سفر به سرزمین‌هایی که Game of Thrones در آن‌جا فیلم‌برداری شده

سرگرمی و تفریح‌ها
سفر به سرزمین‌هایی که Game of Thrones در آن‌جا فیلم‌برداری شده

با توجه به موفقیت‌های ویژه‌ی سریال "بازی‌های تاج و تخت" و گستره‌ی زیادی که محل‌های فیلم‌برداری این سریال داراست، تورهای ویژه این اثر تلوزیونی برای علاقه‌مندان اصلا دور از ذهن نیست. یکی از مثال‌ها "وینترفال تور" است که شما را در بلفاست -محل اصلی فیلم‌برداری این سریال- می‌چرخاند و تفریحات بسیاری را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. به طور کلی چندین محل در سراسر دنیا وجود دارد که در این چند ساله هزاران نفر به دیدن آن‌ها می‌روند.
اما قبل از اینکه به محل‌های قدیمی سر بزنیم، اول به مکانی اشاره کنیم که عملا می‌توانید در آن‌جا به یکی از دست‌نخورده‌ترین محل‌های فیلم‌برداری GoT پا بگذارید. جایی که با کم‌ترین افکت‌های کامپیوتری در تصاویر سریال آورده شده است: Dragonstone

 

 

Dragonstone

 

شاید در اوایل سریال "تخت آهنین" بود که خیلی‌ها را به خود جذب می‌کرد اما Dragonstone حالا جذاب‌ترین محل در سریال محسوب می‌شود. پله‌هایی که در واقع پلی برای رسیدن به جزیره‌ای کوچک به نام Gaztelugatxe است. بله پله‌ها با همین قدمت و با همین طول وجود دارند، اما اینجا خبری از یک قلعه بزرگ یا اژدها نیست.

 

 

Dragonstone
 

 

۲۴۰ پله که بعد از هر دوتای آن‌ها پهن و طولانی می‌شود، مسیری از پایین و در بین آب که پلی به بالای جزیره می‌سازد. مسیری که رفته‌رفته تنگ می‌شود اما در نهایت به یک قلعه نرسیده و به صومعه‌ای به اسم San Juan de Gazteluggatxe ختم می‌شود. این مکان که در شمالی‌ترین نقطه اسپانیا واقع شده با توجه به منظره‌ی پاکش بهترین محل برای اضافه کردن یک قلعه و چند اژدها به صورت کامپیوتری محسوب می‌شود.

 

Dragonstone

 

قبلا سفر به این مکان در بین گردشگران انجام می‌شد اما از این به بعد مطمئنا تعداد توریست‌هایی که به Gaztelugatxe می‌آیند چند برابر خواهد شد.

 

اما دیگر سفرهایی که برای دیدن محل فیلم‌برداری GoT انجام می‌شود به کجاست؟

 

 

بازی تاج و تخت
 

بلفاست، ایرلند
سه شب در Tollymore Forest Park یکی از معروف‌ترین محل‌های فیلم‌برداری این سریال که در بلفاست واقع شده، روزهایی فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. تفریحات بسیاری همچون پوشیدن لباس‌هایی شبیه به آنچه در سریال می‌پوشند یا خوردن غذاهای آنچنانی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته می‌شود. این سه شب جدای سفر به ایرلند، برای شما ۲۸۲ پوند خرج بر می‌دارد!

 

Dark Hedges Road

 

 
اگر به ایرلند رفتید نباید سر زدن به Dark Hedges Road از دست دهید. یکی از برترین نقاط دنیا برای عکاسان که بدون بودن در سریال هم به شدت محبوب و توریستی بود چه برسد که حالا به عنوان Kingsroad بارها در GoT به تصویر کشیده شده است.
 

 

آیت بن حدو، مراکش

 

آیت بن حدو در مراکش

 

می‌شد تمام مطلب را به ایرلند خلاصه کرد اما لطفی نداشت. پس به سراغ مراکش برویم. بهترین جا برای به تصویر کشیدن سرزمین Astapor یا شهر قرمز که محل نگهداری آنسالیدها بود. جایی که دنریس به آن حمله و مردمش را آزاد کرد. این مکان که مملو از معماری فرانسوی است، میزبان بسیاری از فیلم‌های هالیوودی و اروپایی بوده است.

 

دوبرونیک، کرواسی

 

دوبرونیک در کر.اسی

 

بخش‌های زیادی از سرزمین پادشاهی را در دوبرونیک ساخته‌اند. این شهر زیبای اروپایی که بخش‌هایی از آن میراث جهانی به شمار می‌رود حقیقتا جواهری است که باید به عنوان مقر هفت‌پادشاهی به تصویر کشیده می‌شد. بخش‌های زیادی از داخل این شهر و قسمت‌های بندری و ساحلی آن در سریال به تصویر کشیده شده که با سفر به آن کاملا برایتان آشنا به نظر می‌رسد.
 
اگر بخواهیم این مطلب را ادامه دهیم، طولانی شدن آن از حوصله این مکان خارج خواهد شد. چون باید از اسپانیا بیشتر نوشت؛ در مورد آلمریا و سویل. یا ایسلند که بخش زیادی از شمال را در بر می‌گیرد؛ جایی که همیشه برف هست تا فیلم‌برداری صحنه‌های برفی در جریان بماند.

 

ایسلند

۰۶ شهریور ۱۳۹۶

نظرات کاربران