۱۳ مقصد عالی برای سفرهای خانوادگی با کودکان

اخبار
۱۳ مقصد عالی برای سفرهای خانوادگی با کودکان

سفرهای خانوادگی که معمولا همراه با افراد کوچک‌تر و خردسال همراه است همیشه دغدغه‌ها و مسائل خاص خودش را دارد. در حالی که بزرگ‌ترها به دنبال راهی برای استراحت و خوش گذرانی هستند باید به فکر آرامش و آسایش بچه‌ها هم باشند در واقع شاید در خیلی موارد راحتی این موجودات کوچک و دوست داشتنی را مقدم بر سایر چیزها دانست. بنابراین اگر قرار از بهترین مقاصد دنیا یکی را برای سفر برنامه ریزی کنید اصلا باید به کجا بروید؟ اگر هنوز نمی‌دانید برای تعطیلات بهاری یا تابستانی پیش رو به کجاها همراه خانواده سفر کنید ادامه مطلب ما را تا انتها دنبال کنید.

 

اسلوونی، ماریبور

اسلوونی کشوری کوچک اما درخشان به خصوص برای سفرهای خانوادگی است. یک ماشین کرایه کنید و از پایتخت به سمت شمال به ماریبور بروید، شهری جمع و جور که فقط یک سنگ از سرگرمی‌های فعال مناسب برای همه سنین فاصله دارد. قایق‌رانی در رودخانه دراوا در تابستان و اسکی در استراحتگاه نزدیک پوهرجه در زمستان وجود دارد. در بهار، توچال توباگان را امتحان کنید که می‌توانید با سرعت ۴۰ مایل در ساعت در پیست‌های اسکی حرکت کنید.

 

کاستاریکا، ذخیره طبیعی رزروا مونته‌ورده

کاستاریکا مقصدی پیشرو در جهان برای گردشگری اکوتوریسم و ماجراجویی است که منطقه مونته‌ورده یکی از نمونه‌های برجسته آن محسوب می‌شود. تقریبا نیمی از منطقه حفاظت شده به عنوان Bosque Eternal de los Niños (جنگل ابدی کودکان)، بخش عظیمی از جنگل‌های ابری سرسبز، جنگل‌های بارانی و جنگل‌های همیشه سبز کوهستانی با مسیرهای پیاده‌روی و پر از فرصت‌های مشاهده حیات وحش محافظت می‌شود. همانطور که انتظار دارید، فعالیت‌های زیادی در فضای باز از جمله پیاده روی، کمپینگ، زیپ لاین، تورهای طناب نوردی و اسب سواری در اینجا وجود دارد ذخیره‌گاه زیستی جنگل ابری مونته‌ورده در نزدیکی، جنگل‌های بکر و فعالیت‌های ماجراجویانه‌تری را ارائه می‌دهد، در حالی که رزروا سانتا النا حتی مسیرهای مناسب برای صندلی‌ ویلچر هم دارد.

 

سفر به شهرهای برتر آسیایی

اندونزی، جزایر بالی و گیلی

فرهنگ مسحور کننده در سفر به تور بالی و مناظر گرمسیری خیره کننده برای داشتن هر خانواده‌ای کافی است. اما فعالیت‌های مختلف برای سرگرم کردن بچه‌ها کم نیست، از جنگل میمون‌های اوبود و نمایش عروسکی سایه‌ها گرفته تا شنای آبشار در گیتگیت و تماشای دلفین‌ها در ساحل شمالی بالی. زمانی که زمان آرامش فرا می رسد، جزایر زیبای گیلی با قایق سواری کوتاهی فاصله دارند. با ماسه‌های سفید و آب‌های ساکن، گیلی ایر مکان مناسبی برای لذت بردن از سرعت غیرقابل مقاومت زندگی جزیره است، اما لاک‌پشت‌های گیلی منو قطعا ارزش یک سفر یک روزه را دارد.

هند، کرالا

کرالا تجربه تور هند را به سبک قابل کنترل‌تری برای خانواده‌هایی که با نوزادان یا کودکان کوچک سفر می‌کنند ارائه می‌دهد. از فورت کوچین جذاب، محله‌ای کوچک و خنک از کوچی با هتل‌ها و رستوران‌های خوب شروع کنید. در یک سفر یک روزه از اینجا به راحتی می‌توان به آب‌های خلوت آرام دسترسی داشت، اما اگر می‌خواهید یک شب در امتداد آبراه‌های آرام با قایق‌های چوبی و برگ‌های نخل بمانید، از Alappuzha (Alleppey) یا Kumbakonam شروع کنید. بچه‌ها همچنین عاشق پارک‌های ملی این ایالت هستند، که با فیل‌ها در پناهگاه حیات وحش پریار، و برای نوجوانان رفتینگ بامبو ارائه می‌دهد.

 

معرفی زیباترین سواحل آسیا

کوبا، هاوانا

فراتر از تجربه عظمت محو این شهر هیجان انگیز، هاوانا مکان‌های زیادی برای رفتن با بچه‌ها دارد. یک گشت و گذار در ساختمان چهار طبقه افلاک نما شما را به اتاقی راهنمایی می‌کند که سفری را در کیهان برای‌تان تدارک دیده، از بیگ بنگ (با نمایشگر نور و صدا) به بعد تاریخ جهان به زیبایی برای‌تان نمایش داده می‌شود. پارک Almendares، علاوه بر این که فضای سبز خوبی دارد، مکانی عالی برای پیک نیک هم بوده و فعالیت‌های جذابی مانند قایق پارویی روی رودخانه و گلف را ارائه می‌دهد.

کنیا، نایروبی

در ظاهر، این شهر وسیع به نظر یکی از معقول‌ترین مکا‌ها برای رفتن با بچه‌ها نیست. اما نایروبی به چند جاذبه فوق العاده مناسب برای کودکان دسترسی دارد. پارک ملی نایروبی، جایی که شیرها، پلنگ‌ها، زرافه‌ها و گورخرها در چشم‌انداز شهر آزادانه پرسه می‌زنند، بهترین سفر یک روزه برای تماشای حیات وحش است. برای تجربه عملی‌تر، مرکز زرافه‌ها را امتحان کنید که در آن می‌توانید به این جانوران زیبا و گردن دراز غذا بدهید، یا صندوق حیات وحش دیوید شلدریک که در آن فیل‌های یتیم بازپروری شده و برای زندگی در طبیعت آماده می‌شوند.

 

جذاب‌ترین زیپلاین‌های دنیا

ترکیه، آنتالیا

آنتالیا، در جنوب ترکیه، مملو از فعالیت‌هایی است که کل خانواده را سرگرم می‌کند. پشت ساحل کنییالتی آکواریوم آنتالیا (کامل با سینمای ۴ بعدی)، پارک وحش (مخصوص حشرات و خزندگان) و برای زمانی که بچه‌ها واقعا نمی‌توانند گرما را تحمل کنند یک پارک برفی سرپوشیده وجود دارد. یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی این شهر، آنتالیا مینی‌سیتی است که در مقیاس ۱:۲۵ برخی از نمادی‌ترین مکان‌های دیدنی ترکیه را بازسازی می‌کند. موزه اسباب‌بازی در بندر آنتالیا نیز فرصتی برای گشت و فرار از تابش آبش آفتاب ساحلی را فراهم می‌آورد. اما اگر همچنان از مشتاقان ساحل هستید طیف وسیعی از بازی‌ها و فعالیت‌ها برای شما و فرزندان‌تان در سواحل آنتالیا وجود دارد. روی شن‌های گرم دراز بکشید، در آب‌های شفاف آبی شنا کنید، و به کارهای هیجانی‌تر مثل قایق سواری، جت اسکی سواری، اسنورکلینگ و غواصی بپردازید. همچنین پارهای آبی و هتل‌های خانوادگی که دارای استخر مخصوص کودکان، زمین بازی و امکانات ویژه‌ای هستند، اقامتی بی‌نظیر را برای شما و فرزندن‌تان در تور آنتالیا فراهم می‌آورند.

ویتنام، هانوی

پایتخت باشکوه ویتنام مکانی عالی برای تعطیلات خانوادگی ارزان قیمت است. هانوی که به خاطر فرهنگ رنگارنگ و غنی شهرت دارد، سرشار از گزینه‌های تفریحی و سرگرمی در تور ویتنام است. مهم‌تر از همه، کاوش در هانوی با جوانان بسیار سرگرم کننده و آن را به یکی از بهترین مقاصد تعطیلات برای کودکان تبدیل می‌کند. می‌توانید از معبد ادبیات دیدن کنید، رقص‌های شگفت‌انگیز عروسک‌های آب را تماشا کنید، در کلاس سفال‌گری شرکت کنید، خرید کنید، و می‌توانید مطمئن باشید که پایتان تا شب حسابی در خواهد گرفت. کودکانی که به غذا علاقه دارند از شرکت در کلاس آشپزی ویتنامی نیز لذت خواهند برد! هانوی فعالیت‌های کافی برای پر کردن وقت شما برای یک تعطیلات عالی دو هفته‌ای دارد و همچنین شهری زیبا برای قدم زدن آرام در اطراف است، حتی زمانی که هیچ برنامه‌ای برای برنامه سفر روزانه خود ندارید.

