گشتی در رنگارنگ‌ترین مناظر طبیعی دنیا

اطلاعات مفید
گشتی در رنگارنگ‌ترین مناظر طبیعی دنیا

طبیعت، سرشار از رنگ‌های متنوع و زیباست. هر گوشه‌ای از این کره‌ی خاکی را که ببینید، رنگی پیش چشمان شما خودنمایی می‌کند. اما نقاطی در دنیا هستند که رنگ‌هایی متنوع را یک جا برایتان به تصویر می‌کشند. نقاطی خاص در طبیعت زمین که همچون جعبه‌ای مداد رنگی می‌ماند و چشمان شما را جادو می‌کند. امروز ما ۱۰ نقطه‌ی خاص از این طبیعت رنگارنگ را در قالب یک نوشته به شما معرفی می‌کنیم.

 

Grand Prismatic Spring (وایومینگ، آمریکا)

پارک ملی Yellowstone بیشترین تعداد چشمه‌ی آب گرم در یک منطقه کوچک را دارد و البته در بین تمامی آن چشمه‌های آب گرم، Grand Prismatic با آن رنگین کمانی از رنگ‌ها که به نمایش می‌گذارد، چیزی دیگر است. مرکز این برکه‌ی کوچک آب بسیار داغی دارد که تا ۸۷ درجه سانتیگراد می‌رسد و تقریبا هیچ موجود زنده‌ای در آن نیست. عمق آب در این بخش باعث شده تا آبی شفاف باشد. هر چه به ساحل نزدیک می‌شویم که بیش از ۱۰۰ متر می‌شود، آب کم کم سرد شده و باکتری‌های مختلف در آب، آن را به رنگ‌های مختلف در می‌آورد. برای کامل دیدن این زیبایی، بهتر است به قله‌ی Midway Bluff در این پارک ملی رفته تا بهترین زاویه دید به این چشمه‌ی آب گرم فوق‌العاده را داشته باشید.

 

برترین هتل‌های کوهستانی دنیا برای سفری متفاوت

ژئو پارک Zhangye Danxia (چین)

حدود یک ششم این ژئو پارک را این کوهستان رنگارنگ در بر گرفته است. وجود مواد معدنی متفاوت و سرشار در لایه‌های مختلف این صخره‌ها، باعث شده است تا این مکان، چنین منظره‌ی شگرفی را خلق کند. وقتی در تورهای گردشی به این مکان شرکت می‌کنید، خود مسئولان تور شما را به بهترین جاها برای بازدید و گرفتن عکس خواهند برد.

Seven Coloured Earths (ماریتیموس)

۷ رنگی که در این تپه‌های شنی در ماریتیموس می‌بینید، به واسطه مواد معدنی که در نتیجه فعالیت‌های آتشفشانی روی هم قرار گرفته‌اند، پدید آمده است. با این حال، راز این پدیده کاملا حل نشده است. یکی از نکات جذاب در مورد Seven Coloured Earths این است که این تپه‌های شنی به جنگلی سرسبز می‌رسند که خود دوباره یک کنتراست زیبای رنگی را ایجاد می‌کند و باعث می‌شود یک نمای جادویی به کادر این تابلوی طبیعی بی‌نظیر ببخشد.

 

معرفی ۱۰ رودخانه زیبا و مهم دنیا

Landmannalaugar (ایسلند)

ایسلند نقاط دیدنی بسیاری دارد که همین امر باعث شده هر سال گردشگران زیادی به این کشور سردسر سفر کنند. با این حال ارتفاعات این منطقه محافظت شده با آن رنگ‌های طبیعی‌اش، چیزی کاملا متفاوت است. این کوهستان با رنگ‌های قرمز، نارنجی، آبی و سبز به زیباترین شکل رنگ‌آمیزی شده است. برای رسیدن به این مکان باید سه ساعت از Reykjavik رانندگی کنید و سپس مسیری را کوهپیمایی نمایید. به طور کلی مسیر رسیدن به این مکان کمی سخت است.

