زیباترین سواحل جهان

سرگرمی و تفریح‌ها
زیباترین سواحل جهان

با تمام زیبایی که مناطق کوهستانی، دشت‌های پر گل و صحراهای بزرگ دارند، اما سواحل زیبا همیشه دلیلی جذاب برای سفر هستند. مقاصد ساحلی همیشه بیشترین گردشگران را جذب می‌کنند و خیلی از توریست‌ها ترجیح می‌دهند، تعطیلات خود را زیر نور آفتاب و بر روی ماسه‌های نرم، آفتاب بگیرند. اما تنها رفتن به هر ساحلی جذاب نیست و باید به سراغ زیباترین‌ها رفت و تجربه‌ای به یاد ماندنی را در سفر کسب کرد. لیست امروز ما به زیباترین سواحل دنیا اختصاص دارد، جاهایی که چنین تجربه‌ای را برایتان به ارمغان خواهند آورد.

 

ساحل سائود (Saud) | لوزون، فیلیپین

اگر به دنبال ساحلی زیبا و آرامش بخش در جنوب شرق آسیا می‌گردید، جزیره‌ی لوزون گزینه‌ای عالی برای شماست. ساحل سائود در این جزیره، مکانی استثنایی به شمار می‌آید. آبی که به این ساحل می‌رسد کاملا شفاف و کریستالی بوده و به راحتی می‌توان ماهی‌ها را زیر آب تماشا کرد. فضای آرام ساحل نیز این امکان را به شما می‌دهد تا در بهترین شرایط ممکن آبتنی کنید و از فضای این مکان رویایی لذت ببرید. در تور فیلیپین، سواحل دیدنی زیادی پیش روی شماست که امکان بازدید از آن‌ها را خواهید داشت.

ساحل الافونیسی (Elafoniss)  |  کریت، یونان

محبوبیت ساحل الافونیسی به خاطر رنگ صورتی ماسه‌های آن است که احساسی عجیب را در بازدیدکنندگان از این محل ایجاد می‌کند. این ساحل در واقع یک جزیره‌ی کوچک است که تنها یک باریکه‌ی ماسه‌ای که در جزر به وجود می‌آید، آن‌جا را به کریت متصل می‌کند و در هنگام مد چند نزدیک به یک متر زیر آب می‌رود. اگر از این ساحل زیبا خوشتان آمد، در شمال کریت حتما به دیدن بالوس لاگون هم بروید.

 

میراث جهانی یونسکو در جنوب شرقی آسیا

ساحل نونگوی (Nungwi)  |  تانزانیا

این ساحل زیبا در یک دهکده ماهیگیری مخحبوب در جزیره زازیبار واقع شده و یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار معروف در تانزانیا به حساب می‌آید. زیبایی این ساحل به خاطر ماسه‌هایی است که از رسوب مرجان‌های دریایی به وجود آمده‌اند و رنگی درخشان و خاص دارند. این مکان جایی عالی برای شنا بوده، منظره‌ای زیبا در مقابل دارد و یک ترکیب شگفت‌انگیز را شکل داده است. ساحل نونگوی در نزدیکی خود چندین ریزورت لوکس را دیده و رستوران‌ها و کافه‌های متعددی در کنارش وجود دارد و همچنین می‌توانید، انواع تفریحات آبی را در آن‌جا امتحان کنید.

خلیج هانالی (Kauai)  |  کائوای، هاوایی

از گذشته‌های دور، خلیج هانالی به خاطر منظره‌ی جادویی‌اش، گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کرده است. ساحل زیبای این محل نیز به جذابیت این خلیج افزوده و یک نقاشی شگفت‌انگیز را شکل داده است. در بیشتر اوقات سال، خلیج هانالی برای آبتنی و گردش مناسب بوده و در زمستان نیز با موج‌های بلندی که در آن‌جا به ساحل می‌رسد، این محل به مکانی محبوب برای موج سواری بدل می‌شود.

 

سفر به زیباترین نقاط جنوب شرقی آسیا، ۲۰۲۲

ساحل کاپاکابانا (Copacabana)  | ریو دو ژانیرو، برزیل

احتمالا این مکان معروف‌ترین ساحل دنیا باشد. حدود 5 کیلومتر ساحل فوق‌العاده زیبا با ماسه‌های طلایی که در پشت سر خود یک پارک ساحلی بزرگ را می‌بیند و همیشه جمعیت بسیار زیادی از گردشگران در آن محل حضور دارند. این ساحل زیبا، آسمان خراش‌های بسیاری را در نزدیکی خود می‌بیند و هتل‌های بسیار زیادی با فاصله‌ی بسیار کم از آن‌جا ساخته شده‌اند. ساحل کاپاکابانا از جمله سواحل شلوغی است که در عین زیبایی منحصر به فردی نیز دارند.

ساحل پارک ملی کیپ لِ گراند (Cape Le Grand National Park)  |  غرب استرالیا

سواحل بسیار زیادی در استرالیا هستند که می‌توانند در لیست ما قرار بگیرند اما بهتر دیدیم مجموعه سواحل این پارک ملی را به شما معرفی کنیم که هر کدامشان با زیبایی وصف‌ناپذیری، زیبایی‌های واقعی استرالیا را برایتان به نمایش می‌گذارند. بازدید از خلیج هلفایر و خلیج لاکی را بیش از جاهای دیگر به شما پیشنهاد می‌کنیم که جدا از آب کریستالی و جذاب که در جاهای مختلف این پارک ملی نیز مشاهده خواهید کرد، دارای ماسه‌های سفید رنگ هستند.

 

بزرگترین فرودگاه‌های جهان را بشناسیم

ساحل کلیرواتر (Clearwater)  |  فلوریدا، آمریکا

بیش از ۲ هزار کیلومتر خط ساحلی فلوریدا باعث شده تا این ایالت، به مقصد اصلی ساحلی در میان مردم آمریکا بدل شود. اما در میان تمام سواحل این ایالت، ساحل بزرگ کلیرواتر زیباترین است و این زیبایی را مدیون ماسه‌های سفید رنگ و آب شفاف و تمیزی مقابلش است. در این ساحل زیبا هم می‌توانید به آبتنی و انجام تفریحات آبی برپدازید و هم در گوشه‌ای دیگر، لاکپشت‌های دریایی را مشاهده کنید و حتی در گشت‌های دریایی، دلفین‌ها را ببینید که در آب به بازی مشغولند.

ساحل سوتاونتو (Sotavento)  |  جزایر قناری

فوئرتوِنتورا در جزایر قناری، جایی بسیار محبوب به شمار می‌رود و به همین دلیل در اکثر بخش‌های آن، ساخت و سازهای فراوانی صورت گرفته و ریزورت‌های ساحلی در همه جا دیده می‌شود. اما سوتاونتو بر خلاف دیگر جاهای جزیره با بخش ماسه‌ای بزرگ و منظره‌ی خاصی که دارد، ساخت و ساز کم‌تری را به خود می‌بیند. این مکان از آن جاهایی است که صحرا به ساحل می‌رسد و به همین دلیل گردشگران زیادی در سفر به جزایر قناری از ان‌جا بازدید می‌کنند. ساحل سوتاونتو برای موج سواری، شنا و کایت سورفینگ عالی بوده و مکانی فوق‌العاده جذاب برای عکاسی نیز محسوب می‌شود.

ساحل خلیج کمپس (Camps Bay)  |  کیپ تاون، آفریقای جنوبی

این مکان را شاید بتوان زیباترین ساحل آفریقای جنوبی به حساب آورد. جایی فوق‌العاده جذاب که کوه‌های بلند را در پشت خود می‌بیند، دارای ماسه‌هایی به رنگ روشن است و موج‌های دریا به آرامی روی این ماسه‌ها فرود می‌آیند. اگر در این منطقه از کیپ تاون اقامت داشته باشید، هم می‌توانید در دریا آبتنی کنید و در ساحل به آفتاب گرفتن بپردازید، امکان رفتن به کوه پیمایی و تماشای چشم‌اندازهای شگفت انگیز را خواهید داشت و از طرفی سافاری‌ها و بازدید از حیات وحش منطقه نیز انتخابی دیگر برای شماست. حتی اگر دوست داشته باشید، می‌‌توانید به گشت‌های دریایی رفته و در همان نزدیکی وال‌های بزرگ را تماشا کنید یا به غواصی با کوسه‌ها بپردازید. خلیج کمپس حقیقتا یک مقصد رویایی برای ماجراجویان به شمار می‌آید.

ساحل آنسه سورس دی ایجنت (Anse Source D'Agent)  |  جزیره لا دیگوئه، سیشل

همین که اسم سیل می‌آید، مطمئن می‌شوید با ساحلی زیبا طرف هستید اما این مکان، حتی در بین سواحل فوق‌العاده زیبای سیشل نیز یک سر و گردن بالاتر است. ترکیب صخره‌های آهکی خا با درختان نخل، ماسه‌های نرم و روشن و آب کریستالی، یک تصویر عجیب و رویایی را در این محل ساخته است. این مکان به واسطه‌ی فرم خاصی که دارد، آبی بدون موج داشته و برای اسنورکلینگ عالی است. مخصوصا این که ماهی های رنگارنگ و بسیاری در نزدیکی آن‌جا زندگی می‌کنند.

 

۱۴ مسجد زیبای جهان را بشناسید

پلایا دِ سِس ایلِتِس (Playa de Ses Illetes)  |  فورمنترا، جزایر بالِریکا

این ساحل در واقع یک مسیرز باریک ماسه‌ای است که از دل آب می‌گذارد و از هر دو طرف موج دریای آبی و زیبا به آن‌جا می‌رسد. این مکان در منطقه‌ای محافظت شده قرار گرفته و به همین دلیل، ساخت و سازی در اطراف ساحل صورت نگرفته و تا حد زیادی خود ساحل دست نخورده باقی مانده است. با این حال خیلی اوقات که به این ساحل فوق‌العاده زیبا بروید، جمعیت زیادی از گردشگران را مشاهده خواهید کرد.

ساحل وایت‌هِوِن (Whitehaven) |  جزیره وایت‌ساندِیز، استرالیا

در نوشته امروز سعی کرده‌ایم که از یک کشور چند ساحل اسم نبریم اما حتما باید به ساحل وایت‌هون نیز اشاره می‌کردیم که یکی از پربازدیدترین سواحل این کشور به حساب آمده و جالب است بدانید با تغییر وضعیت آب و هوایی، فرم ماسه‌های این ساحل که در دل آب دیده می‌شوند، تغییر می‌کند و هر بار شکلی متفاوت دارد. اگر چه بودن در خود این ساحل شگفت‌انگیز، بسیار لذت بخش است اما برای دیدن زیبایی واقعی آن بهتر است به بالای تپه بروید و از آن‌جا به این مکان استثنایی نگاه کنید.

رایلی غربی (Railay West)  |  کرابی، تایلند

ساحل رایلی یکی از زیباترین سواحل جنوب شرق آسیا و البته یکی از معروف‌ترین نقاط ساحلی تایلند به حساب می‌آید که در تور کرابی می‌توانید از آن‌جا بازدید کنید. صخره‌های سرسبزی که از دل آب بیرون آمده‌اند، منظره‌ای جذاب به این مکان داده و جنگل‌های بارانی که این محل را احاطه کرده‌اند، به این زیبایی می‌افزایند. البته مشکل اصلی در ساحل رایلی این است که همیشه مملو از جمعیت بوده و آن حس بودن در طبیعت بکر را نمی‌دهد، از طرفی، همه چیز برای تفریح آماده است و می‌توانید از آن‌جا به سفرهای دریایی هم بروید و از نقاط مختلف کرابی دیدن کنید.

 

زیباترین قلعه‌های جهان را بشناسید

پرایا دِ مارینها (Praia de Marinha)  |  آلگاروه، پرتغال

ماسه‌های طلایی که در پای صخره‌های آهکی بزرگ قرار گرفته‌اند، زیباترین ساحل پرتغال را در جنوبی‌ترین نقطه‌ی استان آلگاروه شکل داده‌اند. وقتی وارد پرایا د مارینها می‌شوید، گویی پا به طبیعت بکر گذاشته‌اید که قرن‌هاست کسی واردش نشده. آرامشی دلنشین در این گوشه از پرتغال وجود دارد که در نقاط ساحلی محبوب این کشور کم‌تر دیده می‌شود. مضاف بر این، چندین ساحل زیبای دیگر در نزدیکی آن‌جا وجود دارند که می‌توانید به آن‌ها نیز سر بزنید.

ساحل لا پلوسا (La Pelosa)  |  ساردینیا، ایتالیا

ساردینیا یکی از محبوب‌ترین مقاصد ساحلی در ایتالیا به حساب می‌آید و این را مدیون زیبایی‌های طبیعی خیره کننده خود است. زیبایی‌های که نمونه‌ی آن را می‌توان در ساحل چشم نواز لا پلوسا مشاهده کرد. با توجه به محدودیت بازدید از لا پلوسا، برای بازدید از آن‌جا باید به صورت آنلاین ورودی پرداخت کنی تا بتوانید وارد این محل بشوید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید.

 

۱۳ مقصد عالی برای سفرهای خانوادگی با کودکان

۱۲ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران