بهترین سواحل خاورمیانه برای سفرهای درون منطقه‌ای به یادماندنی

اخبار
بهترین سواحل خاورمیانه برای سفرهای درون منطقه‌ای به یادماندنی

ما به واسطه زندگی در خاورمیانه بیشتر با جو منطقه آشنا هستیم اما با توجه به اخباری که روزانه از کشورهای این نواحی در دنیا منتشر می‌شود، کم‌تر کسی به این فکر می‌افتد که خاورمیانه هم دارای سواحلی ماسه‌ای و زیبا است. به علاوه وقتی صحبت از خاورمیانه می‌شود اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند بیابان‌های سوزان با ریگ‌های روان و شترهایی در حال حرکت است. اکثر مسافران حتی نمی‌دانند خاورمیانه چه سواحل زیبایی را در خود پنهان کرده است.

 

 

عمان، ساحل صدف

عمان در کل میزبان حدود ۲۷۳۶ کیلومتر خط ساحلی است که در میان آن‌ها ساحل صدف از شناخته‌ شده‌ترین و بهترین آن‌ها محسوب می‌شود. به علاوه این منطقه دارای برخی از صدف‌های مرجانی چشمگیری است که نظیرش در شمال شرقی استرالیا پیدا می‌شوند. یکی از بهترین فعالیت‌هایی که می‌توانید در این ساحل انجام دهید غواصی و بازدید از دنیای شگفت‌انگیز و چشمگیر زیر آب است. در مجموع می‌توان گفت سواحل عمان در اغلب مواقع تمیز و دلنشین هستند. شما می‌توانید یک روز کامل را در این سواحل بمانید و از امکانات و ویژگی‌های آن بهره ببرید.

 

۵ اپلیکیشنی که باید در سفر به شهرهای ساحلی استفاده کنید 

 

 

 ساحل صدف

 

 

ترکیه، اوابوکو

ترکیه به عنوان کشوری آسیایی اروپایی، یکی از محبوب‌ترین مقاصد اروپای شرقی محسوب می‌شود که سالانه گردشگران زیادی با تور آنتالیا و یا تور کوش آداسی به سواحل آن سفر می‌کنند. اوابوکو ساحلی در شبه شهر Datça است که چشم گردشگران را به سوی خود می‌کشاند. این خط ساحلی دارای سه خلیج کوچک اما به شدت زیبا است، از همان مدل‌هایی که در داستان پریان راجبش خوانده‌اید! دورتا دور این ساحل را درختان جنگل‌های مخروطی پوشانده‌اند به طوری ساحل حالتی خصوصی و دنج به خودش گرفته است. برای افرادی که به دنبال فرار از شلوغی به جایی آرام و دنج هستند این خط ساحلی بسیار دل‌انگیز خواهد بود.

 

 ۸ ساحل زیبای آنتالیا؛ نگین توریستی دریای مدیترانه 

 

 

 اوابوکو

 

 

لبنان، دامور

البته که این ساحل را بیشتر به ورزش‌های زمستانی و مسابقاتی که میزبانی می‌کند می‌شناسند اما در تابستان‌ها هم می‌توان با نگاهی ویژه به عنوان مقصدی زیبا و جذاب با ویژگی‌های منحصر به فردش در نظر گرفت. به طور کلی سواحل کشور ارائه دهنده فرهنگ مردم بوده و به شما فرصت آشنایی بهتر با آن‌ها را می‌دهد. شما می‌توانید به این سواحل بروید و شب زنده‌داری به شیوه بیروت را تجربه کنید. مخصوصا محدوده ۲۲۵ کیلومتری مدیترانه‌ای به خاطر داشتن آب‌های آرام و تمیز محل تجمع مردم و گردشگران است. شما می‌توانید با سپری کردن غروب در این سواحل از موسیقی زنده و تفریحات ساحلی بهره ببرید.

 

 

دامور

 

 

دبی، ساحل کایت

ساحل کایت با داشتم ماسه‌های سفید درخشان، آب‌های آبی و تمیز و امکانات رفاهی همچون انواع فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و غرفه‌های غذای خیابانی یکی از بهترین سواحل تفریحی دبی برای خانواده‌ها و کودکان شناخته می‌شود. شما می‌توانید از این غرفه‌های غذا، فست فود و بستنی تهیه کنید و اجازه بدهید تا بچه‌ها در زمین اسکیت بازی کنند. به علاوه با کمک به آن‌ها می‌توانید بادبادک هوا دهید و عکس‌های خانوادگی دست جمعی بگیرید. در حالی که امکانات تفریحی برای بچه‌ها کم نیست، شما هم می‌توانید کایت سورف سواری، بادسواری و چتربازی کنید و از تفریحاتی که ساحل برایتان در نظر گرفته لذت ببرید.

 

 ۱۰ طبیعت زیبا و جذاب امارات که گردشگران دبی را بی‌تاب سفر به خود می‌کنند 

 

 

ساحل کایت

 

 

مصر، مارسا الام

مارسا الام که با پروازی کوتاه و نیم ساعتی از قاهره به راحتی در دسترس شما قرار دارد یکی از بهترین سواحل دنیا شمرده می‌شود. در حقیقت طی یک نظر سنجی‌ که بر روی سایت شناخته شده تریپ ادویزور صورت گرفت این ساحل هم رده بهترین سواحل دنیا جایی که بورا بورا و مالدیو قرار دارند، جای گرفت. به همین دلیل است که گردشگران خارجی در طول تابستان برای فعالیت‌های آبی مثل شنا و غواصی به این ساحل می‌روند تا ضمن تعطیلاتی جذاب، اقامتی ارزان را تجربه کرده باشند.

 

 

مارسا الام

 

 

مراکش، ساحل بهشت

یکی از بهترین گزینه‌هایی که گردشگران برای سفری تابستانی آن را در نظر می‌گیرند، مراکش است. مراکشی‌ها مردمی خونگرم و مهربان هستند که نسبت به مسافران رفتاری به شدت منعطف و صبور دارند. همین ویژگی اخلاقی باعث شده تا به عنوان مقصدی محبوب همیشه میزبان جمعیت گردشگران باشد. با این همه ساحل بهشت واقع در جزیره Asilah در اقیانوس اطلس یکی از سواحل نسبتا آرامی است که می‌توانید برای استراحت و تفریح به آن بروید. آب این منطقه آبی و تمیز بوده و از نقاط مناسب ورزش‌های آبی هم محسوب می‌شود. شما می‌توانید در این ساحل به قدم زنی، حمام آفتاب، شنا و غواصی و تماشای غروب دل انگیز آفتاب بپردازید.

 

 

ساحل بهشت

 

 

ترکیه، الودز

در بخشی که دریای دریای مدیترانه و اژه به یکدیگر می‌رسند، ساحل الودز به عنوان یکی از ۵ ساحل برتر دنیا قرار گرفته است. ناحیه ساحلی Turquoise که در قسمت جنوب غربی ترکیه واقع شده است، با داشتن آب‌های آبی، تمیز و زلال، همینطور جنگل‌های سرسبزی که دور تا دور آن را احاطه کرده‌اند و از آن، جایی دنج و مخفی ساخته‌اند، نه تنها به عنوان مقصدی جذاب در ترکیه بلکه در سراسر منطقه محسوب می‌شود. برای داشتن تعطیلاتی رویایی اصلا لازم نیست فکر رفتن تا دریای کارائیب باشید.تور ترکیه در همسایگی شماست.

 

 معرفی ۷ ساحل برتر ترکیه برای خنک شدن در تابستان داغ 

 

 

الودز

۰۸ شهریور ۱۳۹۷

نظرات کاربران