۱۰ دهکده ایده‌آل برای سفر در زمستان

اطلاعات مفید
۱۰ دهکده ایده‌آل برای سفر در زمستان

آیا شما هم آرزوی یک سفر رویایی و رمانتیک در زمستان را دارید؟ یک دهکده زیبا با منظره‌ای برفی و فوق‌العاده چطور است؟ یا یک دهکده کوهستانی که که خاطراتی بی‌بدیل را برایتان رقم بزند؟ در سراسر دنیا دهکده‌های خاصی هستند که حتی از بعضی شهرهای بزرگ هم طرفداران بیشتری برای مسافرت دارند، مخصوصا اگر بحث سفری زمستانه در میان باشد. بیایید با هم نگاهی بندازیم به ۱۰ دهکده زیبا در سراسر دنیا برای یک سفر ایده‌آل در زمستان.

 

  1. مستیا، گرجستان

در میان دهکده‌های کوهستانی و یه به طور کل مکان‌های کوهستانی که در زمستان گرجستان می‌توانید به دیدن آن‌ها بروید، انتخاب بسیار زیاد است. طبیعت زیبای این کشور در ایام زمستان رنگی فوق‌العاده می‌گیرد و انتخاب مستیا برای تجربه‌ی این شکوهِ دوست داشتنی می‌تواند بهترین باشد. مخصوصا اگر بخواهید در ایام کریسمس و با تور زمستان گرجستان بروید، انتخاب این محل می‌تواند از بسیاری جهات برایتان جالب‌تر نیز باشد. از ۲۲ دسامبر یک نمایشگاه یخی بزرگ به در محلی رو باز برگزار شده که خیلی از گردشگران تنها به خاطر دیدن آن هم که شده این ایام را در مستیا می‌گذرانند. طبیعت بسیار دیدنی، نزدیکی به پیست‌های اسکی و بودن اقامتگاه‌های بسیار خوب از جمله مزیت‌های مستیا در زمستان است.

 

 راهنمای سفر ۶ روزه به گرجستان؛ کشور سفرهای زمستانی و تابستانی 

مستیا

 

  1. بریداویک، ایسلند

ایسلند حالا به یکی از پرطرفدارترین کشورهای دنیا برای سفر بدل شده است. هر فصلی از این کشور دیدنی بوده و در زمستان محیط سردسیرش در عین سرمایی شدید، مناظری بی‌بدیل پدید می‌آورد. بریداویک دهکده‌ای در غرب این کشور است که به واسطه‌ی داشتن خط ساحلی و مناظر شگفت‌انگیز و البته کلیسای خاصش معروف است. هتل بسیار خوبی نیز در این دهکده کوچک بنا شده که می‌توانید به راحتی در آن سکونت کنید.

 

 زیباترین جاذبه‌های اروپا، از سواحل قبرس تا جزایر قطبی نروژ 

بریداویک

 

  1. جوکموک، سوئد

این دهکده در خطه قطبی قرار گرفته و با سرما و برف یک زمستان واقعی را برایتان رقم می‌زند. گوزن‌های شمالی بخشی مهم از فرهنگ مردم این روستا بوده و بسیاری غذاها یا حتی پوششان نیز از این حیوان می‌آید. جدا از یک تجربه قطبی شگفت‌انگیز، شما می‌توانید از غذاهای محلی در رستوران محبوب دهکده میل کنید، یک شب را در خانه‌های قطبی واقعی سر نمایید و یا این که در هتلی بسیار خوب اقامت کرده و روزها به گردش در میان برف و زیبایی‌های طبیعت بروید.

 

جوکموک

 

  1. جامنیک، اسلوونی

از نظر زیبایی این دهکده کم‌نظیر است. شاید دشت‌های سرسبز و پس زمینه‌ی کوهستانی که کمی برف بر بالای آن نشسته جذاب به نظر بیاید، اما زمستان‌ها وقتی همه چیز سفید می‌شود و گرمای روشنای خانه‌ها به روی این سفیدی نامتناهی می‌افتد، زیبایی‌های این دهکده دو چندان می‌شود. جامنیک دارای جنگلی زیبا بوده و کوهستان آن را احاطه کرده است. کلیسای معروفی هم دارد که از جمله نمادهای دهکده به حساب آمده گرفتن عکس از آن اولین کاری است که اکثر گردشگران انجام می‌دهند. یک هتل کوچک اما بسیار خوب نیز در دهکده ساخته شده که منظره‌ای بسیار زیبا از کوهستان را برایتان به نمایش می‌گذارد.

