سفرهای خانوادگی به زیباترین سواحل ایران

اخبار
سفرهای خانوادگی به زیباترین سواحل ایران

سواحل مهم‌ترین نقش را در گردشگری تابستانه برای نقاط مختلف دنیا بازی می‌کنند. مردم دوست دارند در هوای گرم به سمت سواحل بروند و روزهای داغ و آفتابی را روی شن‌های ساحلی سپری کنند. خوشبختانه شمال و جنوب ایران با سواحل زیبا محاصره شده که از آن‌ها بی‌‌خبر هم نیستیم. با این همه بیشتر سفرهای ساحلی به سمت شمال کشور اتفاق می‌افتد و سهم دیگر نواحی در میان خیلی کم‌تر است. از سواحل زیبای دریای خزر گرفته تا خلیج همیشه فارس ۴.۴۰۰ کیلومتر خط ساحلی در ایران وجود دارد که ما بهترین انتخاب‌ها را در اینجا برای سفر تابستانی شما بررسی خواهیم کرد.

 

ساحل بانوان

ساحل بانوان در جزیره کیش اولین جای ایران است که به طور خاص به خانوم‌ها اختصاص داده شد. از آنجایی که زنان در باقی سواحل نمی‌توانند وارد آب شوند در این ساحل حفاظت شده زنان می‌توانند آزادانه وارد آب شوند، شنا کنند و یا حمام آفتاب بگیرند. اگر تصمیم دارید با تور کیش به این جزیره زیبا بروید حتما به این ساحل سر بزنید و وارد آب شوید و از زندگی مرجانی اقیانوسی دیدن کنید. حمام آفتاب بگیرید و اگر دوست داشتید می‌توانید ماساژ هم دریافت کنید. البته همانطور که انتظارش را دارید عکاسی در این محوطه ممنوع بوده و جلوی ورودی گوشی از شما گرفته می‌شود.

 

۷ تفریح رمانتیک برای خاطره‌سازی در کیش

 

 ساحل بانوان

 

 

آدرس: ایران، هرمزگان، کیش

 

ساحل مرجان

ساحل مرجان یکی دیگر از سواحل برجسته کیش است که با ماسه‌های سفید و درخشان پودری و خطی از درختان سرسبز نخل فرصت به شدت جذاب و زیبایی را برای پیاده‌روی در اختیار شما قرار می‌دهد. اطراف این ساحل با آب‌های آبی اقیانوسی و خطه دیدنی خشکی پر شده که فرصت خوبی برای گشت و گذارهای ساحلی فراهم می‌آورد. همانطور که می‌دانید کیش تابستان‌های به شدت داغی را تجربه می‌کند بنابراین اگر می‌خواهید به سفری خانوادگی همراه بچه‌ها بروید شاید بد نباشد پاییز و بهار را برای رفتن مد نظر داشته باشید.

 

 

 ساحل مرجان

 

 

آدرس: ایران، هرمزگان، کیش، مسیر دوچرخه‌سواری

تلفن: +987644422121

 

ساحل زیتون

ساحل زیتون که بخشی از پارک زیتون است با مدرسه غواصی موجو در آن یکی از بهترین سواحل برای انجام فعالیت‌های آبی و تفریحی است. رستوران‌های اطراف منطقه نیز غذاهای دریایی جذابی همچون خوراک هشت‌پا و میگو را که با ادویه‌های محلی همچون زردچوبه، گل میخک و گل رز طعم‌دار شده‌اند عرضه می‌کند. احتمالا در فهرست غذاهای این رستوران‌ها عناوینی را بتوانید پیدا کنید که در رستوران‌های کشور معمول نیستند. برخی از این سالن‌های غذاخوری اجرای موسیقی زنده هم دارند که لذت غذا خوردن در آن‌ها را دوچندان می‌کند. با رفتن به این ساحل و مکاناتی که در اختیار شما قرار داده می‌شود می‌توانید ماجراجویی تمام کمالی را برنامه‌ریزی کنید و در صورت گرسنگی به یکی از همین رستوران‌ها پنهان ببرید.

 

 ۴ جزیره زیبای اطراف قشم

 

 ساحل زیتون

 

 

آدرس: ایران، قشم، جاده دریا 

 

ساحل گیسوم

ساحل گیسوم در استان گیلان از سواحل حاشیه دریای خزر با شن و ماسه سیاه است. این ساحل سرسبز برای مردم خسته از زندگی ماشینی تعطیلات آرامش‌بخشی را به ارمغان می‌آورد. این ساحل برای تفریحات آبی همچون قایق‌سواری و یا جت اسکی سواری بسیار مناسب است و تابستان‌ها بازار این ورزش‌ها به شدت داغ می‌شود. به جز ساحل گیسوم، جنگل گیسوم هم جایی مناسب برای گشت و گذارهای خانوادگی و پیک‌نیک محسوب می‌شود. فراموش نکنید که در انتهای جنگل از مسجد هزارساله سفید هم دیدن کنید.

 

 

 ساحل گیسوم

 

 

آدرس: ایران، گیلان، ۵ کیلومتری پره‌سر

 

ساحل بندرعباس

در قسمت جنوبی ایران، ساحل بندر عباس جایی‌ست که می‌توانید روی ماسه‌های نرم و درخشانش یک پیاده‌روی طولانی را تجربه کنید. این ویژگی فرصت خوبی را به خانواده‌های دارای فرزند می‌دهد که بتوانند از قلعه‌سازی روی ماسه‌ها لذت ببرند. برعکس سواحل شمالی کشور، بهترین زمان برای سفر به ساحل بند عباس پاییز و زمستان است که دمای هوا به ۲۴ درجه سانتیگراد می‌رسد. اگر می‌خواهید از ساحل و شنا در آب لذت ببرید احتمالا شهریور ماه زمان خوبی برای این فعالیت‌ها باشد. شما می‌توانید در سفر به اینجا در هتل‌های مدرن و استخردار اقامت کنید و به گشت و گذار و کاوش در منطقه هم بپردازید.

 

راهنمای سفر به قشم، بزرگترین جزیره خلیج فارس

 

ساحل بندرعباس 

 

 

آدرس: ایران، هرمزگان، بندر عباس

 

ساحل ریشهر

ساحل ریشهر در بوشهر، و در نزدیکی شهرهای بزرگی همچون آبادان و شیراز واقع شده است. با توجه به موقعیت قرارگیری ساحل بین شهرهای بزرگ مردم این مناطق برای تعطیلات برنامه سفر به این ساحل را می‌گذارند. به علاوه مسافرات خارجی از کشورهای کویت و بحرین نیز به این ساحل علاقه زیادی دارند. ریشهر ساحلی ماسه‌ای، شگفت‌انگیز و صخره‌ای‌ست که باعث می‌شود منظره‌ای خیره‌کننده و پوستری از خودش نشان دهد. شما در این ساحل می‌توانید به قایق‌سواری بپردازید و غروب نفسگیر آفتاب را از روی ماسه‌هایش به تماشا بنشینید. بین اواخر شهریور و اوایل مهر دمای هوا تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد است که برای سفر مناسب به نظر می‌رسد.

 

 

 ساحل ریشهر

 

 

آدرس: ایران، بوشهر، بوشهر

۱۵ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران