زیباترین نقاط دنیا به انتخاب سی‌ان‌ان

اخبار
زیباترین نقاط دنیا به انتخاب سی‌ان‌ان

جهان مکانی دیدنی با نقاط زیبای پنهان و آشکار فراوان است که در سراسر آن پخش شده‌اند. اما زیبایی‌ها ذهنی هستند و ما آن‌ها را بر اساس معیارهایی انتخاب می‌کنیم. به همین دلیل هم انتخاب زیباترین نقاط جهان به صورت مطلق هرگز مقدور نخواهد بود. از جنگل های سرسبز آفریقا گرفته تا بیابان های وسیع آمریکای لاتین زیبایی‌های فراوانی وجود دارد. ما در اینجا زیباترین نقاط جهان از نگاه سی‌ان‌ان را بررسی می‌کنیم.

 

کنیا، سامبورو

سامبورو در قلب کنیا یکی از نقاط دور از دست دنیاست که به خاطر این ویژگی هنوز طبیعت بکر و منحصر به فردش پناهگاه حیوانات وحشی آفریقایی است. چمنزارها و مناظر برجسته ذخایر ملی آن، محل زندگی زرافه‌های در معرض خطر و گورخرهای گریوی و همچنین اردوگاه دیده‌بان فیل‌ها است که توسط سابا دوگلاس-همیلتون محافظه کار اداره می‌شود.

 

 سفری شگفت‌انگیز به ارزان‌ترین کشورهای آسیا 

 

کنیا 

 

 

مغرب، کوه توبکال

کوه توبکال با ۴۱۶۷ متر ارتفاع به عنوان بام شمال آفریقا شناخته می‌شود. مسیر زیگزاگی پیاده‌روی، دره‌ها، زیارتگاه‌های باستانی و مزارع برنج مناظر فوق‌العاده‌ای در شب کوه‌پایه به کوهنوردان ارائه می‌دهد. این منطقه آرام و به دور از هیاهوی زندگی امروزی در نزدیکی شهر مراکش واقع شده است. با این که ارتفاع زیاد است و نیاز به مهارت دارد اما وقتی به بالای آن می‌رسید و ابرها زیر پایتان قرار می‌گیرند تازه می‌بینید که راه آمده ارزشش را داشته است.

 

 

 کوه توبکال

 

 

چین، پارک جنگلی ملی ژانگجیاجی

پارک جنگلی ملی Zhangjiajie در استان هونان، اولین مکان میراث جهانی یونسکو در چین است که به خاطر ستون‌های ماسه‌ایش شهرت پیدا کرده است. مسیرهای پیاده‌روی پشت این ستون‌ها بهترین جا برای بازدید و لذت بردن از مناظر رویایی و باورنکردنی منطقه هستند. این پارک جنگلی از مکان‌های برجسته چین برای فرار از جمعیت و ترافیک شناخته می‌شود و وقتی به مناظر شگفت‌انگیزش نگاه می‌کنید تازه متوجه می‌شوید این منطقه با چنین قدمتی چرا همیشه الهام‌بخش نقاشان چینی بوده است.

 

 ۳ جاذبه دیدنی و بی‌نظیر چین که شما را شگفت زده می کند 

 

 پارک جنگلی ملی ژانگجیاجی

 

 

ویتنام، ها لانگ بی

محبوبیت پایدار این خلیج زیبای گرمسیری باعث شده تا این منطقه از پرطرفدارترین مقاصد تابستانی مردم سراسر دنیا در جنوب شرق آسیا باشد. این قسمت ویتنام با ۱۹۶۹ جزیره کوچک سنگ آهکی، آب‌های آبی و روستاهای بیشمار شناور از رویایی‌ترین جاهای زمین است که می‌توانید از آن بازدید کنید. ها لانگ بی منطقه‌ای بسیار آرام و به دور از هیاهو است که وقتی در آن هستید حس می‌کنید زمان متوقف شده است. شما در اینجا می‌توانید کارهای زیادی انجام دهید و به روش‌های مختلفی در زیبایی‌های مادر زمین کاوش کنید.

 

 ۱۰ دلیل برای سفر به جزیره‌ی زیبای Phu Quoc در ویتنام 

 

  ها لانگ بی

 

 

فیلیپین، ال نیدو

ال نیدو در جزیره پالاوان، نوک شمالی فیلیپین نقطه‌ای طبیعی و ایده‌آل برای غواصی است. خلیج باکیت در غرب بهترین مکان برای کاوش و دیدن زیبایی‌های بی‌حد منطقه است. در اینجا شما تالاب‌ها و خلیج‌های کم عمق و زندگی دریایی دیدنی رنگارنگی را پیدا خواهید کرد. سواحل نیز درخشان، زیبا و بی‌نظیر هستند. مخصئصا ساحل Nacpan که همچون قطعه‌ای از بهشت به نظر می‌رسد. ماسه‌های سفید پودری و آب‌های نیلگون و لاجوردی این ساحل هر بازدیدکننده‌ای را هیپنوتیزم می‌کند. برای اقامتی آرام و صلح‌آمیز به شهر سیبالتان در شرق بروید.

 

  زیباترین جزایر فیلیپین برای سفر به سرزمین‌ سواحل سپید و آب‌های کریستالی 

 

 ال نیدو

 

 

مالدیو

شن و ماسه ۱۲۰۰ جزیره مالدیو باعث شده‌اند که دیگر سواحل سراسر دنیا در رده‌های بعدی محبوبیت و زیبایی در دنیا قرار بگیرند. به عبارتی وقتی مالدیو هست دیگر هیچ مقصدی نمی‌تواند با آن رقابت کند. جزایر طبیعی مالدیو در اقیانوس هند به خاطر همین ماسه‌های سفید، آب‌های آبی شفاف و کریستالی و ویلاهای دریایی‌اش منحصر به فردترین اقامتگاه گرمسیری دنیا شناخته می‌شود. در این جزایر بیش از ۱۰۰ استراحتگاه خصوصی لاکچری و مقرون به صرفه وجود دارد که می‌توانید بر حسب بودجه در آن‌ها اقامت کنید.

 

  تعطیلاتی رویایی در جزایری به زیبایی مالدیو 

 

 مالدیو

 

 

ترکیه، کاپادوکیا

وقتی حرف از استراحت در حاشیه دریای مدیترانه به میان می‌آید تور ترکیه نظرها را به خود جلب می‌کند. اما کاپادوکیا در اعماق دشت‌های آناتولی در مرکز این کشور، گوهری غیرقابل چشم‌پوشی است. دودکش‌های پری و همچنین کلیساها و صومعه‌های باستانی حک شده در سازنه‌های عجیب و غریب زمین‌شناسی بازدیدکنندگان را در اولین بازدید میخکوب خود می‌کند. به علاوه شهرهای زیرزمینی آن نیز از مهم‌ترین جاهایی هستند که باید از آن‌ها دیدن کنید.

 

 ۱۰ فعالیت برتری که باید در کاپادوکیا تجربه کنید 

 

 کاپادوکیا

 

 

 

ایتالیا، پزیتانو

پوزیتانو یکی از زیباترین روستاهای اروپا است که در سواحل زیبای آمالفی ایتالیا واقع شده است. این روستای شگفت‌انگیز به بوتیک‌های مد روز، رستوران‌هایی با بهترین غذاها و صد البته کلیسای بیزانس ماریا آسونتا از بهترین نقاط اروپا برای تعطیلات آرام تابستانی است. شما می‌توانید با استفاده از قایق به دیدن مناظر زیبای اطراف بروید و غروب‌هایی رویایی را به تماشا بنشینید. مخصوصا این روستا برای سفرهای عاشقانه مقصدی غیرقابل چشم‌پوشی است.

 

 

 پزیتانو

۱۹ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران