۱۰ مسیر پلکانی بی‌نظیر در دنیا

اطلاعات مفید
۱۰ مسیر پلکانی بی‌نظیر در دنیا

انسان‌ها در طول تاریخ، از مسیرهای شیب‌دار آرام آرام به پلکان‌ها رسیدند تا راحت‌تر بتوانند به مناطق بالادست در سرزمین‌های مختلف دست پیدا کنند. حالا اما چه در گذشته و چه در زمان‌های جدیدتر، بعضی از این مسیرهای پلکانی به چیزی بیشتر از یک مسیر بدل شدند. بعضی از نظر مناسک مذهبی از اهمیت پیدا کردند، بعضی از نظر ظاهر شگرف بودند و بعضی نیز در طول دوران وجودشان، به نمادی برای شهری که در آن وجود داشتند، بدل گشتند.
به همین منظور بد ندیدیم تا چند مورد از معروف‌ترین مسیرهای پلکانی دنیا را با هم مرور کنیم، شاید دلیلی باشند برای سفر به کشور یا شهری بخصوص.

 


۱۰- پلکان مارپیج کوهستان تایهانگ


پلکان مارپیچ لینژو در چاینه، در یکی از کوهستان‌های معروف این کشور به نام تایهانگ بنا شده است. مسیری که به ارتفاع ۳۰۰ پا می‌رسد و تمام آن به شکلی عمودی شما را به نقطه‌ای در بالای این مسیر می‌رساند تا بتوانید منظره‌ای زیبا از این کوهستان ویژه را تماشا کنید. البته شاید این مسیر جذاب و ساده به نظر برسد، اما تنها افراد زیر ۶۰ سال با شرایط بدنی و سلامتی جسمی مناسب می‌توانند پا به مسیرش بگذارند و رسیدن به بالاترین نقطه‌ی آن نیز به هیچ وجه ساده نست. البته این پلکان حالا مسیری خاص به شمار می‌رود که همه در سفر با تور چین آن را امتحان نمی‌کنند، مگر اینکه حداقل احساس ماجراجویی داشته باشند و بقیه می‌توانند از بالابرهایی که در اطراف آن بنا شده استفاده نمایند.

 

شگفتی‌های چین که تنها باید ببینید تا باور کنید

 

 

 پلکان مارپیج کوهستان تایهانگ

 


۹- مسیر پلکانی بر فراز دریا


این مسیر پلکانی در Gaztelugatxe اسپانیا یکی از ویژه‌ترین مسیرهای پلکانی در تمام دنیاست که یک جزیره کوچک را به خشکی دیگری متصل می‌کند. مجموع این راه که از میان صخره‌هایی می‌گذرد که همواره میزبان موج‌های سنگین دریا هستند، ۲۳۷ پله می‌شود. " مسیر پلکانی بر فراز دریا" حالا اما از پیش هم معروف‌تر است، وقتی از آن برای ساخت سریال بازی‌های تاج و تخت استفاده شد تا سرزمین تایگرین‌ها را در آن بسازند.

 

 

 Gaztelugatxe

 


۸- پلکان‌های آواجی یوکینن


مجموعه آواجی یوکینن در جزیره زیبای آواجی در ژاپن واقع شده است. یکی از باغ‌های مجود در این مجموعه، ۱۰۰ طبقه است که به صورت پلکانی درست شده و منظره‌ای شگرف از باغ‌های گلی را به وجود می‌آورد که تقریبا هر کدامشان با دیگری متفاوت است. البته تنها پلکان‌های بزرگ باغ نیستند که برای مسیر رفت و آمد در نظر گرفته شده‌اند و با استفاده از مسیرهایی که با پلکان‌های کوتاه‌تر تهیه شده‌اند، می‌توان به شکلی راحت‌تر به باغ‌های بالا دست نیز مراجعه کرد یا اینکه از آن بالا نگاهی به منظره‌ای جذاب از اوساکا انداخت. یکی از زیباترین محل‌هایی که می‌توانید در تمام ژاپن به تماشایش بنشینید.

 

 سفری رنگی‌ به زیباترین شهرهای پاستیلی دنیا 

 

 

پلکان‌های آواجی یوکینن

 


۷- پلکان هایکو در هاوایی


یکی از نام‌های زیبایی که اهالی هاوایی در آمریکا به این مسیر می‌دهند، پلکانی در بهشت است. یکی از زیباترین مسیرهای پلکانی در دنیا که مجموعه‌ای جذاب از مناظر مختلف را در بالاترین نقطه‌ی آن برای شما تدارک دیده است. در واقع وقتی از این مسیر زیبا و سبز که مجموعا ۳۹۲۲ پله را شامل می‌شود به بالایش می‌رسید، در یک قاب زیبا کوهستان، شهری زیبا، دریا و دشت‌هایی را به چشم می‌بینید، منظره‌ای که هیچ گاه از خاطره‌ی چشمان شما پاک نخواهند شد.

 

 

پلکان هایکو در هاوایی

 


۶- پل پلکانی موسی


این مسیر زیبای قرن هفدهمی در هلند، یکی از معروف‌ترین مسیرهایی است که در دنیا دیده‌اید. جایی که یک جزیره کوچک، بدون پل و مسیرهای دیگر به واسطه این مسیر باریک و زیبا به خشکی متصل شده است. البته تا چند سال پیش به واسطه مشکلاتی که در طول چند صد سال برایش به وجود آمده بود، امکان استفاده از آن وجود نداشت تا با مرمت آن دوباره به حالت قبل باز گشت. یکی از جذابیت‌های آن را حتی می‌شود اسمش نامید که به شدت با شمایل این مسیر همخوانی دارد.

 

 

پل پلکانی موسی

 


۵- پلکان‌‌های Rue Foyatier


این مسیر بسیار زیبا در پاریس، مسافتی را به سمت مونمارت طی می‌کند که از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی در این شهر به حساب می‌آید. شاید ۳۰۰ پله‌ی Rue Foyatier به اندازه‌ی بسیاری از انتخاب‌های ما باشکوه مباشد، اما مسیری رویایی به حساب می‌آید که بسیاری از گردشگران سعی می‌کنند حتما یک بار هم که شده در سفر به این شهر، از آن عبور کنند.

 

 زیباترین کشورهای دنیا با مناظر طبیعی و رویایی

 

 

پلکان‌‌های Rue Foyatier

 


۴- مسیر سنگی ال پنول


لا پیدرا دل پنول در کلمبیا، یکی از خاص‌ترین مسیرهای پلکانی یا به طور کل مسیرها در تمام دنیاست. جایی که مسیر ضربدری در میان یک صخره‌ی بزرگ به و طی ۶۵۰ پلکان، به بالاترین نقطه آن می‌رسد و درست از آن بالا است که می‌توانید به سد این منطقه و یک منظره زیبا در بالایش نگاه کنید. مسیری که تنها باید به عکسش نگاه کرد و نمی‌توان توضیحی برای شمایل عجیبش پیدا کرد!

 

 

مسیر سنگی ال پنول

 


۳- مسیر اینکااین

مسیر پیاده روی باستانی در پیچوی پرو، یکی از معروف‌ترین مسیرهای کوهستانی به شمار می‌رود که جدا از سطوح صاف، بیش از ۱۵۰۰ پلکان در آن وجود دارد که تپه‌های مختلف را به هم متصل می‌کند. شکل و شمایل پلکان‌ها در بخش‌های مختلف این مسیر بسیار زیبا متفاوت است، که در کنار منظره‌ی زیبا، از جذابیت‌های راه برای آن‌هایی به حساب می‌آید، که سختی رفتن به آن را به تن می‌خرند.

 

  زیباترین دهکده‌های ناشناخته در آسیا که باید ببینید 

 

 

 مسیر اینکااین

 


۲- آبشار جهانی


اسکاتلند سرسبز هم مسیری پلکانی و جذاب دارد که در یک زمین خصوصی در دامفریس واقع شده و به آن آبشار جهانی می‌گویند. البته دیدن از این مکان هر روز هفته و در تمام طول سال برای عموم مهیا می‌شود تا مردم بتوانند از این مسیر پلکانی سرسبز که همچون یک کار هنری شگرف در دل طبیعت بنا شده لذت ببرند. ۲۵ پاگرد موجود در این مسیر و همچنین دیگر اجزای آن که در معماری بنا لحاظ شده، همه اشاره‌هایی به تاریخ اخترشناسی دارند ودر بخش به بخش این مکان، گذرهایی به این موضوع شده که اسم آن را معنی می‌بخشد.

 

 

 آبشار جهانی

 


۱- پلکان‌های گیرنار


کوهستان گیرنال در گوجرات هند، جایی است که معبد جین در آن واقع شده است. جایی که پیروان آیین هندو باید ۹۹۹۹ پله را طی کنند تا از دومدار به کوند و سپس به معبد برسند. این آیین عرفانی عجیب یکی از مناسکی است که بسیاری از هندوها برای انجامش به این نقطه می‌آیند و در این بین گردشگران بی‌شماری هم برای دیدن این پلکان شگرف و البته آیینی که در حال اجراست، به هند مسافرت می‌کنند.

 

 

پلکان‌های گیرنار

۱۲ شهریور ۱۳۹۷

نظرات کاربران