زیباترین دهکده‌های ناشناخته در آسیا که باید ببینید

اطلاعات مفید
زیباترین دهکده‌های ناشناخته در آسیا که باید ببینید

مناطق زیبایی در دنیا هستند که وقتی به آن‌ها قدم می‌گذارید گویی در میان پوسترهای عکاسان معروف یا در فیلم‌های فانتزی قدم می‌گذارید. بعضی از زیباترین این محل‌ها، دهکده‌هایی هستند که عموما قدمتی طولانی دارند و در دل طبیعت، ساعاتی فراموش نشدنی را برایتان می‌سازند.
حتما نباید روزها در این مناطق سکونت کنید تا از زیبایی‌هایش لذت ببرید، می‌توانید یک روز از سفر ود به هر شهری را به گشت و گذار در یکی از این دهکده‌های همجوار با آن بگذرانید، بدون شک از زیبایی‌هایشان شگفت زده خواهید شد.

 


۱- وویوان، جیانژی، چین


وویوان را بسیاری از گردشگران حرفه‌ای دنیا، زیباترین مجموعه روستای چین می‌دانند. جایی که بدون آن گلزارهای زرد زرنگ پلکانی‌اش قابل تصور نیست. این مکان از مجموعه چند روستای کوچک با فاصله نسبتا کم از هم تشکیل شده که با معماری خاص باستانی خود که شبیه به دیگر نقاط چین نیست، نظرهای بسیاری را به خود اختصاص داده است.البته برای یک تجربه فراموش نشدنی باید ماه آوریل با تور چین به این مکان بروید تا در یک سرزمین رویایی قدم بزنید.

 

معرفی زیباترین پارک‌های ملی چین

 

 

وویوان

 


۲- لامایورو، لاداک، هند


این دهکده بی‌نهایت زیبا، شاید از چشم‌های گردشگرانی که با تور هند به این کشور زیبا سفر می‌کنند کمی پنهان مانده باشد، اما از چشمی دوربین‌های شکارچی عکسان هیچ گاه به دور نبوده است. دهکده‌ای بی‌نهایت زیبا که گویی از دل صخره‌های اطرافش سر بیرون آورده و نمایی سفید و خاکستری و بسیار جذاب می‌سازد.این دهکده بزرگترین صومعه‌های لاداک را در خود جای داده و برج‌های بالای کوه آن نیز منزلگاه تاریخی تبتیان بوائیست دراین مکان بوده است.

 

۸ چشم‌انداز زیبا برای تماشای غروب آفتاب در هند

 

 

لامایورو

 


۳- بایی، هوکایدو، ژاپن


این دهکده بی‌نهایت زیبا، مرکزی برای پرورش گل و گیاهان دارویی است. جایی اعجاب انگیز و زیبا که در فصول تابستان و پاییز آنقدر زیبا می‌شود که در اولین ورود شما را میخکوب خواهد کرد. مزارع بی‌انتهای گل در این مکان مناظر زیبا و معروفی از نوارهای رنگی می‌سازند که احتمالا بارها در سایت‌های عکاسی قبلا دیده باشید. جدا از آن، جنگلی درون برکه وجود دارد که یکی از جاذبه‌های اصلی این منطقه در هر فصلی خواهد بود.برای رفتن به این مکان یک دوربین احتیاج دارید، یک باتری کامل و کافی است یک دوچرخه در محل این دهکده کرایه کنید و بدون فیلتر در مسیر به عکاسی و عکاسی بپردازید.

 

 

بایی

 


۴- دامیانگ، جئولانام-دو- کره جنوبی


نمونه‌ای دیگر از شگفتی‌های طبیعت در دهکده‌ای که دور تا دورش را جنگل‌های بامبوی بسیار بزرگ پوشانده است. وقتی قدم به این جنگل بی‌نهایت زیبا می‌گذارید، جدا از شگفتی خاص این مکان و دیدن جلوه‌های زیبای این درختان خاص، به واسطه حضور کم‌تر حیوانات در جنگل‌های بامبو، با آرامشی خاص مواجه خواهید شد که شاید تجربه‌ آن را پیش‌تر نداشته‌اید.اگر به دامیانگ رفتید، فراموش نکنید حتما از موزه بامبو نیز دیدن کنید.

 

 

 دامیانگ

 


۵- کوا وان، ها لونگ، ویتنام


در میان صخره‌های آهکی و منظره‌ی زیبای آب‌های ساکن، دهکده شناور کوا وان یکی از جذاب‌ترین اماکن در ویتنام محسوب می‌شود. جایی تاریخی که قایق‌های مختلف خانه‌ها و اقامتگاه‌هایی هستند که همیشه به صورت شناور در آب باقی می‌مانند و ساکنان آن نیز بدون اینکه درگیر دنیای مدرن و شلوغ این روزها شوند، در آرامشی بی‌نظیر به زندگی خود ادامه می‌دهند.بیش از دویست خانه به این شکل در کوا وان گرد هم آماده‌اند و از مناطق مختلف کشور، تورهای متفاوتی برای دیدن از آن به این مکان رهسپار می‌شود.

 

 

کوا وان

 


۶- پاریاناگان، سوماترا، اندونزی


بسیاری این دهکده را قدیمی‌ترین دهکده به جا مانده از دوربان باستان می‌دانند با خانه‌هایی که اگر چه حالا از مصالح جدید در ساختشان استفاده می‌شود، اما هنوز شمایل قدیمی خود را حفظ کرده اند. این دهکده بسیار زیبا و جذاب، یک مسجد از قرن ۱۹ را نیز در دل طبیعت میزبانی می‌کند.یک چشمه آب گرم معروف نیز در خود دارد که بعد از گشت‌زنی‌های مدام در طبیعتش، بهترین مکان ممکن برای کسب آرامش و استراحت خواهد بود.

 

 

پاریاناگان

 


۷- سانور، بالی، اندونزی


این دهکده کوچک، به دور از سواحل مملو از جمعیت و شلوغ معمول بالی، در مکانی بسیار زیبا و منحصر به فرد واقع شده که گردشگرانی که با تور بالی سفر کرده اند را در همان لحظه اول عاشق خود می‌کند. مکانی آرام، با طبیعتی بکر و زیبا و اقامتگاه‌های ساده‌ای که برای چند ساعتی لذت بردن از آرامش و دیدن جلوه‌های طبیعی این منطقه بسیار مناسبند.

 

۱۰ دلیل مهم برای اینکه حتما به بالی سفر کنید

 

 

 سانور

 


قایق‌سواری در دریای به دور از جمعیت این مکان و البته دوچرخه سواری در بخش‌های مختلف سانور یکی از بهترین تفریحات شما در زمان سفر به بالی می‌تواند باشد.

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

نظرات کاربران