 

 بهترین نقاط دنیا برای تجربه پاراسلینگ 

جامنیک

 

  1. کورتینا دی آمپزو، ایتالیا

این دهکده را عموما با لقب زیباترین مقصد اسکی در جهان می‌شناسند و دلیلش منظره‌ی بی‌نظیری است که در پس‌زمینه‌ی نمای دهکده واقع شده و در هر موقعی از روز به آن جلوه‌ای فوق‌العده می‌دهد. شما می‌توانید زیبایی‌های معماری ایتالیایی را نیز در خانه‌های این دهکده مشاهده کنید. خانه‌هایی که در دل جنگل واقع شده و جنگلی که آرام آرام در دور دست به کوهستان بدل می‌شود.

 

کورتینا دی آمپزو

 

  1. بانف، آلبرتا، کانادا

این دهکده در میان یک پارک ملی بسیار زیبا قرار گرفته و دور تا دورش را کوهستانی باشکوه احاطه کرده است. این دهکده در تمام فصول جایی بسیار پرطرفدار در میان گردشگران است، اما زمستان‌ها با توجه به زیبایی‌های محصور کننده و همچنین مکان‌هایی برای اسکی و کوه پیمایی و البته طبیعت گردی، بیشتر از پیش طرفدار پیدا می‌کند. خوشبختانه با توجه به حجم گردشگرانی که به این محل می‌آیند، این مکان دارای رستوران، هتلی عالی، کافه و فروشگاه هم هست.

 

 عاشقانه‌ترین مکان‌های روی زمین برای سفری دو نفره 

بانف

 

  1. ایگلو کاکسلاتینن، فندلاند

این مکان جایی متفاوت بوده و شبیه به دیگر دهکده‌ها، قدمتی طولانی ندارد، بلکه یک دهکده توریستی است که در پارک ملی اورهو ککونن ساخته شده و هر کدام از خانه‌هایش با الهام از خانه‌های قطبی ساخته شده‌اند. بخشی از این خانه‌ها که سوییت‌هایی لوکس به حساب می‌آیند، در دل این هوای برفی دارای یک سقف کاملا شیشه‌ای هستند که می‌توانید از میان آن‌ها به تماشای شفق قطبی و ستارگان بپردازید. ایگلو کاکسلاتینن یک جاذبه‌ی گردشگری باشکوه است که هر کسی را عاشق خودش می‌کند و در اطرافش فعالیت‌های زیادی نیز وجود دارند که شما در طی این اقامت سرگرم نگه خواهند داشت.

 

بزرگ‌ترین هتل‌های دنیا را بشناسید

ایگلو کاکسلاتینن

 

  1. هامنوی، جزیره لوفوتن، نروژ

قدیمی‌ترین روستای ماهیگیری در این جزیره، هنوز هم به شکلی زیبا بر روی صخره‌های چسبیده به دریا خودنمایی می‌کند. مهم‌ترین دلیلی که اینقدر هامنوی پرطرفدار است، زیبایی خیره کننده این دهکده در طبیعت صخره‌ای جزیره هر کسی را به سمت خودش جذب می‌کند. این دهکده جنبه‌ی تاریخی نیز دارد و از سال ۱۸۹۰ در این محل ساخته شده و قدیمی‌ترین دهکده‌ی صخره‌ای در این منطقه نیز به حساب می‌آید.

 

هامنوی

 

  1. ترومسو، نروژ

دومین دهکده‌ی پیشنهادی ما هم از نروژ است و  آن را با لقب پایتخت قطب می‌شناسند. این دهکده بزرگ همه‌ی آن چیزی که از یک مکان قطبی انتظار دارید را برایتان فراهم می‌کند و مهم‌تر از همه، ۶ ساعت در روز می‌توانید به تماشای شفق قطبی در آن بنشینید. تمامی امکانات رفاهی نیز برایتان فراهم بوده و رستوران و هتلی عالی در این مکان وجود دارد. حتی یک موزه نیز در این محل واقع شده که می‌توانید از آن نیز دیدن کنید. جدا از تمام این‌ها، تماشای زندگی مردم در این مکان قطبی و البته فعالیت‌های تفریحی متنوع نیز در تومسو انتظار شما را می‌کشند.

 

 سفرهایی شگفت‌انگیز به زیباترین جزایر دنیا 

ترومسو

 

  1. هالستات، اتریش

و اما انتخاب اول ما دهکده‌ای چسبیده به برکه هالستاتر است که تاریخی غنی و هزاران ساله را بر دوش می‌کشد. این دهکده در کنار قدیمی‌ترین معدن نمک شناخته شده دنیاست که از دوران نوسنگی به استخراج مشغول بوده است. زیبایی این مکان خیره کننده است و همه چیز را یکجا دارد. از مناظر زیبای کوهستانی و آبی گرفته تا معماری بسیار جذاب خانه‌ها و ابنیه دیگر و همچنین محیط برفی بی‌نظیر. این مکان پر از سورپرایزهای مختلف برای شماست و به راحتی می‌توانید تعطیلاتی شگفت‌انگیز را برایتان رقم بزند.

 

هالستات

۲۶ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران