مقاصد گردشگری کمتر دیده شده آسیا- قسمت دوم

اطلاعات مفید
مقاصد گردشگری کمتر دیده شده آسیا- قسمت دوم

آسیا، بهشت پنهانی است که در پنج دهه اخیر توانسته است جای خود را در میان جهانگردان و گردشگران باز کند، تا آن‌جا که اکنون صنعت گردشگری در برخی از کشورها، به صنعت اصلی و درآمدزای ملی تبدیل شده است. سهم کشورهای آسیای جنوب شرقی در این میان، چشم‌گیرتر از نقاط دیگر آسیا است با این حال نباید از رشد گردشگری در کشور امارات متحده عربی و کشورهای کوچک دیگر نادیده گرفت.

در قمست نخست این مطلب با مقاصد کمتر شناخته شده آسیایی مانند شهر هاپوتاله در سریلانکا، شهر هیسپاو در میانمار، شهر کو کود در تایلند، شهر فونگ نا در ویتنام، جزیره کوه رانگ در کامبوج، شهر ناشناخته چین، جزیره مابول در مالزی و جزیره مالا پاسکوا در فیلیپین آشنا شدیم. در دومین قسمت از معرفی مقاصد گردشگری کمتر دیده شده در آسیا میز با شهرها و جزیره‌هایی در تایلند، چین، اندونزی، هند و ویتنام آشنا خواهیم شد که هر کدام امکانات و گنج‌های پنهانی برای ارایه به شما دارند.

 

کوه لیپ در تایلند (Koh Lipe)

 

  • تم و امکانات گردشگری شهر: ساحلی، صخره‌های مرجانی و امکان غواصی

کوه لیپ یکی از مقاصد جدید گردشگری تایلند است که به تازگی به خاطر سواحل شنی سفید و آب‌های فیروزه‌ای که دارد، معروف شده است! این جزیره کوچک به شکل حرف انگلیسی L در قسمت جنوبی دریای آندامان واقع شده است. سرزمینی که تا همین چند سال پیش، تنها بومیان تاهی در آن ساکن بودند. این جزیره و اطراف آن به دلیل داشتن سایت‌های غواصی متنوع و هم‌چنین صخره‌های مرجانی به محلی برای ماجراجویی غواص‌های تازه کار تبدیل شده است. جالب است بدانید که ۲۵ درصد از ماهی‌های گرمسیری جهان در همین منطقه زندگی می‌کنند.

 

معرفی ۱۰ مکان خاص و رویایی در تایلند

Koh Lipe 

دهکده توواس در چین (Tuvas Village)

 

  • تم و امکانات گردشگری شهر: روستایی، کسب آرامش

دهکده توواس، یک دهکده کوچک دره‌ای است که فقط در حدود ۸۰ خانه روستایی را در خود جای داده است. این مقصد گردشگری برای کسب آرامش، چشم‌اندازهای بی نظیری دارد که هوش از سرتان خواهد برد. یک دریاچه مرموز هم در این دهکده وجود دارد که محلی‌ها معتقد هستند در زمان‌های گذشته، هیولاهایی عظیم در اعماق آن شنا می‌کردند. تووایی‌هایی که در این منطقه سکونت دارند، یک گروه اقلیت باستانی هستند که به طور سنتی شکار می‌کنند و نژادشان به چنگیز خان می‌رسد اما خاطر جمع باشید که امروز همه در صلح و آرامش زندگی می‌کنند و همه چیز برای یک تعطیلات رویایی مهیا است.

 

معرفی زیباترین سواحل چین

 Tuvas Village

جزایر رجا آمپات در اندونزی (Raja Ampat Islands)

 

  • تم و امکانات گردشگری شهر: ساحلی، ماجراجویی، اکوتوریسم

جزایر رجا آمپات، مجموعه‌ای از جزیره‌های کم جمعیت و خلوت است. شاید برای‌تان عیب باشد اما بیش از هزار و پانصد جزیره در اطراف چهار جزیره اصلیMisool ، Salawati ، Batanta  و Waygeo قرار دارند که برخی از آن‌ها به اندازه یک زمین بازی کوچک هستند. تشکیل شده است. این مجموعه جزایر با وجود تالاب‌های پنهان، غارهای شبح وار و جزایر عجیب و غریب، چیزهای زیادی برای کشف و ماجراجویی در انتظارتان است. این مجمع الجزایر، بخشی از استوا است که مثلث مرجانی ثروتمندترین تنوع زیستی دریایی روی زمین را در خود جای داده است؛ یک بهشت بکر با شگفتی‌هایی که در انتظار کشف شدن هستند.

Raja Ampat Islands

کونور در هند (Coonoor)

یکی از سه ایستگاه تپه نیلیگیری ، Coonoor بیشتر به دلیل داشتن فضای محکم و تعداد زیادی گلهای وحشی و پرندگان در منطقه شناخته شده است. در منطقه غربی ایالت تامیلنادو واقع شده است ، همچنین به دلیل مزارع و جشنواره های چای معروف است! شما می توانید در حدود ۱۸۵۰ متری بالاتر از سطح دریا واقع شوید ، می توانید اطمینان داشته باشید که منظره های اینجا پدیده ای هستند. همچنین آبشارهای درخشان بسیاری در مجاورت آبشارهای قانون ، آبشارهای سنت کاترین و آبشارهای کیتاری وجود دارد!

 

بهترین فصل برای سفر به شهرهای مختلف هند

Coonoor

پینگ یائو در چین (Pingyao)

 

  • تم و امکانات گردشگری شهر: تاریخی

پینگ یائو یک شهر باستانی در یکی از خوش آب و هواترین نقاط کشور چین است که در لیست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است. شهر قدیمی پینگ یائو شهری نسبتا دور از دسترس است. سراسر خیابان‌های این شهر پوشیده از سنگفرش‌های جذابی است که در دو سوی آن‌ها با سازه‌هایی قدیمی که قدمت برخی از آن‌ها به سلسله مینگ و چینگ می‌رسد. این شهر جذاب تاریخی، هنوز هم برای بسیاری از جهانگردان ناشناخته مانده است اما گردشگران چینی، به خوبی از آن استقبال کرده‌اند.

Pingyao

مجمع الجزایر Con Dao در ویتنام (Con Dao Archipelago)

 

  • تم و امکانات گردشگری شهر: ساحلی، کسب آرامش

مجمع الجزایر Con Dao از ۱۶ جزیره تشکیل شده است که در سواحل جنوبی ویتنام واقع شده است. هر یک از این سواحل گسترده با درختان سرسبز و باورنکردنی پوشیده شده‌اند. این مجمع الجزایر، برای کسانی که به دنبال دوری کردن از زندگی شهری و کسب آرامش در یک فضای بدون استرس هستند، یک مقصد گردشگری ایده‌آل است. سواحل بکر و دست نخورده این مجمع الجزایر برای شنا و آفتاب گرفتن بی نقص و بی نظیر هستند. این مجمع الجزایر با جمعیتی حدود شش هزار نفر،  مکانی عالی برای استراحت است.

 

پیاده‌روی در بهترین خیابان‌‌های ویتنام

Con Dao Archipelago

مجمع الجزایر Togian در اندونزی (Togian Islands)

 

  • تم و امکانات گردشگری شهر: ساحلی، اکوتوریسم، غواصی

این مجمع الجزایر، از ۵۶ جزیره تشکیل شده است که سه جزیره اصلی و بزرگ آن، Batudaka ، Togean و  Talakatohنام دارند. در این جزایر ۳۷ روستا وجود دارد که یکی از آن‌ها به گروه‌های بومی باجاو اختصاص دارد که به کولی‌های دریا مشهور هستند. تنوع زندگی دریایی و سازندهای مرجانی فراوانی که در این منطقه هستند، سبب شده که بسیاری از غواصان و دریا دوستان در سال‌های اخیر به این منطقه گردشگری علاقمند شده‌اند. در جنگل‌های انبوه این جزیره نیز می‌توانید، حیوانات وحشی عجیب و غریبی را ببینید که در هیچ جای دیگری از جهان ندیده‌اید.

Togian Islands

۱۸ خرداد ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 20 شهریور 1399)

نظرات کاربران