زیباترین جاذبه‌های اروپا، از سواحل قبرس تا جزایر قطبی نروژ

اخبار
زیباترین جاذبه‌های اروپا، از سواحل قبرس تا جزایر قطبی نروژ

تور اروپا، یکی از محبوب‌ترین تورهای گردشگری است که مسافران زیادی از ایران را به خود جذب کرده است. از جزایر نروژی در بالای دایره قطب شمال گرفته تا کوه های پوشیده از جنگل رومانی، سواحل ماسه‌ای در ولز و دریاچه‌های یخی در بالکان و حتی ساحل دریای سیاه در باتومی، اروپا به طرز باشکوهی جذاب و متنوع است.

در تور اروپا شهرهای تاریخی قاره قدیمی و سواحل مدیترانه‌ای بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کنند، اما معمولا بهترین مقصد گوشه‌های دور افتاده‌تر و دنج‌تر هستند، که عمدتا برای محلی‌ها و گردشگران ماجراجو و جسور شناخته شده هستند. در ادامه با برخی از جذاب‌ترین دیدنی‌های اروپا آشنا خواهیم شد:

 

دریاچه ایناری، فنلاند (Lake Inari)

فنلاند به عنوان سرزمین هزار دریاچه اروپا شناخته می‌شود. نکته جالب این است که واقعا هزاران دریاچه در این کشور وجود دارد که تعداد آن‌ها به بیشتر از ۱۸۰ هزار دریاچه می‌رسد. دریاچه ایناری در شمال فنلاند یکی از همین هزاران دریاچه است.

دریاچه ایناری، یک سرزمین بهشتی است که در بالای دایره قطب شمال و نزدیک به مرز فنلاند با روسیه، واقع شده است. زمستان‌های برفی تاریک این دریاچه را تبدیل به محلی ایده‌آل برای تماشای پدیده شفق شمالی کرده است. در فصل پاییز و زمستان، این منطقه پر از درخت‌های نارنجی رنگ می‌شود که زیبایی آن را صد چندان می‌کند. اگر اهل آب تنی هستید، می‎توانید در مناطق کم عمق و نسبتا سرد این رودخانه شنا کنید.

 

 کوچکترین و زیباترین شهرهای دنیا را بشناسید 

Lake Inari

 

جزایر لوفوتن در نروژ (Lofoten Islands)

 در قلب مدار قطبی، جزایر Lofoten واقع شده است که یک مقصد گردشگری رویایی برای طبیعت گردان و کسانی است که از ماجراجویی در یک فضای دست نخورده و محیط منحصر به فرد لذت می‌برند.بهترین زمان برای بازدید از این جزایر، در فاصله میان ماه‌های می و جولای (اردیبهشت تا تیر) است. در این زمان می‌توانید از آفتاب نسبتا گرم قطبی باشید. علاوه بر این برای دیدن آسمان تاریک و رقص نورهای قطبی باید در اواسط ماه زمستان به این منطقه بیایید.

کوهستان‌های زیبای این جزیره و آب‌های کریستالی و روشن اطراف آن خانه جمع بزرگی از پرندگان و حیات‌وحش دریایی است، در حالی که سواحل آن از بهترین آب‌های نیمکره شمالی برای موج‌سواری هستند. اگر به این مقصد سفر کردید حتما به خاطر داشته باشید که به روستاهای ماهیگیری زیبا و بناهای باستانی متعلق به دوره وایکینگ‌ها بروید تا عکس‌هایی خارق العاده و باورنکردنی بگیرید.

 

 ۱۰ ساحل عجیب دنیا ، از شن‌های سیاه تا ساحل ناپدید شونده 

Lofoten Islands

 

جزیره شتلند، اینست در اسکاتلند (unst shetland isles)

شمالی‌ترین جزیره اشغال شده از جزایر بریتانیا، اینست یک مکان ناهموار و  متلاطم است؛ جایی که دریاها به صخره‌های با شکوه Muckle Flugga برخورد می‌کنند. منطقه Muckle flugga یک پناگاه امن برای پرندگان خاص منطقه در دوره جفت‌گیری‌شان است.

باستان‌شناسان با بررسی عمیق تاریخ وایکینگ‌ها، خانه‌های بزرگ و قبرستان‌هایی کشف کردند که گذشته ارزشمند اسکاندیناوی را به شما نشان می‌دهد. این جزیره از قله‌های بلند، آبدره‌های عمیق و روستاهای بی‌نقص ساخته شده است و به دلیل زیبایی که دارد بسیار معروف شده است.

این منطقه جایی است که قدرت طبیعت به وضوح بر توانایی‌های بشر چیره شده است. کافی است به عقاب‌های دریایی که به سمت آسمان اوج می‌گیرند، نگاه کنید تا از قدرت طبیعت آگاه شوید. مجمع الجزایر نروژ به طور باور نکردنی در تابستان گرم است؛ هنگامی که خورشید به دلیل موقعیت شمالی این جزیره غروب نمی‌کند یا بهتر است بگوییم که غروب خورشید قابل دیدن نیست.

 

 شگفت‌انگیزترین غارشهرهای دنیا 

Shetland Isles

 

ساحل پروتاراس در قبرس (Protaras Beach in Cyprus)

اگر طرفدار استراحت در ساحلی آرام، آب تنی و حمام آفتاب هستید، حتما سری به تفریحگاه ساحلی پروتاراس بزنید. در ساحل اصلی پروتاراس می‌توانید در آب‌های مدیترانه شنا کنید، غروب زیبا و پیوستن خورشید به دریا را تماشا کنید، نوشیدنی بخورید و از بهشت اطراف خود لذت ببرید.

در این ساحل ماسه‌ای تمیز می‌توانید شنا کنید، از امکانات تفریحی ساحلی و یا ورزش‌های ساحلی لذت ببرید، قایق سواری کنید، به تورهای غواصی بپیوندید و یا بر تخت‌های ساحلی دراز بکشید و استراحت کنید. پارک حفاظت شده کاپ گرکو (Cape Greco) نیز در همین منطقه واقع شده است. یک پارک ملی ارزشمند که هم برای پیک نیک فضای مناسبی در اختیارتان خواهد گذاشت و هم فرصتی برای طبیعت گردی و لذت بردن از تماشای گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری این منطقه خواهید داشت.

 

 تور قبرس، سفری رویایی برای کسانی که عاشق غواصی هستند 

Protaras Beach

 

زاگوری در یونان (Zagori)

در حالی که جزایر یونان به خاطر زیبایی که دارند مورد ستایش قرار میگیرند، جذابیت سرزمین‌های اصلی یونان به راحتی نادیده گرفته شده است. اما اگر می‌خواهید از این کشور زیبا بازدید کنید، خوب است بدانید که یکی از باشکوه‌ترین رشته کوه‌های اروپا درست در همین کشور و در منطقه زاگوری در اپیروس واقع شده است.

زاگوری در شمال غربی یونان در اپیروس در منطقه کوهستانی پیندوس واقع شده است و طبیعت بسیار زیبا و پارک ملی است. این منطقه نزدیک به پنجاه روستا را در خود جای داده است. روستاهایی که با امکانات مدرن و مناسب به یکدیگر متصل شده‌اند و شما به راحتی می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

 

Zagori

 

برای لذت بردن تمام عیار از این منطقه می‌توانید با تورهای پیاده روی راهی ویکوس گورج ( Vikos Gorge) شوید. در حالی که قله پر برف آستراکا (Astrakas) یک منظره تماشایی است حتی اگر در تابستان یا بهار به این منطقه سفر کرده باشید. مراقب پل‌های سنگی زاگوری باشید. پل سنگی منحنی قرن هجدهمی این منطقه هنوز هم پابر جاست.

۲۱ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران