتل‌های بزرگ و سازه‌های متفاوت سنگاپور به راحتی از این بندرگاه پیدا هستند و خود کشتی‌های تفریحی بزرگ در آن جا خوش کرده‌اند. این بندرگاه بر خلاف بسیاری از دیگر گزینه‌هایی که در لیست داریم، حجم بالایی از گردشگر را در طول سال به خود می‌بیند.

 

مقاصد محبوب بازیگران بالیوودی کجاست؟

بندر استانبول، ترکیه

اگر تا به حال به تور استانبول رفته باشید، می‌دانید که تنگه بسفور و بندر بزرگ این شهر، به نوعی قلب تپنده آن محسوب می‌شوند. استانبول از سال‌های بسیار دور بندری مهم در این منطقه بوده است و جدا از زیبایی‌های که خود بندرگاه دارد، اگر سوار کشتی باشید از همان داخل آب می‌توانید بسیاری از ابنیه تاریخی شهر همچون مسجد آبی استانبول یا ایاصوفیه را از دور ببینید.

بندر تیانجین، چین

چین بندرگاه‌های زیبای زیادی دارد که می‌توانستیم از آن‌ها بگوییم، اما بندرگاه تیانجین که پیشینه‌اش به ۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد، حالا بزرگ‌ترین و البته زیباترین بند در کل این کشور پهناور است. تیانجین به نوعی دروازه آبی پیاتخت نیز محسوب می‌شود و بسیاری از کالاها از طریق این محل صادر می‌شوند. تماشای معابد زیبا و ساختمان‌های باستانی در کنار نمای آسمان‌خراش‌ها، یکی از جنبه‌های زیبایی بندر تیانجین به شمار می‌رود.

 

۷ مقصد عالی در دنیا برای عاشقان خرید کردن

بندر ناسائو، باهاما

کافی است یک بار با قایق تفریحی به این بندر بیایید یا این که در سفر به کشور زیبای باهاماس، در کنار آبش قدم بزنید تا زیبایی منحصر به فرد و جذاب این بندر، برای همیشه در خاطر شما بماند. معماری کلونیال، استفاده از رنگ‌های شاد، مغازه‌های کوچک و بزرگ متعدد و تفریحات شبانه، این بندر نسبتا کوچک اما فوق‌العاده زیبا را به یک جای سرزنده و عالی بدل کرده است. بندر ناسائو از این جهت بسیار معروف و محبوب است که از از جمله مقاصد کروزهای تفریحی در دریای کارابین محسوب می‌شود و همیشه می‌توانید تعدادی از این کروزها را در بندر ناسائو ببینید.

بندر ناگاساکی، ژاپن

بندر ناگاساکی در انتهای یک آبراهه‌ی نسبتا باریک واقع شده که دور تا دور آن را کوهستانی سر سبز و زیبا احاطه کرده است. همین تصویر زیبا باعث شده تا این بندر همیشه جزو زیباترین بنادر جهان لیست شود. بندر ناگاساکی یکی از مقاصد محبوب کشتی‌های تفریحی است، اما از نظر تجاری نیز اهمیت بالایی داشته و از جمله شریان‌های اقتصادی مهم ژاپن به حساب می‌آید.

بندر بارسلونا، اسپانیا

بارسلونا یکی از زیباترین شهرهای اروپاست و گوشه گوشه‌ی این شهر به شکلی هنرمندانه درست شده است. بند بارسلونا اما در سال ۱۹۹۲ به واسطه‌ی برگزاری المپیک یک ارتقای اساسی داده شد و در کنار زیبایی منحصر به فرد و خاصی که داشت، به یک بندر مدرن نیز بدل شد. از قایق‌های کوچک بادبانی تا کشتی‌های تفریحی، مراکز خرید بزرگ و آکواریوم بارسلونا، خیلی چیزها هستند که به جذابیت این بندر افزوده‌اند.

 

معرفی زیباترین قصر هتل‌های دنیا

بندر گروز، کرواسی

در تاریخ این بندر را به نام راگوسا به یاد می‌آورند که از قرون وسطا میزبان کشتی‌های خارجی بوده دوبروونیک را به یک مرکز تجاری بدل کرده بوده است. اما حالا این بندرگاه به یک مکان مدرن و جذاب بدل شده و تپه‌های سرسبز دور تا دور آن را گرفته‌اند. بندرگاه در بخشی تاریخی از شهر قرار دارد و بخشی از آن به عنوان یک میراث جهانی ثبت شده است و بخشی از سریال " گیم آو ترونز" نیز در این جا فیلم‌برداری شده است.

بندر جبل علی، امارات

بندر جبل علی را باید بترین و البته زیباترین بندر در خاور میانه به حساب آورد. جدا از اهمیت تجاری جبل علی، این بندر یک مکان تفریحی نیز محسوب می‌شود و دور تا دور آن را رستوران‌‌ها، مراکز خرید، پارک‌های بازی، استخرها و ... در بر گرفته‌اند. در مجموع این بندر بزرگ، بخشی مهم از دبی به حساب می‌آید و از خیلی بخش‌های ساحلی شهر به خوبی پیدا خواهد بود.

 

معرفی جالب‌ترین موزه‌های آسیا

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران