بهترین آتش‌بازی‌هایی که طول سال در جهان برپا می‌شود

سرگرمی و تفریح‌ها
بهترین آتش‌بازی‌هایی که طول سال در جهان برپا می‌شود

تاریخچه‌ی آتش بازی به سال‌های دور بر می‌گردد و این برنامه در جشن‌های مختلف مخصوصا در شرق دور انجام می‌شد. این روزها اما در سال نو یا جشن‌های مختلف، شهرهای متفاوتی در جهان برنامه‌های متنوعی به کار می‌بندند تا خاطره‌ای ماندگار در ذهن بینندگانشان ثبت کنند. حالا ما قصد داریم در این مقاله به معرفی برترین آتش‌بازی‌های دنیا برایتان بپردازیم.

 


۱- سال نوی میلادی


بندرگاه سیدنی، استرالیا


برای سال نوی میلادی می‌شد چندین نقطه مختلف را نام برد یا اصلا تمام مقاله را به آن اختصاص داد. از ساحل ریو تا آتش بازی و نورافشانی دبی. با این حساب اگر بخواهیم یکی را انتخاب کنیم، باید به بندرگاه سیدنی اشاره کرد که با آن منظره‌ی زیبا، هنگام آتش بازی، جلوه‌ای فوق‌العاده زیبا پیدا می‌کند. پل این بندرگاه جایی است که مردم گرد هم می‌آیند، در لحظه‌ی آخر شمارش معکوس می‌خوانند و به خیل فشفشه‌هایی که به هوا می‌روند نگاه می‌کنند. البته اگر بتوانید ترتیبی اتخاذ کرده و در چنین لحظه‌ی جادویی سوار بر قایق درون آب باشید که همه چیز زیباتر برایتان خواهد بود، اما در نهایت مناطق زیادی هستند که می‌توانید در آنجا بمانید و تمام نمایش را کامل ببینید و از آن لذت ببرید.

 

۱۲ ماه و ۱۲ فستیوال زیبا در سراسر جهان

 

 

 بندرگاه سیدنی

 


۲- روز باسیل


پاریس، فرانسه


روز ملی فرانسه یا روز باسیل در ۱۴ جولای هر سال برگزار می‌شود. در این روز بزرگ‌ترین رژه‌ی نظامی اروپا انجام می‌گیرد و در شب نیز، مردم پایتخت فرانسه در کنار مسافرانی که همیشه در این شهر هستند، گرد برج ایفل آمده و به یکی از باشکوه‌ترین آتش‌بازی‌ای سالانه در دنیا نگاه می‌کنند. این روز برای فرانسه نوعی سمبل برای انقلاب بزرگ این کشور به حساب آمده و آغازی بر تاریخ مردن این کشور است. به همین خاطر تا این حد برایشان ارزش داده و جشنی به این بزرگی برایش برگزار می‌کنند.

 

 

 بندرگاه سیدنی

 


۳- روز استقلال آمریکا


نیویورک، آمریکا


در آمریکا آتش‌بازی‌های بسیاری در این روز می‌شود. چهارم جولای که روزی خاص برای آمریکایی‌ها به حساب آمده و بسیاری از درگیری‌های این کشور به پایان رسید. اما در میان تمام این جشن‌ها و شادی‌های، آتش‌بازی نیویورک کاملا متفاوت است و اگر یک بار در آن شرکت کنید، به هیچ وجه آن را از یاد نخواهید برد. این نمایش بر روی رودخانه هادسون انجام می‌گیرد و در آن بیش از ۴۰ هزار نوع وسیله آتش‌بازی مختلف در آن استفاده می‌شود. این جشن آنقدر طول می‌کشد که آن را طولانی‌ترین آتش‌بازی در تمام جهان می‌نامند.

 

 با عجیب‌ترین فستیوال‌هایی که در آسیا برگزار می‌شوند آشنا شوید! 

 

 

روز استقلال آمریکا

 


۴- فستا دل ردنتوره


ونیز، ایتالیا


این جشن نیز هر ساله در جولای و در سومین هفته از این ماه در ونیز برگزار می‌شود. این جشن ابتدا به واسطه پایان یک بیماری بزرگ انجام می‌شد که طی آن بیش از ۵۰ هزار نفر در سال ۱۵۷۶ کشته شده بودند. اگر بتوانید در این روز خاص هتلی با یک بالکن عالی در خیابان مارک باسین اجره کنید، نمایشی بی‌نهایت زیبا را که ۴۵ دقیقه تا یک ساعت ادامه خواهد داشت، برایتان رایگان به نمایش در می‌آید. این آتش‌بازی در ساعات پایانی شب انجام شده و بعد از آن جمعیت به سمت لیدو می‌روند تا در آن جا، بعد از جشن و پایکوبی به انتظار طلوع خورشید بمانند.

 

 

 فستا دل ردنتوره

 


۵- لاس فالاس


والنسیا، اسپانیا


همانطور که از اسم این جشن پیداست، این مراسم مختص به آتش‌بازی بوده و برای چهار روز بین روزهای ۱۵ تا ۱۹ مارس انجام می‌گیرد. با اینکه مراسمات کوچک و بزرگ زیادی در طول این چهار روز برگزار می‌شود، اما اصلی‌ترین برنامه مربوط به بزرگ‌ترین و روشن‌ترین آتش‌بازی در آخرین شب این فستیوال است. اگر دراین روزها در والنسیا باشید، جدا از تماشای این آتش‌بازی هیجان انگیز و بزرگ، می‌توانید روزهای بسیار شادی را در این فستیوال طولانی و بزرگ در اسپانیا بگذرانید.

 

برترین آتش بازی‌های شب سال نوی میلادی در کجای دنیا برگزار می‌شود؟

 

 

فستا دل ردنتوره

 


۶- مسابقات ملی آتش‌بازی ملی در اوماگاری


اوماگاری، ژاپن


در کشوری مثل ژاپن که مردمش عاشق آتش‌بازی هستند، این برنامه‌ بزرگ‌ترین آتش‌بازی در تمام طول سال محسوب می‌شود! مراسمی که در چهارمین هفته از ماه آگوست انجام می‌شود و در آن ۳۰ هنرمند ژاپنی در زمینه آتش‌بازی با هم به رقابت می‌پردازند. رقابتی که بر روی رودخانه‌ی اومونوگاوا در شهر اوماگاری برگزار شده و در نتیجه آن شبی فوق‌العاده زیبا پدید می‌آید. مضاف بر این شب استثنایی و پر نور، روز مسابقه نیز جشن‌ها و مراسمات زیادی دراین منطقه برگزار می‌شود که خود بخشی از جذابیت حضور در اوماگاری در این روز به خصوص است.

 

 

 اوماگاری

 


۷- فستیوال بین‌المللی آتش‌بازی POSCO


پوهانگ، کره‌ جنوبی


کارخانه آهن و فولاد پوهانگ، جایی است که این فستیوال بزرگ در آن برگزار می‌شود و به همین دلیل به آن لقب "شهر نور و آتش" داده‌اند. در این فستیوال هنرمندانی که در زمینه آتش‌بازی فعالیت دارند، از سراسر جهان گرد هم آمده تا هر آنچه در چنته دارند را رو کنند. همین امر باعث می‌شود یکی از استثنایی‌ترین آتش‌بازی‌های سال در این نقطه از جهان صورت پذیرد. کل فستیوال ۹ روز ادامه داشته و هر سال در جولای برگزار می‌شود.

 

عاشقانه‌ترین شهرهای آسیا برای ماه‌ عسل رویایی با هر بودجه‌ای

 

 

 POSCO

 


۸- شب آتش‌بازی


انگلستان


واقعه‌ای تاریخی در رابطه با آتش‌سوزی پارلمان انگلستان در سال ۱۶۰۵، بهانه‌ای شد تا انگلستان هر ساله در پنجم نوامبر، آتش‌بازی برگزار کند. این مراسم در بخش‌هایی از انگلستان انجام می‌شود اما اصل ماجرا در Blackheath لندن خواهد بود که شما در کوچه و خیابان‌ها می‌توانید انواع آتش‌بازی‌های کوچک را مشاهده کنید. اما اصل ماجرا برنامه‌ی آتش‌بازی بزرگی است که در این شب انجام شده و شب را همچون روز روشن می‌کند.

 

 

 انگلستان

 


۹- سال نو چینی


پکن، چین


چینی‌ها از دیرباز به برگزار کردن مراسمات آتش‌بازی شهرت داشتند، اما سال‌ها بود که کشورهای دیگر بیشتر در زمینه آتش‌بازی‌های بزرگ معروف شده بودند و جایی برای چینی‌ها باقی نمانده بود. اما چند وقتی می‌شود دوباره سال نو چینی در پکن با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شده و آتش‌بازی‌های تایلند یا چند جای دیگر در این زمینه واقعا به چشم نمی‌آید. پکن در این روز همچون روز روشن شده و مراسم برای ساعت‌ها ادامه پیدا می‌کند.

 

 

پکن

۳۰ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران