۱۵ مقصد گردشگری که همه آرزوی سفر به آن‌ها را دارند

اطلاعات مفید
۱۵ مقصد گردشگری که همه آرزوی سفر به آن‌ها را دارند

شهرها و نقاطی در دنیا هستند، که بسیاری افراد آرزوی سفر به آن‌ها را در سر می‌پرورانند. شهرهایی که گاه دورند، گاه سفر به آن‌ها گران تمام می‌شوند و گاهی تنها مشغله‌های روزانه آن‌ها را دور از انتظار جلوه می‌کند. اگر می‌خواهید بدانید که چنین شهرهایی در ذهن اکثر مردم جهان کدام‌ها هستند، در ادامه‌ی این نوشته همراه ما باشید.

 

راجستان، هند

راجستان به واسطه‌ی تعداد بالای ابنیه تاریخی که در خود دارد و داستان‌های بسیاری که پیرامونش روایت می‌شود، یکی از انتخاب‌های‌ اول گردشگران تور هند در سراسر دنیا به حساب می‌آید. دیدنی‌های این خطه از هند آنقدر بسیار است که گویی تمامی ندارند. بازدید از ویرانه‌های تاریخی از پادشاهی‌های گذشته‌ی هند در این منطقه نیز بسیار ارزشمند خواهد بود.

 

۵ پارک آبی بسیار خوب جیپور، آبتنی در گرمای راجستان

راجستان 

پکن، چین

چه کسی است که نخواهد دیوار بزرگ چین، شهر ممنوعه پکن و ده‌ها جاذبه‌ی گردشگری دیگر پایتخت را ببیند. پایتخت شلوغ و پرهیاهویی که از جمله مهم‌ترین جاهای دنیا برای مسافران به حساب می‌آید.

پکن 

اهرام ثلاثه مصر

 شاید مصر این روزها حال و روز خیلی خوبی نداشته باشد، اما کماکان اهرام ثلاثله به عنوان یکی از مهم‌ترین عجایب هفتگانه دنیا، یکی از نقاطی به حساب می‌آید که هر کسی دوست دارد حداقل یک بار آن‌ها و مجسمه ابولهول را ببیند. برای بازدید از این مکان تورهای زیادی وجود دارد که به مقصد مصر انجام می‌شود و شما می‌توانید از این مکان دیدن کنید و چیزهایی زیادی در موردش یاد بگیرید.

اهرام ثلاثه مصر 

بورا بورا

در بسیاری از لیست‌ها، بورا بورا به عنوان برترین جزیره‌ی دنیا برای مسافرت شناخته شده است. جزیره‌ای ویژه با زیبایی‌های فراوان در اقیانوس آرام جنوبی که البته سفر به آن بسیار گران تمام می‌شود. این جزیره‌ی گرم سیری با نمای کوه‌های سبز و آبی که همچون کریستال شفاف است، شبیه به روایت سرزمین‌های افسانه‌ای می‌ماند. همین است که اگر بخواهید در هتل چهار فصل بورا بورا اقامت کنید، باید برای هر شب ۵ هزار دلار بپردازید.

 

سفری بهاری به بهترین مقاصد ساحلی آسیا

بورا بورا

دور دنیا با کشتی کروز

همیشه یک نقطه‌ی خاص نیست که جزو آرزوهای هر کسی برای مسافرت به شمار می‌رود و بعد از کتاب دور دنیا در هشتاد روز، همیشه در ضمیر بسیاری از ما سفر به دور این کره‌ی خاکی، همچون یک آرزوی دست نیافتنی حک شده است. البته امروزه با هزینه‌ای بسیار سنگین و با کشتی‌های کروز مجهز، می‌توانید به سفری این چنینی بروید که عموما به ۲۶ یا ۳۲ کشور مختلف در قاره‌های متفاوت ختم می‌شود و بعضا تا یک ماه یا بیشتر نیز به طول می‌انجامد.

کشتی کروز 

ماترا، ایتالیا

ماترا جایی خاص است که هر کسی دوست دارد یک بار هم که شده، آن را از نزدیک ببیند. شهری که خانه‌هایش از تراش کاری سنگ‌های آتشفانی درست شده‌اند. زیبایی‌های متفاوتی در تار و پود ماترا وجود دارد که دیدنش، خاطره‌ای متفاوت در طول سفرهایتان خواهد بود و شما را بدون شک، شگفت‌زده می‌کند.

 

سفری به فلورانس مهد فرهنگ و هنر ایتالیا

 ماترا

سوالبارد، نروژ

دیدن شفق قطبی، به جز برای کسانی که در قطب و مناطق قطبی زندگی می‌کنند، همچون یک رویای باشکوه به نظر می‌رسد. سوالبارد جزو یکی از برترین مقاصدی است که گردشگران برای دیدن شفق قطبی به آن مراجعه می‌کنند و می‌توانند این تصویر حیرت انگیز را در آسمان ببینند.

 

زیباترین جاذبه‌های اروپا، از سواحل قبرس تا جزایر قطبی نروژ

 اسوالبارد

صحرای گابی، مغولستان

آن‌هایی که با کشور مغولستان آشنا هستند، حتما می‌دانند که زیبایی‌های این سرزمین، چشم نواز و بی‌بدیل است. صحرای گابی نیز آنقدر متفاوت و خاص است که به آن لقب "خارج از این دنیا" داده‌اند و بسیاری شوق دیدن آن را دارند. جالب است بدانید، با تمام شلوغی‌های پایتخت مغولستان، بخش زیادی از این کشور خالی از سکنه بوده و محیط طبیعی بکر و دست نخورده است.

 صحرای گابی

توکیو، ژاپن

کم‌تر کسی در دنیاست، که نخواهد توکیو را نزدیک ببیند. شهری که به گفته تمامی مسافران، شبیه به هیچ جای دنیا نیست. توکیو جایی بسیار مدرن است که تابلوهای نئون معروفش چشم‌های شما رو میخکوب می‌کند و فروشگاه‌ها مختلف وسایل الکترونیکش در همه جا دیده می‌شود. بودن در توکیو شبیه به قدم زدن در مانگا و انیمه‌های مردم ژاپن است، همانقدر عجیب و همانقدر باورنکردنی!

 

مقاصد گردشگری کمتر دیده شده در آسیا( قسمت اول)

 توکیو

استکهلم، سوئد

استکهلم از آن دست مقاصدی است که مردم وقتی فکر سفر به حوزه اسکاندیناوی را در سر می‌پرورانند، ابتدا این شهر به ذهنشان خطور می‌کند. شهری با معماری بسیار زیبا و فضای شهری بسیار جذابی که جان می‌دهد برا پیاده‌روی، گرفتن عکس‌های مختلف و غرق شدن در فضایی که در کم‌تر شهری در دنیا آن را مشاهده خواهید کرد.

استکهلم

پاریس، فرانسه

پاریس انتخاب بسیاری از مردم دنیاست و احتمالا هزینه‌های سنگین آن است که جلوی افراد زیادی را برای سفر به پایتخت فرانسه می‌گیرد. شهر برج ایفل، شهر عشاق و منزلگاه اولیه ادبیات مدرن فرانسه. در این شهر همه چیز برای یک سفر کلاسیک آماده است، از رستوران‌هایی بی‌مانند در دنیا تا نمادهایی که توصیف جهانگردی به حساب می‌آیند.

 

عاشقانه‌ترین فعالیت‌ها در سفر پاریس

 پاریس

سانفرانسیسکو، آمریکا

تعداد زیادی از مردم جهان دوست دارند به آمریکا سفر کنند، اما از میان شهرهای مختلف این کشور بزرگ، این سانفرانسیسکو است که در صدر لیست بیشترین طرفداران قرار داد. شهری که پل گلدن گیت در آن وجود دارد و کافه‌ها و رستوران‌ها و گرافیتی‌هایش، فرهنگی متفاوت از مردم آمریکا را به تصویر می‌کشد.

سانفرانسیسکو

هنگ کنگ، چین

هنگ کنگ پربازدیدترین شهر دنیا در چند ساله‌ی اخیر است و بخش زیادی از درآمدهای آن وابسطه به گردشگری بوده و هست. شهری که دیزنی لند، مراکز خرید متنوع، تفریگاه‌های بسیار زیاد و ... دارد. هنگ کنگ جایی در مرز فرهنگ چینی و فرهنگ اروپایی است و از جمله مقاصدی در دنیا به حساب می‌آید که همه دوست دارند حداقل یک بار به آن جا سفر کنند.

 

۶ تفاوت مهم هنگ کنگ با شهرهایی همچون پکن و شانگهای در چین

 هنگ کنگ

کوزکو، پرو

کوزکو نه فقط به خاطر زیبایی‌های خود این شهر، بلکه به واسطه‌ی این که جایی باشد برای شروع و دیدن جاهای مختلف در پرو، جزو انتخاب‌های گردشگران به حساب می‌آید. کشوری که از لاماهای بامزه تا شهرهای باستانی و طبیعت زیبایش، همگی نوید یک جای رویایی برای سفر را می‌دهند.

 کوزکو

هوئه، ویتنام

استان هوئه بی‌جهت نیست که اینقدر خواهان دارد. این استان همه چیز از جمله شهرهای مدرن و شلوغ، ویرانه‌ها و معابد باستانی و پارک‌های ملی بسیار که مملو از دیدنی‌های طبیعی هستند را در خود میزبانی می‌کند. به طور کلی ویتنام کشوری مهم به شمار می‌آید که بسیاری دوست دارند از آن بازدید کنند و هوئه به عنوان اولین انتخاب در ذهن بسیاری خطور می‌کند.

 

زیباترین شهرهای ویتنام را بشناسید

هوئه

۲۷ فروردین ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 20 شهریور 1399)

نظرات کاربران