۶ مقصد ایده‌آل برای آنان که به یوگا علاقه دارند

اطلاعات مفید
۶ مقصد ایده‌آل برای آنان که به یوگا علاقه دارند

کلمه یوگا به زبان سانسکریت است و در لغت، به معنی اتحاد است. برای بسیاری از کسانی که به آموزش یوگا مشغولند، این اتحاد معنی یکی شدن نفس، ذهن، بدن و روح است. برای کسانی که اهل سفر هستند، شاید بد نباشد که چند جایی را در ذهن داشته باشند، برای سفر کردن به قصد اینکه زمانی را نیز برای یادگیری یوگا کنار بگذارند. در جایی زیبا با طبیعتی بکر و پیشینه‌ای مملو از بهترین‌ها در این رشته.


کرالا، هند


وقت تور هند که بشود، چه اهل یوگا باشید یا نباشید، ناخودآگاه به فکر کسانی خواهید افتاد که به مدیتیشن مشغولند و پاک سازی روح. اما کرالا را بسیاری زادگاه یوگا می‌دانند و در جنوب غربی آن، چند مورد از بهترین مراکز یوگا قرار دارد که ساعتی حضور در آن‌ها می‌تواند تجاربی بسیار ارزشمند را برایتان به همراه داشته باشد. حتی می‌توانید کمی از آیورودا، که بسیار شبیه به یوگا است و ریشه‌ای عمیق‌تر در آیین هندو دارد نیز، یاد بگیرید.

 

 ۷ مرکز آموزش یوگا در دهلی که در سفر به هند می‌توانید به آنها بروید

 

 

کرالا

 


خارج از این امور، کرالا یکی از زیباترین نقاط هند از نظر طبیعت بکری است که به همراه دارد و این فرصتی ایده‌آل برای همان یگانگی روح و جسمی است که بسیاری از کسانی که به صورت جدی به دنبال این رشته هستند، همیشه سراغش را می‌گیرند.

 


مونتزوما، کاستاریکا


مونتزوما برای دو چیز به شدت در دنیا معروف شده است. یکی یوگا و دیگری موج سواری که اگر چه از نظر ظاهر به شدت با هم متفاوتند، اما در باطن نقاط اشتراکی هم دارند، یکی تمرکز بالایی که می‌طلبند و دیگری آرامشی که نیاز دارند.
برای اینکه در جمع‌های بزرگ یوگا شرکت کنید یا به مراکز اصلی این رشته بروید، هیچ مشکلی نخواهید داشت، چون مونتزوما همانطور که گفتیم در این رابطه ید طولایی دارد. با این حال، محیط هنرمندانه شهری، طبیعت زیبا و دریایی چشم نواز، ترکیبی فوق‌العاده و ایده‌آل برایتان خواهد ساخت تا بهترین تجربه ممکن را در کاستاریکا داشته باشید.

 

 

مونتزوما

 


خلیج آمالفی


اگر یک بار از بلندی‌های این منطقه به خلیج آمالفی بنگرید، در خواهید یافت که عظمت طبیعت پیرامون ما تا چه حد می‌تواند در زندگی ما تاثیرگذار باشد. در این بین و جدا از جلوه‌ای که طبیعت برای مهمانانش در نظر دارد، شهرهای راولو، پرایانو یا لاسلوا، یک ماجراجویی در رشته‌ی دلخواهتان مهیا کرده‌اند.

 

 ۴ برنامه‌ی بی‌تکرار در فستیوال یوگای دبی که بهتر است تجربه کنید

 

 

خلیج آمالفی

 


در بخش‌های مختلفی از بلندی‌های این منطقه، دور همی‌های بسیار خوبی برای یوگا تدارک دیده می‌شود که با شرکت در آن‌ها می‌‌توانید جدا از یک روز فوق‌العاده‌ای، تجربه‌ای حائز اهمیت را نیز با خود به خانه ببرید.

 


کو یائو نوی، تایلند


تور تایلند هم هچون سفر به هند، فرصتی ایده‌آل برای طرفدارا مدیتیشن و آیین‌های روحانی به شمار می‌رود. شهرهای مختلفی در تایلند هستند که مراکز بسیار خوبی برای یوگا دارند، از جمله خود بانکوک یا جزایری همچون ساموئی. با این حال معروف‌ترین و مهم‌ترین منطقه در تایلند، به این منظور را باید کو یائو نوی دانست.

 

 این ۸ معبد شگفت‌انگیز و مهم بانکوک را حتما ببینید

 

 

کو یائو نوی

 


استادان محلی در این منطقه با بهره گیری از متد مختلف در یوگا، آموزش‌های بسیار مهمی را به گردشگران یاد می‌دهند تا در ساعاتی کوتاه بیشترین تاثیر گذاری را در روند آن‌ها ایفا کنند. جدا از یوگا، متدهایی در بحث پرایاناما (فنون تنفس) و دیگر متدهای مدیتیشن نیز در این مراکز آموزش داده می‌شود.

 


دره‌ی مقدس، پرو


آمریکای شمالی نیز همچون آسیای جنوب شرقی، از قدیمی‌ترین نقاط زمین است که مردم در آن به مدیتیشن و رابطه بین جسم و روح ارزش قائل می‌شدند. حضور در دره‌ی مقدس به عنوان نقطه‌ای خاص در پرو می‌تواند از بسیاری لحاظ مهم باشد. حتی اگر به قدرت روحانی این محل اعتقادی نداشته باشید، باز هم گرده‌همایی‌های مهمی که در این نقطه برگزار می‌شود، می‌تواند برای شما دلیل مناسبی برای سفر به پرو باشد.

 

 

دره‌ی مقدس

 


البته باید در نظر گرفت که جدا از اصول یوگا، بعضی از متدی که در دره‌ی مقدس به واسطه اساتیدی که به صورت دوره‌ای در این محل همایش‌هایی را برپا می‌کنند، آموزش داده می‌شود، برگرفته از اصولی است که در قبیله اینکاها مورد استفاده قرار می‌گرفت و برای ارتباط با مادر زمین از آن بهره برده می‌شد.

۲۹ تیر ۱۳۹۷

نظرات کاربران