گرجستان؛ پیشنهاد ویژه Lonely Planet برای سفر در سال ۲۰۱۸

اطلاعات مفید
گرجستان؛ پیشنهاد ویژه Lonely Planet برای سفر در سال ۲۰۱۸

طبق معمول همه ساله سایت Lonely Planet اقدام به انتشار مقاصد برتر از نگاه نویسندگان و کاربران سایت خود کرده. بخش زیادی از لیستی که این سایت در نظر گرفته است بر اساس میزان رایی است که مسافرین به محل‌های مختلف داشته‌اند و آن‌ها را به دیگران نیز پیشنهاد کرده‌اند، این آرا از طرف نویسندگان این سایت مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت به لیست پیش رو رسیده است. فهرستی که در آن تور گرجستان به‌عنوان هفتمین مقصد برتر دنیا شناخته شده است. البته باید در نظر گرفت که این مقاصد در نهایت پیشنهاداتی جمعی محسوب می‌شوند و گاهی برای انتخاب مقصدی جهت سفر، باید از زاویه‌ای دیگر به نقشه‌ی دنیا نگاه انداخت.
در بخش پیشنهادات دو دسته در سایت در نظر گرفته شده است که به کشورها و شهرها تقسیم می‌شود. ابتدا لیست کشورها:
1. شیلی
2.کره جنوبی
3. پرتغال
4. جیبوتی
5. نیوزلند
6. مالت
7. گرجستان
8. موریس
9. چین
10. آفریقای جنوبی

 

 

بهترین مقصد گردشگری

 

 
به راحتی می‌توان در این لیست سلایق مختلف در کل جهان را دید. در واقع سخت بشود از یک سلیقه در سفر دو کشور را در این موارد مشاهده کرد. شیلی در صورتی به صدر لیست رفته است که در سال ۲۰۱۸ دویستمین سالگرد استقلال خود را جشن می‌گیرد. یکی از کشورهای واقع در آمریکای جنوبی است که با پروازهای مستقیم از اروپا و آسیا به راحتی می‌توان به آن دسترسی داشت و با فرهنگ و ساختار خاصش، هر سال به تعداد گردشگرانی که به آن سفر می‌کند افزوده می‌شود. کره جنوبی و چین هر دو از آسیای شرقی محسوب می‌شوند اما با ساختاری کاملا متفاوت از هم. چین را نمی‌توان جزو این لیست نیاورد و به نظر می‌رسد بین ژاپن و کره، در حال حاضر کره طرفداران بیشتری داشته باشد. اما خب گرجستان با دو شهر دیدنی و پرطرفدار که هر علاقمندی را به دیدنی‌های تفلیس و دوستداران ساحل و دریا را به جاذبه‌های باتومی می‌کشاند به‌خوبی توانسته با ارائه برنامه‌های متنوع فستیوال‌های گرجی و تور لحظه آخر گرجستان مسافران مختلفی را به خود جذب کند.

 

 

مقاصد گردشگری
 

 
اما لیست ده شهر برتری که برای مسافرت سال ۲۰۱۸ در نظر گرفته شده:
1. سویل، اسپانیا
2. دیترویت، آمریا
3. کانبرا، استرالیا
4. هامبورگ، آلمان
5. کاوهسیونگ، تایوان
6. آنتورپ، بلژیک
7. ماترا، ایتالیا
8. سن خوان، پرتوریکو
9. گوآناخوآتو، مکزیک
10. اوسلو، نروژ
برخلاف لیست معقول کشورها لیست شهرها سراسر شگفتی‌ست. اول از دیترویت که Lonely Planet در توضیح آن نوشته: " دیترویت با ایده‌هایی خلاقانه و کافه‌هایی زیبا در سطح شهر دوباره به شهری زیبا بدل شده که ارزش سفر را دارد." اگر چه این توضیح هم خیلی مراجعه کنندگان به مطلب را راضی نکرده بود اما موراد عجیب دیگر نیز در این رده‌بندی یافت می‌شود. برای مثال اینکه اختلاف بین سفر به بهانه دیدن یک کشور با یک شهر به این میزان است که کلا هیچ شهری از کشورهای لیست اول در این انتخاب‌ها جایی ندارند؟

 

 

برترین مقاصد

 

 

البته کماکان انتخاب‌های فوق‌العاده‌ای در بین شهرهای مورد نظر یافت می‌شود، مثل سویل که یکی از زیباترین شهرهای اروپا محسوب می‌شود یا اوسلو. اما به نظر می‌رسد مدرن بودن و امکانات رفاهی همراه با ساختارهایی برای لذت بردن روزمره، جزو نکات اصلی در انتخاب این نقاط بوده است.
 

 

زیباترین مقاصد جهان
 

 

البته باید در نظر گرفت که بخش زیادی از این لیست به واسطه نظرات کاربران سایت Lonely Planet در نظر گرفته شده و شاید لیست‌هایی که در پایان سال میلادی توسط سایت‌های معتبر دیگر در اختیار کاربران قرار بگیرد، کاملا متفاوت از این لیست باشد.



۰۷ آبان ۱۳۹۶

نظرات کاربران