معابد لنکاوی

جاذبه‌های گردشگری لنکاوی
معابد لنکاوی

جزیره لنکاوی، ترکیبی عجیب از فرهنگ‌های مختلف آسیایی را شامل می‌شود و این امر، در بسیاری از معابد آن نیز مشهود است. در این جزیره مالزیایی معاف از مالیات، معابد هندو، چینی و بودایی وجود دارند که منعکس کننده باورهای مذهبی متفاوت مردمان این خطه هستند.

فضای آرامی که در معابد لنکاوی وجود دارند در کنار هیبت و شکوه این بناها، احساس عمیق و معنوی پرقدرتی را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورند. مجسمه‌های باستانی و کنده کاری‌های نمادین و شاهکارهای معماری نیز، این باور را القا می‌کنند که به قلمرو ماوراء طبیعی قدم گذاشته‌اید.

 

معبد وات کو وانارارم

در ابتدای سفر به برترین معابد لنکاوی، سری می‌زنیم به Wat Koh Wanararm که درست خارج از شهر کواه در لنکاوی واقع شده است. این معبد مخفی بودایی تایلندی به برکت راهب مشهور تایلندی، لوانگ پور ساخته شده و به الهه رحمت کوان ین تقدیم شده است. مجسمه‌ای مرمرین از این الهه نیز در این معبد قرار داده شده است.

این مکان، شامل یک سالن عبادت همراه با مجسمه بزرگ و طلایی بودا است که پشت به یک نقاشی دیواری رنگارنگ از یک درخت بودی نشسته است. قلمرو معبد نیز با یک پارک احاطه شده که دارای حوض‌ها، نهرها، پل‌ها، گیاهان زیبا و حتی آلاچیق‌های جالب توجه است. همچنین در این فضای بیرونی، ۸ استوپای تبتی به رنگ‌های طلایی و سفید به چشم می‌خورند. این معبد همچنین دارای ۳ مدرسه است که می‌توانید در مورد انواع بودیسم تایلندی، تبتی و چینی در آنها چیزهایی را در سفر با تور مالزی بیاموزید.

آدرس: Just outside Kuah town, off Jalan Air Hangat road, Langkawi

عکس: foreverbreak.com

 

وات تام کیساپ

Wat Tham Kisap، یکی دیگر از معبد بودایی تایلندی است که با رنگ‌های روشن و زیبا در نزدیکی معبد Wat Koh Wanararm در لنکاوی خودنمایی می‌کند. اگر در تور مالزی، در جاده اصلی این حوالی رانندگی می‌کنید، می‌توانید از هر دو معبد در یک روز دیدن کنید.

اینجا یکی از برترین معابد لنکاوی است که درست در نزدیکی جاده جالان ایر هانگات در احاطه درختان قرار دارد. بعلاوه به طرز شگفت انگیزی در پای یک صخره آهکی با یک خدای میمون هندی در ورودی‌اش واقع شده است. اطراف معبد نیز، توسط مجسمه‌های مختلفی احاطه شده که کبراهای غول پیکر، گاوها، یک فیل و عقاب نمادین لنکاوی را به نمایش می‌گذارند. همچنین مجسمه بزرگی از بودای طلایی نشسته را در اینجا خواهید یافت. در نهایت، مراقب باشید سگ‌های ولگرد زیادی در این حوالی مشغول پرسه زدن هستند.

آدرس: On Jalan Air Hangat road, just outside Kuah town, Langkawi

 

۱۴ لوکیشن عکاسی اینستاگرامی در لنکاوی

عکس: homeiswhereyourbagis.com

 

معبد تین هو

Thean Hou، یک معبد بودایی است که خدای Mazu، الهه دریای چینی را گرامی می‌دارد و از محبوب‌ترین معابد لنکاوی به شمار می‌آید. ساخت و ساز این معبد که احتمالا جدیدترین و بزرگ‌ترین معبد چینی در جزیره است، در اواخر سال ۲۰۱۷ تکمیل شد. این فضای عظیم با مساحت ۲۳۶۸ متر مربع، در بالای یک پلکان بزرگ در زمینی به مساحت ۱.۵ هکتار، در تامان سری امان  قرار دارد.

ساختمان معبد لنکاوی تین هو، شامل یک ایوان بزرگ و یک نمازخانه است. این بنا بر اساس معماری باستانی چین ساخته شده و با مجسمه‌های جذاب و نقاشی‌های دقیق هنری به زیبایی خودنمایی می‌کند. ایوان جلویی معبد تین هو، توسط ۸ ستون گرانیتی محکم که با اژدهای اسطوره‌ای تزئین شده‌اند، حمایت می‌شود. در فضای داخلی، سقفی رنگارنگ و ستون‌هایی را خواهید دید که با کنده کاری‌هایی جالب توجه تزئین شده‌اند. دیوارها داستان‌های باستانی چینی را با نقاشی‌ها و دیگر اشکال هنری به تصویر می‌کشند.

کل ساختمان، با موزاییک‌هایی از طرح‌های چینی پوشانده شده و دارای محراب‌های مختلف با نقاط عبادت دنج است که به معنویت این فضا می‌افزایند. جالب است بدانید این مکان، میزبان جشن‌های مختلف فرهنگی و جشن جامعه محلی چین است.

آدرس: Off Jalan Air Hangat, Langkawi

عکس: tripadvisor.com.my

 

معبد سری ماها ماریامان دواستانام

از دیگر معابد لنکاوی، می‌توان به Sri Maha Mariamman Devasthanam اشاره کرد که در فضایی وسیع با حصاری طولانی احاطه شده و یکی از بزرگ‌ترین معابد هندو در کداه است. این معبد، مجسمه‌هایی از خدایان و الهه‌های مختلف هندو را در خود جای داده است. همچنین با رنگ‌های روشن و زیبا رنگ آمیزی شده و فضای آرامش بخشی دارد که برای مدیتیشن ایده آل است. در ضمن، معبد به بخش‌های زیادی تقسیم شده که برای دعا و نذورات توسط علاقمندان استفاده می‌شوند.

آدرس: 0700,Langkawi, Kedah

 

معرفی ۱۱ ریزورت لوکس پنانگ

عکس: homeiswhereyourbagis.com

 

پنانگ کک لوک سی

معبد Kek Lok Si، به معبد نهایت خوشبختی نیز شهرت دارد. اینجا یکی از بزرگ‌ترین مراکز بودایی در جهان است و مورد استقبال بسیاری از بوداییان در جنوب شرقی آسیا است. ساخت و ساز این بنا در حوالی لنکاوی، در سال ۱۸۹۰ آغاز شد و در سال ۱۹۳۰ به پایان رسید. بنابراین اینجا قدیمی‌ترین معبد در جزیره نیست، اما بدون شک بزرگ‌ترین معابد لنکاوی است!

این معبد که بر بالای تپه‌ای در ایر ایتام در نزدیکی پنانگ هیل قرار دارد، همچنین صومعه‌ها، تالارها، معابد و باغ‌های زیبایی را در برگرفته است. همچنی مجسمه عظیم الهه رحمت، کوان یین، را می‌توان در بالای تپه پیدا کرد. همچنین ۲ سازه به طور خاص در اینجا، توجه اکثر مردم را به خود جلب می‌کنند: یک بتکده ۷ طبقه با بیش از ۱۰۰۰۰ مجسمه بودا و مجسمه معروف Guanyin با ارتفاع بیش از ۳۰ متر. در سالن Devas نیز، مجسمه ‌ای ۴ پادشاه بهشتی را خواهید دید که ۴ جهت قطب نما را کنترل می‌کنند.

آدرس: Air Itam, George Town, 2 hours 45 minutes by ferry from Langkawi

عکس: cktravels.com

 

معبد سری پویاتا مورتی

Sri Poyatha Moorthi، یکی از قدیمی‌ترین معابد لنکاوی در مالزی و از مکان‌های مذهبی مهم برای تمام هندوها به شمار می‌آید. اینجا به  لرد گانشا تقدیم شده و باور بر این است که این الهه، از سال ۱۷۸۱ از منطقه محافظت کرده است. این مکان به دلیل وجود مسجدی که در نزدیکی آن قرار دارد، بعنوان یک نقطه عطف اصلی برای صلح مذاهب شناخته می‌شود. در ضمن با وجود معماری ساده، این معبد جمعیت زیادی را از سراسر کشور به خود جذب می‌کند.

آدرس: No: 5 to 11, Jalan Tukang Emas, 75200, Melaka, Malaysia

عکس: sg.trip.com

 

نکاتی برای بازدید از معابد لنکاوی

  • اجاره دوچرخه یا اسکوتر نه تنها بهترین راه برای گردش در میان معابد هستند، بلکه مقرون به صرفه‌ترین روش نیز به شمار می‌آیند. در واقع اجاره اسکوتر، برای یک روز حدود ۵۰ رینگیت هزینه در بردارد.
  • اگر روش حمل و نقل آرام‌تری را ترجیح می‌دهید، می‌توانید یک راننده استخدام کنید تا با حدود ۱۲۰ تا ۲۰۰ رینگیت، به شما برای گشت و گذار در میان معابد کمک کند.
  • لنکاوی، همچنین دارای خدمات تاکسی اجاره‌ای است که استفاده از آنها آسان است. کافی است اپلیکیشن‌های مربوطه را دانلود کنید و قبل از رزرو، حتما قیمت‌ها را بررسی نمایید.
  • اگرچه ورود به اکثر معابد لنکاوی رایگان است، اما برخی از آنها هزینه ورودی دارند. برای پرداخت این هزینه، پول نقد همراه داشته باشید. زیرا معابد، کارت اعتباری قبول نمی‌کنند.
  • هنگام ورود به معابد، باید لباس مناسب به تن داشته باشید و شانه‌ها و پاهای‌تان را پوشیده نگه دارید. خانم‌ها نیز باید روسری به سر داشته باشند. در غیر اینصورت هنگام ورود، به صورت رایگان یا با حداقل هزینه، روسری داده می‌شود.
  • برخی از معابد لنکاوی، دارای پله‌های زیادی هستند. بنابراین کفش راحت به پا داشته باشید.
  • مراقب هدایایی باشید که در جاده‌های اطراف معابد و به طور کلی همه جا قرار می‌گیرند و تصادفا روی آنها پا نگذارید.
  • در اطراف برخی معابد، سگ های ولگرد وجود دارند. بنابراین اگر از این موضوع معذب هستید، بهتر است قبل از ورود به چنین معابدی، در مورد این مساله تحقیق کنید.

 

بهترین ویلاهای اجاره‌ای کوالالامپور

عکس: foreverbreak.com

 

۳۰ بهمن ۱۴۰۲

نظرات کاربران