پارک Takinoue (هوکایدو، ژاپن)

اگر بهار به این پارک در هوکایدو بروید، یک زمین بزرگ از گل‌های صورتی و بنفش می‌بنید که در بستری سبز خودنمایی می‌کنند. به طور کلی ژاپن در بهار یکی از زیباترین کشورهای دنیاست، از شکوفه‌های گیلاس گرفته تا دشت‌های مملو از گل، اما پارک Takinoue با رنگ‌آمیزی زیبایی که خداوند برایش در نظر گرفته است، بهترین گزینه برای بودن در لیست ما بود.

 

با زیباترین فرودگاه‌های جهان آشنا شوید

دره‌ی رودخانه Paria (آریزونا، آمریکا)

Paria دره‌ای کاملا متفاوت از جاهای دیگر دنیاست. خطوطی رنگارنگ که همچون موج‌هایی ایستا آن جا را در بر گرفته است، یک تصویر متفاوت و شگفت‌انگیز از این دره به نمایش می‌گذارد. این خطوط بر اثر آبی که میلیون‌ها سال در این منطقه جریان داشت شکل گرفته‌اند و باعث رسوب و شکل گیری لایه‌های مختلف از مواد معدنی گشته‌اند که در نهایت این رنگ‌های متفاوت و جذاب را پدید آورده است. جدا از تورهای گردشی متفاوت، خیلی از کوله‌گردها، مسیر طولانی پیاده‌روی را برای رفتن به این مکان طی می‌کنند.

Red Beach (چین)

"ساحل قرمز" یک پهنه‌ی آبی بسیار زیباست که از گیاهان قرمز پوشیده شده و یکی از جذاب‌ترین و در عین حال خاص‌ترین مناطق طبیعت را شکل می‌دهد. البته این نمای زیبا در فصل پاییز شکل می‌گیرد، جایی که هنوز رنگ سبز درختان در برخی نقاط معلوم است، جایی که به نارنجی و زرد می‌زند، آب آبی رنگ نیز وجود دارد و باقی هر چه هست پتویی بزرگ از رنگ قرمز است که به روی این منطقه کشده شده. اگر قصد عکاسی دارید، حتما لنز زوم خود را ببرید تا بتوانید یک قاب بزرگ از این منظره ثبت کنید. یکی دیگر از جذابیت‌های این منطقه، بیش از ۲۶۰ نوع پرنده‌ای هستند که در آن‌جا زندگی می‌کنند.

 

خطرناک ترین فرودگاه های دنیا

Montaña de Siete Colores (پرو)

این کوه رنگین‌ کمانی، با نام‌های زیادی شناخته می‌شود که یکی از آن‌ها وینیکونکا است. جایی ۵ هزار متر بالاتر از سطح دریا که قرن‌ها رسوبات رودهایی که در این جا بود، آن را به این شکل در آورده است. در نهایت چیزی که باقی مانده رنگ‌های زیبایی هست که همچون فرش روی این کوه را پوشانده و تعداد زیادی از گردشگران برای دیدنش هر ساله به پرو می‌روند.

Miscou (نیوبرانزویک)

Miscou خیلی شبیه به چیزی است که شما در "ساحل قرمز" چین می‌بینید. پاییز در این جزیره نیز به زیباترین شکل خود را نشان می‌دهد و فانوس دریایی Miscou در پهنه‌ای رنگ‌های قرمز و نارنجی، یک نمای فوق‌العاده را می‌سازد. ترکیب رنگ‌های سبز و نارنجی و قرمز و آبی دریا، چیزی است که باعث شده پاییز Miscou از زیباترین پاییزها در تمام این کره‌ی خاکی باشد.

دریاچه Retba (سنگال)

این مکان که به دریاچه رز نیز معروف است، زمانی از اقیانوس اطلس جدا گشت و به وسیله تپه‌های شنی محصور شد. حالا چیزی که از دریاچه Retba مانده، یک پهنه‌ی آبی بسیار زیبای صورتی رنگ است که دور آن را حلقه‌ای شنی گرفته و سپس جنگلی سبز زیبایی بی‌نظیر آن جا را کامل می‌کند. این دریاچه تنها یک ساعت از داکار فاصله داره و برای این که بهترین رنگ صورتی را در آن مشاهده کنید، بهتر است بین ماه‌های نوامبر تا جون به این مکان سفر نمایید.

 

۱۰ کارناوال زیبا وهیجان انگیز برتر دنیا

۰۷ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران

بنده ی خدا

خدایا شکرت واسه این همه زیبایییییی.