سفری شگفت‌انگیز به ارزان‌ترین کشورهای آسیا

اطلاعات مفید
سفری شگفت‌انگیز به ارزان‌ترین کشورهای آسیا

آسیا به عنوان بزرگ‌ترین قاره این سیاره آبی پر از جاذبه‌های دیدنی مختلف و جذاب است. کشورهای مختلف، فرهنگ‌ها و غذاهای بومی مختلف، همه و همه در کنار هم مجموعه‌ای کامل ارائه می‌دهد تا گردشگران سراسر دنیا را به سمت خود فرا بخواند. هزینه سفر مهم‌ترین بخش برنامه‌ریزی برای رفتن به جایی است. در واقع بودجه شما، رفتار شما را در سفر و گستره مقاصدی که می‌توانید سفر کنید را مشخص می‌کند. شما می‌توانید با رفتن به ارزان‌ترین کشورهای آسیا بدون صرفه جویی تعطیلات خوبی را سپری کنید. ما در اینجا ارزان‌ترین کشورهای آسیا را معرفی می‌کنیم.

 

بنگلادش

اگر به دنبال جایی زیبا اما ارزان می‌گردید تا بتوانید با دست بازتری به تفریح بپردازید بنگلادش جایی‌ست که باید به آن بروید. به علاوه بنگلادش میزبان سانداربان‌، بزرگ‌ترین جنگل مانگروی دنیا است. معابد باستانی و ویرانه‌های تاریخی نیز از جاذبه‌های دیگر این کشور در کنار طبیعت فوق‌العاده‌اش برشمرده می‌شوند. شما می‌توانید در رستورانی ارزان از غذاهای خوشمزه‌ای با قیمت تقریبی تقریبا ۱.۸۰ دلار لذت ببرید و با تقریبا ۴۷.۴۰ دلار به تفریح بروید، در هتلی خوب اقامت کنید و به رستوران‌های معروف بروید. با این همه شما می‌توانید با ۱۸ دلار در روز هم به این کشور سفر کرده و از آن دیدن کنید.

 

سرگرم‌کننده‌ترین مقاصد آسیای برای خانواده‌ها

 

بنگلادش

 

 

گرجستان

این کشور کوهستانی با دشت‌های سرسبز وسیع و قله‌های مرتفع دیدنی یکی از مقاصد مقرون به صرفه آسیاست که با وجود توسعه یافتگی در دهه اخیر اما هنوز از سمت بیشتر گردشگران نادیده گرفته می‌شود. هزینه زندگی در گرجستان زیاد نیست و سرگرمی‌های ارزان هم از تنوع زیادی برخوردارند. با این همه می‌توانید فعالیت‌های لوکس‌تری مثل اسکی سواری هم انجام دهید. هزینه یک روز زندگی در گرجستان با حساب اقامت و غذا حدودا ۴۰ دلار می‌شود. ارزان‌ترین تخت خواب‌ها در اینجا شبی ۵ دلار بوده و گشتن در کشور با وسایل عمومی همچون ون ۸ دلار هزینه در برخواهد داشت.

 

بهترین کارهایی که باید در سفر با تور گرجستان انجام دهید

 

گرجستان

 

 

اندونزی

اندونزی کشوری مجمع‌الجزایری‌ست که زیبایی‌های گرمسیری آن از شمارش خارج هستند. شما در اینجا می‌توانید از غواصی و شنا در آب‌های آبی لذت ببرید و به پیاده‌روی و پیک‌نیک در جنگل‌های گرمسیری بروید. همانطور که می‌دانید هزینه‌ها در شهرها و مناطق مختلف با توجه به میزان توسعه یافتگی‌شان متفاوت هستند. مخصوصا این شرایط در جزایر قابل لمس‌تر است. مثلا جایی مثل بالی و لومبوک را هرگز نمی توان با جزیره‌ای دور افتاده و سنتی مقایسه کرد. در حالی که شاید نادر به نظر برسد اما بعضی جاها اقامت با شبی ۳ دلار و غذا با پرسی ۲ دلار ممکن است. اما به طور متوسط یک روز اقامت در اندونزی برای شمت ۳۰ دلار هزینه در بر خواهد داشت.

 

۷ مقصد خنک برای سفر در تابستان‌های داغ

 

اندونزی

 

 

هند

هند از بزرگ‌ترین کشورهای آسیا با جمعیتی میلیاردی یکی از مقاصد ارزان و مقرون به صرفه‌ای است که در خود مذاهب و معابد مختلف، فرهنگ‌های متنوع، جشن‌ها و فستیوال‌های تمام نشدنی، طبیعتی نفسگیر و خیلی موارد دیگر را میزبانی می‌کند. وقتی در منطقه گرمسیری و ساحلی گوا تفریح می‌کنید سخت بتوان مناطق کوهستانی و یخچال‌های طبیعی آن را تصور کرد. اقامت در خوابگاه‌های ارزان بین ۵ تا ۷ دلار هزینه بر می‌دارد و غذاهای خیابانی هندی هم به شدت ارزان هستند. شاید باورتان نشود اما تنها با ۸ دلار می‌توانید کل هند را با قطار بگردید و چیزهایی را تجربه کنید که حتی خوابشان را هم نمی‌دیدید. در مجموع اگر بخواهیم سفری معمولی با تور هند را محاسبه کنیم شما در اینجا برای یک روز چیزی کم‌تر از ۴۰ دلار هزینه خواهید داشت.

 

راهنمای اولین سفر به مثلث طلایی هند

 

هند

 

 

مالزی

مالزی کشوری چند ملیتی و چند فرهنگی است که با رشد چشمگیر زندگی مدرنیته انتظار می‌رود خیلی زود به یکی از برجسته‌ترین مقاصد آسیایی تبدیل شود. با این که گفتیم سرعت رشد کشور سریع است و این یعنی تورم روزافزون، اما هنوز مالزی کشوری ارزان و مقرون به صرفه است که رفتن به آن تجارب شگفت‌انگیزی را به زندگی شما اضافه می‌کند.غذاهای خیابانی با کیفیت در مالزی تا ۳ دلار در دسترس هستند. این در حالی‌ست که شما با شبی ۱۰ دلار می‌توانید اتاق خصوصی خودتان را هاستل‌ها داشته باشید. زندگی در جاهایی کوالالامپور یا لنکاوی که توریستی هستند حدود ۴۰ دلار در ازای هر روز است.

 

شش جاذبه گردشگری محبوب برای گردشگران تور لنکاوی

 

مالزی

 

 

ایران

ایران همیشه در فهرست کشورهای ارزان دنیا قرار داشته و حالا با افت شدید ارز ارز به یکی از پایین‌ترین جایگاه‌های خودش رسیده است. ایران پر از فرهنگ‌های رنگی مختلف، طبیعتی چهار فصل، دریا و کویر و جنگل و کوهستان در کنار هم و خرابه‌های باستانی همچون تخت جمشید و ارگ بم است. منتها سفر به ایران برای خیلی از گردشگران مشکل است زیرا ایران عضو بانک جهانی نبوده و استفاده از کارت‌های بین‌المللی ممکن نیست. برای همین توریست‌ها باید پول نقد زیادی را برای تمام سفرشان همراه داشته باشند و این مساوی با عدم امنیت است. با وجود نواسانات شدید ارزی ولی با ۸ دلار می‌توان شبی را هاستل‌ها سپری کرد. هزینه یک روز زندگی درایران را تا ۴۸ دلار محاسبه کرده‌اند.

 

 بهترین فصل برای سفری عالی به کیش کدام است؟

 

ایران

۱۳ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران