قدم زدن در زیباترین اسکای واک‌های دنیا

اخبار
قدم زدن در زیباترین اسکای واک‌های دنیا

آیا تا به حال کلمه اسکای واک‌ها به گوش‌تان خورده؟ مطمئنا حتی اگر با این واژه روبرو نشده باشید هم یکی دوتا از آن‌ها دیده‌اید. اسکای واک‌ها همانطور که از نامش پیداست مسیر اتصال دو نقطه مرتفع طبیعی و یا دست‌ساز بشر است. شاید از قدیمی‌ترین اسکای واک‌های دنیا بتوانیم از پل‌های معلق قدیمی یاد کنیم که در ارتفاعات نفسگیر و خطرناکی ساخته می‌شدند. امروزه اسکای واک‌ها بین برج‌ها، ساختمان‌های اداری و مسکونی و تفریحگاه‌ها ساخته می‌شود. مردم با قدم زدن در این مسیرهای پای پیاده از دیدن مناظر فوق‌العاده زیبای افق لذت می‌برند. احتمالا افرادی که از ارتفاع هراس دارند با این نظرات مخالف باشند.

 

مالزی، لنکاوی، اسکای بریج لنکاوی

این پل شگفت‌انگیز که در جزیره اصلی لنکاوی واقع شده، پلی کابلی و ۱۲۵ متری است که به خوبی پیشرفت تکنولوژی و فنون معماری و مهندسی را به رخ می‌کشد. به پل فوق‌العاده در سال ۲۰۰۵ به بهره‌برداری و در ارتفاع ۶۶۰ متری از سطح دریا واقع شده است. شما می‌توانید بر روی این پل شگفت‌انگیز و زیبا قدم بزنید و در منظره افق سرسبز گرمسیری غرق شوید. اگر ترس از ارتفاع دارید آماده باشید زیرا اگر بر روی پل بروید آدرنلین بسیار بالایی را تجربه خواهید کرد. نگران نباش این پل با کابل‌های فولادی کاملا امن است. به علاوه شما می‌توانید با تله کابین لانگکاوی به قله Gunung Mat Chinchang بروید و ضمن تماشای مناظری چشم‌نواز و باور نکردنی مدتی را آن بالا بمانید. در سفر با تور مالزی تفریحات هیجان انگیزی در انتظار شما هستند که یکی از آن‌ها اسکای وای لنکاوی است.

 

پیاده‌روی در قاره‌های مختلف دنیا

آمریکا، شیکاگو، برج ویلیس

برج ویلیس یکی از آسمان خراش‌های قدیمی شیکاگو است که در سال ۱۹۷۳ ساخته شده است. ویلیس دومین ساختمان مرتفع آمریکا است. ویلیس فقط آسمان خراشی مرتفع در این شهر نیست بلکه جاذبه‌ای توریستی هم هست که سالانه ۱ میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند. اگر می‌خواهید محو تماشای مناظر پانوراما و وسیع زمین و آسمان شوید به طبقه ۱۰۳ ام این برج بروید که میزبان عرشه تماشایی به یادماندنی است. از اینجا شما می‌توانید نمای وسیعی از دشت‌های ایلینویز، دریاچه میشیگان و حتی ایالات همسایه میشیگان و ویسکانسین را تماشا کنید. به علاوه عرشه تماشا دارای بالکنی شیشه‌ای است که با ایستادن روی آن زیر پاهایتان جز شیشه‌های بی‌رنگ نخواهد بود.

سنگاپور، Supertree Grove

باغ درختان باشکوه Supertree Grove یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های سنگاپور است که هر توریستی رفتن به آن را در صدر فعالیت‌های خود قرار می‌دهد. این درختان در واقه سازه‌هایی فولادی و کاملا خلاقانه و مدرن هستند که بین ۲۴ تا ۴۸ متر طول دارند. در اصل این باغ مجال نمایش گل و گیاهانی از سراسر دنیا مثل درختان مو، ارکیده و سرخس است. این درختان مرتفع به عنوان سمبل پارک و در راستای مفهوم پارک به درستی و زیبایی خلق شده‌اند. سراسر این باغ و مجموعه آن چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد اما گل سرسبد تمامی آن‌ها اسکای واک بین درختان سوپرتری است که مسیری نیم دایره‌ای را در دسترس شما قرار می‌دهد. در امتداد این مسیر ۱۲۸ متری قدم بزنید و از تماشای منظره بی‌نهایت زیای اطراف لذت ببرید.

 

معرفی ۱۰ دشت پر گل و زیبا در دنیا

چین، هونان، ژانگجیاجی، اسکای واک کوه تیانمن

مسیرهای پای پیاده کوه تیانمن که مسیری شیشه‌ای است یکی از دیوانه‌وارترین، مهیج‌ترین و ماجراجویانه‌ترین کارهایی است که هر فرد جسور و ماجراجویی می‌تواند در عمر خود انجام دهد. کوه تیانمن در پارک ملی کوه تیانمن در استان هونان چین در ژانگجیاجی واقع شده است. این مسیر که در ارتفاع ۴۲۶ متری کوه تیانمن واقع شده به مسیر پیاده روی ایمان شهرت پیدا کرده است. اولین مسیر این اسکای واک در نوامبر ۲۰۱۱ افتتاح شد و سپس مسیر دوم در آوریل ۲۰۱۵ افتتاح گردید. مسیر سوم که آخرین و به روزترین مسیر شیشه‌ای این مجموعه است بین دو قله به شکل دیوانه‌وار و باورنکردنی ساخته شد. در سفر با تور چین این مکان مهیج را از دست ندهید.

 

۱۰ مقصد عالی در دنیا برای رها شدن از استرس

آرژانتین، پارک ملی ایگواسو، Iguazu Falls Gangway

آبشارهای ایکواسو که بین مرز آرژانتین و برزیل واقع شده‌اند یکی از زیباترین آبشارهای دنیا شناخته می‌شود. این آبشار حدود ۲.۵ کیلومتر عرض داشته و از آبشارهای نیگارا و ویکتوریا عریض‌تر است. بی‌شک این آبشارها یکی از خیره‌کننده‌ترین مناظری است که روی زمین می‌تواند وجود داشته باشد. از چشمگیرترین مناظر این مجموعه آبشارها را می‌توانید در  Devil’s Throat است که مجموعه‌ای کیلومتری از مسرهای مختلف را در ارتفاع ۸۰ متری فراز آن در دسترس قرار می‌دهد که در نهایت به یک بالکن ختم می‌شود. این مسیر پای پیاده نمایی حماسی را مقابل چشمال شما گسترده می‌کند به طور قطع هرگز نظیرش را نمی‌توان هیچ‌جا پیدا کرد.

۲۳ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران