مقاصد گردشگری کمتر دیده شده در آسیا( قسمت اول)

اطلاعات مفید
مقاصد گردشگری کمتر دیده شده در آسیا( قسمت اول)

بسیاری از گردشگرانی که کشورهای آسیایی را برای گردشگری خود انتخاب می‌کنند تمایل دارند تا از شهرهای معروف و کلانشهرهایی مانند بانکوک، کوالالامپور، سئول و توکیو دیدار کنند یا راهی هندوستان شوند و بازهم به سراغ شهرهای بزرگ آن بروند.

با این وجود، مقاصد گردشگری ارزشمند کمتر شناخته شده‌ای در آسیا وجود دارد که چندان در کانون توجه گردشگران قرار نگرفته‌اند و تنها عده اندکی از ماجراجوهای واقعی به آن‌ها سفر می‌کنند. در ادامه این مطلب، مقتدر سیر تابان شما را با مقاصد گردشگری حیرت انگیزی در آسیا آشنا می‌کند که هریک گنج پنهانی برای نمایش دادن به شما، در دل خود پنهان کرده‌اند و شما می‌توانید برای سفرهای خود در سال ۲۰۲۰ به آن‌ها فکر کنید.

 

شهر هاپوتاله در سریلانکا (Haputale)

تم و امکانات گردشگری شهر: کسب آرامش، ساحلی

به دنبال شهری آرام و بی سر و صدا هستید؟ این شهر کوهستانی که با مزارع چای زیبا احاطه شده، یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید برای بازدید از آن با تور سریلانکا برنامه‌ریزی کنید. در روشنای روز، می‌توانید به ساحل جنوبی رفته و در آن‌جا قدم بزنید و آرامش خود را دو چندان کنید. یکی از محبوب‌ترین کارهایی که در هاپوتاله می‌توانید انجام دهید، تماشای طلوع آفتاب است. در دهکده ساحلی نزدیک خود، می‌توانید یکی از زیباترین طلوع‌های خورشید را در سراسر دنیا تماشا کنید.

 

کندی؛ سرزمین آرامش و مدیتیشن در دل طبیعت سریلانکا

 Haputale

 

شهر هیسپاو در میانمار (Hsipaw)

تم و امکانات گردشگری شهر: تاریخی، طبیعت جذاب

این شهر، یک منطقه تاریخی جذاب است که در یک محیط دلپذیر و آرام گسترده شده است. اگرچه امکانات گردشگری این منطقه آن‌طور که باید با استانداردهای امروز اروپا، هماهنگی چندانی ندارد اما نگران نباشید، این منطقه زیبا، آن‌قدر جذابیت طبیعی دارد که شاید بتوانید کمی از انتظار خود بکاهید. این شهر با مزارع سرسبز و مزارع برنج احاطه شده است. علاوه بر این چشمه‌های آب گرم، آبشارها و تپه‌های زیبای فراوانی در این منطقه خواهید دید که شگفتی‌های طبیعت را پیشِ چشم‌تان می‌آورد.

 

 Hsipaw

 

شهر کو کود در تایلند (Koh Kood)

تم و امکانات گردشگری شهر: ساحلی، جنگل‌های حرا

کو کود، بهشت ​​دست نخورده تایلند و بدون تردید یکی از بهترین سواحل جهان است! این جزیره تنها پنج ساعت با بانکوک فاصله دارد و به راحتی برای مسافران تور تایلند در دسترس است. این مقصد گردشگریِ کمتر شناخته شده، برای کسانی که از سواحل، جنگل‌های حرا و آبشارها لذت می‌برند، یک محل بی نظیر و جذاب است. البته بسیاری از جاده‌های این منطقه، متروک و ناشناخته هستند پس خوب است به تنهایی عازم این شهر نشوید.

 

بهترین شهرهای تایلند برای سفری خانوادگی

 Koh Kood

 

شهر فونگ نا در ویتنام (Phong Nha)

تم و امکانات گردشگری شهر: ماجراجویانه، روستایی

اگرچه شاید این شهر یکی از زیباترین شهرهای ویتنام نباشد اما با گشت و گذار در آن می‌توانید کشف‌های غافلگیرانه زیادی داشته باشید. به عنوان مثال سری به یکی از بزرگترین غارهای جهان که در این شهر قرار دارد بزنید و یا در یک گردشگری ماجراجویانه در Phong Nha به بافت روستایی اطراف آن‌جا سری بزنید. این‌جا بهشتی است که با رودخانه‌های پر شور و کوه‌های پوشیده از درختان از شما میزبانی خواهد کرد. اگر با تور ویتنام به این شهر سفر کردید، حتما سری هم به پارک ملی Phong Nha-ke Bang  زده و در رودخانه آن محدوده، قایق‌سواری کنید.

 

۸ جاذبه‌ی دیدنی شهر هوی آن که در سفر به ویتنام باید از آنها بازدید کنید

 Phong Nha

 

جزیره کوه رانگ در کامبوج (Koh Rong)

تم و امکانات گردشگری شهر: جزیره، ساحل گرمسیری

کوه رانگ، یکی از جزایر اصلی کامبوج است که دارای ۲۳ ساحل شگفت‌انگیز شنی و ماسه‌ای سفید است و در مجاورت لاجوردی‌ترین دریای آسیا واقع شده است. به لطف آب و هوای گرمسیری منطقه، آب‌های شفاف این ساحل بسیار گرم و آرامش‌بخش هستند. جالب است بدانید که کامبوج، به عنوان بزرگترین و سریعترین کشور در حال توسعه در این منطقه، جذابیت‌های گردشگری زیادی را در خود جای داده است.

 

 Koh Rong

 

شهر ناشناخته چین (Wuyuan)

تم و امکانات گردشگری شهر: تاریخی، بوم گردی

این شهر، در شمال شرقی استان جیانگشی کشور چین واقع شده و دارای حداقل پنجاه روستای قدیمی است که مقصد خوبی برای بوم گردی و مردم شناسی هستند. در این منطقه، همچنین می‌توانید برخی از بهترین سازه‌های باستانی به جای مانده به سبک معماری منحصر به فرد امپراتوری چین را پیدا کنید. این شهرستان برای نخستین بار در سال ۷۴۰ میلادی در زمان سلسله تانگ تاسیس شد و برخی از این سازه‌ها از همان دوران به یادگار مانده‌اند.

 

بازدید از شهر ممنوعه، مهمترین قصر باستانی پکن

 Wuyuan

 

جزیره مابول در مالزی (Mabul Island)

تم و امکانات گردشگری شهر: ساحلی، غواصی و آب تنی

این جزیره، در ابتدا فقط یک دهکده ماهیگیری کوچک بود اما این روزها، جزیره مابول به خاطر نزدیکی به جزیره معروف سیپادان (Sipadan Island) محبوبیت زیادی پیدا کرد. درختان نارگیل پوشش گیاهی غالب این منطقه است. اگر اهل آب و آب تنی هستید، خبر خوب برای شما این است که یکی از بهترین سایت‌های غواصی جهان درست در همین جزیره واقع شده است. علاوه بر این نادرترین گونه‌های اکولوژیکی جهان در آب‌های همین منطقه هستند و وقتی شما برای غواصی راهی آب‌های مابول شوید، از شما استقبال خواهند کرد.

 

معرفی جزیره ردانگ، جزیره‌ای آرام در مالزی

 Mabul Island

 

جزیره مالا پاسکوا در فیلیپین (Malapascua)

تم و امکانات گردشگری شهر: ساحلی، غواصی

مالا پاسکوا، جزیره‌ کوچکی است که این روزها به عنوان یکی از جذاب‌ترین جزایر فیلیپین شناخته شده است. اگرچه این منطقه بیشتر برای سایت‌های غواصی شناخته شده است اما با بازدید از آن متوجه خواهید شد که مالا پاسکوآ چیزی بیشتر از یک سایت غواصی است و دیدنی‌های زیادی را در خود جای داده است. همچنین یک فانوس دریایی قدیمی در این جزیره وجود دارد که از طریق آن می‌توانید چشم‌اندازی از سراسر این جزیره داشته باشید. زندگی شبانه پر جنب و جوشی در این منطقه در جریان است که بدون تردید برای‌تان جذاب خواهد بود.

 

Malapascua

۱۷ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران