بهترین رستورانهای مدیترانه ای در هند

جاذبه‌های گردشگری هند
بهترین رستورانهای مدیترانه ای در هند

غذاهای مدیترانه‌ای همانطور که از نامشان پیداست، شامل غذاهای تمام کشورهایی می‌شوند که با دریای مدیترانه هم مرز هستند نظیر: اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، یونان، ترکیه، سوریه، اسرائیل، مصر، الجزایر، لیبی، تونس و مراکش.

این غذاها شامل سبزیجات، غذاهای دریایی یا گوشت هستند که معمولا به صورت کبابی درآمده یا پخته می‌شوند تا طعم اصلی مواد حفظ شوند. در حال حاضر، تعدادی از بهترین رستورانهای مدیترانه ای هند در شهرهای توریستی نظیر بمبئی و دهلی نو وجود دارند که با غذاهای دلپذیر در فضایی سرزنده، ساعاتی مفرح را برای مهمانانشان رقم می‌زنند.

 

آشنایی با بهترین رستورانهای مدیترانه ای هند

رژیم مدیترانه‌ای، زندگی سالم و پایدار را ترویج می‌کند. این رژیم، شامل مقدار زیادی سبزیجات، میوه ها، روغن زیتون و غلات است. نان، غذای اصلی در این رژیم غذایی است. اگر قصد سفر با تور هند را دارید، خالی از لطف نخواهد بود که این غذاهای اشتها آور و خوشمزه مدیترانه‌ای را در برترین رستوران‌های این خطه پهناور تجربه کنید.

رستوران ریویا تاج سانتاکروز در بمبئی

در ابتدای این سفر مجازی شکم گردی به بهترین رستورانهای مدیترانه ای هند، سری می‌زنیم به رستوران کوچک Rivea Taj Santacruz که به تازگی بازگشایی شده و غذاهای مدیترانه‌ای به سبک ریویرا را در محیطی مجلل سرو می‌کند. این غذاخوری با انواع غذاهای لذیذ کشورهایی نظیر فرانسه، ایتالیا و اسپانیا از مهمانانش پذیرایی می‌کند و تیم متخصص آشپزی، عمدتا از ادویه‌ها و گیاهان مدیترانه‌ای مانند سیر، روغن زیتون، رزماری، مریم گلی، مرزنجوش، پونه کوهی و آویشن در تهیه غذاهای خود استفاده می‌نمایند.

از این رستوران دیدن کنید تا طعم‌های بی نظیر را بچشید و بشقاب‌ها و پیتزاها را به اشتراک بگذارید. باید گفت آوولتو آووکادو ریویا، پیتزای سیگنیچر ریویا، آرانچینی میگو، سالاد بوراتا، ریزوتو خرچنگ، پولنتا ذرت، راویولی اسفناج و قارچ، جوجه سوخاری، سیب زمینی سرخ شده، ترافل، تیرامیسو، براونی شکلاتی، کیک‌های شکلاتی و قهوه عالی، از محبوب‌ترین گزینه های منو به شمار می‌آیند.

بعلاوه کارکنان حرفه‌ای این غذاکده که در شمار محبوبترین رستورانهای مدیترانه ای هند است، در تمام طول سال به گرمی پذیرای بازدیدکنندگان هستند و خدماتی فوق العاده را ارائه می‌دهند. قیمت‌ها مناسب بوده و محیط لذت بخش و دکوراسیون فانتزی، وای فای رایگان و خدمات دلیوری، به جذابیت حضور در این مکان می‌افزایند.

آدرس: Taj Santacruz, Mumbai, Maharashtra, India

عکس: andbeyond.com

 

کافه رستوران مز در گوروگرام

کافه Mez که از دیگر غذاکده‌های تازه تاسیس و از بهترین رستورانهای مدیترانه ای هند به شمار می‌آید، با دیوارهای سفید و آبی، بوگنویل‌های صورتی و نخل‌های سبزش، حال و هوای مدیترانه را تداعی می‌کند. این کافه رستوران که توسط سرآشپز Megha Kohli مدیریت می‌شود، به خاطر غذاهای پیشرفته‌اش که از دستورپخت غذاهای لبنان، بیروت، ایران و ترکیه الهام گرفته شده‌اند، در اندک زمان محبوبیت بالایی بدست آورده است.

منو گزینه‌هایی را ارائه می‌دهد که بهترین محصولات محلی و فصلی را جشن می‌گیرند. در این میان چای ترکی، بشقاب مزه و هوموس بیروتی، بیش  از سایرین خودنمایی می‌کنند. همچنین پیشنهاد می‌کنیم منوی صبحانه عالی و تمام روز این کافه رستوران را امتحان کنید که شامل غذاهایی مانند تخم مرغ ترکی، پنکیک تابه‌ای، کاسه ماست، وافل، اسموتی و شیک است.

آدرس: Sco 20 Housing Board, Gurugram, Haryana, India

 

بهترین بستنی فروشی ها در دهلی

عکس: jaymoylovesfood.com

 

رستوران اوپا کیپوس در بمبئی

OPA Kipos که در قلب جنوب بمبئی واقع شده است، اخیرا یک سالگی خود را جشن گرفت. این مکان که جزو بهترین رستورانهای مدیترانه ای هند محسوب می‌شود، به دلیل محیط تماشایی، سرو انواع غذاهای مدیترانه‌ای، اجرای زوربا و بشقاب زدن (یک رسم یونانی که شامل به هم زدن بشقاب‌ها یا لیوان‌ها در مراسم جشن است) مورد استقبال مردمان محلی و گردشگران قرار گرفته است.

منو بسیار جذاب بوده و گزینه‌هایی همچون موساکای سبزیجات، سالاد انجیر و گردو، ساگاناکی میگو، هوموس، پای اسفناج یونانی، گوشت بره، اورزو سبزی، ژیروس مرغ و باقلوا به زیبایی و قدرت خود را به رخ می‌کشند. پیشنهاد می‌کنیم اگر گذرتان به این رستوران افتاد، میزی را در طبقه اصلی در نزدیکی دی جی رزرو کنید تا امکان تماشای بهترین نمای اجراهای زنده و دیدن افراد مشهور را داشته باشید.

بعلاوه پرسنل خوش برخورد، سخت در تلاشند تا با خدماتی تماشایی و حرفه‌ای اثری مثبت را روی مخاطبان به جای بگذارند. قیمت‌ها مناسب بوده و دکوراسیون و فضای زیبا، خاطراتی خوش را از این شکم گردی به ارمغان می‌آورد.

آدرس: Wadia International Centre, Pandurang Budhkar Marg, Mumbai, Maharashtra, India

عکس: zeezest.com

 

رستوران کاکاپو در دهلی نو

از دیگر رستورانهای مدیترانه ای هند، می‌توان به Kakapo اشاره کرد که یک کافه رستوران شیک و چند آشپزی است و در مهرائولی واقع شده است. فضای داخلی این رستوران مدیترانه‌ای، محیطی عرفانی را با درختی مصنوعی به نمایش می‌گذارد که لامپ‌های زیبا شاخه‌هایش را زینت بخشیده‌اند.

پیشنهاد می‌کنیم برای یک برانچ آخر هفته از کاکاپو دیدن کنید و پیتزای مارگاریتا، خوراک بره، ریزوتو جو، مرغ سوخاری، دیم سام و پکیج سبزیجات مدیترانه‌ای را سفارش دهید. همچنین از کوکتل‌های لذیذ گل سنجد، رزماری، هیبیسکوس و یاس غافل نشوید.

در ضمن می‌توانید از فضای آرامش بخش داخلی برای صرف غذایتان استفاده کنید و یا از میز و صندلی‌های فضای باز برای استنشاق هوای تازه در حین صرف خوراکی‌هایتان بهره مند شوید. از طرفی خدمات تماشایی، رضایت بازدیدکنندگان بسیاری را به همراه دارند. قیمت‌ها در حد متوسط بوده و وای فای رایگان، پارکینگ و خدمات دلیوری نیز ارائه می‌شوند.

آدرس: Ambwatta One Complex, H 5/5 Warn No. 1, Kalka Das Marg, New Delhi, Delhi, India

 

انواع ورزشهای آبی در هند

آدرس: architecturaldigest.in

 

رستوران برگامو در دهلی نو

رستوران جدید Bergamo، به دلیل محیط جذاب و غذاهای کلاسیک ایتالیایی و اسپانیایی که با استفاده از تازه‌ترین محصولات محلی تهیه می‌شوند، در لیست بهترین رستورانهای مدیترانه ای هند قرار می‌گیرد. منو بسیار غنی و متنوع بوده و غذاهایی همچون نان تست و پنیر بز و قارچ، پیتزا پستو بوراتا، میگو با کره و سیر، ریزوتو پورچینی و مرغ اسپانیایی از محبوب‌ترین گزینه‌ها به شمار می‌آیند. پیشنهاد می‌کنیم برای شام به این رستوران بیایید تا در حین خورد و خوراک، بتوانید از اجرای زنده موسیقی در برگامو لذت ببرید. بعلاوه باید گفت آخر هفته‌ها پس از سرویس شام، برگامو به یک کلوپ بدل می‌شود.

آدرس: The Grand New Delhi, New Delhi, Delhi, India

عکس: zomato.com

 

رستوران ست مارا در بمبئی

Sette Mara با ارائه غذاهای یونان، ترکیه، مصر، مراکش، لبنان و گرجستان، بهترین انتخاب برای گذراندن یک شب سرگرم کننده با دوستان به شمار می‌آید. این رستوران که در فهرست بهترین رستورانهای مدیترانه ای هند با قدرت خودنمایی می‌کند، منویی غنی با طیف گسترده‌ای از مزه‌های سرد و گرم، گریل و دسر را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد.

در این میان هوموس بیروتی، محمره، سیر لبنه، میگو، سوولاکی گوشت بره و فلفل دلمه‌ای، ریزوتو کوسکوس، موساکای بادمجان و سیب زمینی شیرین، باس دریایی کامل پخته شده نمکی، نان تست مرغ سوخاری و فراپه شکلاتی بیش از سایرین توصیه می‌شوند. بعد از صرف غذا نیز می‌توانید از استراحت و دورهمی در بار و سالن باشکوه این مکان لذت ببرید.  

بعلاوه این رستوران، به دلیل خدمات عالی پرسنل خوش برخوردش نیز شهرت دارد که همیشه آماده خدمت رسانی هستند. قیمت‌ها مناسب بوده و فضای آرام و مدرن این غذاکده، در کنار امکاناتی همچون وای فای رایگان، میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز و خدمات دلیوری، خاطراتی خوش را از این شکم گردی رقم می‌زنند.

آدرس: Level 9M, The St. Regis Mumbai, 462, Mumbai, Maharashtra, India

 

هتل های مناسب مسلمانان در هند

عکس: clubmarriott.in

۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظرات کاربران