ایتالیا، پولیا

پولیا در پاشنه چکمه نقشه ایتالیا، یک انتخاب عالی برای تعطیلات خانوادگی در زیر نور خورشید است. با سواحل بکر بدون پایان، شبه جزیره سالنتو شدت مقصدی برجسته است. شهر ساحلی اوترانتو با قلعه هولناکش پایگاه جذابی برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند. حومه شهر نیز جذابیت‌های خود را دارد، به ویژه بچه‌ها از دیدن ترولی‌های افسانه‌ای این خانه‌های سنگ آهکی به اندازه کوچک با سقف‌های مخروطی که در سراسر منطقه پراکنده شده‌اند، لذت خواهند برد. برای دیدن شهری پر از ترولی، به آلبروبلو که به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده بروید حتی می‌توانید برای سرگرمی بیشتر، یک شب را در آن بگذرانید.

 

۲۰ نقطه زیبا در فصل بهار

انگلستان، وست میدلندز

میدلندز انگلستان شاید مقصد آنچنان مشهوری برای تعطیلات خانوادگی در بریتانیا نباشد، اما این منطقه مکان‌های بسیار خوبی برای رفتن با بچه‌ها دارد. می‌توانید بازی‌های جذابی را در پارک سافاری وست میدلندز پیدا کنید، یا از موزه زندگی بلک کانتری در دادلی دیدن کنید و به سال‌های ۱۹۳۰ برگردید، و بهترین چیپس‌های سرخ‌شده در گوشت گاو را که تا کنون چشیده‌اید امتحان کنید. سپس بیرمنگام، که دارای یک مرکز زندگی دریایی عالی  برای بازدید انتخاب خوبی است، و راه آهن بخار Severn Valley را فراموش نکنیم که بین Kidderminster و Bridgnorth حرکت می‌کند.

تایلند، کوه سامویی

کو سامویی دومین جزیره بزرگ تایلند است که دارای سواحل زیبا، جنگل‌های بارانی کوهستانی، فعالیت‌های ماجراجویانه و استراحتگاه‌های مجلل است، مکانی رویایی برای کسانی است که از فضای باز و طبیعت لذت می‌برند. از ساحل شلوغ چاونگ گرفته تا بهشت ​​ساحلی استوایی مائنام و پارک‌های موضوعی هیجان‌انگیز، مکانی برای همه افراد از هر گروه سنی و علاقه‌مندی در کوه سامویی زیبا وجود دارد. هنگام برنامه ریزی برای تعطیلات به تور سامویی، پارک آبی هیجان انگیز سامویی را برای فعالیت‌های آبی سرگرم کننده از دست ندهید. این پارک از وسایل شناور بادی با اشکال و اندازه‌های مختلف مانند اهرام، پل‌ها، ترامپولین‌ها و غیره ساخته شده و یک زمین بازی مملو از سرگرمی را برای بزرگسالان و کودکان ارائه می‌دهد. آکوا پارک سامویی مکان مناسبی برای گذراندن بعد از ظهر در کنار خانواده خود است. یکی دیگر از گزینه‌های پارک آبی، پارک آبی Pink Elephant Samui است، یک جاذبه بزرگ و مدرن در نزدیکی مائنام است. این پارک دارای مجموعه‌ای از وسایل سواری با کیفیت بالا و امکاناتی مانند سرسره با سرعت ۱۲ متری و سرسره کاسه‌ای برای جویندگان هیجان است که تضمین کننده یک روز مفرح در محیطی امن برای کل خانواده است.

آمریکا، فلورادو

فلورادو را نمی‌توان به خاطر پارک‌های موضوعی نادیده گرفت حتی اگر پارک بازی اورلاندو را در ذهن نداشته باشید باز هم مقصدی قابل توجه است. در شمال شرقی می‌توانید در ساحل در دایتونا رانندگی کنید، یا با تجربه پرتاب شاتل در مجتمع مرکز فضایی کندی شهامت‌تان را محک بزنید. توجه کنید که قبل از رفتن به این مجتمع حتما برای شاتل رزرو کنید.

 

برترین پارک‌های ملی در دنیا

کانادا، تورنتو

تورنتو پر از فعالیت‌های مناسب برای کودکان است، از هیجان‌های ارزان‌قیمت شگفت‌انگیز در خط افق شیک و عبور از شهر در یک تراموا، تا خرید بلیط برای صعود از برج معروف CN و دیدن استخوان‌های دایناسور و لباس‌های سر بومی کانادایی در ROM (موزه سلطنتی انتاریو) انتخاب‌های فراوانی در این شهر وجود دارد. برای استفاده حداکثری از زمان خود در تورنتو، سعی کنید بلیط ورود را از قبل رزرو کنید. محله چینی‌ها و بازار کنزینگتون در نزدیکی آن منطقه‌ای عالی برای گشت و گذار هستند، و جزایر تورنتو فقط نیز که با یک کشتی سواری در دسترس قرار می‌گیرند دنیایی جدا از شلوغی شهر ارائه می‌دهند.

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران